200cdi ei edellenkään starttaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

CDI203 kirjoitti:
reiska51 kirjoitti: Paketti näky olevan perillä.
Jep paketti on nyt käynnyt kuusenalla... ;) ja valmis paikallen törkätäväksi
Jonkun verran oli likaa "uudessa" sisällä mutta hyvältä vaikuti putsailun jälkeen,
Olis PE tullu kyydisä sinne samalla kun pikakierros turku, masku, lieto tuli tehtäväksi
Vaan meni sen verran myöhään paluu että ei sopinut enään aikatauluun
(enään semoseen aikaan soitella)

E: olikos ne tarkisteltavat autosta jo tarkisteltu että ei "uusi"
Hajoa

No hienoo!
Sehän kävi nopsasti,täytyy nyt tunnustaa, että niitä suuttimen johtoja kopeloin ja tiukimmat kurvit katsoin, mutta johtuen kuralammikoista auton alla, ei oo oikeen innostanu mennä sinne kopeloimaan.

Mulla on syistä miksi boksi meni, niin vakaa ajatus,katos kun mää annoin monta kertaa apusähköö siihen raktoriin, ja kyllä siellä vällii räiski kun kaapelit osu yhteen, että se vika ois tullu siitä?

mutta voinhan tässä viellä katsoa, ennenkuin osat on täällä.

Jokatapauksessa Kiitoksia mestarille(ei taida niillä selvitä :D ).
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

Noniihän siinä kävi... auto lähti kuin lähtikin käymään pienten alkuvaikeuksen kautta, mutta mutta, sitä iloa ei kauaa kestänyt, boksi toimi n 2 tuntia ja kun auto seisoi sen koeajon jälkeen, ollaan taas samassa tilanteessa kuin alussa,,,siinä se on pihakoriste..en tiiä mitä sillä tekee..ei jaksa enää ees ajatella,..opiksi muille:ÄLKÄÄ OSTAKO VANHAA CDI MERSUA vm 2000+-3.
ja tämä ketju saa jäädä tähän..
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

reiska51 kirjoitti:Noniihän siinä kävi... auto lähti kuin lähtikin käymään pienten alkuvaikeuksen kautta, mutta mutta, sitä iloa ei kauaa kestänyt, boksi toimi n 2 tuntia ja kun auto seisoi sen koeajon jälkeen, ollaan taas samassa tilanteessa kuin alussa,,,siinä se on pihakoriste..en tiiä mitä sillä tekee..ei jaksa enää ees ajatella,..opiksi muille:ÄLKÄÄ OSTAKO VANHAA CDI MERSUA vm 2000+-3.
ja tämä ketju saa jäädä tähän..

Eikö sitä kuitenkin kannattaisi katsoa starilla mistä nyt mättää. Jäljet haisee, mikä nyt on polvistanut autosi.
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

Mesemies89 kirjoitti:
reiska51 kirjoitti:Noniihän siinä kävi... auto lähti kuin lähtikin käymään pienten alkuvaikeuksen kautta, mutta mutta, sitä iloa ei kauaa kestänyt, boksi toimi n 2 tuntia ja kun auto seisoi sen koeajon jälkeen, ollaan taas samassa tilanteessa kuin alussa,,,siinä se on pihakoriste..en tiiä mitä sillä tekee..ei jaksa enää ees ajatella,..opiksi muille:ÄLKÄÄ OSTAKO VANHAA CDI MERSUA vm 2000+-3.
ja tämä ketju saa jäädä tähän..

Eikö sitä kuitenkin kannattaisi katsoa starilla mistä nyt mättää. Jäljet haisee, mikä nyt on polvistanut autosi.
No emmää vielläkään oo luovuttanu..mä huomasin semmosen ilmiön että kun laitto virrat päälle niin akun miinusnapa kuumeni niin ettei käsin voinu koskea...tuli mieleen laturi..ja kaivoin sen sieltä, se oli puolensentin paksussa öljymöhnässä koko laturi...putsasin ja pesin ja tarkistin diodit ja hiilet,ja huiskasin paikalleen, laitoin viellä yhden ylimääräisen maadotuskaapelin motukan väliin, ei kuumene enään...oisko se vaikuttanut jos vaikka diodisilta ois hukannut jännitettä, kun oli niin möhnässä.

Itse asiassa on tulossa taas stari.katsotaan viellä kierran, kiitos mesemies, kun potkit etteenpäin,itelle tullee vällii uskonpuute[/size]
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

reiska51 kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
reiska51 kirjoitti:Noniihän siinä kävi... auto lähti kuin lähtikin käymään pienten alkuvaikeuksen kautta, mutta mutta, sitä iloa ei kauaa kestänyt, boksi toimi n 2 tuntia ja kun auto seisoi sen koeajon jälkeen, ollaan taas samassa tilanteessa kuin alussa,,,siinä se on pihakoriste..en tiiä mitä sillä tekee..ei jaksa enää ees ajatella,..opiksi muille:ÄLKÄÄ OSTAKO VANHAA CDI MERSUA vm 2000+-3.
ja tämä ketju saa jäädä tähän..

Eikö sitä kuitenkin kannattaisi katsoa starilla mistä nyt mättää. Jäljet haisee, mikä nyt on polvistanut autosi.
No emmää vielläkään oo luovuttanu..mä huomasin semmosen ilmiön että kun laitto virrat päälle niin akun miinusnapa kuumeni niin ettei käsin voinu koskea...tuli mieleen laturi..ja kaivoin sen sieltä, se oli puolensentin paksussa öljymöhnässä koko laturi...putsasin ja pesin ja tarkistin diodit ja hiilet,ja huiskasin paikalleen, laitoin viellä yhden ylimääräisen maadotuskaapelin motukan väliin, ei kuumene enään...oisko se vaikuttanut jos vaikka diodisilta ois hukannut jännitettä, kun oli niin möhnässä.

Itse asiassa on tulossa taas stari.katsotaan viellä kierran, kiitos mesemies, kun potkit etteenpäin,itelle tullee vällii uskonpuute[/size]
Että kävi sitten niin... Vielä oli jossain oiks vikaa
Johto, tms oikosulku vika selitääkin niitä vauriota vanhassa/alku kankeutta uudenkanssa,

Mutta kun et ole vielä periksi antanut
jos siinä on niin ikävästi käynnyt että
se "uusi"ecu on rikki,
Tehdään semmoine poikeava juttu
että seuravan tarvitavat työt on... Il... ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

tää on jo kyl talvisodan henkee...."kaverii ei jätetä tuleen makaamaan".kiitos
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

noniii noniii ...nyt on taas koitettu starii,,,näyttöön tulee ilmoitus"lukuyhteys katkesi, ei lukuyhteyttä"...mitähän tässä seuraavaksi`? no tietysti uutta boxia,samasta paikasta kun viimeks,mutta vasta 1.10, tilipäivä nääs..ja pakettii postiin,ja siitä viikko boksi koneeseen ja katotaan kuin pitkään mennään,jos tilttaa niin varaosia osasto saa asiakkaan, meinaan myyjän.ja puukkosaha ja rälläkkä hommia...
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

Omituista?? katselin tuossa yleismittarilla noita jännitteitä, akun napojen välinen 11,7v. Sama edessä..yllätys ...otin akunkengät irti ja virtapiireissä on 0,25v jatkuva virta.mistä se tulee?? Akun kengät ovat siis irti...onko näissä olemassa joku muistiparisto jossain?
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa,2kk menny...

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

joo, tosiaan tulee tänään 2kk siitä kun jäi matkan päälle..on nää vehkeitä... meen taas tutkimaan liittimiä ja johtoja....kas ettei kukaan tiedä tuosta haamujännittestä..sitä on myös kaikissa sulakkeissa. joissain liki 1v,yleisesti 0.25v..mistä tulee?Kyllähän nuo mitttarit tarvii varmaan jonkun virtalähteen etteivät nollaudu,voisiko joku jolla on tieto hallussa vahvistaa, pääsen etsimään vikaa jostain muualta?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13776
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa,2kk menny...

Viesti Kirjoittaja DBFI »

reiska51 kirjoitti:joo, tosiaan tulee tänään 2kk siitä kun jäi matkan päälle..on nää vehkeitä... meen taas tutkimaan liittimiä ja johtoja....kas ettei kukaan tiedä tuosta haamujännittestä..sitä on myös kaikissa sulakkeissa. joissain liki 1v,yleisesti 0.25v..mistä tulee?Kyllähän nuo mitttarit tarvii varmaan jonkun virtalähteen etteivät nollaudu,voisiko joku jolla on tieto hallussa vahvistaa, pääsen etsimään vikaa jostain muualta?
Kyllä tuo ongelma ratkeaa joko yleismittaria vaihtamalla tai mittarin oikealla käytöllä. Ei sieltä joka paikasta mitään jännitteitä löydy jos auto on vähän aikaa ollut parkissa ja akku irti. Muissa malleissa voi olla toinen akku ja esim. sähköiselle vaihteensiirtimelle vara-akku mutta ei tässä autossa (ei ainakaan tehtaalta tullut).

Et kai mittaa vastuksia sillä yleismittarilla diodi-asennossa?

Ohjainlaitteissa on EEPROM ja FLASH muistit jotka pitää sisältönsä vaikka jännitteet häviäisi. Muuten myynnissä olisi aika paljon muutama kilometri ajettuja autoja. :)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että pura fiksut osat siitä, myy ja paalaa runko....
Helpottaa widutus kerralla....taitaa siinä sivussa säästyä joku eurokin.

.
Opel, "weird lieben autos"....
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

en oo mitannu diodiasennossa.vaan v asennosa,,se on kyllä omituista ,,ihan kaikissa sulakkeissa sitä ei ole, vaikka ed niin sanoin, muutama näyttää nollaa ja ainkin 1 sulake 0,95v.
Irrotin laturin muuten hakiessani tuota virran hävittäjää, (akunkenkaää kun tarjoaa, niin pritisee iloisesti) laturin irrotus ei helpottanut, vaikka mittasin jälleen tuolla yleismittarilla, laturin plusnavan ja rungon jännite eron ,ja mittari näyttää 0,05v elikkä tänne ainakin osa häviää,mut ,minne viellä?

Oisko nyt seuravaksi startti otettava syyniin, eilen nypin kaikki sulakkeet,mutta se homma ei vaikuttanut mitään,priiskuu vaan, mitenkä paljon mahtaa tuo ECU loota tarvita voltteja..mun muistakseni se toimi alemmala jännitetasolla kun muut auton värkit-..

Juu kyllä on tuo paalaaminen käyny mieles, mutta nyt ihan menee kohta mielenkiintoseksi, selvittää vikakohta,...ja kyllähän tuon vian pitäis olla aika selvä..joku kuluttaa sähköä akun kenkien kiinniollessa ja aika paljon..kyllä syyllinen selviää..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Toi o.05v ei ole paha ja senhän ottaa jo kello ja valmius laitteet eli sitä älä murehdi.
Mutta jos 0.25 niin sitten pitää etsiä kyllä vuoto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kun pistää akun piuhan kiinni ei kovin paljoa saisi räiskiä,
ECU toimii 12v (~10.7-16v) anturit ~0-5v
suutimet ~75v
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

Atlas, en ehkä kirjoittanut selkeesti, mutta yritän uudestaan,,tuo 0,05 oli sis laturin rungon ja laturin plus navan jännite-ero.elikkä laturin diodit päästää virtaa läpi väärinpäin, elikkä sellä on diodi, ta useampi rikki,ja näitähän menee kun tumpuloidaan apukaapeleiden kanssa,ninkuin minäkin tein.

Sitten tää 0.25v on mitattu molempien akkukenkien ollessa IRTI, YLEISMITTARILLA valitsin 20 v asennossa piikin toinen rungossa ja tonen esim sulakkeessa tai vrtanavassa.

elikkä 2 brobleemaa, eli 1 mistä johtuu priiskunta kun akkukengällä koskee akun napaa? ja 2 mistä on peräisin tuo jännite 0,25v joka on miltei jokaisessa johdossa ja sulakkeessa tms?
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

reiska51 kirjoitti:Atlas, en ehkä kirjoittanut selkeesti, mutta yritän uudestaan,,tuo 0,05 oli sis laturin rungon ja laturin plus navan jännite-ero.elikkä laturin diodit päästää virtaa läpi väärinpäin, elikkä sellä on diodi, ta useampi rikki,ja näitähän menee kun tumpuloidaan apukaapeleiden kanssa,ninkuin minäkin tein.

Sitten tää 0.25v on mitattu molempien akkukenkien ollessa IRTI, YLEISMITTARILLA valitsin 20 v asennossa piikin toinen rungossa ja tonen esim sulakkeessa tai vrtanavassa.

elikkä 2 brobleemaa, eli 1 mistä johtuu priiskunta kun akkukengällä koskee akun napaa? ja 2 mistä on peräisin tuo jännite 0,25v joka on miltei jokaisessa johdossa ja sulakkeessa tms?
Ota nyt ensimmäiseksi startin johdot kaikki irti virtapiiristä ja mittaa sitten samoin kuin aikaisemminkin, tuleeko jännitettä sulakeille ja lyökö kipinää akunkengän kiinnitysvaiheessa. Sitten voit irrottaa laturin kaikki johdot pois virtapiiristä jne. jne.
Jostainhan se kuormaa ottaa, joko laturilta tai startilta....kokeile ne ensiksi.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13776
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

atlas kirjoitti:Toi o.05v ei ole paha ja senhän ottaa jo kello ja valmius laitteet eli sitä älä murehdi.
Mutta jos 0.25 niin sitten pitää etsiä kyllä vuoto.
Ymmärsin että akunkenkä oli irti ja silti sulakkeissa näkyi jännitteitä (ainakin volteista oli puhe eikä ampeereista). Jos akunkenkä on irti niin ei sieltä saisi vuotovirtaa mihinkään mennä, paitsi akun sisäinen mutta sitä ei pääse mittaamaan. Kai tarkoitit itse 0.05 A? Kengän kiinni ollessa 50 mA on siedettävä virta.

Eli vähän tarkkuutta näihin mittaustuloksiin olisi hyvä saada, puhutaanko volteista vai ampeereista ja onko akku kiinni vai irti, vaikuttaa aika paljon siihen mitkä lukemat on järkeviä (tuossa myöhemmässä viestissä nämä minusta kyllä aika selkeästi jos sanottiinkin).

Auto on täynnä konkkia ja kun akun kytkee niin kohtuullinen virtapiikki menee ehjässäkin autossa. Vaikea sanoa räsikinnästä onko normaalia vai ei, kannattaa mitata se vuotovirta auton ohjainlaitteiden lepotilassa ja jos on kohtuuton niin nuo CDI203:n neuvomat toimenpiteet ja uusi mittaus.
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

Startti on nyt kaivettu kolostaan. olipa muuten niin ahdas paikka että ois ollu gynegologin hommia...no tipahtihan se sieltä lolpultakin...nyt on siis laturi ja startti irti johdoistaan...käynpä koittamassa akun kenkää paikoilleen...prits hän sanoo :( , otan yleismittarin, mittaan v20 valitsija asennossa akun plusnavan ja kengän välisen jännitteen, mittari näyttää 12 v ja samaa näyttää etupuolen virtanastakin, elikkä siellä on ilmeisesti tuolla kuljettajan jalkatilassa maton alla olevassa rintapellissä sisäpuolellakin virtaliitintä ,..onko joku saanut tän paksun maton irti mikä on siinä edessä?

Mikään komponentti ei tunnu kuumalta ei edes lämpimältä ei pala sisävalot, eikä mikään hurise...meen purkamaan startin ja tarkistan hiilet ym... :thumbup:
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

reiska51 kirjoitti:Startti on nyt kaivettu kolostaan. olipa muuten niin ahdas paikka että ois ollu gynegologin hommia...no tipahtihan se sieltä lolpultakin...nyt on siis laturi ja startti irti johdoistaan...käynpä koittamassa akun kenkää paikoilleen...prits hän sanoo :( , otan yleismittarin, mittaan v20 valitsija asennossa akun plusnavan ja kengän välisen jännitteen, mittari näyttää 12 v ja samaa näyttää etupuolen virtanastakin, elikkä siellä on ilmeisesti tuolla kuljettajan jalkatilassa maton alla olevassa rintapellissä sisäpuolellakin virtaliitintä ,..onko joku saanut tän paksun maton irti mikä on siinä edessä?

Mikään komponentti ei tunnu kuumalta ei edes lämpimältä ei pala sisävalot, eikä mikään hurise...meen purkamaan startin ja tarkistan hiilet ym... :thumbup:

No jopas on hankala tapaus.
Edelleenkin kun akukengän laittaa paikalleen ja kuuluu prits, niin jossakin on kuormaa joka aiheuttaa ilmiön. Nyt irrottaisin kaikki sulakkeet ja testaisin yksi kerrallaan minkä vaikutuspiiriin kuorma paikantuu. Ja jos ei auta sulakkettein poisto, niin sitten jokainen boksi kerrallaan pois ja kokeilee räiskyykö vielä akunkengän kiinnittäminen.

Kyllähän tuo viittaa ECU:n vikaan, kun "noniii noniii ...nyt on taas koitettu starii,,,näyttöön tulee ilmoitus"lukuyhteys katkesi, ei lukuyhteyttä"...mitähän tässä seuraavaksi`?". Joten nappaa ECU pois ja koita räiskyykö akunkenkä vielä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

reiska51 kirjoitti:Startti on nyt kaivettu kolostaan. olipa muuten niin ahdas paikka että ois ollu gynegologin hommia...no tipahtihan se sieltä lolpultakin...nyt on siis laturi ja startti irti johdoistaan...käynpä koittamassa akun kenkää paikoilleen...prits hän sanoo :( , otan yleismittarin, mittaan v20 valitsija asennossa akun plusnavan ja kengän välisen jännitteen, mittari näyttää 12 v ja samaa näyttää etupuolen virtanastakin, elikkä siellä on ilmeisesti tuolla kuljettajan jalkatilassa maton alla olevassa rintapellissä sisäpuolellakin virtaliitintä ,..onko joku saanut tän paksun maton irti mikä on siinä edessä?

Mikään komponentti ei tunnu kuumalta ei edes lämpimältä ei pala sisävalot, eikä mikään hurise...meen purkamaan startin ja tarkistan hiilet ym... :thumbup:
Tarkisti myös sen flktinohjaus boxsin ja lämmityksen säätöpanelin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Heräsi tuossa vaan pieneen mieleen ettei vain noiden ovien sisäpuolen koteloissa jossa meneen paljon johtoja ja maadoituksia olisi jotain häikkää tämä oli vaan arvaus esim kosteus tehnyt tuhojaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aina se akunkenkä kipunoi kun sen laittaa paikoilleen.. Autossa on lukemattomia pokseja ja mm. radio jossa on kondensaattoreita sisällä ja joihin tulee jatkuva akun jännite kun piuhat on kiinni.

Akunkenkiä kytkiessä nämä kondensaattorit latautuu ja ottavat virtapiikin siinä vaiheessa kun akku kytketään auton sähköjärjestelmään...

Myös nämä nykyautojen can-väylä vehkeet "herää" kun virrat kytketään ja "sammuvat" sitten omia aikojaan pois päältä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mika.T kirjoitti:Aina se akunkenkä kipunoi kun sen laittaa paikoilleen.. Autossa on lukemattomia pokseja ja mm. radio jossa on kondensaattoreita sisällä ja joihin tulee jatkuva akun jännite kun piuhat on kiinni.

Akunkenkiä kytkiessä nämä kondensaattorit latautuu ja ottavat virtapiikin siinä vaiheessa kun akku kytketään auton sähköjärjestelmään...

Myös nämä nykyautojen can-väylä vehkeet "herää" kun virrat kytketään ja "sammuvat" sitten omia aikojaan pois päältä.
Jep aina vähän kipinöi,
mutta ei sais kovin paljoa kipinöidä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No vuotovirran (kipinöinnin suuruuden :D ) saa helposti mitattua... akun maajohto irti.
Yleismittari ampeerialueelle ja toinen mittarin karva akun miinusnapaan ja toinen karva autosta tulevaan miinusjohtoon...

Volttialueella ei saa vuotovirtoja selville vaikka mittoisi viikon.
Mutta vuotovirroistahan ei nyt ole kyse kun auto ei ilmeisesti anna startille käskyä pyöriä.

Ei jaksanut koko juttua läpi lukea... Käynnistyykö auto jos startille antaa ulkopuolisen herätteen?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mika.T kirjoitti:No vuotovirran (kipinöinnin suuruuden :D ) saa helposti mitattua... akun maajohto irti.
Yleismittari ampeerialueelle ja toinen mittarin karva akun miinusnapaan ja toinen karva autosta tulevaan miinusjohtoon...

Volttialueella ei saa vuotovirtoja selville vaikka mittoisi viikon.
Mutta vuotovirroistahan ei nyt ole kyse kun auto ei ilmeisesti anna startille käskyä pyöriä.

Ei jaksanut koko juttua läpi lukea... Käynnistyykö auto jos startille antaa ulkopuolisen herätteen?
En tiedä lukiko jo tuuolla jossain mutta
Ei käynisty jos käsky ei kierrä ECU:un kautta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

CDI203 kirjoitti:
reiska51 kirjoitti:Startti on nyt kaivettu kolostaan. olipa muuten niin ahdas paikka että ois ollu gynegologin hommia...no tipahtihan se sieltä lolpultakin...nyt on siis laturi ja startti irti johdoistaan...käynpä koittamassa akun kenkää paikoilleen...prits hän sanoo :( , otan yleismittarin, mittaan v20 valitsija asennossa akun plusnavan ja kengän välisen jännitteen, mittari näyttää 12 v ja samaa näyttää etupuolen virtanastakin, elikkä siellä on ilmeisesti tuolla kuljettajan jalkatilassa maton alla olevassa rintapellissä sisäpuolellakin virtaliitintä ,..onko joku saanut tän paksun maton irti mikä on siinä edessä?

Mikään komponentti ei tunnu kuumalta ei edes lämpimältä ei pala sisävalot, eikä mikään hurise...meen purkamaan startin ja tarkistan hiilet ym... :thumbup:
Tarkisti myös sen flktinohjaus boxsin ja lämmityksen säätöpanelin

Moro, Joo lämmönsäädot on kytketty irti liitin koska ainakin se toinen naksui siihen malliin, että jumissa ollaan.

Sen flektin pistokkeen oon kattonu useempaan kertaan. on puhdas ja kuiva,itse lootaa en oo irrottanu, kun entiiä mitä sllle teen.

Joo ja sain sen lattiamatojn irti kun otin ens kaasupolkimen irti ja sen jälkeen valkoisen muovimutterin,niin
johan irtos, ja epäilys osui oikeeseen kaasupolkimen alla on se läpivienti,.mistä menee startille kaapeli,ja siitähän ne lähtee kaikkiin muihin laitteisiin sitten eteenpäin.

Toi Mika t, taitaa oila oikeilla jäljillä, se vaikuttaa juuri sellaiselta rätsöäykseltä niinkuin joku kondensaattori varautuis,eli ekalla kosketuskerralla voimakaasti ja sit muutama kosketus ei mitään, ja sit taas voimakkaammin...

Sehän voi olla näitten ominaisuus, ei välttämättä vika..ehkä' unohdan nyt nuo.laturi oli muuten vaihtokunnossa kollektorit oli kulunu läpi muoviin asti.
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

hehe. hullumaksi aina vaan menee...tuos kun olin vähänaikaa halkosouvissa, ja palasin tähän mesevainaa työmaalle.niin ihmettelin konepellin alta kuuluvaa metakkaa, ihan kuin joku ois soittanu ovikelloo, sen helekutinmoinen pärinä...tarkemmin asiaa tutkittuani huomasin sen tulevan ECUN edessä olevasta mustasta boxista( hehe lentokone termi). :problem:

Mikä tää loota ny sitten on? :crazy:
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Mers ... ?ca=16&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;

loppurutistus....
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Olipa mielenkiintoinen tarina, ja niin koskettava :'(
Toivottavasti oma raato pääsisi helpolla.. Kunhan varallisuus paranee -> tähti kohti kuusen alustaa :)
(Eihän voi kuitenkaan olettaa, että aito mersu gurukaan pelkällä naftalla ja sähkövioilla elää)
Köyhillä on kiire...
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 02.11.2011 06:29

Re: 200cdi ei edellenkään starttaa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

hehe.vai tuli kyynel silmään, voidaan sitten laskee se voitoksi,..no tulimpa kertomaan viime kuulumiset mersurintamalta tässä taistelujen välissä..ekas mesen kuulumiset: siinä se seisoo samassa paikassa mihin se viimeks jäi,oliko yllätys?starttimotukka,turbo,laturi takakontissa...turbon voi heittää takasin kuhan kevätarska lämmittää tuon ison ulkohallin,niin alan jäkitteleeen sitä kuntoon..budjetti on n 300€, sillä pitäis käydä taas..

Ja sitten omat kuulumiset: Ajelen ed mersulla. netistä löysin 96vm olevan ruosteettoman väyrysen,ei cdi koneella,sen tarkistin heti..oikeen luukaksen roiskupumppu lotkuttaa menovettä koneelle,ai nii onhan siinäkin ollu pikkuvikoja kuten esim . tuos yks päivä ajelin vähän monttusta hiekkatietä lumista semmosta ja yht äkkii kaamee rytinä eestä, kattelin taustapeilistä kun etujousi loikkii perässä,siinä nilkuttaessa kotiinpäin aattelin että moni kakku päältä kaun is..mut kun kattelin sitä jousenkorvaa, niin oishan sen voinu tehä vähän paksummasta aineesta,oli meinaan melkeen pläkkipeltii..tuommonen dole ananaspurkki ois ajanu saman asian, kolmella pistehitsillä' ja saumamassalla kii..muuten se on menny kun juna,,kevättä ootellessa...
Vastaa Viestiin