Elikkäs mullon tollanen 250D -93 ja aloin vaihtamaan kilpivalon lamppuja kun olivat palaneet joten laitoin uudet eikä silti toimineet... sulakkeet ehjät ja varmuudeksi vaihdoin muutaman ja johdot ovat kiini perässä... Myös peräkontin valo ei ole koko auton omistus aikana ei ole toiminut siihenkin voisi olla jokin vinkki tarpeen... kiitoksia etukäteen!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kannattaa varmaan tsekata sulakkeet (itellä sain toimimaa monta paikkaa kun oli hapettuneita) ja ne johdot sieltä kontin saranapuolelta, itellä ainakin on vedetty muoviputkea johtojen päälle (on joskus katkennut).
E: Timo L kerkesikin jo
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Timo L. kirjoitti:Tervetuloa foorumille. Tsekkaa johtonippu takaluukun vas. saranan luota.
Kiitoksia... Koskemattomilta näyttää vois ehkä huomenna paremmalla valolla tutkia jos olisi sieltä saranan luota murtunut... olisiko tietoa kontin valosta että mikä siihen voisi olla syynä? huomena ainakin piipparin kans testaan sen kytkimen että jos siinä olisi häikkää.
Jos löydät jotain vikaa konti valosta nii kerro ihmeessä, mulla meinaan toi takalamppu sisällä ei pala millää vaikka polttimoa vaihtaa ja johdot kattonu ym. Välillä tulee virtaa ja välil ei
Kilvenvaloissa on aina vähä heikko puoli että altistuu tärinälle ja kosteudelle, luukkua paiskii kiinni ja auki niin lopputulos on mitä on.
Kytkin ja johdot ekana tosta kontin valosta, kattoo että tulee virtaa taakse asti ja sitten ettii mihin asti kulkee virta.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Tai jos vain vetäis jostain virran siihen kytkimeen erikseen että saa sen kotin valon toimimaan... siihen ei kuitenkaan vikavalo liity kun on ¨sisusta valo¨
Yleisimmin viat on jossain takakontissa tai kytkimessä. Riippuu ihan mitä kuskattu ja miten pidetty. E200D mersussani oli joku ihmeen patentti rakennettu takakontin kytkimeen, kyllähän virta kytkimelle asti tuli mutta kun veti oikariin, siinä oli sitten selvittämistä.
No tein uuden kytkimen, taino kolvasin ja suojasin paremmin sen uuden atomeista asti. Ihme johtoviidakko sieltä löyty ja oma sulake kun veteli johtoja.
Ilmeisesti jokin oli osunut kytkimeen ja sen seurauksena omaa johdotusta tehty, sulake ja perkuleen paljon pikaliimaa päälle.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
nypätkää johtosarja vasemmalta puolelta esiin kunnolla ja katkaiskaa vanhat johdot ja tehkää uutta johtoo tilalle. paras on kun tinaa johdot.
Olen monia 124/201/126 korjannut tolla tavalla. vanhat johdot murenee aikanaan.
Johtosarjaa kannattee jossain tapauksessa katkaista 5-10 cm ja liittää siihen tilalle sitten taipuisaa johtoa. kestää sitten pitkän aikaa.
katkaisen siinä tilanteessa yleensä johdot jos ne on pahasti hapettuneet ja tina ei ota niihin kiinni..
lopuksi sähkärin teippiä ympärille niin johan toimii taas 20 vuotta..
W 211 200 CDI avantgarde - 09
W 210 270 CDI avandgarde -99 ( tuleva projekti )
W 124 300 DT *automatic* -90 *Myyty*
W 202 180 Bensa * automatic*-93.*myyty*
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
- *vuosimallin 69 kleinbussi pallokeulalla*
Insinöörit ovat kehittäneet liikennevaloissa sammuvan auton, myöhässä ovat siinäkin. Itse olen sellaisilla ajanut
jo vuosikaudet. (Ja toivonut että se lähtee vielä sammumisen jälkeen käyntiikin.)
Rautalangalla, Jesarilla ja pikaliimalla pärjää hyvin mutta jäljestä ei välttämättä aina ole kehumista... Piilossahan ne on verhoilun takana. Jospa huomena iskis inspiraatio alkaa laitteleen noita valoja kuntoon ja olis mukava laittaa ledit kilpivaloihin mutta sain jo tarpeekseni vikavalosta kun parkeissa oli ledit. Joten en välitä alkaa liikaa hifisteleen riittää että sisustan valot ei ole keltaiset...
socket kirjoitti:
lopuksi sähkärin teippiä ympärille niin johan toimii taas 20 vuotta..
Mieluiten tietty kutistesukkaa
Nimenomaan ellei ole väliaikainen kötöstys niin silloin toki sähkäriä... Onko muutes tietoa onko hankala homma ottaa takaovien veivilaseja irti ja takasin... olis vielä ne tummentamatta vähän kyllä ajattelin jos käyttäis ammattilaisella mutta tahtoo maksaa jonkin verran.
Niin se vissiin tulikin selväksi jo, että siinä saranan yhteydessä olevassa johtonipussa on sekä rekisterikilven valojen sähköt että tavaratilan valon sähköt. Eli jos sieltä saranalta on kaikki piuhat poikki (kuten toden totta vanhemmiten tapaa käydä), pimeänä ovat sekä kilven valot että kontin valo.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
socket kirjoitti:... ja katkaiskaa vanhat johdot ja tehkää uutta johtoo tilalle. paras on kun tinaa johdot.
tina kovettaa ja katkeaa entistä helpommin.
kutistesukka ja laadukkaat puristusliitokset kestävät ajan patinaa
eikä uusi katkaisinkaan kallis ole (KL 4,90 €), jos sisävalokytkimessä on häikkää
Ei nyt ihan viitti uutta topiccia alottaa tämän suhteen... kun olen miettiny että missä kattolunkan moottori sijaitsee ja kun kerta tungin pääni konttiin niin löysin sieltä läpän jonka takaa löytyi tällainen laitos.
IMAG0504.jpg
Kysymys kuuluu mikä toi toi pyöritettävä nupikka on ja miten tämä toimii?... mietin että onko se jokin manuaalinen kattolunkan sulkijarulla.
vai onko tuo sähköantennin moottori koska en ainakaan usko että omistan sellaista...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
M4ketech kirjoitti:Hetkinen, siis vikavaloko laskee sisustan valoja mukaan? Vai onko mulla vieläkin jossain poltin rikki
Siis kun kilpivaloilta oli ilmeisesti maa johto poikki niin ne eivät toimineet niin vikavalo loisti... ei sen pitäisi kontin tai minkään muunkaan sisustan valoista loistaa... ilmeisesti sulla on joku lamppu kärähtäny tai kontakti häikkä...
arska10 kirjoitti:Eikös se juuri ole sen manuaalinen sulkija ta avaaja
luulisi ainakin olevan. Kattolunkkakaan ei oikein omin avuin avaudu täytyy kädellä vähän havittaa... olisiko vaijeri kuiva, moottori laiska tai kattolunkka vähän vino. kiskot olen monitoimi vaseliinilla ruiskinut läpi... kovassa vauhdissa kattolunkka taas aukeaa moitteetta...
Rautsi kirjoitti:Ei nyt ihan viitti uutta topiccia alottaa tämän suhteen... kun olen miettiny että missä kattolunkan moottori sijaitsee ja kun kerta tungin pääni konttiin niin löysin sieltä läpän jonka takaa löytyi tällainen laitos.
Kysymys kuuluu mikä toi toi pyöritettävä nupikka on ja miten tämä toimii?... mietin että onko se jokin manuaalinen kattolunkan sulkijarulla.
vai onko tuo sähköantennin moottori koska en ainakaan usko että omistan sellaista...
Kattoluukun manuaalinen sulkeminen onnistuu tuosta mutterin näköisestä kuusiokannasta. Ohjekirjassa ei ole mainintaa siitä, että mikä se alempi pyörä on, enkä itsekään ole asiaan perehtynyt. Juttua sivulla 100 täällä: http://www.scribd.com/doc/32289169/Merc ... atic-Class
Niin, se sähköantennin moottori - jos sellainen on - on kyllä vallan erikseen tuosta systeemistä, vaikka samoilla seuduilla autossa majaileekin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Niin, se sähköantennin moottori - jos sellainen on - on kyllä vallan erikseen tuosta systeemistä, vaikka samoilla seuduilla autossa majaileekin. [/quote]
Juu, niin mä kattelinki että se ei nyt ihan tossa ole.