Mitä Sportline käsittää?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jytajo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 07.07.2004 17:00
Paikkakunta: Oulu

Mitä Sportline käsittää?

Viesti Kirjoittaja jytajo »

Itselläni on MB Sportline Turbodiesel. On sähkökattoluukkua, ilmastointia, nahkasisustusta ym ja alustakin normaalia matalampi. Ihmetykseni oli kumminkin suuri kun tilasin autooni 40mm madaltavia jousia jotka laskisivat siis enemmän kuin Sportlinen omat jouset.

Kaikki meni hyvin siihen asti kun sanoin että autossani on Sportline alusta vakiona. "Joo, ei käy nämä jouset. Siin on kokonaan erillainen alusta" myyjä tiesi kertoa. Ei saanut tilattua k.o malliin jousia eikä myöskään osannut perustella miksi ne eivät käy.

Mitä kaikkee tuo varustelutaso pitää sisällään? Onko koneen viritysasteessa eroa normaali turbodieseleihin?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Heh heh, ihan samat jouset sinne menee.

Sportlinea on kahta "tasoa" sedanissa, toinen käsittää 20 mm madalletun alustan, jäykemmät / lyhyemmät iskarit, vahvemmat kallistuksenvakaajat, nopeampi ohjaus, sporttiset etu - ja takapenkit, ja sitten on nahkaista ohjauspyörää ja vaihdekepin nuppia. Rengaskoko on 205/60 15.

Toisessa versiossa takapenkki on vakiomallinen

Farkussa takapenkki on aina normaali eikä nopeampaa ohjausta saa.

Sportlinen alustaa on saanut myös lisävarusteena, kuten omassa, eli autossa on vain alusta, ei muuta eikä mitään sportlinen merkkejä.

Tekniikka on ihan sama kuin normimalleissa.

Raideleveys on suurempi, johtuen ilmeisesti 0,5 tuumaa leveämmistä vanteista kuin vakiossa.

Minkä merkkistä alustaa olit ostamassa ja mistä???
Viimeksi muokannut Mauri H., Ti 13.07.2004 08:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

En mä nyt ihan varma ole mut ei siinä sportlines taida olla muuta eroa kun se alusta.. viisaammat sit korjaa jos olen väärässä :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Tästäki löytyy paljon keskustelua ku pistää haun päälle :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Lisätään Maurin luetteloihin vielä 8-reik. aluvanteet. Eivätkö nuo urheilulliset takaistuimet tarkoittaneet sitä, että takana on paikat vain kahdelle, välissä jalopuuta tms.?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Timo L. kirjoitti:Lisätään Maurin luetteloihin vielä 8-reik. aluvanteet. Eivätkö nuo urheilulliset takaistuimet tarkoittaneet sitä, että takana on paikat vain kahdelle, välissä jalopuuta tms.?
Jep, vanteet jätin tahallaan mainitsematta :D
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

rengaskoko on 205-55-15
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mun mielestä sportline alustassa on vielä erinlaiset tukivarret ku tavallisessa alustassa???Korjatkaa jos olen väärässä...??
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

JuhaE kirjoitti:rengaskoko on 205-55-15
Ehkä teinitähdessä, mutta 124:sessa 205/60 15.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Hessu kirjoitti:Mun mielestä sportline alustassa on vielä erinlaiset tukivarret ku tavallisessa alustassa???Korjatkaa jos olen väärässä...??
Kyllä ne minun silmään näyttää samoilta kuin vakiomalleissa.
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Kaverin 300 CE 24 sportline:ssa oli ainakin eri alatukivarret kuin perusmallissa.
Alapallo on eri asennossa ja nivel on hitsattu alatukivarteen.(ei siis vaihdettavissa prässillä toisin kuin perusmallissa)
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

iteite kirjoitti:Kaverin 300 CE 24 sportline:ssa oli ainakin eri alatukivarret kuin perusmallissa.
Alapallo on eri asennossa ja nivel on hitsattu alatukivarteen.(ei siis vaihdettavissa prässillä toisin kuin perusmallissa)
Tota mieltä minäkin olen kyl tosta tukivarsi asiasta... :lol:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

Onko alatukivarsissa eri puslat verrattuna vakioon :?:
Täälä saa käsityksen että on:
http://www.2phast.com/190E/bushings.htm
toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.12.2003 12:36

Viesti Kirjoittaja toni »

Kuinka leveät tuon sport-alustan vanteet on?

Vakaajien paksuudessa siis eroa, kuinka paksut sportissa?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

toni kirjoitti:Kuinka leveät tuon sport-alustan vanteet on?
7 tuumaiset, vakion 6,5:n sijaan
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Hessu kirjoitti:
iteite kirjoitti:Kaverin 300 CE 24 sportline:ssa oli ainakin eri alatukivarret kuin perusmallissa.
Alapallo on eri asennossa ja nivel on hitsattu alatukivarteen.(ei siis vaihdettavissa prässillä toisin kuin perusmallissa)
Tota mieltä minäkin olen kyl tosta tukivarsi asiasta... :lol:
Samaa mieltä minäkin. Mutta:
alatukivarsien ero ei johdu sportlinestä vaan 24V.stä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
jytajo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 07.07.2004 17:00
Paikkakunta: Oulu

Sportlinestä

Viesti Kirjoittaja jytajo »

Itse kyselin asiaa MB osiin erikoistuneesta liikkeestä jonka omistaja on kuulemani mukaan mies joka tuntee mersut kuin omat taskunsa.
Tuumasi vain heti että Sportlinessä on erillainen alusta ja että sama madallussarja ei käy. Jos mies on myynyt mersun osia ikänsä ja itsekkin merkkiin vannoutunut mies niin olettaisin tietoa olevan enemmän kuin suurimmalla osalla meistä :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12760
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Sportlinestä

Viesti Kirjoittaja epk »

jytajo kirjoitti:Itse kyselin asiaa MB osiin erikoistuneesta liikkeestä jonka omistaja on kuulemani mukaan mies joka tuntee mersut kuin omat taskunsa.
Tuumasi vain heti että Sportlinessä on erillainen alusta ja että sama madallussarja ei käy. Jos mies on myynyt mersun osia ikänsä ja itsekkin merkkiin vannoutunut mies niin olettaisin tietoa olevan enemmän kuin suurimmalla osalla meistä :)
oletetaan vaan, mutta kerro meillekin mikä sen muka "estää" ettei sovi.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mulla oli autossa Sportlinen alusta ja aivan mainiosti tuo H&R:n sarja passasi. Kyllä todellakin kiinnostaisi tietää miksei muka käy. Itseasissa käy paremmin kuin vakioalustaiseen kun nuo vakaajatkin on valmiiksi järeämmät.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Mauri H. kirjoitti:Mulla oli autossa Sportlinen alusta ja aivan mainiosti tuo H&R:n sarja passasi. Kyllä todellakin kiinnostaisi tietää miksei muka käy. Itseasissa käy paremmin kuin vakioalustaiseen kun nuo vakaajatkin on valmiiksi järeämmät.
Just tänään vertasin '93 220e sportilinen ja '93 200d:n etutukivarsia, ihan samanlaiset pallonivelet sieltä löytyy. Vakaajan tanko oli järeämpi ja tuo sportline on matalampi. Tämä taitaa olla niitä tehtaan lisävarustepakettisportline mersuja eli 20mm matalampi alusta ja 7" aluvanteet (huom. varapyörässä 7" alu kanssa 205:sella nakilla eikä mitään max. 50kmh rimpulavarapyöriä :D ) Jospa näitä on erilaisia sportline versioita, yritin tutkia tuosta databankistakin muttei sieltä tullut sen kummemmin selkoa asiaan...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
jytajo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 07.07.2004 17:00
Paikkakunta: Oulu

Sportlinen alustasta

Viesti Kirjoittaja jytajo »

Täytynee selvittää asiaa. Vois kyllä olettaa ettei ero niin suuri ole etteikö jouset kävisi. Täytynee kysäistä viel tarkemmin.

Onkomuuten tarkkaa tietoa paljoko farkku Sportlinen alusta on normaalia matalampi? 25mm?
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Sportlinen alustasta

Viesti Kirjoittaja juha »

jytajo kirjoitti:Täytynee selvittää asiaa. Vois kyllä olettaa ettei ero niin suuri ole etteikö jouset kävisi. Täytynee kysäistä viel tarkemmin.

Onkomuuten tarkkaa tietoa paljoko farkku Sportlinen alusta on normaalia matalampi? 25mm?

nämä on farkku 200TE:n lukemat : 148,9 cm; Sportline: 145,8 cm

Farkussa madallus on suurempi kuin sedanissa missä se on vain 17mm , johtunee valmiiksi matalammasta lähtökorkeudesta. Nämä tiedot on http://www.mercefreaken.com sivustolta.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sportlineä on saanut ainakin kahdella, jos ei kolmella varustekoodilla. Lisää aiheesta löytyy hakutoiminnolla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ARRSKA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 12.07.2004 22:26

Mistä huomaa aidon Sportlinen?

Viesti Kirjoittaja ARRSKA »

Olen ostamassa MB:tä. Tarjolla on yksi varsin kiinnostava Sportline vaihtoehto. Autossa on kaikki mausteet nahkarattia myöten mutta mistä näkee että auto on aito eikä jälkeenpäin kasattu "look" versio. Rek otteessa varustelustakun ei mainita suuremmin mitään..? :roll:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mistä huomaa aidon Sportlinen?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

ARRSKA kirjoitti:Olen ostamassa MB:tä. Tarjolla on yksi varsin kiinnostava Sportline vaihtoehto. Autossa on kaikki mausteet nahkarattia myöten mutta mistä näkee että auto on aito eikä jälkeenpäin kasattu "look" versio. Rek otteessa varustelustakun ei mainita suuremmin mitään..? :roll:
Parhaiten sen näet auton kantakortissa olevista varustekoodeista. Myös konepellin tuulihaan vieressä olevasta lätkästä näet koodeja, mutta siellä ei ole kaikkia.

Sportlinestä on kolme versiota:
653 tarkoittaa sport-alustaa 205/60-15 kasireikävanteilla.

952 on sitten täydellinen sportline, myös urheilullisella takapenkillä.

953 on muuten sama mutta sporttipenkit löytyy vain edestä.
Ulkoiset tuntomerkit: ainakin koodissa 952 löytyy "Sportline"-logo etulokasuojan muovihelman yläkulmasta, siitä sivuvilkun alta (jos Suomiauto kyseessä) sekä vaihdekepin nupista. Mitä todennäköisimmin myös 953:ssa, mutta 653:ssa logoja ei ole.

Jos autossa on nahkapenkit, niiden istuinosien reisituessa menee sellainen sauma, joka jakaa tasaisen ja rei'itetyn nahan.

Koodissa 952 takana on erillisistuimet sedanissa (ja coupessa?).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Mistä huomaa aidon Sportlinen?

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Timo L. kirjoitti: Koodissa 952 takana on erillisistuimet sedanissa (ja coupessa?).
Vähän ot:tä, mutta eikös coupessa ole aina erillispenkit takana.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mistä huomaa aidon Sportlinen?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Matti R kirjoitti:
Timo L. kirjoitti: Koodissa 952 takana on erillisistuimet sedanissa (ja coupessa?).
Vähän ot:tä, mutta eikös coupessa ole aina erillispenkit takana.
Tätä en millään muista, kuinka oli C124:ssä. Taisi muuten olla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ARRSKA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 12.07.2004 22:26

Re: Mistä huomaa aidon Sportlinen?

Viesti Kirjoittaja ARRSKA »

Sportlinestä on kolme versiota:
653 tarkoittaa sport-alustaa 205/60-15 kasireikävanteilla.

952 on sitten täydellinen sportline, myös urheilullisella takapenkillä.

953 on muuten sama mutta sporttipenkit löytyy vain edestä.
Löytyi! Tuulihaan vieressä oli lätkä jossa lukema 953. Kyseessä on farmari jossei vissiin olekkaan näitä sporttitakapenkkejä.
Kiitokset asiantuntijalle!
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Viesti Kirjoittaja PK »

iteite kirjoitti:Kaverin 300 CE 24 sportline:ssa oli ainakin eri alatukivarret kuin perusmallissa.
Alapallo on eri asennossa ja nivel on hitsattu alatukivarteen.(ei siis vaihdettavissa prässillä toisin kuin perusmallissa)
Hessu kirjoitti:Tota mieltä minäkin olen kyl tosta tukivarsi asiasta... :lol:
Matti R kirjoitti:Samaa mieltä minäkin. Mutta:
alatukivarsien ero ei johdu sportlinestä vaan 24V.stä.
Mitehän tässä on totuus? Onko ero iän mukaan (moniventtiiliset) vai alustan (sportline)?

Kuinka monta erilaista tukivartta W124-sarjasta voi löytää? Noissa uudemmissa kun on alapallo tukivarressa kiinni, niin voiko niihin vaihtaa tukivarret vanhemmasta? Alapallo parikymppiä ja koko tukivarsi kolmesataa. :shock:
Molemmille puolelle kun olisi tarve vaihtaa niin samalla voisi vaihtaa nuo "paremmat" vanhemman mallin tukivarret.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

PK kirjoitti:Mitehän tässä on totuus? Onko ero iän mukaan (moniventtiiliset) vai alustan (sportline)?
Kuten moneen kertaan koitin sanoa, Sportlinessa on ihan samat tukivarret kuin muissakin malleissa. 24-tappisissa oli sitten noi huonommat tukivarret, johtuen mm erilaisista jarruista.

Niin joo, 24-tappiseen ei voi vaihtaa vanhan mallin tukivarsia, jarrut ei mahdu mukaan kunnolla.
Vastaa Viestiin