Taustaa...markkinoille on tullut viime aikoina autokäyttöön vinyylejä, jotka ovat kestävyydeltään ja ominaisuuksiltaan varsin kiinnostavia. Monelle on tullut varmasti mieleen pinnoittaa auton rakenteita tai koko auton uusilla ratkaisuilla.
Itse kysymykseen...saako auton pinnoittaa kromilla? Kromiahan saa olla pieninä pintoina puskureissa, listoissa ja vanteissa mielinmäärin, mutta kokonaisina pintoina se häirinnee kanssaliikkujia?
Mun tietääkseni laki kieltää auton teippaamisen kromilla. Kaveri ties kertoa, että katsastusmies oli puuttunu jonkun pakun mainosteippauksiin, koska oli ollu liikaa kromia. Muistaakseni ei saanut leimaa kyseisillä teippauksilla.
Varsinaisesti ei ole kiellettyä mutta kuten tavallista, ylilyönneiltä on varjeltu tässäkin tapauksessa ja muuta liikennettä häiritsevä peilailu on kielletty. Näinollen auton etu ja takapuolella ei käytännössä saisi olla.
Itselläni oli aikoinaan peilikalvotettu auton takaikkuna, niin se piti ottaa pois kun se saattoi häikästä takaatulevaa.
Ja just kun mä olin ostaas tälläsen: http://www.youtube.com/watch?v=q3L-ljVPmWU" onclick="window.open(this.href);return false; No täytyy sitten luopua kun se kerran on laitonta