onko kukaan tuonut 220d tai 250td mersua

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

onko kukaan tuonut 220d tai 250td mersua

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

:?:
vuosi vaihtui ja mieli muuttui, ensin teki mieli w124 300d:tä (vm93-95) jonka jälkeen tuo alkoi tuntua vanhalta joten katse kääntyi c-sarjalaiseen. Näyttää, että lähes samalla rahalla saisi c220d vm. 96 (saksan hinta n. 7keur + vero 7keur) tai hieman satsaamalla jopa c250td:n

c220d on kyllä aika tehoton joten onko kenelläkään tietoa/ kokemuksia tuosta c250d (150hv) versiosta? Mikä on ollut hinta jos tuo ulkomailta? (hankintahinta+vero??) Tai ero farkun ja sedanin välillä? Näyttäisi ainakin jos tullin sivuihin luottamista, että tuo c250 (150hv) verot ei olisi kuin 1-2keur kalliinpi verrattuna tuohon c220d:een ja toinen mokoma hankintahinnan välinen ero?
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Támá C250 TDT kiinnoistaisi iteánikin, erááná vaihtoehtoisena muuttoautokokeiluna. Mutta mitá ovat moottorin erot, kun tuohon po. malliin esitetyt tehot ovat 150 hp ja E290 TDT vastaavat ovat 129 hp.

Molemmathan ilmeisesti ovat vitoskoneita, toinen loppuunkehitetty "vanhanmallin mylly" ja toinen Ensimmáinen uudenlainen kehitysversio uudesta moottorista.

Onko koneilla jotain kestávyys eroja, vai miksi tuon "tuoreemman" koneen tehot ovat alhaisemmat.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Jone M kirjoitti:Molemmathan ilmeisesti ovat vitoskoneita, toinen loppuunkehitetty "vanhanmallin mylly" ja toinen Ensimmáinen uudenlainen kehitysversio uudesta moottorista.

Onko koneilla jotain kestávyys eroja, vai miksi tuon "tuoreemman" koneen tehot ovat alhaisemmat.
"Tuoreempi" kone napattiin suoraan raskaankaluston (Sprinter ja Vario) nokalta väyryseen. Ehkäpä siitä matalampi teho. On sitten käyntiäänentään myös karkea ensimmäisen sukupolven suoraruiskutusdiesel. Mitään jatkokehitysversioita moottorista ei tehty vaan siirryttiin suoraan CDI-aikaan.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

toin alkukesästä 97 C250 tdt:n. on ominaisuuksiiltaan pirun mukava, kulkee hyvin ja moottorin käyntiääni musiikkia korville. kestämisestä ei vielä kovin paljoa kokemuksia mutta mitä täällä foorumilla lukenu niin ei pitäisi ainakaan koneeltaan huono olla.

290 on pakettiauton kone :evil:

Saksassa kohtuuhyvä tdt maksaa 10-11teur.

ajettavuus nykyaikaisempi kuin W124.

Espritissä on ainakin matalampi alusta, suosittelen. :wink:mutta jotenkin muovinen sisusta :(
Eleganssissa on taas sisusta paljon kivempi.. :)

oma valinta: sähkönsininen eleganssi jossa konit ja eibachit ja +200hp :twisted:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Makkee
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 30.06.2004 13:27

Viesti Kirjoittaja Makkee »

Mikä on tollasen c250td:n vm-96 markkinahinta suomessa ja paljonko on eroa farmarin vai sedanin välillä. On ajatuksissa kanssa tuoda tollanen mese saksasta/ruotsista ja siirtyä volvosta mersuun. Veron osuus näyttäis olevan 30%
Minkälainen viritys kohde on kyseinen auto mihin tehoihin suht helpolla pääsee, pelkällä ohjelman muutoksella? ja sitten jos vaihdetaan isompi ahdin ja kuueria isommaksi.
Mersu osaaminen on vielä vähän haratalla pohjalla kun tähän asti ollut vaan volvojen kanssa tekemisissä.
jytajo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 07.07.2004 17:00
Paikkakunta: Oulu

Re: onko kukaan tuonut 220d tai 250td mersua

Viesti Kirjoittaja jytajo »

220cdi kirjoitti::?:
vuosi vaihtui ja mieli muuttui, ensin teki mieli w124 300d:tä (vm93-95) jonka jälkeen tuo alkoi tuntua vanhalta joten katse kääntyi c-sarjalaiseen. Näyttää, että lähes samalla rahalla saisi c220d vm. 96 (saksan hinta n. 7keur + vero 7keur) tai hieman satsaamalla jopa c250td:n

c220d on kyllä aika tehoton joten onko kenelläkään tietoa/ kokemuksia tuosta c250d (150hv) versiosta? Mikä on ollut hinta jos tuo ulkomailta? (hankintahinta+vero??) Tai ero farkun ja sedanin välillä? Näyttäisi ainakin jos tullin sivuihin luottamista, että tuo c250 (150hv) verot ei olisi kuin 1-2keur kalliinpi verrattuna tuohon c220d:een ja toinen mokoma hankintahinnan välinen ero?

Käy katsomassa: http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... _fi_se.pdf.

Vero on n 2- jopa 4000 euroa suurempi. Mutta onhan kyseessä jo ihan eri pirssikin :)
Avatar
tatu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:29
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja tatu »

mikäli oikein muistan niin tuo E 290td:n kone ja C-koppasen 250 turbodieseli on rakenteeltaan aivan erilaiset. 290td on 10 venttiilinen vitoskone ja tosiaankin alunperin pakettiautosta. Erinomainen masiina silti E-sarjan keulillekin, käyntiääni ehkä tyhjäkäynnillä "vähän raaka". C-sarjan 250 turbodieseli sensijaan on 20 venttiilinen ja luonteeltaan vähän enemmän kierroskone. Taitaa olla vähemmän vääntöäkin kuin 290td:ssä vaikka tehoa onkin reilu 20 hevosvoimaa enemmän.

C 250 turbodieselistä ei henkilökohtaisesti minkäänlaista kokemusta, mutta jos rahatilanne olisi sopiva niin sellaisen ensisijaisesti haluaisin!

Tuollaisella E 290 td:llä sensijaan on jonkin verran saanut tai joutunut ajelemaan ja kokemukset on pelkästään positiivisia. Tehoa ja vääntöä on kohtuullisesti ja polttoaineenkulutus vähäistä, vähemmän kuin tällä hetkellä vastaavasssa käytössä olevassa 220 cdi:issä. Muutenkin pidin 290 td:n laajasta vetoalueesta vaikka tehoa olikin vähemmän kuin nykyisessä 220 cdi:ssä

Taitaa olla vähän off topicia, mutta joku tuossa ihmetteli noiden 290 td ja 250td moottoreiden eroja
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Makkee kirjoitti:Mikä on tollasen c250td:n vm-96 markkinahinta suomessa ja paljonko on eroa farmarin vai sedanin välillä. On ajatuksissa kanssa tuoda tollanen mese saksasta/ruotsista ja siirtyä volvosta mersuun. Veron osuus näyttäis olevan 30%
Minkälainen viritys kohde on kyseinen auto mihin tehoihin suht helpolla pääsee, pelkällä ohjelman muutoksella? ja sitten jos vaihdetaan isompi ahdin ja kuueria isommaksi.
Markkinahinnan määrittely on vaikeaa koska kyseistä autoa ei ole ollu uutena suomen tuontiin,eli kaikki c-sarjan 250td on käytettynä tuotuja autoja.

Sedanin ja farkun hinnassa ei ainakaan saksan päässä hirveitä eroja.Sedaneita kyllä löytyy huomattavasti enemmän.
Sedania 250td:tä sai jo loppu vuodesta -95,farkkua vasta -96.

Helpoin viritys lienee lastu jolla saa ne perinteiset 30hv/60nm.
Saahann siihenkin varmaan jonkun viritys sarjan:turbon,välijäähdyttimen,pakosarjan,putkiston....

Onhan noita ollu ja on vieläkin jonkin verran kaupan ja melkosella hintahaitarilla.
Ja noi tullin sivuilta löytyvät veropäätökset niin uusimmat on helmikuulta niistäkin on jo vero jonkin verran tippunu onhan niistä puolisen vuotta menny.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

vähis kirjoitti:Markkinahinnan määrittely on vaikeaa koska kyseistä autoa ei ole ollu uutena suomen tuontiin,eli kaikki c-sarjan 250td on käytettynä tuotuja autoja.
Ymmärsinkö nyt oikein... Niitä C-kopan 250 turbodieseleitä on kylläkin myyty Suomessa ihan uutena :?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Leka kirjoitti:
vähis kirjoitti:Markkinahinnan määrittely on vaikeaa koska kyseistä autoa ei ole ollu uutena suomen tuontiin,eli kaikki c-sarjan 250td on käytettynä tuotuja autoja.
Ymmärsinkö nyt oikein... Niitä C-kopan 250 turbodieseleitä on kylläkin myyty Suomessa ihan uutena :?
Kun sensijaan 2,9 litraista väyrystä myytiin vain Kreikassa, Italiassa tms...? Ainakin ekat vuodet, 95-97.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

raul kirjoitti:
Leka kirjoitti:
vähis kirjoitti:Markkinahinnan määrittely on vaikeaa koska kyseistä autoa ei ole ollu uutena suomen tuontiin,eli kaikki c-sarjan 250td on käytettynä tuotuja autoja.
Ymmärsinkö nyt oikein... Niitä C-kopan 250 turbodieseleitä on kylläkin myyty Suomessa ihan uutena :?
Kun sensijaan 2,9 litraista väyrystä myytiin vain Kreikassa, Italiassa tms...? Ainakin ekat vuodet, 95-97.
Nii joo eli 2,5 litrasia...

EDIT: Häröilyt poistettu :wink:
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Leka kirjoitti:
vähis kirjoitti:Markkinahinnan määrittely on vaikeaa koska kyseistä autoa ei ole ollu uutena suomen tuontiin,eli kaikki c-sarjan 250td on käytettynä tuotuja autoja.
Ymmärsinkö nyt oikein... Niitä C-kopan 250 turbodieseleitä on kylläkin myyty Suomessa ihan uutena :?
Jos tuo on totta niin olen saanu väärää infoo,no nou hätä tarkistetaan asia niin ei tuu tappelua. :)
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Myyty on myös Suomessa uutena alusta lähtien, tuota C 250 Turbodieseliä. Samoin E 290 Turbodieseliä. Sen sijaan E 250 Turbodieseliä (W210) ei ole myyty kuin raulin mainitsemissa maissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Timo L. kirjoitti:Sen sijaan E 250 Turbodieseliä (W210) ei ole myyty kuin raulin mainitsemissa maissa.
Hmm, taitaa vähän asiat olla sekaisin tuon (W210) 250D kanssa. Siinä on se "sama" moottori joka oli W124 korissa 113hv, 4ventiilinen kone ilman turboa vuosina -95-96.
Harvinainen kyllä! :wink:
A170cdi-00 1999-
Vastaa Viestiin