CLK:ta hankkimassa...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Tzei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 29.09.2012 15:51

CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja Tzei »

Nyt on alkanut koskemaan siihen kohtaa päätä, että jostain kumman syystä pitäisi hankkia tuollainen vuosituhannen vaihteen CLK... :crazy: Lähinnä kiinnostais 230 Kompressor mallit. Jonkin verran lueskellut juttuja ko. autosta mutta mersutietäjiltä olisi kiva kuulla kokemuksia lähinnä koskien tuota konetta, muuten ilmeisesti auton kulutusosat on aika vakiokamaa ja suht edullista ylläpitää. Millaisen koneen maineessa tuo 230k on? Lähinnä kun nuo tuon ikäiset alkaa olla 200-300t ajettuja niin miten tuo ahdin kestää ja jos ei kestä niin maksaako uusiminen tonnitolkulla? Eikös tuo kone ole ketjulla, ettei mitään jakopäänhihnoja tartte vaihdella?

Onko manuaali huolettomampi kuin tomaatti? Jotenkin kyllä tahtoisin tomaatin...

Ja vielä, mistä tietää onko autossa lukollinen perä? Vai onko missään? Talvella etenemistä ajatellen, ei kuminpolttoa.

Kannattaisiko etsiskellä saksasta, jos ne olis nähny vähemmän suolaa kuin täällä... Ymmärtääkseni nuo ei ole ihan yhtä kovia olleet ruostumaan kuin -90 luvun väyryset. Onko kukaan tuonut viimeaikoina, millaiset verot määrätty maksuun?

Kiitoksia neuvoista jos joku viitsii auttaa...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja atlas »

kon on tyyppiä m111 ja todella kestävä kone ja jakopää ketjulla kuin kaikissa mb malleissa.
ahtimeen vaihtaa öljyt joskus ja saahan siihen korjaus sarjoja ja käytettyjä saa alle tonnilla ja purkuunhan tulee lisää.
sitten tietääkseni ei ole lukko periä eikä asd systeemejä näissä kuin ei isommissa v8 malleissakaan e-sarjassa koska tämä on muuten c-sarjaa tai c-pohjalle tehty auto.
Lukon kyllä saa jälkikäteen pajoilta.
Pari hiekkasäkkiä konttiin ja sieltä kiinnijäädessä ripottelee etupyörän eteen hiekkaa kiinnijäädessä koska takapyöräthän pyörivät jo...naislogiikkaa. :D
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Tzei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 29.09.2012 15:51

Re: CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja Tzei »

Ok, varsin luotettavalle tuo kone alkaa kuulostamaan nettijuttujen perusteella. Jos jollain on vihjettä siististä ja hyväkuntoisesta CLK:sta niin saa vinkata. Kiire ei ole auton hankinnassa vaan etsin hyvää yksilöä järkevillä kilometreillä käyttöautoksi.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mielaestäni 200k on myös järkevä vaihto ehto ja voimaa piisaa.
Katso vain että kun vuosimalli nuorenee niin jossakin vuosimallissa tulee sitten 180k koneet ja m271 moottorissa on ongelmana sitten jakopää joka on tehty huonosti eli karsasta tätä konetta .
Clk omistajia on täällä paljon eli toivotaan että joku bongaa topikisi ja kertoo muita kohtia autosta enemmän ...ja haulla tieten löydät lisää...-clk-
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Kyllä CLK:lla pärjää talvellakin ilman lisäpainoa peräkontissa. Omissa on ainakin ollut luistonesto .
Jos olet automaatin kannalla niin hommaa toki semmoinen, ei niissä ole ihmeempiä vikoja.
Perä joutuu kai koville (teho 142kw) joten aja yli 60 km/h ja kuuntele ääntääkö perä . Ääni on vähän saman tyylinen kuin pyöränlaakerista tuleva ja voi tulla takaa kummalta puolen vain .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja aziz »

Tzei kirjoitti: Ja vielä, mistä tietää onko autossa lukollinen perä? Vai onko missään? Talvella etenemistä ajatellen, ei kuminpolttoa.
Näissä mersuissahan ASR on tietynlainen lukon korvike. Toimii ainakin talvella, ei jää yhden pyörän varaan ruopimaan.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Tzei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 29.09.2012 15:51

Re: CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja Tzei »

Tämä 200K kone on jäänyt multa ihan huomiotta. Luulin, että kaikki 200k koneet on "vaan" 160 heppaisia, mutta onhan noita 193 heppaisiakin! Onko mitään käytännön eroa onko autossa 200k vai 230k jos molemmissa on se noin 190 kaakkia?
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja koyama »

taitaa merkata kuutiotilavuutta nuo mallimerkinnät.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

200k tehokkaana versiona on erikoismalli mm italiaan, portugaliin ja kreikkaan. niillä kun verotussyistä alle 2l koneet on olleet suosittuja.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

Kyllä tuo clk:in ruostuu,omistajat osaavat kertoa peruspaikat tarkemmin,mutta muistaakseni lähes samoja paikkoja,kuin väyrysessäkin.minusta auto olisi makeampi kasilla kuin "pikkulohkolla",mutta nuo ovat makuasioita.Siskon miehellä oli tuollainen clk 430,muistaakseni 1998-99 vuosimalllia.
Ajeli sillä vuosia ja kun teettää öljynvaihdot sen 60 tkm:in välein,niin ei ole mersun laatikossa ongelmia kestävyyden suhteen.Muuttoautona sen saksasta toi.Alusta ei ainakaan ruostunut näinä vuosina,joina hän auton omisti,vaikka ei sitä mitenkään ruostesuojannutkaan.Hieman vajaat kolmesataatuhatta oli mittarissa,kun hän siitä luopui,kulutusosilla menivät nuo vuodet sen auton kanssa.Auto oli siis ympärivuotisessa ajossa suomessa.

Konepelti kupruili,hieman etulokasuojat ja jotain pientä,ne saa pienellä fiksillä kuntoon ammattitaitoisella maalarilla.Mitään vakavia korroosio-ongelmia ei ollut.Jos kerran on autokuume iskenyt,ei muuta kuin mersua vaan hankkimaan :thumbup:

Kannattaa etsiä hyvin huollettu yksilö,kovin halvalla ei hyvää saa.Eli huolto tai korjausdokumentit,joista saa hieman suuntaa,miten autoa on pidetty.
Tähti näyttäköön tien.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei näistä voi puhua edes samana päivänä väyrysen ruosteiden kanssa :D Vaikka kyllä sitä nykyään näkee välillä niitä väyryskuosissa oleviakin CLK:ta, missä on ovet ja kaaret täys kuppaa. Ensimmäinen ruostepaikka korista mun käsittääkseni taitaa olla paksinluukku(?) ja omasta muuten ruosteettomasta löytyi takapuskurin ja helmojen alta piilopaikat minne hiekka pääsee majoittumaan ja hinkkaamaan maalin puhki niin että talven verta suolakylpyä niin olisi varmaan löytyny jo sitä itseään pienen hilseilyn sijaan.
Toiset 200K:t on tosissaan saman tehoisia kun 230K mikä itsellänikin on. Näissä moottori on M111.944 ja nämä kun tulee yleensä lämpöisistä maista, kannattaa kuumuuden aiheittamien vaurioiden kanssa olla tarkkana, esim. nahkasisusta/kumiosat ei mitenkään erityisemmin tykkää porottavasta auringosta ja lisäksi itse laitoin uudet vaseliit laakereihin, sähköpeileihin, ikkunoiden mekanismeihin jne. ku vanhat oli jo ns. parhaat päivänsä nähneet.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Tzei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 29.09.2012 15:51

Re: CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja Tzei »

Jos nyt sotketaan samaan soppaan nuo uudempikorimalliset 2003--> versiot niin, tuossa olikin jo jotain mainintaa tuosta 1.8 kompurasta, mutta mitäs mieltä noista kuutosista? 2.6L ja 3.2L?
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: CLK:ta hankkimassa...

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

sonikki kirjoitti:Ei näistä voi puhua edes samana päivänä väyrysen ruosteiden kanssa :D Vaikka kyllä sitä nykyään näkee välillä niitä väyryskuosissa oleviakin CLK:ta, missä on ovet ja kaaret täys kuppaa. Ensimmäinen ruostepaikka korista mun käsittääkseni taitaa olla paksinluukku(?) ja omasta muuten ruosteettomasta löytyi takapuskurin ja helmojen alta piilopaikat minne hiekka pääsee majoittumaan ja hinkkaamaan maalin puhki niin että talven verta suolakylpyä niin olisi varmaan löytyny jo sitä itseään pienen hilseilyn sijaan.
Näinhän ne on todettava, tuossa yhden CLK:n kuukauden sisällä purattuani ja kasattuani. Monissa näkemissäni on takaluukun lukon ja rekisterivalon listan ympäristössä ruostetta, toinen yleinen kohta on kylkilistojen aluset/reunukset ja tietysti ne pyöränkaaret. Tokihan nuo on korjattavissa, muutenhan nuo on tosiaan aika perusvarmoja autoja, mutta kun tuoreimmillakin W208 korimallin edustajilla on ikää päälle 10 vuotta, niin ainahan jotain laittoa saattaa tulla eteen, todennäköisesti ei kuitenkaan mitään kovin kallista. Ostelemaan vaan. :)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastaa Viestiin