om606 viritys
Re: om606 viritys
Meinasin vain semmosta, että jos tulee noinkin jytky ahdin eli ilmaa on tarkoitus oikeasti siirtää koneen läpi niin parantaisi sitä ilman jakelua eli tasaisemmin sylintereihin. Tosin en nyt muista millainen se originaali on, miten se syöttää ilmaa runnereihin.
Eikös vähän pienempi ahdin olisi käyttöautossa parempi =?
Eikös vähän pienempi ahdin olisi käyttöautossa parempi =?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
No tuon on hieman isompi kuin hx40, mut tulevaisuutta ajatellen, eipähän tuu turbo vaihtoa.
Voimaan ajattelin sen 400hp ainakin ottaa, kun nuo 7mm elementit riittää 450hp asti varmaan.
Voimaan ajattelin sen 400hp ainakin ottaa, kun nuo 7mm elementit riittää 450hp asti varmaan.
Re: om606 viritys
"Mikä v*ttu teitä porilaisia vaivaa?"
Ei tullut juuri nyt muuta mieleen..
DuPu
Ei tullut juuri nyt muuta mieleen..
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
Älä kuule sano mua porilaiseks!. oon yli 30v asunu keski-pohjanmaalla, ja pohjalainen tuun aina oleen.
Tommoset kommentit kannattaa jättää laukomatta!
Tommoset kommentit kannattaa jättää laukomatta!
Re: om606 viritys
Toisella foorumilla on juttua 300 turbodiesel väykyn virittelystä. Pumpussa 7,5mm elementit, en tiedä kuka tekee ohjelmat. Sielä on automaatin ihmettelyä yms, kandee käydä lukemassa kun sama tekniikka. Kannattaa muuten miettiä tuota turboa hieman, hx35:lla saatu yli 400 heppaa. On vähä inhimillisemmän kokoinen ja varmaan kivempi käyttöautossa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
Suuri on kaunista, ja minkätakia pitäis laittaa pienempi, kun sillä pystyy normaalisti ajaan vaikka olis mikä turbo.
Tietääkö kukaan, kuka tekis sit sen ohjelman jolla auto rupeis toimiin hyvin.
Tietääkö kukaan, kuka tekis sit sen ohjelman jolla auto rupeis toimiin hyvin.
Re: om606 viritys
pystyy joo ajamaan... kuin vakio 200D:llä, kun ei pääse ahdoille normaali ajossa... nyt mäkin kysyn mikä v*ttu teitä porilaisia vaivaa/miksi kaikki tuollaiset hakeutuu sinne poriinturbocelica kirjoitti:Suuri on kaunista, ja minkätakia pitäis laittaa pienempi, kun sillä pystyy normaalisti ajaan vaikka olis mikä turbo.
Tietääkö kukaan, kuka tekis sit sen ohjelman jolla auto rupeis toimiin hyvin.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
Tässä nyt taas mennää kauas asiasta, mut työn perässä. Pohojalaiset katos osaa tehä töitä 

Re: om606 viritys
Saanen olla tuosta jokseenkin täysin erimieltä.turbocelica kirjoitti:Pohojalaiset katos osaa tehä töitä
Anteeksi OT, mutta oli pakko.
Hankala tapaus.
Re: om606 viritys
Koita panna yv:tä nimimerkki CDI203 jos suostuisi ohjelmoimaan tuon ecun prommin se kun ei mene perinteisin konsteinturbocelica kirjoitti:Tässä nyt taas mennää kauas asiasta, mut työn perässä. Pohojalaiset katos osaa tehä töitä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
Täytyypä laittaa cdi:lle yv:tä, onko ketään muuta joka voisi tehä ohjelman?
Re: om606 viritys
no mulla oli aijemmin c250 7mm sähköpumpulla ja siihen ohjelman teki karala. tais olla 2010.
ja tuo kannattaa kyllä lukea.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=34491" onclick="window.open(this.href);return false;
jos nuihin vähä päästöisen muutoskatsastuksin on tullut jokin helpotus niin mua kyllä alkaa ketuttaa..
epäilen kyllä. onhan niitä ilmeisesti joitain konttoreita missä saattaa saada läpi.
ja tuo kannattaa kyllä lukea.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=34491" onclick="window.open(this.href);return false;
jos nuihin vähä päästöisen muutoskatsastuksin on tullut jokin helpotus niin mua kyllä alkaa ketuttaa..
epäilen kyllä. onhan niitä ilmeisesti joitain konttoreita missä saattaa saada läpi.
Re: om606 viritys
kajaanissa on pari seppää joilta kannattaa kysyä: rengashulto karjalainen ja sitten tälläkin foorumilla pyörivä "tuikku"
w201 om605
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: om606 viritys
Jos puhutaan vain ulkohalkaisijasta niin kompressorikotelo on HX50 mallissa ulkohalkaisijaltaan n. 9mm pienempi kuin HX40 tai HX35, joissa taas on samankokoiset kotelot keskenään.S202 kirjoitti:Toisella foorumilla on juttua 300 turbodiesel väykyn virittelystä. Pumpussa 7,5mm elementit, en tiedä kuka tekee ohjelmat. Sielä on automaatin ihmettelyä yms, kandee käydä lukemassa kun sama tekniikka. Kannattaa muuten miettiä tuota turboa hieman, hx35:lla saatu yli 400 heppaa. On vähä inhimillisemmän kokoinen ja varmaan kivempi käyttöautossa.
Holset siellä lukee..
Re: om606 viritys
Näkyy olevan joo, tossa 52:sessa se oli sitten aikapaljon isompi. Mutta taitaa 35/40 super toimia aikapaljon paremmin käyttöautossa , saahan sinne toki laittaa vaikka minkälaisen jos siltä tuntuu
Vaihtaa sen sitte ku alkaa heräävyys kenkuttaa

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: om606 viritys
Ne kaikki suomen vaihtoehdot sulle jo lueteltiin aikoinaan, olet jo soittanut jokaisen läpi ja jokainen kieltäytyi ?turbocelica kirjoitti:Tietääkö kukaan, kuka tekis sit sen ohjelman jolla auto rupeis toimiin hyvin.


...mutta ne rojut tarttis olla siellä konehuoneessa kiinni, ennen kuin alkaa tietokonemiestä häirittemään

Lisää tietoa: www.skg.fi
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
Karala on lopettanu hommat kokonaan, ja harinen ei sekaannu om606 muutako vakio palikotten ohjelmointi.
Ens viikolla kun mersu menee halliin, niin siitä max viikko ja pitäis tietokone mies olla paikalla. ei kait noita montaa viikkoa viitti rakennella.
cdi203 ja tuikulle yv laitettu, joten odotellaan vastausta tekeekö kumpikaan.
Jos ketään ei saa tekeen ohjelmaa, niin mitä järkee on sit laittaa isompia palikoita, kun autoo ei saa niillä toimiin.
Ens viikolla kun mersu menee halliin, niin siitä max viikko ja pitäis tietokone mies olla paikalla. ei kait noita montaa viikkoa viitti rakennella.
cdi203 ja tuikulle yv laitettu, joten odotellaan vastausta tekeekö kumpikaan.
Jos ketään ei saa tekeen ohjelmaa, niin mitä järkee on sit laittaa isompia palikoita, kun autoo ei saa niillä toimiin.
Re: om606 viritys
Ahaa, sitten ei taida olla jäljellä kuin noita harrastelijoita, mutta sehän vain pitää budjetin pienenä. Karalan kanssa siinä olisikin tuhraantunut tonni ihan hukkaan. Tainnut ukkeli tienata miljoonansa ja vetäytynyt eläkkeelle
Tosin taitaa olla mahdoton tehdävä, koska näistä forumin harrastelijoista suurin osa vierestaa juotosasemaa ja piirien irroitusta, joten mitäs jos laitat mekaanisen pumpun, siis vaijerikaasulla ?

Tosin taitaa olla mahdoton tehdävä, koska näistä forumin harrastelijoista suurin osa vierestaa juotosasemaa ja piirien irroitusta, joten mitäs jos laitat mekaanisen pumpun, siis vaijerikaasulla ?
Niinno nämä on niitä asioita mitkä pitää suunnitella etukäteen, varsinkin tämmösen kohdalla mitä ei ole suomessa tehty kuin muutama kpl ja ihan sen takia kun nämä on "laittomia".turbocelica kirjoitti:Jos ketään ei saa tekeen ohjelmaa, niin mitä järkee on sit laittaa isompia palikoita, kun autoo ei saa niillä toimiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 viritys
Siinäpä vasta kysymys.turbocelica kirjoitti: niin mitä järkee on sit laittaa isompia palikoita, kun autoo ei saa niillä toimiin.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: om606 viritys
Ai niin, minä yritän saada tuon oman w210 606 vaparin sähköpumpun toimimaan DIY kontrollerilla, mutta sen hinta tulee olemaan tähtitieteellinen
Se tulee siis originaalin kaasupotikan ja pumpun johdon väliin ja se antaa runtua ihan sinne yläkierroksille saakka.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 viritys
.
No
Ei sen hyvin toimivan ohjelman tekokaan nyt ihan helppoa ole.
Ei se ohjelma ole mikään hokkuspokkus, jolla kaiken saa vaan toimimaan.
Osien pitää oikeasti olla kunnossa ja sopia mitoitukseltaan toisiinsa, vieläpä hyvin.
Kun puhtaalta pöydältä lähtee, niin hyvin toimivan ohjelman tekoon niin noissa, niinkuin cdi,ssäkin, tarvitaan ++20versiota.
Sitten kun kirjoitus on juuri niin hankalaa, kun se on, niin henkilökohtaisesta ei ole haluja toiselle puolen suomea alkaa nyhräämään.
Lisäksi olen napan ja veskun kanssa samaa mieltä, että ko. ahtimelle on turha edes yrittää - ei tule hyvää tekemälläkään.
Minä voin tehdä tuolle yhdistelmälle ohjelman, mutta muutama ehto.
Moottori mekaanisesti kunnossa, laatikko/turbiini vahvistettuna, vakio ei kestä.
Ahdin Holset 35.
Pumppu niin tehtynä, että alasyötöt aina 50milliin asti menee paluujännitteen osalta, kuten vakiossa, tapit siten, että max syötöksi tulee 5 voltin paluujännitteellä 100-105milliä.
Lyhyt pakosarja, jaettu laippa.
Iso cooleri, 3bar, tai 4bar mappi, iso pakoputki.
Kaikkien osien pitää olla hyväkuntoisia, siis uusia, tai uudenveroisia.
Tehoa tulee parin kilon ahdoilla luokkaa 400 ja vääntöä yli 650.
Hyvät käyttöominaisuudet, syötöt välillä 0-50milliä, eli vakion ~max, toimii kuten tehtaan jäljiltä.
Hinnasta en osaa oikein sanoa, sitä pitää miettiä.
Hyvin toimivan ohjelman, jota voi myös testerillä seurata ja sielläkin kaikki siis näkyy oikein, ei todellakaan ole ihan läpihuutojuttu, se tahtoo näissä jutuissa unhottua.
Jos todella haluaa säätää jotain, niin kaikki informaatio, jonka testerillä saa ulos, pitää olla totta.
No
Ei sen hyvin toimivan ohjelman tekokaan nyt ihan helppoa ole.
Ei se ohjelma ole mikään hokkuspokkus, jolla kaiken saa vaan toimimaan.
Osien pitää oikeasti olla kunnossa ja sopia mitoitukseltaan toisiinsa, vieläpä hyvin.
Kun puhtaalta pöydältä lähtee, niin hyvin toimivan ohjelman tekoon niin noissa, niinkuin cdi,ssäkin, tarvitaan ++20versiota.
Sitten kun kirjoitus on juuri niin hankalaa, kun se on, niin henkilökohtaisesta ei ole haluja toiselle puolen suomea alkaa nyhräämään.
Lisäksi olen napan ja veskun kanssa samaa mieltä, että ko. ahtimelle on turha edes yrittää - ei tule hyvää tekemälläkään.
Minä voin tehdä tuolle yhdistelmälle ohjelman, mutta muutama ehto.
Moottori mekaanisesti kunnossa, laatikko/turbiini vahvistettuna, vakio ei kestä.
Ahdin Holset 35.
Pumppu niin tehtynä, että alasyötöt aina 50milliin asti menee paluujännitteen osalta, kuten vakiossa, tapit siten, että max syötöksi tulee 5 voltin paluujännitteellä 100-105milliä.
Lyhyt pakosarja, jaettu laippa.
Iso cooleri, 3bar, tai 4bar mappi, iso pakoputki.
Kaikkien osien pitää olla hyväkuntoisia, siis uusia, tai uudenveroisia.
Tehoa tulee parin kilon ahdoilla luokkaa 400 ja vääntöä yli 650.
Hyvät käyttöominaisuudet, syötöt välillä 0-50milliä, eli vakion ~max, toimii kuten tehtaan jäljiltä.
Hinnasta en osaa oikein sanoa, sitä pitää miettiä.
Hyvin toimivan ohjelman, jota voi myös testerillä seurata ja sielläkin kaikki siis näkyy oikein, ei todellakaan ole ihan läpihuutojuttu, se tahtoo näissä jutuissa unhottua.
Jos todella haluaa säätää jotain, niin kaikki informaatio, jonka testerillä saa ulos, pitää olla totta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
Sen osasin arvat, ettei ohjelma teko oo mikään läpihuuto juttu.
Pumpun on tehty kälviällä, herlevit tehny, täytyy kysyy millälailla on tehty.
Laatikkoa ei ole vielä vahvistettu, tarkoitus olis viedä siekkiselle, kun osat on paikalla ja auto toimis muuten.
Täytyy hommata sit pienempi ahdin, eikös hx40 oo ihan hyvä???
Pakosarjasta tulee mahdollisimman lyhyt, ja tarkoitatko tuolla jaetulla laipalla sitä, että 3 putkee toiselle puolelle, ja 3 toiselle? ja niin ettei missään vaiheessa sekoitu keskenään?
Ja pitääkö turbossa olla myös jaettu pakopesä?
Pumpun on tehty kälviällä, herlevit tehny, täytyy kysyy millälailla on tehty.
Laatikkoa ei ole vielä vahvistettu, tarkoitus olis viedä siekkiselle, kun osat on paikalla ja auto toimis muuten.
Täytyy hommata sit pienempi ahdin, eikös hx40 oo ihan hyvä???
Pakosarjasta tulee mahdollisimman lyhyt, ja tarkoitatko tuolla jaetulla laipalla sitä, että 3 putkee toiselle puolelle, ja 3 toiselle? ja niin ettei missään vaiheessa sekoitu keskenään?
Ja pitääkö turbossa olla myös jaettu pakopesä?
Re: om606 viritys
.
Se ~sadan millin polttoon tarvitsema ilmamäärä saadaan 35,llakin, ja herää paremmin- lisäksi niitäkin on monenlaista versiota.
Mitä etua vielä kuvittelet suuremmasta ahtimesta saatavan ?
Jaettu pakopesä ei ole pakollinen, mutta parempi, kannattaako erikseen huonompaa laittaa, hintakin on sama.
12 numeron pakopesä riittää sähköpumpulle, kun syötön saa tarkalleen säädettyä, ihan hyvä kompromissi.
14 ja 16 on myös varmaan ok.
Suuremmalla ahtimella sitten kaikki muuttuu erilaiseksi.
Enkä ole ollenkaan niin varma, että onko se 40,nen koskaan vakiomoottorissa niin hyvin kartalla, kun 35,n lähes koko ajan.
Se ~sadan millin polttoon tarvitsema ilmamäärä saadaan 35,llakin, ja herää paremmin- lisäksi niitäkin on monenlaista versiota.
Mitä etua vielä kuvittelet suuremmasta ahtimesta saatavan ?
Jaettu pakopesä ei ole pakollinen, mutta parempi, kannattaako erikseen huonompaa laittaa, hintakin on sama.
12 numeron pakopesä riittää sähköpumpulle, kun syötön saa tarkalleen säädettyä, ihan hyvä kompromissi.
14 ja 16 on myös varmaan ok.
Suuremmalla ahtimella sitten kaikki muuttuu erilaiseksi.
Enkä ole ollenkaan niin varma, että onko se 40,nen koskaan vakiomoottorissa niin hyvin kartalla, kun 35,n lähes koko ajan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: om606 viritys
pakko jotain kommentoida.
luulen että 7mm elementeillä ja 35 holsetilla ei tule 400 hevosta. 16pesäkin meinaa liikaa ahdistaa 7.5mm elementeillä.
varaa noin 2kuukautta rakentamiseen.
ja kustannuksista kun näkyy tieto olevan tarpeen.
hommaa prommeri vaikka siavalta ja kolvauta ecuun jalat vaikka vekatroniksilla vaasassa. ne maksaa yhteensä noin 400-500e
sitten flashi piirejä muistaakseni ssd27c020. korjatkaa jos joku viisaampi. (ohjelmointi vaikeaa kun aina pitää piiri irroittaa ja laittaa prommeriin. --->ecun mekaaninen rasitus ongelma. Voi toki hommata emulaattorin tai pitääkö niitä tässä olla kaksi. Mutta ne on kalliita harrastajalle.n. 500-1500euroa. Ja nekin on vain säätöjen ajaksi.)
Sitten saa varautua kaiken näköisiin sähköoikkuihin. ELi staari pitää hommata. n.1500euroa hyvä.
Muuten menee vähän kuin vanhemmissa (laatikko,turbo,cooleri,putki)
Vaihdelaatikko kannattaa hommata 320cdi:stä. luultavasti vakiona kestää. ja jos tarvii vahvistaa niin siinä on pidemmät pakat eli mahtuu enemmän kitkalevyjä ja sitten sen planeetta on huomattavasti järeämpi.
mutta suosittelen ostamaan 320cdi. Kaikki helpompaa.
Ja katsastus ei onnistu suomessa. en usko että menisi läpi mistään vtt:n testistä ja ne vaaditaan. Selvitetty on. Ja vaikka jokin konttori sen hyväksyisi niin nykyään TRAFI tulee ovelle käymään.
luulen että 7mm elementeillä ja 35 holsetilla ei tule 400 hevosta. 16pesäkin meinaa liikaa ahdistaa 7.5mm elementeillä.
varaa noin 2kuukautta rakentamiseen.
ja kustannuksista kun näkyy tieto olevan tarpeen.
hommaa prommeri vaikka siavalta ja kolvauta ecuun jalat vaikka vekatroniksilla vaasassa. ne maksaa yhteensä noin 400-500e
sitten flashi piirejä muistaakseni ssd27c020. korjatkaa jos joku viisaampi. (ohjelmointi vaikeaa kun aina pitää piiri irroittaa ja laittaa prommeriin. --->ecun mekaaninen rasitus ongelma. Voi toki hommata emulaattorin tai pitääkö niitä tässä olla kaksi. Mutta ne on kalliita harrastajalle.n. 500-1500euroa. Ja nekin on vain säätöjen ajaksi.)
Sitten saa varautua kaiken näköisiin sähköoikkuihin. ELi staari pitää hommata. n.1500euroa hyvä.
Muuten menee vähän kuin vanhemmissa (laatikko,turbo,cooleri,putki)
Vaihdelaatikko kannattaa hommata 320cdi:stä. luultavasti vakiona kestää. ja jos tarvii vahvistaa niin siinä on pidemmät pakat eli mahtuu enemmän kitkalevyjä ja sitten sen planeetta on huomattavasti järeämpi.
mutta suosittelen ostamaan 320cdi. Kaikki helpompaa.
Ja katsastus ei onnistu suomessa. en usko että menisi läpi mistään vtt:n testistä ja ne vaaditaan. Selvitetty on. Ja vaikka jokin konttori sen hyväksyisi niin nykyään TRAFI tulee ovelle käymään.

Re: om606 viritys
Eihän toi ohjelman teko ole avaruustiedettä, itse aina tehnyt commodore 64:lla, siihen vaan sopivat kaapelit ja vot!..
Taas toimii...
Vai onko dos hepreaa?
Taas toimii...
Vai onko dos hepreaa?


Hyvät on perät.......
Auti
Re: om606 viritys
totta. jopa minä nykyään ymmärrän oman auton ohjelmaa. tai niin uskottelen itsellenikimmo l kirjoitti:Eihän toi ohjelman teko ole avaruustiedettä, itse aina tehnyt commodore 64:lla, siihen vaan sopivat kaapelit ja vot!..
Taas toimii...
Vai onko dos hepreaa?
Re: om606 viritys
.
Joo, en osaa sanoa, minkälaisilla elementeillä pääsee ilman temppuilua sinne +sataan milliin, minkä se näyttää vaativan.
Pakopaineen kehittymiseen suuresti vaikuttaa ruiskutuksen tehokkuus, tai lyhyys, sekä oikea ja riittävä ja oikein toimiva ennakko ja säätö.
Pakopaineen nousu parhaan tehon alueella kuuluu toimintaperiaatteen mukaankin vähän niinkuin "asiaan", muttei niin suuresti näissä mekaanisesti toimivissa, jotka kierrosten mukana myös kiihdyttävät toimintaansakkin.
Pakopaineen kirahtaminen kielii muidenkin tekijöiden aiheuttamista ongelmista - ei varsinaisesti ilman puutteesta, tai ahtautumisesta.
Max tehon määrää kuitenkin nimenomaan todellinen ilman määrä.
Cdi,n täysin sähköistä ohjausta on jotenkin helpompi käsitellä ja ymmärtää.
Samoiten luku/kirjoitus helpompaa - huomattavasti.
Tekniikka kaikin puolin jo parempaa.
Hyväkuntoisen paawon saa jo muutamalla tonnilla.
Minäkin suosittelen cdi,tä, sellaista jo vakiona 1600bar järjestelmällä olevaa, "suoraa" kuutosta - vähän kalliimpi aihio, mutta antaa hetikohta takaisin monella tapaa.
Ohjelman teon helppoudesta, tai vaikeudesta en enää sano mitään.
Mutta täältä tulee kovasti respektiä, jos varsinkin muutettuun autoon sellainen heti aluksi syntyy - ilman että toisten töitä kopioidaan.
Dossilla on vain vähän tekemistä tämän kanssa.
Joo, en osaa sanoa, minkälaisilla elementeillä pääsee ilman temppuilua sinne +sataan milliin, minkä se näyttää vaativan.
Pakopaineen kehittymiseen suuresti vaikuttaa ruiskutuksen tehokkuus, tai lyhyys, sekä oikea ja riittävä ja oikein toimiva ennakko ja säätö.
Pakopaineen nousu parhaan tehon alueella kuuluu toimintaperiaatteen mukaankin vähän niinkuin "asiaan", muttei niin suuresti näissä mekaanisesti toimivissa, jotka kierrosten mukana myös kiihdyttävät toimintaansakkin.
Pakopaineen kirahtaminen kielii muidenkin tekijöiden aiheuttamista ongelmista - ei varsinaisesti ilman puutteesta, tai ahtautumisesta.
Max tehon määrää kuitenkin nimenomaan todellinen ilman määrä.
Cdi,n täysin sähköistä ohjausta on jotenkin helpompi käsitellä ja ymmärtää.
Samoiten luku/kirjoitus helpompaa - huomattavasti.
Tekniikka kaikin puolin jo parempaa.
Hyväkuntoisen paawon saa jo muutamalla tonnilla.
Minäkin suosittelen cdi,tä, sellaista jo vakiona 1600bar järjestelmällä olevaa, "suoraa" kuutosta - vähän kalliimpi aihio, mutta antaa hetikohta takaisin monella tapaa.
Ohjelman teon helppoudesta, tai vaikeudesta en enää sano mitään.
Mutta täältä tulee kovasti respektiä, jos varsinkin muutettuun autoon sellainen heti aluksi syntyy - ilman että toisten töitä kopioidaan.
Dossilla on vain vähän tekemistä tämän kanssa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: om606 viritys
Kuuden millin elementeillä ? eli vakiopumpulla, mutta ruiskutusaika lienee ihan liian pitkä. Kasimillisillä päästään parhaimillaan 250 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 viritys
Ihan uteliaisuuttani kysyn että onkos joku nähny tämän oikeasti toteutuvan?veskola kirjoitti:Kasimillisillä päästään parhaimillaan 250

Kyllähän monet niistä/siitä puhuu, mutta monellako se kerkeää oikeasti sisälle palotilaan asti

Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: om606 viritys
Tässä puhutaan pumppupenkissä ajetuista milleistä. Tuskin maailmassa löytyy yhtään sovellusta, jossa on mitattu palotilaan päätyvä aine tai aine joka on onnistuttu polttamaan palotilassa. CDI moottoreissa taasen spekuloidaan ohjelman olettamilla milleillä, niidenkään todenperäisyyttä voidaan kyseenalaistaa. Tehoksi ei taida olla noita kaikkia 250 millejä vielä missään muutettu. Kun pumpussa on paljon millilitrojen tuottoa, vaikkapa tuo 250 niin se kyllä tarkoittaa samalla, että siellä on esimerkiksi 170 millilitran kohdalla mehukkaan lyhyt ruiskutusaika, joka on varmasti todella tärkeä asia.
No niin ja pumppupenkeissä ajetut millitkään eivät ole edes vertailukepoisia kun niitä ajetaan erilaisilla suuttimilla
No niin ja pumppupenkeissä ajetut millitkään eivät ole edes vertailukepoisia kun niitä ajetaan erilaisilla suuttimilla

Lisää tietoa: www.skg.fi