W204 - kaadettavat takapenkin selkänojat ...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Derrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W204 - kaadettavat takapenkin selkänojat ...

Viesti Kirjoittaja Derrick »

Voitte ihan vapaasti kutsua minua idiootiksi, sillä olen kohta ajellut otsikossa kerrotulla uudella sedanilla kuukauden päivät - ja vasta tänään huomasin, että kaadettavat takapenkin selkänojat ovat tässä autossa lisävaruste, joka olisi pitänyt tajuta tilata autoon siinä vaiheessa kun viime kesänä rupesin Mersun hankkimista tosissaan funtsimaan ja sitä kilometrin pituista lisävarustelistaa tutkimaan. Noh, kyseinen lisävaruste meni tuosta listasta kyllä täysin ohi silmien.
Nyt hieman korpeaa, koska välillä olisi tarvetta kuljettaa hieman pitempääkin tavaraa auton sisätiloissa - nythän se sitten ei oikein onnistu.
Takapenkkien selkänojien yläkulmissa on kyllä olemassa ihan fyysisesti sellaiset lukituksen avaamiseen selkeesti tarkoitetut vipstaakit, mutta eiväthän ne liikahda mihinkään.
Voisikohan tuohon teetättää näin jälkikäteen järkihinnalla kaatuvat selkänojat? Niin noh, mikä sitten on se järkihinta - se onkin sitten jo näkemyskysymys.

Aikaisempina vuosina on tullut paljon ajeltua japanilaisilla sedaneilla ja niissähän on aina ollut vakiona nuo kaadettavat takapenkkien selät.
Berliininmunkki
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: W204 - kaadettavat takapenkin selkänojat ...

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Alkuperäisosilla tehtävissä 204:een kun itse kori on sama kaatuvilla penkeillä ja ilman (toisin kuin vanhemmissa malleissa).
Derrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa

DBFI kirjoitti:Alkuperäisosilla tehtävissä 204:een kun itse kori on sama kaatuvilla penkeillä ja ilman (toisin kuin vanhemmissa malleissa).
Kiitos tiedosta. Täytynee sitten ruveta soittelemaan Vehon suuntaan - ja samalla ruveta valmistautumaan satojen eurojen "hukkaamiseen".
Tosin, jos ne rupeavat ehdottelemaan, että auto pitää laivata Saksaan tuon operaation takia, niin sitten kyllä saavat pitää tunkkinsa.
Tai mitäs minä tässä meuhkaan - omapa on vikani kun en asiaa ajoissa tajunnut.
Berliininmunkki
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Derrick kirjoitti:Täytynee sitten ruveta soittelemaan Vehon suuntaan - ja samalla ruveta valmistautumaan satojen eurojen "hukkaamiseen".
Älä pelästy jos kaikkien vaihdettavien osien hinta on satojen eurojen sijasta tuhansia euroja. Et kuitenkaan selviä muutamalla lukitusmekanismiin liittyvillä osilla.
Derrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa

DBFI kirjoitti:
Derrick kirjoitti:
Älä pelästy jos kaikkien vaihdettavien osien hinta on satojen eurojen sijasta tuhansia euroja. Et kuitenkaan selviä muutamalla lukitusmekanismiin liittyvillä osilla.
Jawohl - no sitten "näillä mennään" - en rupea tuhansia euroja tuon takia hukkaamaan. Niin että pelästyin jo. Mutta ei se mitn - eteenpäin vaan uusia pettymyksiä kohti.
Berliininmunkki
Sorsso
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Niin... kyllä kun vertaa räjäytyskuvia.

Kuva

Kuva

On noiden kaatuvien selkänojien rakenne ihan erillainen... Varmasti helppo vaihtaa mutta paljon pikku kikkaretta saa tilata.
Vastaa Viestiin