Autona 250D -86. Mitä öljyä moottoriin. paksua vai synteettistä.
Voioo perään laittaa paksumpaa tavaraa ja estääkö se huutamisen, siis perän vai vaihdanko koko perän. Millähän hinnalla asd-periä voisi suomesta saada.
Huoltomies ei suostunut laitamaan oikein paksua öljyä moottoriin ja päädyimme sitten puolisynteettiseen ??
Itse laitoin tuohon asd-perään samaa vihreätä öljyä mitä citroen käyttää siinä "nousevassa perässä". Tietenkin siihen säiliöön, joka on moottorin puolella, etten varsinaiseksi perän öljyksi. Siis oletteko käyttäneet jotakin paksua dieselöljyä moottoriin vai kuinka. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Palstana tämä on hyvin asiallinen.
Kokematon pyytää kohteliaasti vastausta !
Re: Kokematon pyytää kohteliaasti vastausta !
Citikkahan on etuveto, joten Mebe ei tarkoittanekaan "peräöljyä" vaan hyrauliikkaöljyä, jolla sitikan peräkorkeutta nostetaan/lasketaan.mebe kirjoitti:Itse laitoin tuohon asd-perään samaa vihreätä öljyä mitä citroen käyttää siinä "nousevassa perässä". Tietenkin siihen säiliöön, joka on moottorin puolella, etten varsinaiseksi perän öljyksi.
Siinä tapauksessa lisäsit hydraulinesteen ihan oikeaan paikkaan.
Perän vollotus johtuu kuluneesta hammastuksesta, josta selviää vain osia tai koko perän vaihtamalla; vollotus vain pahenee aikaa myöten.
Jotkut "vollotukset" ei tulekaan perästä, vaan joku muu paikka resonoi sopivalla nopeudella. Vetonivelet tai pyöränlaakerit (ääni yleensä nousee tai laskee kaarteissa), kardaanin keskilaakeri tai nivelet (yleensä pikemminkin jurisee kuin vollottaa) jne.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]