w201 tyhjäkäynti korkea

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Abarth
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 26.01.2006 19:12

w201 tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Pieneen tyhjäkäynti ongelmaan kaivattaisiin apuja. Eli vm87 2.6 automaatilla olisi kyseessä. Tyhjäkäynti lämpimänä vaihde vapaalla on hieman korkea n1000- 1100 rpm. Kylmänä noin 800 rpm. Toimii muuten hyvin, ei sammuile ja päästöarvot on ok. Käynnistettäessä joutuu painamaan hieman kaasua että lähtee heti käymään käy vajailla pytyillä muutaman sekunnin jonka jälkeen normaalisti. Alipainevuotoja en ole löytänyt ja jäännöshappikin oli olematon. Sylinterinkannessa on se punainen anturi josta lähtee kaksi alipaineletkua, ohitin anturin auton käydessä liittämällä letkut toisiinsa, ei mitään vaikutusta. Alipaine näissä letkuissa hyvin heikko verrattuna vaikka niihin keskuslukkoon ym meneviin letkuihin. En löytänyt alipaineletkuista sellaisia suodattimia mitä dieselissä on. Tulee mieleen että jossakin päin alipainehärdelliä on tukos. Oletteko törmänneet vastaavaan ongelmaan?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja atlas »

Alipaine menee kaiketi tosta sytty boxille.
toisekseen huono imu viittaisi linjastossa olevaan vuotoon.
Korkea käynti viittaa siis alipaine vuotoon tai paskaiseen tk-moottoriin joka ei pysty säätymään oikein.
Kokeile ottaa myös yj-releen päältä sulske irti niin muuttuuko käynti jos ei niin mekaaninen jetti toiminnassa ja sähköpuolella vikaa.
Ja tietenkin jos käynti muuttuu niin ecu toimiia ja koko sähkö jetti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 tyhjäkäynti korkea

Viesti Kirjoittaja tomant »

Abarth kirjoitti:...Sylinterinkannessa on se punainen anturi josta lähtee kaksi alipaineletkua, ohitin anturin auton käydessä liittämällä letkut toisiinsa, ei mitään vaikutusta. Alipaine näissä letkuissa hyvin heikko verrattuna vaikka niihin keskuslukkoon ym meneviin letkuihin...
Nuo letkut kulkevat kannessa olevan alipaineventtiilin kautta ja venttiili reagoi kannen veden lämpötilaan. Letkut kulkevat lokasuojassa olevasta aktiivihiilisuodattimesta ilmusarjaan kaasuläpän luo ja poistavat aktiivihiilisuodattimeen kertyneitä bensahöyryjä imusarjaan ja sitä kautta moottoriin poltettavaksi. Aktiivihiilisuodattimen luona pitäisi letkussa olla takaiskuventtiili. Tarkista, että letkut ovat päistään kiinni ja että sen lisäksi imusarjassa kaasuläpän kohdalla oleva toinen letku on paikallaan. Imusarjaan kiinnittyvät letkut ovat hankalassa paikassa ja niitä ei juuri näe, vaan letkut ja niiden liitokset löytyvät käsikopelolla imusarjan alta. Laita myös suojavaatteet päälle, muuten käsivarret voivat olla likaiset ja naarmuiset operaation jälkeen, nimim. "kokemusta on".

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Vastaa Viestiin