w124 takapää pitää meteliä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ungonawa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w124 takapää pitää meteliä

Viesti Kirjoittaja Ungonawa »

Elikkäs kyseessä on vm. -88 oleva w124 200 Mese, vaihdoin vanhan Suzukin rämän pois päitteensä tähän. Muuten auto on hyvässä kuosissa mitä nyt
ruostetta siellä sun täällä mutta automaattiloota ja ilmastointi toimii moitteetta. Ongelmana on kuitenkin että kun ajaa alle 20km/h, koko auto heiluu
edestakaisin, ei mitenkään niin että päätänsä lyö ikkunaan mutta pientä nytkettä tuntuu joka häviää kun nopeuskin nousee. Myöskin kun rupeaa jarruttelemaan,
takaata kuuluu pientä tump tump meteliä jonka tuntee hyvin jarrupolkimessa.

Kyseessä on toinen autoni ja ensimmäinen Meseni joten pientä asiantuntemusta kaivattaisiin, tietäisi sitten mitä tehdä ja mitä vaihtaa :P Jarrujen valo palaa kylläkin
aina välillä mutta jossain vaiheessa se taas häviää, itse olen veikannut että jarrut ovat aika lopussa samoin levyt, voisikohan johtua myöskin siitä että auto seissyt pari viikkoa
ennenkuin ostin niin käyttämättönä?
sompio
Mersumies
Mersumies

Re: w124 takapää pitää meteliä

Viesti Kirjoittaja sompio »

Nosta takapää ilmaan ja pistä vaihde päälle moottorin käydessä. Etupyörien edessä ja takana oltava tukevat kiilat että pysyy auto varmasti paikoillaan. Sitten ulos katsomaan pyöriikö pyörät suoraan vai lenkuttavatko. Sieltä se vika alkaa pikkuhiljaa ehkä löytymään.
Voi olla että jommalla kumalla puolella on jäänyt navan ja levyn väliin jotain ylimääräistä joka saa pyörän lenkuttamaan ja tuntuu myös jarrupolkimessa koska myös jarrulevy ei pyöri suoraan.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Ungonawa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: w124 takapää pitää meteliä

Viesti Kirjoittaja Ungonawa »

Kiitos kuulostaa jo vähän todenmukaiselta, selittänee varmaan myöskin miksi se merkkivalo palaa. Itse kun en ole autojen mekaniikan ihmelapsi mutta koritöissä haka. Toinen ropleema muistuikin mieleeni, kun auton sammuttaa, se hörähtää viellä kerran noin 1-3sek ajan ennenkuin sammuu kokonaan vaikka virta-avain on käännetty jo siihen asentoon missä se laitetaan virtalukkoon.
Vastaa Viestiin