Kylmät peilit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Eelis
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 27.09.2011 21:57

Kylmät peilit

Viesti Kirjoittaja Eelis »

C 200 cdi 2007 Mikä mättää vai enkö osaa käyttää? Nyt alkaa taas aamuisin olemaan kosteutta niin olisi hienoa saada
pelit kuiviksi, mutta lämmitinsysteemi on niin tehoton että 30km ajon jälkeen peilit on vasta kuivat. Voi johtua myös ilmavirrasta. No kohta alkaa
talvi, joten noita tehoja alkaisi kaipaamaan. Auto on tuontimersu, mutten millään jaksa uskoa, että ainoastaan pohjoisen
säälittävän pienille markkinoille olisi tuotu tehokkaamilla peilinlämmittimillä varustettuja autoja.
Onko tässä joku lapsellisen yksinkertainen juttu mitä emme hoksaa? Napin olemme osanneet painaa alas ja odottaneet
että jotain tapahtuisi. MB:stä meillä on todella vähän kokemusta, joten en yhtään ihmettele vaikka olisi osaamisen puutetta :shock:
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6534
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kylmät peilit

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Vanhemissa pirseissä tuo peilinlämmitys on ainakin ollut automaaginen, eli tarvitsee olla ulkolämpöjen rittävän alhaalla eikä mitään nappeja ole tarvinnut painella. Lämpenemisen tuntee kyllä käteen.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kylmät peilit

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eelis kirjoitti: Auto on tuontimersu, mutten millään jaksa uskoa, että ainoastaan pohjoisen
säälittävän pienille markkinoille olisi tuotu tehokkaamilla peilinlämmittimillä varustettuja autoja.
Onko tässä joku lapsellisen yksinkertainen juttu mitä emme hoksaa? Napin olemme osanneet painaa alas ja odottaneet
että jotain tapahtuisi.
Ei siinä mitään nappeja tarvitse painaa. Samat peililämmittimet ne on kaikille markkinoille mutta se lapsellisen yksinkertainen juttu on varmaan vääntää nykyiset peililasit irti ja asentaa ehjät tilalle (havaitsemasi kuivuminen johtuu varmaan ilmavirtauksen vaikutuksesta). Outoa vaan jos molemmat peilit rikki samanaikaisesti (vai oliko tämä auto uusi tuttavuus eli voivat olla hajonneet jo aikoja sitten).
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Kylmät peilit

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Voiko muuten vastusmittarilla mitata irrallisesta lasista, että toimiiko?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kylmät peilit

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Esa H. kirjoitti:Voiko muuten vastusmittarilla mitata irrallisesta lasista, että toimiiko?
Voi toki helpostikin mitata peilin lämmitysvastuksen arvon. Rikkinäinen ei välttämättä ole kokonaan avoin piiri.
Eelis
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 27.09.2011 21:57

Re: Kylmät peilit

Viesti Kirjoittaja Eelis »

Kiitos vastauksista. Auto ollu vuoden ja ensimmäinen MB. Muissa autoissa takalasinlämmitin ja peilit on toimineet samasta napista,
eka veikkaukseni piti paikkansa. "lapsellisen yksinkertainen en osaa käyttää" eli ne on sitten rikki.
Pikkasen kyllä ihmetyttää että tuon ikäisessä autossa olisi noinkin vaatimattomattomia pikku vikoja.
Ei oikein merkki vakuuta, kun tämäkään ei ole ensimmäinen murhe. No pitää mitata jos tuo vika löytyisi.
Mitähän uuden peilit mahtaa maksaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kylmät peilit

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kyllä ne lämmitysvastukset kannattaa mitata varmuuden vuoksi ennen uusien hankintaa. Automattinen lämmitys kytkeytyy päälle vasta riittävän alhaisessa lämpötilassa mutta tuskin tuosta oli kyse. Kuskin puoleinen maksaa "paljon" jos on automattisesti himmentyvä.
Vastaa Viestiin