Ahtopaine..
Ahtopaine..
Paljon uskaltaa laittaa tohon 602 ahtoja ?
Mitä turboja olette käyttäneet ? pitäs saada lähteen n 2000rpm... nyt pyörii gt 32..
Mitä turboja olette käyttäneet ? pitäs saada lähteen n 2000rpm... nyt pyörii gt 32..
w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Re: Ahtopaine..
Riippuu aikalailla siitä onko kone ollut vapari?sammy79 kirjoitti:Paljon uskaltaa laittaa tohon 602 ahtoja ?
Mitä turboja olette käyttäneet ? pitäs saada lähteen n 2000rpm... nyt pyörii gt 32..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ahtopaine..
Lähteekö se nykyinen siitä ? Jos ei niin ei muuta kun pienempää ahdinta pesään...riippuu niin paljon muustakin lähteekö vai ei, jos 32 ei lähde niin halvalla saa miniatyyrisiä GT20/25 ahtimia jotka lähtevät 2,0 - 2,3 litran koneissa 2000 rpm kohdalta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ahtopaine..
pari baaria on ihan jees. jos on vaparista tehty, niin voi morjestaa ennen aikojaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Su 13.06.2010 02:34
- Paikkakunta: Vihanti
Re: Ahtopaine..
+1pera8x kirjoitti:pari baaria on ihan jees. jos on vaparista tehty, niin voi morjestaa ennen aikojaan.

w201 om605
Re: Ahtopaine..
itellä mannekopassa om 601 ja aiempi turbo oli gt32 ja ahtoja ollu se 1.9B. nyt holsetin hy 35 ja kunnon vedätyksessä 2.5B eikä ole lasahtanu muutaku loota. toki herrää turhan kovilla kierroksilla...
toki on alakerralle tehty muutaki ku öljyt vaihettu.
toki on alakerralle tehty muutaki ku öljyt vaihettu.
Menneitä paljon.
Re: Ahtopaine..
pro turbolta suosittelivat tuota gt32 ahdinta tuohon 602 kylkeen joskus kun kyselin että mikä siihen kannattaa laittaa, riittää jonnekkin 300hv asti ja pitäisi lähteä kyllä riittävän alhaalta. mistä se lähtee? miten ahtamaton syöttö?
w201 om605
Re: Ahtopaine..
Siekkinen kirjoitti:Riippuu aikalailla siitä onko kone ollut vapari?sammy79 kirjoitti:Paljon uskaltaa laittaa tohon 602 ahtoja ?
Mitä turboja olette käyttäneet ? pitäs saada lähteen n 2000rpm... nyt pyörii gt 32..
No turbokone tieteki. Onko niitä muita sitte?

-ahtoputket on 3" tulikohan laitettua turhan isot ?
w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Re: Ahtopaine..
Sitten voit pitää ainakin kahta baaria painetta. 2,5 tuumaset putket riittää aika pitkällesammy79 kirjoitti:Siekkinen kirjoitti:Riippuu aikalailla siitä onko kone ollut vapari?sammy79 kirjoitti:Paljon uskaltaa laittaa tohon 602 ahtoja ?
Mitä turboja olette käyttäneet ? pitäs saada lähteen n 2000rpm... nyt pyörii gt 32..
No turbokone tieteki. Onko niitä muita sitte?![]()
-ahtoputket on 3" tulikohan laitettua turhan isot ?


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ahtopaine..
Siekkinen kirjoitti:Sitten voit pitää ainakin kahta baaria painetta. 2,5 tuumaset putket riittää aika pitkällesammy79 kirjoitti:Siekkinen kirjoitti:Riippuu aikalailla siitä onko kone ollut vapari?sammy79 kirjoitti:Paljon uskaltaa laittaa tohon 602 ahtoja ?
Mitä turboja olette käyttäneet ? pitäs saada lähteen n 2000rpm... nyt pyörii gt 32..
No turbokone tieteki. Onko niitä muita sitte?![]()
-ahtoputket on 3" tulikohan laitettua turhan isot ?pyöräytä vähän morkoolin ruuvia auki niin alkaa heräämään
Saiko se Mynädiesel tehtä jonku omatekosen morkoolin ettei ennen paineitten nousua savuain niin paljon... Tahtoo mennä työkavereilla raitisilmasuodattimet tukkoon työmatkalla

w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Re: Ahtopaine..
Saa ne tehtyä. Voi olla että sulla on siinä vakiossa niin löysä jousi että se pohjaa jo pienellä paineella ja savua tulee. Ellet sitte oo ruuvannu sitä tappiin? Ja siinä tapauksessa ei ruuvailu autakkaan jos se nyt jo savuaa.sammy79 kirjoitti:Saiko se Mynädiesel tehtä jonku omatekosen morkoolin ettei ennen paineitten nousua savuain niin paljon... Tahtoo mennä työkavereilla raitisilmasuodattimet tukkoon työmatkalla
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ahtopaine..
Mites nuo kuulalaakeri ahtimet?
Ne sais heräämään varmaan aika alhaalta... ?
Onko kokemuksia
Ne sais heräämään varmaan aika alhaalta... ?
Onko kokemuksia

w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Re: Ahtopaine..
Siittä ahdin joka lähtee alhaalta mukaan: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=124876" onclick="window.open(this.href);return false;
IG: @pyrytakkunen
Re: Ahtopaine..
Heräähän ne alempaa kuin liukulaakeriahtimet. Eikö tuossa sitten ole kuulalaakereita mikä sulla on paikallaan? Vai onko se jotain vanhaa mallia..sammy79 kirjoitti:Mites nuo kuulalaakeri ahtimet?
Ne sais heräämään varmaan aika alhaalta... ?
Onko kokemuksia
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ahtopaine..
Ei ne kuulalaakerit juuri mitään asiassa muuta jos ahdin on ihan liian iso
Ahtoputken halkaisijaa ei vaadita suuremmaksi paineen vaan kierrosluvun kasvaessa. 1 Bar ja 3 Bar paineella 5000 rpm kierrosluvulla ilma liikkuu ihan yhtä nopeasti siellä putkessa. Suuremmalla putkella nopeus laskee ja siitä nopeuden laskusta on vain haittaa. Ilma jouituu jälleen kiihdyttämään vauhtia kun tullaan kanteen, sen putken halkaisija on kuitenkin edelleen ihan sama kuin ennenkin vaikka koneeseen laittaisi 10" ahtoputket. Putkea kasvatetaan kun ilma alkaa liikkua liian nopeasti suurilla kierrosluvuilla tai jos sylintereitä on todella paljon, tai jos iskutilavuus on järjetön (~10+ litraa).

Ahtoputken halkaisijaa ei vaadita suuremmaksi paineen vaan kierrosluvun kasvaessa. 1 Bar ja 3 Bar paineella 5000 rpm kierrosluvulla ilma liikkuu ihan yhtä nopeasti siellä putkessa. Suuremmalla putkella nopeus laskee ja siitä nopeuden laskusta on vain haittaa. Ilma jouituu jälleen kiihdyttämään vauhtia kun tullaan kanteen, sen putken halkaisija on kuitenkin edelleen ihan sama kuin ennenkin vaikka koneeseen laittaisi 10" ahtoputket. Putkea kasvatetaan kun ilma alkaa liikkua liian nopeasti suurilla kierrosluvuilla tai jos sylintereitä on todella paljon, tai jos iskutilavuus on järjetön (~10+ litraa).
Lisää tietoa: www.skg.fi