Parkkitutkan korjaus

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
Tepikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Parkkitutkan korjaus

Viesti Kirjoittaja Tepikka »

No niin, kertokaapa korjaaja joka ymmärtää noiden parkkitutkaongelmien päälle täällä tampereella. Ensin meni takatutka pi meäksi ja nyt toimii etututkakin vain satunnaisesti.Mieluummin edullisempi kuin tuo merkkihuolto. Taitavat olla aika vikaherkkiä nuo tutkat. Ihme ettei tässä hintaluokassa tuollaista ongelmaa osata poistaa. Auto on vm 08 ja tyyppi 220C. Kiitos etukäteen.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: Parkkitutkan korjaus

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Tepikka kirjoitti:No niin, kertokaapa korjaaja joka ymmärtää noiden parkkitutkaongelmien päälle täällä tampereella. Ensin meni takatutka pi meäksi ja nyt toimii etututkakin vain satunnaisesti.Mieluummin edullisempi kuin tuo merkkihuolto. Taitavat olla aika vikaherkkiä nuo tutkat. Ihme ettei tässä hintaluokassa tuollaista ongelmaa osata poistaa. Auto on vm 08 ja tyyppi 220C. Kiitos etukäteen.
Millä tapaa "pimeäksi"? Yleisin ongelmahan on se, että joku antureista hajoaa. Ei kun starin piuhan päähän katsomaan mistä on kyse. Omaan eemeliin anturi maksoi 29,90 Saksan eBaystä kotiin kannettuna, ja on melkein niitä ainoita asioita jonka osaan itsekin korjata.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

Kyllä se taitaa olla kuten TJ kirjoitti,ei noissa mene yleensä kuin anturit.Ainakin oman kokemuksen mukaan.Wanhaan möhkööni on vaihdettu muutama anturi ja kyllä ne ovat sen jälkeen hyvin kestäneet.Kyllä ne minusta ovat vahvoja,kun ottaa suomen olosuhteet huomioon,jatkuvasti vettä,kovia pakkasia,suolaa,kuraa jne.Myös pesut voivat vaurioittaa noita antureita,joten ei kamalasti vettä kannata ruiskutella niitä kohti,jos itse tehokkaalla pesurilla pesee.

Anturin vaihtaminen on todella helppoa,ei sen vuoksi kannata minnekään pajalle ajella.Jos haet veholta,osilla on kahden vuoden takuu.Toki tuo eBay on niin halpa,että tilaa sieltä,jos ei ole kiire.
Tähti näyttäköön tien.
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Entäs se anturin maalaus ? Vai onko näitä antureita erivärisiä . Ja täytyyhän se puskurikin irrottaa onnistuuko esim. yksin ?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Entäs se anturin maalaus ? Vai onko näitä antureita erivärisiä . Ja täytyyhän se puskurikin irrottaa onnistuuko esim. yksin ?
Itse olen laittanut mustaan autoon mustat anturit maalaamatta, vaikka se onkin vähän eri värinen, niin tuo takapää on kuitenkin päivittäisen hiekkatiellä ajelun seurauksena sen verran ravassa, ettei minua haittaa. Ja ainakaan farkkueemelin (s211) takapäässä ei tarvi irroittaa muuta kuin vanha anturi, muista malleista en tiedä
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

Minä sain veholta kuparinvärisiä antureita.Maksoi 33.90e Maalasin korjausvärisarjalla ne korinväriseksi,kustansi jotakin vajaat parikymppiä.W140 koriseen siis.Ei siis ainakaan möhkön kohdalla kannata tilata eBaystä.

Tuohon jokapäiväiseen nokilekaan vaihdettiin huollon yhteydessä anturi,vai oliko se kaksi,mutta en muista hintaa.
Tähti näyttäköön tien.
Vastaa Viestiin