Mitä Sportline käsittää?
Mitä Sportline käsittää?
Itselläni on MB Sportline Turbodiesel. On sähkökattoluukkua, ilmastointia, nahkasisustusta ym ja alustakin normaalia matalampi. Ihmetykseni oli kumminkin suuri kun tilasin autooni 40mm madaltavia jousia jotka laskisivat siis enemmän kuin Sportlinen omat jouset.
Kaikki meni hyvin siihen asti kun sanoin että autossani on Sportline alusta vakiona. "Joo, ei käy nämä jouset. Siin on kokonaan erillainen alusta" myyjä tiesi kertoa. Ei saanut tilattua k.o malliin jousia eikä myöskään osannut perustella miksi ne eivät käy.
Mitä kaikkee tuo varustelutaso pitää sisällään? Onko koneen viritysasteessa eroa normaali turbodieseleihin?
Kaikki meni hyvin siihen asti kun sanoin että autossani on Sportline alusta vakiona. "Joo, ei käy nämä jouset. Siin on kokonaan erillainen alusta" myyjä tiesi kertoa. Ei saanut tilattua k.o malliin jousia eikä myöskään osannut perustella miksi ne eivät käy.
Mitä kaikkee tuo varustelutaso pitää sisällään? Onko koneen viritysasteessa eroa normaali turbodieseleihin?
Heh heh, ihan samat jouset sinne menee.
Sportlinea on kahta "tasoa" sedanissa, toinen käsittää 20 mm madalletun alustan, jäykemmät / lyhyemmät iskarit, vahvemmat kallistuksenvakaajat, nopeampi ohjaus, sporttiset etu - ja takapenkit, ja sitten on nahkaista ohjauspyörää ja vaihdekepin nuppia. Rengaskoko on 205/60 15.
Toisessa versiossa takapenkki on vakiomallinen
Farkussa takapenkki on aina normaali eikä nopeampaa ohjausta saa.
Sportlinen alustaa on saanut myös lisävarusteena, kuten omassa, eli autossa on vain alusta, ei muuta eikä mitään sportlinen merkkejä.
Tekniikka on ihan sama kuin normimalleissa.
Raideleveys on suurempi, johtuen ilmeisesti 0,5 tuumaa leveämmistä vanteista kuin vakiossa.
Minkä merkkistä alustaa olit ostamassa ja mistä???
Sportlinea on kahta "tasoa" sedanissa, toinen käsittää 20 mm madalletun alustan, jäykemmät / lyhyemmät iskarit, vahvemmat kallistuksenvakaajat, nopeampi ohjaus, sporttiset etu - ja takapenkit, ja sitten on nahkaista ohjauspyörää ja vaihdekepin nuppia. Rengaskoko on 205/60 15.
Toisessa versiossa takapenkki on vakiomallinen
Farkussa takapenkki on aina normaali eikä nopeampaa ohjausta saa.
Sportlinen alustaa on saanut myös lisävarusteena, kuten omassa, eli autossa on vain alusta, ei muuta eikä mitään sportlinen merkkejä.
Tekniikka on ihan sama kuin normimalleissa.
Raideleveys on suurempi, johtuen ilmeisesti 0,5 tuumaa leveämmistä vanteista kuin vakiossa.
Minkä merkkistä alustaa olit ostamassa ja mistä???
Viimeksi muokannut Mauri H., Ti 13.07.2004 08:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisätään Maurin luetteloihin vielä 8-reik. aluvanteet. Eivätkö nuo urheilulliset takaistuimet tarkoittaneet sitä, että takana on paikat vain kahdelle, välissä jalopuuta tms.?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mun mielestä sportline alustassa on vielä erinlaiset tukivarret ku tavallisessa alustassa???Korjatkaa jos olen väärässä...??
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Tota mieltä minäkin olen kyl tosta tukivarsi asiasta...iteite kirjoitti:Kaverin 300 CE 24 sportline:ssa oli ainakin eri alatukivarret kuin perusmallissa.
Alapallo on eri asennossa ja nivel on hitsattu alatukivarteen.(ei siis vaihdettavissa prässillä toisin kuin perusmallissa)

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Onko alatukivarsissa eri puslat verrattuna vakioon
Täälä saa käsityksen että on:
http://www.2phast.com/190E/bushings.htm

Täälä saa käsityksen että on:
http://www.2phast.com/190E/bushings.htm
Samaa mieltä minäkin. Mutta:Hessu kirjoitti:Tota mieltä minäkin olen kyl tosta tukivarsi asiasta...iteite kirjoitti:Kaverin 300 CE 24 sportline:ssa oli ainakin eri alatukivarret kuin perusmallissa.
Alapallo on eri asennossa ja nivel on hitsattu alatukivarteen.(ei siis vaihdettavissa prässillä toisin kuin perusmallissa)
alatukivarsien ero ei johdu sportlinestä vaan 24V.stä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Sportlinestä
Itse kyselin asiaa MB osiin erikoistuneesta liikkeestä jonka omistaja on kuulemani mukaan mies joka tuntee mersut kuin omat taskunsa.
Tuumasi vain heti että Sportlinessä on erillainen alusta ja että sama madallussarja ei käy. Jos mies on myynyt mersun osia ikänsä ja itsekkin merkkiin vannoutunut mies niin olettaisin tietoa olevan enemmän kuin suurimmalla osalla meistä
Tuumasi vain heti että Sportlinessä on erillainen alusta ja että sama madallussarja ei käy. Jos mies on myynyt mersun osia ikänsä ja itsekkin merkkiin vannoutunut mies niin olettaisin tietoa olevan enemmän kuin suurimmalla osalla meistä

Re: Sportlinestä
oletetaan vaan, mutta kerro meillekin mikä sen muka "estää" ettei sovi.jytajo kirjoitti:Itse kyselin asiaa MB osiin erikoistuneesta liikkeestä jonka omistaja on kuulemani mukaan mies joka tuntee mersut kuin omat taskunsa.
Tuumasi vain heti että Sportlinessä on erillainen alusta ja että sama madallussarja ei käy. Jos mies on myynyt mersun osia ikänsä ja itsekkin merkkiin vannoutunut mies niin olettaisin tietoa olevan enemmän kuin suurimmalla osalla meistä
Just tänään vertasin '93 220e sportilinen ja '93 200d:n etutukivarsia, ihan samanlaiset pallonivelet sieltä löytyy. Vakaajan tanko oli järeämpi ja tuo sportline on matalampi. Tämä taitaa olla niitä tehtaan lisävarustepakettisportline mersuja eli 20mm matalampi alusta ja 7" aluvanteet (huom. varapyörässä 7" alu kanssa 205:sella nakilla eikä mitään max. 50kmh rimpulavarapyöriäMauri H. kirjoitti:Mulla oli autossa Sportlinen alusta ja aivan mainiosti tuo H&R:n sarja passasi. Kyllä todellakin kiinnostaisi tietää miksei muka käy. Itseasissa käy paremmin kuin vakioalustaiseen kun nuo vakaajatkin on valmiiksi järeämmät.

--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Sportlinen alustasta
Täytynee selvittää asiaa. Vois kyllä olettaa ettei ero niin suuri ole etteikö jouset kävisi. Täytynee kysäistä viel tarkemmin.
Onkomuuten tarkkaa tietoa paljoko farkku Sportlinen alusta on normaalia matalampi? 25mm?
Onkomuuten tarkkaa tietoa paljoko farkku Sportlinen alusta on normaalia matalampi? 25mm?
Re: Sportlinen alustasta
jytajo kirjoitti:Täytynee selvittää asiaa. Vois kyllä olettaa ettei ero niin suuri ole etteikö jouset kävisi. Täytynee kysäistä viel tarkemmin.
Onkomuuten tarkkaa tietoa paljoko farkku Sportlinen alusta on normaalia matalampi? 25mm?
nämä on farkku 200TE:n lukemat : 148,9 cm; Sportline: 145,8 cm
Farkussa madallus on suurempi kuin sedanissa missä se on vain 17mm , johtunee valmiiksi matalammasta lähtökorkeudesta. Nämä tiedot on http://www.mercefreaken.com sivustolta.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Sportlineä on saanut ainakin kahdella, jos ei kolmella varustekoodilla. Lisää aiheesta löytyy hakutoiminnolla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mistä huomaa aidon Sportlinen?
Olen ostamassa MB:tä. Tarjolla on yksi varsin kiinnostava Sportline vaihtoehto. Autossa on kaikki mausteet nahkarattia myöten mutta mistä näkee että auto on aito eikä jälkeenpäin kasattu "look" versio. Rek otteessa varustelustakun ei mainita suuremmin mitään..? 

Re: Mistä huomaa aidon Sportlinen?
Parhaiten sen näet auton kantakortissa olevista varustekoodeista. Myös konepellin tuulihaan vieressä olevasta lätkästä näet koodeja, mutta siellä ei ole kaikkia.ARRSKA kirjoitti:Olen ostamassa MB:tä. Tarjolla on yksi varsin kiinnostava Sportline vaihtoehto. Autossa on kaikki mausteet nahkarattia myöten mutta mistä näkee että auto on aito eikä jälkeenpäin kasattu "look" versio. Rek otteessa varustelustakun ei mainita suuremmin mitään..?
Sportlinestä on kolme versiota:
Ulkoiset tuntomerkit: ainakin koodissa 952 löytyy "Sportline"-logo etulokasuojan muovihelman yläkulmasta, siitä sivuvilkun alta (jos Suomiauto kyseessä) sekä vaihdekepin nupista. Mitä todennäköisimmin myös 953:ssa, mutta 653:ssa logoja ei ole.653 tarkoittaa sport-alustaa 205/60-15 kasireikävanteilla.
952 on sitten täydellinen sportline, myös urheilullisella takapenkillä.
953 on muuten sama mutta sporttipenkit löytyy vain edestä.
Jos autossa on nahkapenkit, niiden istuinosien reisituessa menee sellainen sauma, joka jakaa tasaisen ja rei'itetyn nahan.
Koodissa 952 takana on erillisistuimet sedanissa (ja coupessa?).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mistä huomaa aidon Sportlinen?
Vähän ot:tä, mutta eikös coupessa ole aina erillispenkit takana.Timo L. kirjoitti: Koodissa 952 takana on erillisistuimet sedanissa (ja coupessa?).
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Mistä huomaa aidon Sportlinen?
Tätä en millään muista, kuinka oli C124:ssä. Taisi muuten olla.Matti R kirjoitti:Vähän ot:tä, mutta eikös coupessa ole aina erillispenkit takana.Timo L. kirjoitti: Koodissa 952 takana on erillisistuimet sedanissa (ja coupessa?).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mistä huomaa aidon Sportlinen?
Sportlinestä on kolme versiota:
Kiitokset asiantuntijalle!
Löytyi! Tuulihaan vieressä oli lätkä jossa lukema 953. Kyseessä on farmari jossei vissiin olekkaan näitä sporttitakapenkkejä.653 tarkoittaa sport-alustaa 205/60-15 kasireikävanteilla.
952 on sitten täydellinen sportline, myös urheilullisella takapenkillä.
953 on muuten sama mutta sporttipenkit löytyy vain edestä.
Kiitokset asiantuntijalle!
iteite kirjoitti:Kaverin 300 CE 24 sportline:ssa oli ainakin eri alatukivarret kuin perusmallissa.
Alapallo on eri asennossa ja nivel on hitsattu alatukivarteen.(ei siis vaihdettavissa prässillä toisin kuin perusmallissa)
Hessu kirjoitti:Tota mieltä minäkin olen kyl tosta tukivarsi asiasta...
Mitehän tässä on totuus? Onko ero iän mukaan (moniventtiiliset) vai alustan (sportline)?Matti R kirjoitti:Samaa mieltä minäkin. Mutta:
alatukivarsien ero ei johdu sportlinestä vaan 24V.stä.
Kuinka monta erilaista tukivartta W124-sarjasta voi löytää? Noissa uudemmissa kun on alapallo tukivarressa kiinni, niin voiko niihin vaihtaa tukivarret vanhemmasta? Alapallo parikymppiä ja koko tukivarsi kolmesataa.

Molemmille puolelle kun olisi tarve vaihtaa niin samalla voisi vaihtaa nuo "paremmat" vanhemman mallin tukivarret.
Kuten moneen kertaan koitin sanoa, Sportlinessa on ihan samat tukivarret kuin muissakin malleissa. 24-tappisissa oli sitten noi huonommat tukivarret, johtuen mm erilaisista jarruista.PK kirjoitti:Mitehän tässä on totuus? Onko ero iän mukaan (moniventtiiliset) vai alustan (sportline)?
Niin joo, 24-tappiseen ei voi vaihtaa vanhan mallin tukivarsia, jarrut ei mahdu mukaan kunnolla.