Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Morot,
ajellessani yhtekkiö alkoi kuulua kovaa suhinaa moottori huoneesta.. pysähtyin näytti turbon lektut olevan kunnossa.
Tänään sitten vein auton pajalle. kaveri katto ja tuumasi että että jokin paine vuoto turbossa. mutta ei ollut välystäkään olleskaan. mistä moinen suhina voi tulla. koska sisä ilmaanki tuli kova pakokaasun haju?
ja tämä suhina ei ollu mitään pientä vaan ihan kunnollista. onkohan minkä hinta luokan rempasta kyse?
ajellessani yhtekkiö alkoi kuulua kovaa suhinaa moottori huoneesta.. pysähtyin näytti turbon lektut olevan kunnossa.
Tänään sitten vein auton pajalle. kaveri katto ja tuumasi että että jokin paine vuoto turbossa. mutta ei ollut välystäkään olleskaan. mistä moinen suhina voi tulla. koska sisä ilmaanki tuli kova pakokaasun haju?
ja tämä suhina ei ollu mitään pientä vaan ihan kunnollista. onkohan minkä hinta luokan rempasta kyse?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
pakosarjan tiiviste voinnut pullahtaa paikalttaanjööki87 kirjoitti:Morot,
ajellessani yhtekkiö alkoi kuulua kovaa suhinaa moottori huoneesta.. pysähtyin näytti turbon lektut olevan kunnossa.
Tänään sitten vein auton pajalle. kaveri katto ja tuumasi että että jokin paine vuoto turbossa. mutta ei ollut välystäkään olleskaan. mistä moinen suhina voi tulla. koska sisä ilmaanki tuli kova pakokaasun haju?
ja tämä suhina ei ollu mitään pientä vaan ihan kunnollista. onkohan minkä hinta luokan rempasta kyse?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Downpipen eli sen turbolta alas lähtevän putken ja pakoputken liitos jos vuotaa niin sekin suhajaa aikalailla.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
vika löyty ja arveltua pienempi oli. oli kummatkin katit niin tukossa ettei hengittäny läpi niin sieltä pääsi paineella ulos ja siksi suhisi:)
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
ite kans olisin veikannu katin/turbon välistä trumpetti (?) liitosta. mulla jäi lohkolämppärin asennuksen yhteydessä liitos huonoon asentoon ja puski usvaa sieltä välistä. ja kivat hatsit tuli sisälle kun ilmanotto on just siinä yläpuolella..
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Nyt on sitten ilmaantunut seuraavaa ongelmaa: kiihdytettäessä (silloin kun moottorin kuormitus on suuri) kuuluu turbon vetoalueen alkupäässä poikkeuksellisen kovaa suhinaa/vihellystä.
Ongelma liittynee jotenkin turboon kun paikallaan kaasua polkiessa ei tuota vihellystä kuulu. Vihellys on koneen ollessa kylmänä paljon kovempaa kuin lämpimänä.
Turbolta ilmanputsarin koteloon menevän tuubin liitoksessa on öljyä. Otin tuon tuubin irti ja öljyä oli hieman turbon siivekkeiden edessä. minkä verran välystä turbon laakerissa kuuluu olla säteissuunnassa? otin akselista kiinni ja heilutin niin tuo enää kymppejä tuo välys ole.
onko turbon laakeri siis menossa ja se fuskaa öljyä. Kiihdytettäessä runttaa mustaa usvaa jonkin verran juuri vetoalueen alkupäässä
Ongelma liittynee jotenkin turboon kun paikallaan kaasua polkiessa ei tuota vihellystä kuulu. Vihellys on koneen ollessa kylmänä paljon kovempaa kuin lämpimänä.
Turbolta ilmanputsarin koteloon menevän tuubin liitoksessa on öljyä. Otin tuon tuubin irti ja öljyä oli hieman turbon siivekkeiden edessä. minkä verran välystä turbon laakerissa kuuluu olla säteissuunnassa? otin akselista kiinni ja heilutin niin tuo enää kymppejä tuo välys ole.
onko turbon laakeri siis menossa ja se fuskaa öljyä. Kiihdytettäessä runttaa mustaa usvaa jonkin verran juuri vetoalueen alkupäässä
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Turbo on ehjä siihen asti kun välys ei ole niin paha että siivet pääsee ottamaan kompurapesään kiinni. Eli akselin pitää pyöriä vaivattomasti vaikka vääntäsit akselia mihin suuntaan vaan. Tuo kuulostaa nyt sille että jossain ahtoputkistossa on halkeama. Tai coolerin päädyssä. Mustaa tulee ilman puutteen takia. Jos savu on harmaata/sinistä ja sankkaa niin sitten kannattaa kääntyä ahtimen laakeroinnin puoleen. Ja öljyäkin kuluu sillon reilusti ja se haisee pakokaasussa.Paisti kirjoitti:Nyt on sitten ilmaantunut seuraavaa ongelmaa: kiihdytettäessä (silloin kun moottorin kuormitus on suuri) kuuluu turbon vetoalueen alkupäässä poikkeuksellisen kovaa suhinaa/vihellystä.
Ongelma liittynee jotenkin turboon kun paikallaan kaasua polkiessa ei tuota vihellystä kuulu. Vihellys on koneen ollessa kylmänä paljon kovempaa kuin lämpimänä.
Turbolta ilmanputsarin koteloon menevän tuubin liitoksessa on öljyä. Otin tuon tuubin irti ja öljyä oli hieman turbon siivekkeiden edessä. minkä verran välystä turbon laakerissa kuuluu olla säteissuunnassa? otin akselista kiinni ja heilutin niin tuo enää kymppejä tuo välys ole.
onko turbon laakeri siis menossa ja se fuskaa öljyä. Kiihdytettäessä runttaa mustaa usvaa jonkin verran juuri vetoalueen alkupäässä
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Ensimäisenä tarkistella ahto letkut, kuulerin päädyt, imusarjan läppäakselit,
pakoputken liitokset
pakoputken liitokset
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
savu on täysin mustaa, ja ei sitä hirveästi tule, vähän pöllähtää.
öljyä ei vaihtovälin aikana kulu, ei ainakaa ajotietokone suosittele lisäämään.
onko ahtoputki turbon alapuolella, eli ei näy konehuonetta ylhäältä päin katsottaessa?
öljyä ei vaihtovälin aikana kulu, ei ainakaa ajotietokone suosittele lisäämään.
onko ahtoputki turbon alapuolella, eli ei näy konehuonetta ylhäältä päin katsottaessa?
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
jos savua tulee ilman puutteen vuoksi, voiskos vika olla tukossa olevassa ilmansuodattimessa, heh.
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Voi toki.Paisti kirjoitti:jos savua tulee ilman puutteen vuoksi, voiskos vika olla tukossa olevassa ilmansuodattimessa, heh.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Näyttäis vuotavan 1.pytyn kohdalta pakosarjan liitos (onko 1 vai 4 sylinteri jos keulasta päin katsotaan)
kuin kovaa tuota nyt uskaltaa kokeilla kiristää? pitääkö kiristää koneen ollessa kylmä vai lämmin
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
1 pytty on keulasta katsottuna ensimmäinen melkein kaikissa paitsi joissakin sitikoissaPaisti kirjoitti:[ https://dl.dropbox.com/u/109301574/WP_000201.jpg ]
Näyttäis vuotavan 1.pytyn kohdalta pakosarjan liitos (onko 1 vai 4 sylinteri jos keulasta päin katsotaan)
kuin kovaa tuota nyt uskaltaa kokeilla kiristää? pitääkö kiristää koneen ollessa kylmä vai lämmin

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Voisko tuo vislaus kylmänä johtua tuosta vuodosta?
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Voihan se.Paisti kirjoitti:Voisko tuo vislaus kylmänä johtua tuosta vuodosta?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Veikkaanpa turbon pakosiipiä ,jotka aiheuttaa vislausta alakierroksilla.Ne on koko ajan auki vähän liikaa.ja päästää painetta läpi.Siitä vislaus ja savutus.Niistä puuttuu palasia tai säätömekanismi VNT on paksussa karstassa elikkä jumissa.Pakoputki tukossa tekee hallaa turbolle ja pakosarjan tiivisteelle sillä jostainhan sen paineen on purkauduttava.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Se voi olla syynä sille että tiiviste on alkanu vuotamaan/hajonnu tai mitä lienee.koyama kirjoitti:Pakoputki tukossa tekee hallaa turbolle ja pakosarjan tiivisteelle sillä jostainhan sen paineen on purkauduttava.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Joskus kuvailtu tapahtuu "yllättävän nopeasti"Siekkinen kirjoitti:Se voi olla syynä sille että tiiviste on alkanu vuotamaan/hajonnu tai mitä lienee.koyama kirjoitti:Pakoputki tukossa tekee hallaa turbolle ja pakosarjan tiivisteelle sillä jostainhan sen paineen on purkauduttava.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Yllättävän helposti on mielestäni juurikin se oikea ellei jopa hieman vähättelevä ilmaisua tiivisteen kestoon, kun putki tukossa poljetaan autoa.
Mutta hyvä kun vika löytyny ja sen tiivisteen vaihto on helppo homma.
Mutta hyvä kun vika löytyny ja sen tiivisteen vaihto on helppo homma.
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Täälläkin rupes suhisemaan!
Tässä tuli ihmeteltyä kun ei meenaa automaattilaatikko millään vaihtaa pienemmälle vaihteelle vaikka kaasu pohjassa ajaa..
Sitten rupesin auton paikoillaan ollessa kuuntelemaan ääniä ja auton käyttäytymistä. Samalla kun kierrokset nousee sinne 2000-3000 rpm eli turbo lähtee kunnolla pyörii niin kuulostaa että ilmat karkaa jonnekkin. Eli jostakin tulee ilmaa ulos ihan selvästi epänormaaliin sävyyn.
w203 270CDi -03 Automaatti.
Viime viikolla laittelin defan ylläpitolaturin ja tuntu että ihanku olisin sillo jotaki letkua/putkee repässy vahingossa mut en nyt kyllä oo nähny vielä ainakaa mitään rikkinäistä tai irtonaista
Nii ja sen yhen ison letkun/putken päällä on ollu tuota öljyä koko 7kk ajan mitä auto on ollu mulla... Vois kuvia ottaa tänää ja laittaa tännr
Jos ottas muovit irti ja alkas kaverin kaa kattelee ja kuuntelee mistä kuuluu suhina...
Tässä tuli ihmeteltyä kun ei meenaa automaattilaatikko millään vaihtaa pienemmälle vaihteelle vaikka kaasu pohjassa ajaa..
Sitten rupesin auton paikoillaan ollessa kuuntelemaan ääniä ja auton käyttäytymistä. Samalla kun kierrokset nousee sinne 2000-3000 rpm eli turbo lähtee kunnolla pyörii niin kuulostaa että ilmat karkaa jonnekkin. Eli jostakin tulee ilmaa ulos ihan selvästi epänormaaliin sävyyn.
w203 270CDi -03 Automaatti.
Viime viikolla laittelin defan ylläpitolaturin ja tuntu että ihanku olisin sillo jotaki letkua/putkee repässy vahingossa mut en nyt kyllä oo nähny vielä ainakaa mitään rikkinäistä tai irtonaista
Nii ja sen yhen ison letkun/putken päällä on ollu tuota öljyä koko 7kk ajan mitä auto on ollu mulla... Vois kuvia ottaa tänää ja laittaa tännr
Jos ottas muovit irti ja alkas kaverin kaa kattelee ja kuuntelee mistä kuuluu suhina...
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Auton alta putkesta kuuluu ääntä ja myös pakoputken päästä tyhjäkäynnillä. Tuntu melkeempä että työntäs ilmaa lähestulkoon auton alle.
Konepelti ylhäällä kaasuttaessa tuntu että suhina tulee ilmeisesti pakoputkelta, turbon jälkeen, eli niinku moottorin takaa. Näytti myös vähä savua nousevan sieltä.
Konepelti ylhäällä kaasuttaessa tuntu että suhina tulee ilmeisesti pakoputkelta, turbon jälkeen, eli niinku moottorin takaa. Näytti myös vähä savua nousevan sieltä.
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Tarksita että katit ei ole tukossaosku1619 kirjoitti:Auton alta putkesta kuuluu ääntä ja myös pakoputken päästä tyhjäkäynnillä. Tuntu melkeempä että työntäs ilmaa lähestulkoon auton alle.
Konepelti ylhäällä kaasuttaessa tuntu että suhina tulee ilmeisesti pakoputkelta, turbon jälkeen, eli niinku moottorin takaa. Näytti myös vähä savua nousevan sieltä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Siis tyhjennä katit suosiolla.CDI203 kirjoitti:Tarksita että katit ei ole tukossaosku1619 kirjoitti:Auton alta putkesta kuuluu ääntä ja myös pakoputken päästä tyhjäkäynnillä. Tuntu melkeempä että työntäs ilmaa lähestulkoon auton alle.
Konepelti ylhäällä kaasuttaessa tuntu että suhina tulee ilmeisesti pakoputkelta, turbon jälkeen, eli niinku moottorin takaa. Näytti myös vähä savua nousevan sieltä.

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Hyvässä lykyssä tehoakin voi tulla tuntuvasti lisää, niinku mulla. Aattelin ku toista kertaa purkasin pakoputkea pois (jäi jotaki töhnää ekasta katista joka tukki sen toisen) että kaikkeen sitä tuleekin ruvettua, mutta kyllä kannatti. Autolla oli toki ajettu yli 500tkm.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Kylläpä kyllä, tuttu juttu=hauki on kala 
Taitaa jäähä tuollaset pakoputken rassailut välistä, pakkasta eikä oo mitää pukkia minne auton nostaa enkä ikinä oo vielä moista tehny.
Mutta jos siellä on siis katit tukossa, pääsenkö halvimmalla ja helpommalla korjaamolla kun sanon vaan että repivät katit ulos putkesta? Että ei ruveta mitään pirun kalliita uusia putkia hommaamaan?
Tuota öljyä ollu alusta lähtien tuolla niin mistähän pirusta tuo öljy tulloo?

Mikäs se tässä tämä oikealle lähtevä letku muuten on? Ku tuntuu että se saatto ottaa osumaa ku laturia laittelin..


Taitaa jäähä tuollaset pakoputken rassailut välistä, pakkasta eikä oo mitää pukkia minne auton nostaa enkä ikinä oo vielä moista tehny.
Mutta jos siellä on siis katit tukossa, pääsenkö halvimmalla ja helpommalla korjaamolla kun sanon vaan että repivät katit ulos putkesta? Että ei ruveta mitään pirun kalliita uusia putkia hommaamaan?
Tuota öljyä ollu alusta lähtien tuolla niin mistähän pirusta tuo öljy tulloo?

Mikäs se tässä tämä oikealle lähtevä letku muuten on? Ku tuntuu että se saatto ottaa osumaa ku laturia laittelin..

________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Mutta kylläpä tuo katalysaattoriongelma kuulostas siltä just mikä tuossa on.
Ainakin jos tähän Dealerin tarinaan vertaa http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=380
Ainakin jos tähän Dealerin tarinaan vertaa http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=380
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
No ettei tuo letku nyt olisi turbolta irti? Se ohjaa alipaineella turbon siipiä, ja tuolla mokkulalla ohjataan sitä alipainetta. Mä vaihdoin omaani etulamput, ja tökkäsin vahingossa tuon letkun irti. Kiihty laiskasti ja meni vikatilaan silloin tällöin.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Kaasuttelun jälkeen pakoputkesta kuuluu epämääräinen suhina vain vähän mutta ei tule myöskään pakokaasua kunnon paineella. 0,5-1,5min kaasuttelun jälkeen suhinan ääni kolminkertaistuu mutta pakokaasua alkaa tulemaan kunnon paineella ja kauempaakin tuntee kädellä eli normaalisti sanoisin.
Ylettääkö/mahtuuko tuota alipaineletkun päätä kokeilemaan/laittamaa paikoilleen kädellä yläkautta ?
Se on nippusiteellä kiinni toisessa letkussa/johdossa, tietenkin jos katkasis sen nippusiteen niin näkis heti jos se letku nosuee vapaaehtosesti ylös sieltä olematta missään kiinni.
Kylmä kone toki pitää olla ennenku sinne käden uskaltaa työntää.
Ylettääkö/mahtuuko tuota alipaineletkun päätä kokeilemaan/laittamaa paikoilleen kädellä yläkautta ?
Se on nippusiteellä kiinni toisessa letkussa/johdossa, tietenkin jos katkasis sen nippusiteen niin näkis heti jos se letku nosuee vapaaehtosesti ylös sieltä olematta missään kiinni.
Kylmä kone toki pitää olla ennenku sinne käden uskaltaa työntää.
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Ei se nyt niin vaikeaa oo kattoa onko se letku kiinni siinä mokelossa 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Jep se on halvin/paras konsti kat vaivaanosku1619 kirjoitti:Kylläpä kyllä, tuttu juttu=hauki on kala
Taitaa jäähä tuollaset pakoputken rassailut välistä, pakkasta eikä oo mitää pukkia minne auton nostaa enkä ikinä oo vielä moista tehny.
Mutta jos siellä on siis katit tukossa, pääsenkö halvimmalla ja helpommalla korjaamolla kun sanon vaan että repivät katit ulos putkesta? Että ei ruveta mitään pirun kalliita uusia putkia hommaamaan?
Tuota öljyä ollu alusta lähtien tuolla niin mistähän pirusta tuo öljy tulloo?
[ http://imageshack.us/a/img440/6918/sgyo.jpg ]
Mikäs se tässä tämä oikealle lähtevä letku muuten on? Ku tuntuu että se saatto ottaa osumaa ku laturia laittelin..
[ http://imageshack.us/a/img841/4247/qacy.jpg ]
punaisella ympäröidyn letkun pitäis mennä turbon "kellolle"
ja jos on sieltä irti tai muuten rikki on selvä juttu että vikatila tulee,
öljy sotku tule ylensää huohotimesta sitä on kaikssa ennemän tai vähemmän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
