Vito 115 CDI uusi ahdin ja sen vaihto

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
a0001754
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 16.09.2012 23:03

Vito 115 CDI uusi ahdin ja sen vaihto

Viesti Kirjoittaja a0001754 »

Terve, ensimmäinen viesti foorumille ja heti ongelma tietysti. Eli meillä on vuoden 2006 Vito, ajettu 70000 ja viimeisen vuoden aikana moottorivalo syttyi ja sammui satunnaisesti ja välillä kone vikatilassa eli ei antanut kierroksia. Parin huoltokeikan jälkeen ongelma lopulta löytyi, eli ahtimen hukkaportin kellon vipu jumissa. Kuulemma koko ahdin pitäisi vaihtaa ja merkkihuollossa kustannusarvio 3000e...

Ensinnäkin uskaltaako autolla ajaa lainkaan, portti siis jumittunut kiinni ja antaa siis täydet tehot koko ajan, kunnes menee vikatilaan jos paineet ylittyy ja sitten körötellään muutama päivä. Eli kuinka suuria paineita normaaliajossa tulee, onko vaara että koko kone menee remppaan?

Jos tuo merkkihuollon hinta ei houkuta, kannattaako tilata orkkisahdin, joita löysin n. 600e hintaan ja vielä jonnekin pajalle vaihdettavaksi?

Hankkia jokin toinen toivottavasti kestävämpi ahdin ja laittaa se tilalle?

Ja sitten mihin pajaan kannattaisi viedä, jossa työ tehdään kohtuuhinnalla mutta kunnolla? Etelä-Suomessa siis.

Kiitoksia ja anteeksi.
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Vito 115 CDI uusi ahdin ja sen vaihto

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

orkkis ahdin tilata jostai.. tuleee NÄIN PALJON halvemmaks :D aivan turhaa maksaa tollasia hintoja
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Vito 115 CDI uusi ahdin ja sen vaihto

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuossa autossa ei ole hukkaportillista ahdinta, vaan säätyväsiipinen, VNT.
Vie auto johonkin asiansa oikeasti osaavaan ahdinpajaan, ihan ensimmäiseksi.
Siellä selviää, onko se alipainekello, rikki vai onko tanko jumissa.
Jos vika on ahtimen alipainesäätimessä, tai ahtimen alipainekellossa, niin molemmat on vaihdettavissa, tai vaan letku on irti.
Niiden takia ei uutta ahdinta tarvi ostaa.
Jos tanko on oikeasti jumissa, voi silloin ahtimen sisällä oleva pakokaasuja ohjaava siivikko olla rikki, jolloin ahdin on mitätön.

Vakio ahdin on noissa hyvä, ei ole mitään tarvetta päivittää.
Autolla voi rauhallisesti ajaa, siis ei "nilkka suorana".
Tulosta tämä muistilapuksi, tai anna vaikka pajalla suoraan asentajalle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
vexxxi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 26.05.2010 23:39
Paikkakunta: Tammela kantahäme

Re: Vito 115 CDI uusi ahdin ja sen vaihto

Viesti Kirjoittaja vexxxi »

Sama vika just korjattiin. Alipainekellon vipu jumissa joka herkistettiin irrotusöljyllä ja edestakas renaamalla. Toimii!
W211 320 cdi -03

Ex w203 C30 cdi coupe -03
a0001754
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 16.09.2012 23:03

Re: Vito 115 CDI uusi ahdin ja sen vaihto

Viesti Kirjoittaja a0001754 »

Suosituksia Kirkkonummi-Espoo-Helsinki -alueelta asiantuntevasta pajasta, joka hoitaisi asian kerralla kuntoon? Nyt jo parissa paikassa missattu koko ongelma ja viimeisimmässä väärää infoa.... :evil:
a0001754
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 16.09.2012 23:03

Re: Vito 115 CDI uusi ahdin ja sen vaihto

Viesti Kirjoittaja a0001754 »

Kaikki korjaamot, joihin tähän mennessä soittanut, sanovat etteivät koske VNT-ahtimiin vaan se pitäisi vaihtaa kokonaan. Kai nyt joku firma PK-seudulla osaa kokeilla, onko se oikeasti tarpeellista vai olisko vika vain jumittavassa vivussa? :crazy:
Vastaa Viestiin