Heps!
Nyt olis autonvaihto suunitelmat, ja olen katsellut tommosia W203 pikku bensa/todennäköisesti diesel autoa. Paljon kuulee vaan haukkumista W203 mallistoa kohtaan, joten miten on uskaltaako tuollaista ostaa? Autot on pääsääntöisesti ajettu 100-230TKM mitä tässä katsellut. Koeajanut olen liikkeessä yhden jo ruosteen hyökkäämän bensa pelin ja 460TKM ajetun dieselin. Molemmat oli kyllä hyviä ajaa MUTTA mites se kori/tekniikka näissä? Jotain lueskellut että 03-04vm alkais olemaan vähän parempaa, mut miten se nyt on OSTASKO vai ei..
Alkupään autot, siihen jossain kohdin vuotta 2003 tulleeseen ruostesuojauksen parannukseen asti on pahoja mätänemään. Faceliftin jälkeisiin malleihin 8/2004-> on edelleen paranneltu ruostesuojausta, sekä onhan facelift muutenkin tyylikkäämpi niin sisältä kuin ulkoa. Myös muita pieniä päivityksiä ympäri autoa on tehty. Kävin itse hakemassa kesällä viimeistä vuotta, eli 2007 valmistetun, S203:sen. Aika näyttää, oliko se sitten kannattavaa vai ei. Ainakin kaikki alkupään autot, joita kävin Saksassa katsomassa, olivat rupuisen olosia. Toki suomalainen pitää autoaan yleensä tarkemmin, mutta olosuhteet ovat keskimäärin täällä rajummat.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Tahtoo nuo -04 ja uudemmat olla sitten vähän kalliita omalle pussille, kun tulee kammoksuttua vähän noita kilometrihirmuja. En sit tiedä onko se turhaa, varsinkin näissä diesel koneissa. Ennen niillä ajettiin lähelle miljoonaa, vaan miten lienee nyky tekniikalla? Onkos noissa "uudemmissa" ollut sähkövikoja, semmosta mulle tänään kerrottiin, että kun ruoste ongelmat takana niin sit on sähköjuttuja..
Peruskoneethan on kestäviä, mutta kaikenmaailman saasteenestolaitteet ynnä muut alkaa prakaamaan sitten kilometrien myötä. Myös alusta kuluu, jolloin kannattaa varautua puslien tai tukivarsien vaihtoon. Osat eivät ole erityisen kalliita, mutta työn teettäminen pajalla maksaa.
Minun tietääkseni faceliftin jälkeen sähkövikojakin on vähemmän, kuin ensimmäisissä autoissa, mutta tämä on täysin mutua.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 201.024 190E -89
Mitä enemmän lukee netistä juttuja, niin sitä vähemmän kiinnostaa 2000-luvun autot..
"Alkupään w211 mersut on nykyään melkoisia pommeja. Eihän niitä kukaan ostaisi käytettynä jos tietäisi millaisia remontteja on edessä.
Muun muassa ilmajouset vuotaa ja poksahtelee 700e kpl + työ, asennettava testerin kanssa liikkeessä. Sbc jarruyksikkö menee vaihtoon n. 150tkm välein kun jarrupoljinta on liikautettu tarpeeksi monta kertaa(laskuri). Maksaa n. 2000e vaihdettuna. Ei pysty vaihtamaan itse, ilmaus tehtävä tietokoneella.
Takapyöräntuennan tukivarsiviidakko yht 8kpl, 150e kpl + työ."
Tuotako se nyt sit olis? Täältä luin että tuo W211 olis "parempi" vaihtoehto kuin nämä katselemani..
Naiskollegalla on -01 C180 S203. Siisti peli, ei edes ruosteessa. Toiminut kuin junan vessa jo muutaman vuoden. Ei kai ne kaikki raatoja ole, mutta tarkkuutta vaatii varmaan ostaessa. Mutta kyllä varmaan alkaa hoidetut jyvät erottumaan akanoista, kun autolla on ikää kymmenkunta vuotta. Vaihtoehtojen ääripäät menee paaliin tai paanalle.
Tykkäsin kyllä molemmista ajokeista, varsinkin tuosta dieselistä! Sillä tässä nyt himottas sellainen saada. Pitäs kuitenkin saada omat kulutukset pienemmäksi, kun työmatka piteni eikä enää 88vm bensa tenava vaikuta parhaalta vaihtoehdolta..
Eiköhän varma yksilö löydy, täytyy vain katsoa yleiskuntoa autosta. Ovien alareunat ja lokasuojat ovat pahimpia paikkoja ruostumaan. Tietenkin jos saat nähdä autoa altapäin ostopäätöstä tehdessäsi on se hyvä asia. Älä osta sellaista, jossa näissä paikoissa näkyy ruostetta tai huomaat ruostekorjauksen tehdyn. Kuten aina, kannattaa varoa kolariautoja. Suomiautot on kolarihistorialtaan suhtkoht varmoja (jos ei 2-kilpinen niin ei kovin pahaa mälliä suurella todennäköisyydellä ole käynyt), mutta tuoduissa autoissa kannattaa olla tarkkana.
Aika pehmeä maalipinta näissä tuntuu olevan. Omaan autooni on tullut minun ajallani (9tkm/2kk) useita kiveniskemiä etupuskuriin ja konepeltiin. Sain nähdä autoni pohjan nosturilla Saksassa, ja pohja näytti sen pahemmin suojia purkamatta siistiltä. Ruostetta ei näkynyt ja kaikki alustan osat näyttivät silmämääräisesti terveiltä. Tämä tuntuu kyllä ajossakin.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 201.024 190E -89
Noita paikkoja olenkin tiiraillut, ja katsonut oven tiivisteiden alle. Tuossa mainitsemassani bensa mesessä oli jopa keskelle ovea tullut sellainen maalikupru kukka, jonka alle oli ruostetta alkanut tulemaan. Kuulemma "helppo korjata", onhan se..
Onhan se helppo pakkelilla peittää ja kilikolia suhauttaa päälle . Tuon kuntoisella autolla ei tee enää yhtään mitään.
Kerran kun lähtee kukkimaan on ko. paikka vaikea saada pitkäikäiseksi enää, ainakin jos käyttää korjauksessa jollain "ammattilaisella". Itse jos suihkii hapot tai epoksit pohjalle niin saattaa kestääkin vielä.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 201.024 190E -89
Veljellä -04 w203 ja ollut noin 7v ja ei mitään vikaa ja kori tosihyvässä kunnossa ,ei ruostetta ja eiköhän ole jo ajanut mittariin sen 400-500000km ja 200cdi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Joo, no siinä oli pyyntikin turhan korkea kuntoon nähden, että se ei ole vaihtoehto kun noita on niin paljon myynnissä.. atlaksen veljen pirssi antaa uskoa, nettiautossa olis yks mellevän näköinen http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5057814.
Kaunis sisustakin. Tuohon Tuikulta softa niin hyvä peli. Laatikon öljyt huuhtelulla vaihtoon heti jos ei tiedossa onko tehty sekä peräöljynvaihto. Kori myös ruostetohtorille suojaukseen niin ei lahoa pitkään aikaan. Ryhdy toimeen
Kakemake kirjoitti:Onhan se helppo pakkelilla peittää ja kilikolia suhauttaa päälle . Tuon kuntoisella autolla ei tee enää yhtään mitään.
Kerran kun lähtee kukkimaan on ko. paikka vaikea saada pitkäikäiseksi enää, ainakin jos käyttää korjauksessa jollain "ammattilaisella". Itse jos suihkii hapot tai epoksit pohjalle niin saattaa kestääkin vielä.
Sen olen huomannut muuten tutava piireissä jos jotain halajat ja et ostakaan sitä nyt niin joka tapauksessa jossakin välissä sen hankit kuitenkin että saat mielen rauhan kun se jää kummittelemaan ja kaipaukseen.
Elämä on lyhyt aika murehtiniseen eli eikun kokeilemaan ja pääseehän näistä eroon jos haluaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Joo, tuo pitää toki paikansa, mutta itse kun olen yhden hengen talous, niin ei tuota tuohta ole liikaa. Lähinnä huolettaa jos tähän joutuu jotain helvetin kalliita remontteja teettämään. Serkku osaa, ja on tähän asti autoni korjannut, mutta se onkin tuota vanhaa mallia. En tiedä pystyykö näitä uusia korjaileen ihan samaan tyyliin. Luultavasti ei.. Sillä tässä nyt koitan selvittää, että kuinka riski ostos tuo olisi. Töihin kun pitäs päästä 98% varmuudella.
markoala kirjoitti:Ainiin. Tuikku = Suomen paras ohjelmoija ainakin tuohon moottoriin. Pärjää sillä tehdas vireessäkin jos on rauhallinen luonne.
Ahaa, mitä semmonen maksaa? Luulisin että mulle kyllä riittää tuo perussetti, muuten katselis toisenlaisia autoja.. Sitä paitsi kerran on elämässä ollut korttikuivumassa, enkä sitä haluais enää uudestaan..
Perustekniikka on vahvaa,kilometrejä mersulla kyllä taittaa,kunhan tekee ne huollot ajoissa,eikä jätä vikoja kasaantumaan.Itse kyllä uskaltaisin ostaa vaikka puoli miljoonaa ajetun,jos vain on hyvin pidetty,eli hyvällä huoltohistorialla.Kulutusosat ovat edullisia ko.malliin,eikä yhden tukivarren vaihto ketään vararikkoon vie.Kerrallahan kaikkia ei tarvitse uusia.C-sarjalainen tuolla moottorilla on todella edullinen ylläpitää,kun allekirjoituksen 211-korinenkaan ei mitään ihmeitä ole vaatinut,mitä nyt pientä ylläpito remontointia,mutta se on normaalia,kun autolla ajetaan.
No joo, tuohan kuulostaa jo ihan hyvältä. Kuitenkin joka autoon niitä kuluvia osia joutuu vaihteleen, että ehkä tässä vielä päästään tuumasta toimeen. Jahka pankki palauttaa mun lainakupongin..
Itte ostin ton allekirjotuksen auton tammikuussa liikkeestä joka oli tuonu sen saksasta. Ite oon nyt ajanu sillä 21tkm ja mittarissa on melko tarkalleen 200tkm. Oon kyllä ollu tyytyväinen, ei oo 9kk aikana laittanu ku pari tukivartta, kaikki öljyt ja suodattimet, tänään just tilasin alavesiletkun kun vanha on revennyt, ja listalla ois vielä tulossa laturin hihnapyörä/vapaakytkin vai mikä onkaan nimeltään. Ei mitään kallista (vielä, kop kop), ja onhan siinä jotain pieniä käyttöön vaikuttamattomia juttuja kuhan jaksais laittaa.
Mun auto taitaa olla isommalla koneella mitä oot kattellu mutta sanottakoon siitäkin sen verran että mulle on kyllä riittänyt, toki uudemmat bemarit yms. tulee vähintään samaa vauhtia mutta ei noille vag tai perhejapseille oo tarvinnu liiaksi nöyrtyä . Kulutus on voimaan nähden maltillinen, mulla menee ihan laskimella laskettuna semmosta kuus-puolesta reiluun seittemään ja ajan n.60% taajamassa.
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Taas aukko sivistyksessä, enkä tiedä mikä on "lankku", mutta w202 ei oikein houkuta. Vähän kaipais piristystä arkeen, tuo on liian "tutun" oloinen ja uskon että w203 on turvallisuus asiat paremmin hoidossa kun on noita airbageja.. Täällä päin kun noita hirviäkin kirmailee yms.. CDI kone houkuttais, kun vaikuttanut aika pirtsakalta. Tarkoitus olis siis saada mahdollisimman taloudellinen auto ajaa kulutus siinä 5-6,5l/100km. Silloin säästäisin laskujeni mukaan 1000€ nykyiseen verrattuna vuodessa. Kyllä mä olen katsonut vähän noita 270 ja 320, mutta käsitys on että niissä kulutus on tuolla alkaen 7l. Ja taitaa olla jonnin verran isommat verotkin maksettavana..
Lankku on 124 mese ja w202 on jo airbägit ainakin edessä alkupään sarjoissa ja sivuilla ainakin jo facelifteissä.
Cdi koneet tuli jo -98 w202 malleihin mutta jos silmä ei tykkää siitä niin sitten se w203 malli cdi koneella ja käy koe ajolla kaikkia kone tyyppejä ja jos mahdollista niin ohjelmoitua versiotakin.
Konehan on cdi myllyissä kuin muissakin mersuissa että siellä on vaan jatkeena lisää sylintereitä muuten sama kone.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Mulla on kokemusta kahdesta w203 cdi faceliftistä.
Ensimmäisen ostin 3 vuotta sitten 150tkm ajettuna 4 vuotta vanhana. 220cdi manuaali. Nykyisin tuossa noin 200tkm taulussa ja on isäni omistuksessa. Vaihdettu on termostaatti, raidetangon pää ja eteen jarrupalat ja levyt. Siinä kaikki mitä on meidän aikana normaalien huoltojen lisäksi tehty.
Nykyinen on 06 mallinen 200cdi automaatti 208tkm ostettaessa ja nyt 212 tkm. Mun aikana vaihduttua eteen jousi, meni poikki, vasemmalle eteen joku tukitanko, termostaatti ja jarrulevyt ainakin edessä vetelee viimeisiä.
Omat kokemukset ko malleista ei ole mitenkään murheelliset
Joo, ei tuo w202 nyt oikein säväytä silmää enää. Liian "tavallinen", haluan kokeilla vähän muuta jo. Mut mites tuo verotus menee jos ulkomailta hakee? Onko luottaminen tuohon tullin mahti systeemiin, kun se antaa 1500€ veroa sellaiselle mitä olen katsonut. Mutta sitten taas se verotusarvotaulukko näyttää jopa niinkin isoja summia, kuin 3700-4000€! Auton hinta on alle 10 000€.. Edellisen linkin auto meni parempii suihin, kun pankki hidastelee käsittelyssä.. Puuh..