W202 osto- ja laittoprojekti
W202 osto- ja laittoprojekti
Alunperin oli tarkoitus siis laittaa W124, mutta nyt olen tullut siihen tulokseen että tuo W124 jää sitten tulevaisuuteen ja mahdollisesti E420 tai E500 olisi tarkoitus sitten laittaa kesäautoksi.
Nyt kuitenkin tulevana kesänä tarkoitus ostaa käyttöauto ja vähän niinkuin kakkosauto VW Passatin rinnalle. Nuita W202:ia näyttää saavan suht hyvään hintaan alle 300tkm ajettuina. Ja lähinnä kiinnostaisi tuo facelift malli eli vm. -97-00.
Realistisesti ajateltuna auto tulee olemaan käytössä 3-5 vuotta ja ajokilometrejä tulee varmaankin tuossa ajassa 60-100tkm. Näillä kilometreillä diesel taitaa olla ainoa vaihtoehto. Ja mitä katselin (täältä: http://www.auto-data.net/en/?f=showSubM ... 8#C-klasse" onclick="window.open(this.href);return false; (W202)) niin tuo cdi kone näyttäisi olevan paljon pieniruokaisempi kuin 250TD. Onko tuo 200CDI ja 220CDI sama kone, kun näyttää että lastulla molemmista saa samat tehot irti. Ja onko ihmisillä mielipiteitä nuista cdi koneista? Onko niissä jotain muita etuja tuohon 250TD:iin verrattuna - tai haittoja?
Korin ruostumisesta olen kuullut paljonkin. Täytyisi siis jostain metsästää ruosteeton yksilö. Nuo automaattilaatikot pitäisi ilmeisesti kestää ihan ok kunhan vain katsoo että siihen on kaikki huollot tehty ajallaan?
Entäs mitä eroja nuista classicista, elegancesta, espritistä ja sportista löytyy? Sportissa ilmeisesti ainakin matalampi ja jäykempi alusta?
Kaikki vinkit otetaan vastaan tämän projektin suhteen. Suomesta näyttää melko huonosti löytyvän alle 300tkm ajettuja dieseleitä, joten katseet on nyt suunnattu Saksan maalle.
Nyt kuitenkin tulevana kesänä tarkoitus ostaa käyttöauto ja vähän niinkuin kakkosauto VW Passatin rinnalle. Nuita W202:ia näyttää saavan suht hyvään hintaan alle 300tkm ajettuina. Ja lähinnä kiinnostaisi tuo facelift malli eli vm. -97-00.
Realistisesti ajateltuna auto tulee olemaan käytössä 3-5 vuotta ja ajokilometrejä tulee varmaankin tuossa ajassa 60-100tkm. Näillä kilometreillä diesel taitaa olla ainoa vaihtoehto. Ja mitä katselin (täältä: http://www.auto-data.net/en/?f=showSubM ... 8#C-klasse" onclick="window.open(this.href);return false; (W202)) niin tuo cdi kone näyttäisi olevan paljon pieniruokaisempi kuin 250TD. Onko tuo 200CDI ja 220CDI sama kone, kun näyttää että lastulla molemmista saa samat tehot irti. Ja onko ihmisillä mielipiteitä nuista cdi koneista? Onko niissä jotain muita etuja tuohon 250TD:iin verrattuna - tai haittoja?
Korin ruostumisesta olen kuullut paljonkin. Täytyisi siis jostain metsästää ruosteeton yksilö. Nuo automaattilaatikot pitäisi ilmeisesti kestää ihan ok kunhan vain katsoo että siihen on kaikki huollot tehty ajallaan?
Entäs mitä eroja nuista classicista, elegancesta, espritistä ja sportista löytyy? Sportissa ilmeisesti ainakin matalampi ja jäykempi alusta?
Kaikki vinkit otetaan vastaan tämän projektin suhteen. Suomesta näyttää melko huonosti löytyvän alle 300tkm ajettuja dieseleitä, joten katseet on nyt suunnattu Saksan maalle.
Viimeksi muokannut al_, Ti 30.10.2012 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
200D:n kohdalla puhuit asiaa, mutta miksi hitossa haluat huonoimman w124 mitä on tehty, eli ne loppupään E mallit on ihan sutta ja sekundaa, 1 ja 2 sarjaan verrattuna... no, onhan se "siistin" näköisiä tuolla E keulalla ja perällä, mutta pinnan alla on ihan paskaa suoraan sanottuna... mitään ruosteenestokäsittelyä tai edes kunnon pintamaalia ei tehtaan toimesta ole niihin enää tehty, eli pellit on pohjamaalin varassa... niin ja pintamaalikin on vielä sitä alkupään vesiväriä
sähköjohdot biohajoavaa mallia, kun mersultakin kai loppui ne natseilta perityt oikeat sähköjohdot...
tänään sain puretuksi taas yhden -94 mallisen w124 ja olen vieläkin järkyttynyt siitä työn laadusta mitä E malleissa on, verrattuna niihin alkupään w124
pitäis oikein jaksaa ottaa kuvia, kuinka mätiä nuo E mallit on...

tänään sain puretuksi taas yhden -94 mallisen w124 ja olen vieläkin järkyttynyt siitä työn laadusta mitä E malleissa on, verrattuna niihin alkupään w124

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
Juuri tätä tarkoitin! Näitä neuvoja olen valmis ottamaan vastaan, koska minulla itselläni ei todellista tietoa näistä löydy. En ole toistaiseksi tosiaan 500:sta haluamassa (ehkä parin vuoden päästä sitten talliin). Nyt hakusessa varmatoiminen käyttölintta. Nuissa -93-95 malleissa houkuttelee tosiaan tuo ulkonäkö. Missä vaiheessa ne vaihtoi nuo helmat ja puskurit eri värisiksi?napa kirjoitti:200D:n kohdalla puhuit asiaa, mutta miksi hitossa haluat huonoimman w124 mitä on tehty, eli ne loppupään E mallit on ihan sutta ja sekundaa, 1 ja 2 sarjaan verrattuna... no, onhan se "siistin" näköisiä tuolla E keulalla ja perällä, mutta pinnan alla on ihan paskaa suoraan sanottuna... mitään ruosteenestokäsittelyä tai edes kunnon pintamaalia ei tehtaan toimesta ole niihin enää tehty, eli pellit on pohjamaalin varassa... niin ja pintamaalikin on vielä sitä alkupään vesiväriäsähköjohdot biohajoavaa mallia, kun mersultakin kai loppui ne natseilta perityt oikeat sähköjohdot...
tänään sain puretuksi taas yhden -94 mallisen w124 ja olen vieläkin järkyttynyt siitä työn laadusta mitä E malleissa on, verrattuna niihin alkupään w124pitäis oikein jaksaa ottaa kuvia, kuinka mätiä nuo E mallit on...
Minkä ihmeen takia tuo ruosteenestokäsittely on lopetettu? Ihmetyttää....
Olen myös miettinyt, että kun nuo 124:t alkavat hiljalleen nostaa hintaa niin pitäiskö miettiä sitten jotain w210:ä. Olen kyllä kuullut että niissä korjaus- ja huoltokustannukset sitten nousevat eri luokkaan (pitääkö paikkaansa?). Toisaalta niissä olisi enemmän tarjolla vakkarilla ja ilmastoinnilla olevia malleja.
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
Ainahan kustannukset nousee kun mekaaniset osat muuttuu sähköksi vai miten se meniOlen myös miettinyt, että kun nuo 124:t alkavat hiljalleen nostaa hintaa niin pitäiskö miettiä sitten jotain w210:ä. Olen kyllä kuullut että niissä korjaus- ja huoltokustannukset sitten nousevat eri luokkaan (pitääkö paikkaansa?). Toisaalta niissä olisi enemmän tarjolla vakkarilla ja ilmastoinnilla olevia malleja.

124 malli muuttui E-malliksi olisiko ollut 1993 puolivälissä jolloin helmat ja puskurit muuttuivat? korjatkaa jos muistan väärin.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
veikkaisin ihan kustannus syistä... tuossa vaiheessa mersunkin piti alkaa kilpailemaan hinnalla ja laatu kyllä jäi taka-alalle, valitettavasti... ruvettiin siis tekemään "avensista" avensiksen hinnallaal_ kirjoitti:
Minkä ihmeen takia tuo ruosteenestokäsittely on lopetettu? Ihmetyttää....


sitten taas tuosta w210

vasta w211 taitaa olla sellainen mersu alkupään w124 jälkeen, joka ei mätäne ihan heti käsiin, vaikka omat ongelma kohdat siitäkin löytyy... mutta ihan pikku juttuja w210 nähden...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
Toisaalta jos löytäisin jostain tuon loppupään 124:n hyväkuntoisella korilla niin epäilen että minun käytössä se ei viidessä vuodessa ehdi kovin pahasti ruostua.
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
sanoisin, että yhtä helppo on löytää ruosteeton väyrynenal_ kirjoitti:Toisaalta jos löytäisin jostain tuon loppupään 124:n hyväkuntoisella korilla niin epäilen että minun käytössä se ei viidessä vuodessa ehdi kovin pahasti ruostua.


helpoin tie onneen on hankkia hyvä korinen 2 sarjalainen, eli 90-93 (niitä löytää aika helposti vielä) ja vaihtaa siihen E mallin konepelli ja takaluukku (ja takapuskuri)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
Leveät kylkilistat sekä niiden kanssa samanväriset puskurit mustalla törmäyslistalla ja samanvärinen helmojen suojamuovi tuli ensimmäisessä faceliftissä, eli siinä 89-90 vaihteen tuntumassa. Ei muista tarkalleen... Samoihin aikoihin ABS-jarrut tulivat myös vakiovarusteeksi. Ja tosiaan sitten noissa E-malleissa puskurit on kokonaan maalattu ja takana se on vähän eri mallinenkin.al_ kirjoitti:... Nuissa -93-95 malleissa houkuttelee tosiaan tuo ulkonäkö. Missä vaiheessa ne vaihtoi nuo helmat ja puskurit eri värisiksi?
Minkä ihmeen takia tuo ruosteenestokäsittely on lopetettu? Ihmetyttää....
Joku on joskus kertonut selitykseksi ruosteenestokäsittelyn huononemiselle sen, että niissä aiemmin käytetyissä aineissa oli jotakin sen sortin myrkkyjä, joita ei enää saanut lainsäädännön puolesta käyttää. Tämä selitys taitaa olla aika pätevä ainakin sille, että liuotinohenteiset maalit vaihdettiin vesiohenteisiin, jotka ikävä kyllä eivät estä ruosteen syntymistä yhtä tehokkaasti kuin liuotinmaalit. En sitten lopullista totuutta tiedä; voihan olla, että se oli vain kustannussäästöhomma, kuten napa epäili tuossa edellä.
En mä oikein usko, että ruostuminen on mikään kauhea ongelma, jos lähtökohta on tosiaan hyvä ja jos sen suojaa ja jos siitä pitää muutenkin huolta. Voin olla tietty väärässäkin...al_ kirjoitti:Toisaalta jos löytäisin jostain tuon loppupään 124:n hyväkuntoisella korilla niin epäilen että minun käytössä se ei viidessä vuodessa ehdi kovin pahasti ruostua.
Kulutuksesta vielä;
oman käsitykseni mukaan tuossa omassa (automaattivaihteisessa) E 300 Turbodieselissä kulutus on tavannut olla siinä 7,5...8,5 litraa / 100km. Vastaavasti manuaalivaihteisessa 250 D:ssä se on about 1,5 litraa vähemmän, mutta on niissä kyllä kulkupuolessakin selkeä ero.
EDIT: napa oli ehtinyt kirjoittaa tässä välissä. Ja kyllä pitää paikkansa, ettei ruosteettomia tai vähäruosteisia E-sarjalaisia ole kovin helppo löytää ainakaan kohtuuhintaan, mutta kyllä niitäkin nyt sentään vielä on. Oma suosikkinikin olisi kyllä kakkossarjalainen, mutta eipä noita hyviä autoja sopivilla varusteilla ihan joka oksalla enää ole. Voi olla, että hyvä E-facelift on kuitenkin hyvä hankinta, jos se muuten on varusteiltaan jne. sellainen, joka miellyttää. Semmoisen menin itse hankkimaan vuodenvaihteen tuntumassa, eikä tähän mennessä ole vielä tullut mielihaluja sen myymiseen...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
E mallin w124 on kuitenkin jo siinä iässä, että jos niitä ei joku ole purkanut osiksi ja tehnyt autoa kokonaan uusiksi ruostesuojaten ja maalaten kunnon maaleilla heti uutena, niin taatusti löytyy mätää, vaikka kuinka hyvältä näyttää ulkoisesti
2 ja 3 sarjalaisen suurin ero on nimenomaan itse korin kunnossa, pintapellit voi molemmissa olla mitä sattuu, mutta itse kori (tai sanotaanko piilevät kantavat rakenteet) on pääasiassa ihan ok. 2 sarjalaisessa ja 3 sarjalaisessa ne on paperia...
veikkaisin, että on helpompi löytää vähemmän ruostunut -70 luvulla valmistettu lada, kuin E mallin w124, se ero on niin suuri 2 ja 3 sarjan välillä... ainakin jos sillä on suomessa ajettu muutama talvi...

2 ja 3 sarjalaisen suurin ero on nimenomaan itse korin kunnossa, pintapellit voi molemmissa olla mitä sattuu, mutta itse kori (tai sanotaanko piilevät kantavat rakenteet) on pääasiassa ihan ok. 2 sarjalaisessa ja 3 sarjalaisessa ne on paperia...
veikkaisin, että on helpompi löytää vähemmän ruostunut -70 luvulla valmistettu lada, kuin E mallin w124, se ero on niin suuri 2 ja 3 sarjan välillä... ainakin jos sillä on suomessa ajettu muutama talvi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
ennen faceliftia W124 autojen rasitteena on ikä, joka saa korin ruostumaan. Hitsaamaan joutuu niinkuin
uudempaa päivitettyä versiota, jota erityisesti rasittaa huonompilaatuinen maalipinta.
Uudempi on mukavempi käytää. Lisää varusteita ja mukavuutta.
W210 ja W202 on jo katastrofi ruosteen osalta, vuosittain saa korjata.
Toki yksilöissä löytyy valtavia eroja
Pomolla on vanhempi ja itsellä on uudempi W124.
Minun autossa on alkuperäiset etulokasuojat, mutta molempia on hitsattu
Työkaverin vanha W124 piti hävittää, kun runkopalkit hävisi taka-akselin luota. Ovista paistoi valo sisälle jne.
uudempaa päivitettyä versiota, jota erityisesti rasittaa huonompilaatuinen maalipinta.
Uudempi on mukavempi käytää. Lisää varusteita ja mukavuutta.

W210 ja W202 on jo katastrofi ruosteen osalta, vuosittain saa korjata.

Toki yksilöissä löytyy valtavia eroja
Pomolla on vanhempi ja itsellä on uudempi W124.
Minun autossa on alkuperäiset etulokasuojat, mutta molempia on hitsattu
Työkaverin vanha W124 piti hävittää, kun runkopalkit hävisi taka-akselin luota. Ovista paistoi valo sisälle jne.

autodidakti
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
Ittellä on joulukuussa 93 käyttöön otettu E200D W124 mersu ja ajattelin tähän nyt kertoa mista itsellä on ruostunut.
Etulokarit on vaihtokunnossa toinen on vielä käyttö kelpoinen mutta ruosteessa eli siinä on ulkonäköhaittaa lähinnä toinen on mätä ja vaatiin vaihdon.
Tunkinreikien ympärys on vähän haperaa mutta se on käsittääkseni kaikkien muovihelmaisten ongelma.
Takaluukussa on pintaruostetta ja takalamppujen alla olevassa pellissä on kanssa pinta ruostetta.
Ovien alakulmat on ruosteessa sekin on aika yleinen vika?
Ja ikkunoiden listojen vieressä pari pientä paikkaa mistä maali kupruilee
Eli tollanen on E-koppanen W124, omasta mielestäni ei ole paha(Ex väyryskuskin sanoja
) mutta onhan omallani ajettukin jo se 850tkm että ymmärrän ruostumisen hyvin ku on kaikki kilometrit vedetty suomen suolassa 
Ja tohon 200D:n laiskuuteen niin itsellä on ainakin hyvinkin pirteä, pikatiellä ohituksissa tottakai saa hieman harkintaa käyttää mutta onko sitten pakko aina lähteä ohi tiukoissa paikoissa? 200D:llä pärjää ihan hyvin ja tähän lisätäkseni että on tullut ajettua 320cdi:tä, 290tdt:tä ja 220d W210 korisia niin samanlailla niillä pärjää liikenteessä ku 200D:llä.
Kakssatanen ei ainakaan ainetta vie ittellä menee siihen 5,5-6,5l/100km ja manuaalihan tuo oma on.
En halunnut nyt ylistää 200D:tä mitenkään mutta kerroin vaan kokemukseni W124 korista ja tuosta himoitusta E-mallista. Ei ole ollenkaan huono kun pienet kauneuspilkut ei vaan haittaa!
Kiitos
Etulokarit on vaihtokunnossa toinen on vielä käyttö kelpoinen mutta ruosteessa eli siinä on ulkonäköhaittaa lähinnä toinen on mätä ja vaatiin vaihdon.
Tunkinreikien ympärys on vähän haperaa mutta se on käsittääkseni kaikkien muovihelmaisten ongelma.
Takaluukussa on pintaruostetta ja takalamppujen alla olevassa pellissä on kanssa pinta ruostetta.
Ovien alakulmat on ruosteessa sekin on aika yleinen vika?
Ja ikkunoiden listojen vieressä pari pientä paikkaa mistä maali kupruilee

Eli tollanen on E-koppanen W124, omasta mielestäni ei ole paha(Ex väyryskuskin sanoja


Ja tohon 200D:n laiskuuteen niin itsellä on ainakin hyvinkin pirteä, pikatiellä ohituksissa tottakai saa hieman harkintaa käyttää mutta onko sitten pakko aina lähteä ohi tiukoissa paikoissa? 200D:llä pärjää ihan hyvin ja tähän lisätäkseni että on tullut ajettua 320cdi:tä, 290tdt:tä ja 220d W210 korisia niin samanlailla niillä pärjää liikenteessä ku 200D:llä.
Kakssatanen ei ainakaan ainetta vie ittellä menee siihen 5,5-6,5l/100km ja manuaalihan tuo oma on.
En halunnut nyt ylistää 200D:tä mitenkään mutta kerroin vaan kokemukseni W124 korista ja tuosta himoitusta E-mallista. Ei ole ollenkaan huono kun pienet kauneuspilkut ei vaan haittaa!
Kiitos

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
Itse muutaman 200D mersun ja yhden E200D mersun omistaneen ruostetta on kummassa vaan aina yleensä ovien alareunoissa, tunkin reikien ympärillä, takaluukun kilven valojen paikkeilla sekä etulamppujen alla.
E200D oli ainoa missä takaluukku on ollut noin mätä puolet a-pilarista puuttu. Myös ikkunoiden reunoista kupruili. Eli nämä kohdat lienee "uusia" ruostepaikkoja nimenomaan E-mallissa.
Mutta edelleen jokainen auto voi olla mätä tai kun pakasta vedetty, aina vaikuttaa onko ruostesuojauksia uusittu ja miten on. Auton pesu ja putsaaminen. Itse olen nykyisin etsinyt paikkoja mihin kerääntyy lehtiä ym, esim. muovilokarin ja helman väliin ja putsaillut. Näin ollen vähän hidastaa ruostumista kun ei kokoajan ole märkiä lehtiä metallia vasten.
E200D oli ainoa missä takaluukku on ollut noin mätä puolet a-pilarista puuttu. Myös ikkunoiden reunoista kupruili. Eli nämä kohdat lienee "uusia" ruostepaikkoja nimenomaan E-mallissa.
Mutta edelleen jokainen auto voi olla mätä tai kun pakasta vedetty, aina vaikuttaa onko ruostesuojauksia uusittu ja miten on. Auton pesu ja putsaaminen. Itse olen nykyisin etsinyt paikkoja mihin kerääntyy lehtiä ym, esim. muovilokarin ja helman väliin ja putsaillut. Näin ollen vähän hidastaa ruostumista kun ei kokoajan ole märkiä lehtiä metallia vasten.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
Pikkusen on omallekkin lavetille tarttennu näyttää mikkiä sieltä perinteisistä paikoista eli etulokarien etukulmasta. Vasen orkkislokari vaan korjattu ja maalattu, takimmaiset tunkinreijät myös joutu hitsuuttelee vaan ei etummaisia. Takaluukun alareunasta alko ruostuu (farkku) nyt se prosessi pysäytetty, ei tarttennu peltiä eikä hitsiä. Nyttemmin huomasin takasivulasin oik tiivisteen alla 2cm pituisen ruosteen alun ja se nyt täytyy seuraavaks operoida, vasemmalla ei ollu mitään...koko vehje on taannoin tutkittu ja mitään korjauksia ei tartte tehdä (koputtaa puuta)
Tänä tulevana talvena lavetti saa olla suolasta vapaa ja saa mallikohtaisen huippupeitteen niskaansa
tulevan talven prokkis on ottaa takakelkka alas ja puhaltaa/maalata + perämurikka vaihtaa, mutta täähän ei kuulu enää aiheeseen
Aika tyytyväinen S124:sen omistaja oon mä
MUTTA voi voi sitä väykky parkaa millä vanhan parin vieraat tämän tästä täällä käy 

Tänä tulevana talvena lavetti saa olla suolasta vapaa ja saa mallikohtaisen huippupeitteen niskaansa


Aika tyytyväinen S124:sen omistaja oon mä


S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
Tähän on pakko tarttua. Tiukoissa paikoissa ei tule ohiteltua, mutta kyllä tuolla 200D:lla joutuu melko hyvä rako ja vauhdit olemaan että sillä viitsii ohi lähtemään. Väittäisin ettällä tehoa on tarpeeksi jos malttaa jäädä rekkojen perään ajamaan. Niiden riskittömään ohitukseen vaatii paljon tyhjää suoraa.pake1 kirjoitti:Ittellä on joulukuussa 93 käyttöön otettu E200D W124 mersu ja ajattelin tähän nyt kertoa mista itsellä on ruostunut.
Etulokarit on vaihtokunnossa toinen on vielä käyttö kelpoinen mutta ruosteessa eli siinä on ulkonäköhaittaa lähinnä toinen on mätä ja vaatiin vaihdon.
Tunkinreikien ympärys on vähän haperaa mutta se on käsittääkseni kaikkien muovihelmaisten ongelma.
Takaluukussa on pintaruostetta ja takalamppujen alla olevassa pellissä on kanssa pinta ruostetta.
Ovien alakulmat on ruosteessa sekin on aika yleinen vika?
Ja ikkunoiden listojen vieressä pari pientä paikkaa mistä maali kupruilee
Eli tollanen on E-koppanen W124, omasta mielestäni ei ole paha(Ex väyryskuskin sanoja) mutta onhan omallani ajettukin jo se 850tkm että ymmärrän ruostumisen hyvin ku on kaikki kilometrit vedetty suomen suolassa
Ja tohon 200D:n laiskuuteen niin itsellä on ainakin hyvinkin pirteä, pikatiellä ohituksissa tottakai saa hieman harkintaa käyttää mutta onko sitten pakko aina lähteä ohi tiukoissa paikoissa? 200D:llä pärjää ihan hyvin ja tähän lisätäkseni että on tullut ajettua 320cdi:tä, 290tdt:tä ja 220d W210 korisia niin samanlailla niillä pärjää liikenteessä ku 200D:llä.
Kakssatanen ei ainakaan ainetta vie ittellä menee siihen 5,5-6,5l/100km ja manuaalihan tuo oma on.
En halunnut nyt ylistää 200D:tä mitenkään mutta kerroin vaan kokemukseni W124 korista ja tuosta himoitusta E-mallista. Ei ole ollenkaan huono kun pienet kauneuspilkut ei vaan haittaa!
Kiitos
Homma on nyt vähän muovautunut ja hyviä vinkkejä on tullut - kiitos niistä! Nyt jään makustelemaan asiaa ja ostoprojekti lähtee käyntiin ensi keväänä. Kesä on sitten aika laittaa autoa ajokuntoon. Mikään kova tuunaaja en ole, joten tulevan auton pitää olla hyvässä maalissa ja lähes ruosteeton

Mallina tulee olemaan w124 sedan tai w201 ja vm -89-93. Kone tulee olemaan joko diesel (vähintään 250) tai jokin bensakone. 420 bensa ainakin on pois laskuista ja mahtaa tuo 300 bensakonekkin matka-ajossa kuluttaa 10litraa/100km? Enää tuo automaatti, vakionopeudensäädin ja ilmastointi eivät tunnu niin välttämättömiltä. Katsotaan ensi keväänä mitä on tarjolla ja sen mukaan. Se jää nyt hautumaan että haluanko vähemmän ajetun auton noilla varusteilla vai lähdenkö metsästämään 1000-2000€:n suht hyväkuntosta autoa vähillä varusteilla.
Mainittakoon vielä että seuraavan 5 vuoden sisällä olisi tarkoitus myös löytää kesäautoksi hyväkuntoinen w124 500 tai 420.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: W124 osto- ja laittoprojekti
Eli just ne välttämättömät varusteet...al_ kirjoitti:Enää tuo automaatti, vakionopeudensäädin ja ilmastointi eivät tunnu niin välttämättömiltä.

No ei vaan, kyllähän noita ilmankin tulee toimeen, mutta onhan se semmosta kituuttamista.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: W202 osto- ja laittoprojekti
Alkuperäistä tekstiä muokattu. Nyt siis W124 ostoprojekti jäihin ja W202 ostoprojekti tulille. W124 E500:n aika olkoon sitten muutaman vuoden päästä ja se voi sitten pysyä kesäautona. Nyt siis tarkoitus laittaa kunnon käyttöön auto jonka hinta on alle 6000€. Sen verran olen varautunut vielä että yllärikorjauksiin joutuu varaamaan pari tonnia ja kyllähän tuohon mielellään eberin pukkais ja hyvän näköiset vanteet.
Re: W202 osto- ja laittoprojekti
Noista cdi-koneista.
200cdi ja 220cdi kone on sama, vain ohjelma ero jolla on tehty teho-ero.
200 manuaalissa on heikompi kytkin. Automaattina voimansiirtokin on sama.
Kulutusero esim. tuohon c250td on mun kokemuksesta noin 1,5 litraa, molemmat autot siis automaatteja.
200cdi ja 220cdi kone on sama, vain ohjelma ero jolla on tehty teho-ero.
200 manuaalissa on heikompi kytkin. Automaattina voimansiirtokin on sama.
Kulutusero esim. tuohon c250td on mun kokemuksesta noin 1,5 litraa, molemmat autot siis automaatteja.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W202 osto- ja laittoprojekti
Onko kellään kokemuksia äänieristyksestä? Onnistuuko sisämelua pienentämään jollain keinolla oikeasti? Se on aika suuri asia ajonautinnon kannalta, että kuinka paljon ääntä sisälle pääsee. Ei tarvitsisi radio niin isolla huudattaa.
Re: W202 osto- ja laittoprojekti
kuudella tonnilla alkaa jo saada 203 koppasta, niistä ei oo täällä foorumilla kitisty oikeestaan muuten ku valeon syylärin takia. Kun ostaa manuaalina, niin siitäkään ei tartte välittää.
Toki normaalit CDi koneen ilmakuplamurheet on niissäkin.
Toki normaalit CDi koneen ilmakuplamurheet on niissäkin.