Mihinkäs öljynvaihdossa nosturia tarvitaan?Vesa V kirjoitti:En kysellyt, kun sattui olemaan tilaa pansiontien nosturilla, niin vaihdoin itse. Siellä vaihto omilla öljyillä olisi ollut 37 euroa.AMGE55 kirjoitti:Vesa V kirjoitti:Itse laitoin just Mobilin new life 0W-40 kyseiseen pataan. Muistaakseni 10,7€/litra motonetistä. Siinä myllyn takana olevassa puulaakissa pyysivät 200€ öljynvaihdosta. Ei tullut kauppoja
kysyitkös mersuhuollosta???
Öljynvaihto
Re: Öljynvaihto
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Öljynvaihto
Sillä nosturilla nostetaan se auto ylös.jylppy kirjoitti:Mihinkäs öljynvaihdossa nosturia tarvitaan?Vesa V kirjoitti:En kysellyt, kun sattui olemaan tilaa pansiontien nosturilla, niin vaihdoin itse. Siellä vaihto omilla öljyillä olisi ollut 37 euroa.AMGE55 kirjoitti:Vesa V kirjoitti:Itse laitoin just Mobilin new life 0W-40 kyseiseen pataan. Muistaakseni 10,7€/litra motonetistä. Siinä myllyn takana olevassa puulaakissa pyysivät 200€ öljynvaihdosta. Ei tullut kauppoja
kysyitkös mersuhuollosta???
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: Öljynvaihto
aziz kirjoitti:Hajottaako mobilin öljyt moottorin? Itse en ole kuullut, että näin olisi käynyt?
Juu en oo itekkään kuullut moista... ja eikai ne huonoo mainostais telkussa niin paljon??? siskon mies on autoasentaja joka suositteli tuota 5w50 mobilia, taidan uskoa häntä.
- Sepelimies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 217
- Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: Öljynvaihto
Motonetistä ostaa 12 voltilla pelaava imupumppu niin ei tarvi nosturia öljyn vaihdossa ja eikös melkein kaikissa mersuissa öljynsuodattimen saa /pidä vaihtaa ylä kautta? Nesteen city pro tai teboilin diamond diesel öljyt sisään niin ei tartte 10 tkm välein vaihdella jos ei välttämättä halua. 15-20 tkm pysyy kunnon öljy hyvänä, varsinkin jos ei kovin pätkä ajoa joudu ajamaan.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Re: Öljynvaihto
No, miks auto pitää nostaa ylös, että saa öljyt vaihdettua? Mulla on yleensä riittäny, kun on avannut öljypropun, niin on tullu öljyt ulos.Vesa V kirjoitti:Sillä nosturilla nostetaan se auto ylös.jylppy kirjoitti:Mihinkäs öljynvaihdossa nosturia tarvitaan?Vesa V kirjoitti:En kysellyt, kun sattui olemaan tilaa pansiontien nosturilla, niin vaihdoin itse. Siellä vaihto omilla öljyillä olisi ollut 37 euroa.AMGE55 kirjoitti:Vesa V kirjoitti:Itse laitoin just Mobilin new life 0W-40 kyseiseen pataan. Muistaakseni 10,7€/litra motonetistä. Siinä myllyn takana olevassa puulaakissa pyysivät 200€ öljynvaihdosta. Ei tullut kauppoja
kysyitkös mersuhuollosta???
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Öljynvaihto
aika paskamaista ruveta pohjapanssarii repii irti josai maassa kotipihassa. ja jokasella nyt ei imuvaihtajaa satu olemaan.jylppy kirjoitti:Mihinkäs öljynvaihdossa nosturia tarvitaan?Vesa V kirjoitti:En kysellyt, kun sattui olemaan tilaa pansiontien nosturilla, niin vaihdoin itse. Siellä vaihto omilla öljyillä olisi ollut 37 euroa.AMGE55 kirjoitti:Vesa V kirjoitti:Itse laitoin just Mobilin new life 0W-40 kyseiseen pataan. Muistaakseni 10,7€/litra motonetistä. Siinä myllyn takana olevassa puulaakissa pyysivät 200€ öljynvaihdosta. Ei tullut kauppoja
kysyitkös mersuhuollosta???
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Öljynvaihto
Imuvaihto on kyllä rock! Käytän motonetin manuaalipumppua, komeesti ja hiljaisesti tulee ölpät pois, ainoo 'haitta' että joutuu kesken öljyvaihdon keskeyttään kun ei kaikki mahdu siihen pöntöön kerralla... ainiin muttakun taas piti tehdä mahdollisimman halvalla niin eihän sellaista lisäkustannuserää kun imupumppu voi hankkia. Mukavuudesta on turha maksaa
Japaninihmeessä meinaan ketuttaa joka kerta kun suodatin on niin kenkusti että joutuu alakautta ronkkimaan ja aina saa silti öljyt hihaan
siinä tulee sitten yleensä otettua propun kautta kuin kerran täytyy keulaa muutenkin nostaa ja siellä alla könytä. Ja tuossahan öljypohjakin on esillä ilman pohjanpeittoja, toisin kun mersussa.
ihan erijuttuhan on jos nyt pilarinostin nököttää autotallissa
mä nostelisin autoo sellasella ihan hyviksenikin 


Japaninihmeessä meinaan ketuttaa joka kerta kun suodatin on niin kenkusti että joutuu alakautta ronkkimaan ja aina saa silti öljyt hihaan

ihan erijuttuhan on jos nyt pilarinostin nököttää autotallissa


W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Öljynvaihto
Auto (320cdi) kävi tänään huollossa, jossa myös moottoriöljyt vaihdettiin. Kotipihaan saavuttuani tarkistin onko öljyä oikea määrä. N. 10 km ajon jälkeen öljy mustaa. Kyllähän se nokeentuu, mutta että näin nopeasti? Onko normaalia, vai koneessa pirusti karstaa, jota öljy pesee itseensä?
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Öljynvaihto
sekottunut vanhaan öljyyn. moottorista ei saa millään kaikkee vanhaa öljyä pois, ellei kääntele sitä ympäri ja anna valuttaa 3viikkoaMelchior kirjoitti:Auto (320cdi) kävi tänään huollossa, jossa myös moottoriöljyt vaihdettiin. Kotipihaan saavuttuani tarkistin onko öljyä oikea määrä. N. 10 km ajon jälkeen öljy mustaa. Kyllähän se nokeentuu, mutta että näin nopeasti? Onko normaalia, vai koneessa pirusti karstaa, jota öljy pesee itseensä?

nii ja irtoaahan sieltä kaikenmaailman karstaa sun muuta töhnää joka sitte liukenee ja värjää uuden öljyn.. kyllä sun öljy vielä ihan hyvää on


bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Öljynvaihto
Niin luulisi 10km ajon jälkeenkillerimersu kirjoitti: kyllä sun öljy vielä ihan hyvää on![]()

Tämäkin välähti mieleen, mutta ei kai ne tommosta kehtaa merkkihuollossa tehdä? Edellisestä öljynvaihdosta vain 10000km ja minusta vanhat öljyt näytti ihan samalta kuin nämä uudet.killerimersu kirjoitti:ellei öljyjä jätetty vaihtamatta
Lähinnä mietityttää, että onko kone niin karstanen, että uudet öljyt (nyt kun pesuominaisuudet parhaimmillaan) meni siksi heti nokiseksi. Sormien välissä hangaten öljyssä on kyllä liukkautta, mutta tuoksuu enempi semmoselta kärynneeltä noelta kuin öljyltä.
Re: Öljynvaihto
kyllähän se noissa diiselikoneissa tuppaa aika nopsaan värjääntyyn uusikin öljy. kun vaihtaa öljyjä ja uusilla öljyillä pelkästään käyttää hetken aikaa, että näkee sitten sen todellisen öljymäärän, niin jo siinä muutaman minuutin aikana on uudet öljyt melko tummat. ei pysy sellasina kirkkaina ollenkaan samanlailla, kun pensamoottoreissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Öljynvaihto
veikkaisin, että samasta syysyä, kun, että miks auto tarvii nostaa nosturille, jos vaihdetaan pakoputkea, tai kardaanin laakeri. onhan se mukavempi touhuta nosturilla, kun ryömiä auton alla.jylppy kirjoitti:No, miks auto pitää nostaa ylös, että saa öljyt vaihdettua? Mulla on yleensä riittäny, kun on avannut öljypropun, niin on tullu öljyt ulos.Vesa V kirjoitti:Sillä nosturilla nostetaan se auto ylös.jylppy kirjoitti:Mihinkäs öljynvaihdossa nosturia tarvitaan?Vesa V kirjoitti:En kysellyt, kun sattui olemaan tilaa pansiontien nosturilla, niin vaihdoin itse. Siellä vaihto omilla öljyillä olisi ollut 37 euroa.AMGE55 kirjoitti:Vesa V kirjoitti:Itse laitoin just Mobilin new life 0W-40 kyseiseen pataan. Muistaakseni 10,7€/litra motonetistä. Siinä myllyn takana olevassa puulaakissa pyysivät 200€ öljynvaihdosta. Ei tullut kauppoja
kysyitkös mersuhuollosta???
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Sepelimies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 217
- Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: Öljynvaihto
Tuntuu vaan että jos raskii öljyjä vaihtaa 10 tkm välein niin raskis kyllä sen 20 euron pumpun ostaa. Samalla voi automaatistakin imasta öljyt mitä tulee ja nakata uutta tilalle. Ei tarvi maksaa kalliita huuhteluita. Eli jos tuon pumpun omistaa niin sehän on ku rahhaa laittas pankkiin?:)
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Re: Öljynvaihto
Juurikin tuosta syystä. Lisäksi on melko kätevää, kun voi valuttaa sen vanhan öljyn suoraan tee se itse-hallin säiliöön ja paiskata vanhan suodattimen sille tarkoitettuun roskikseen. Pienessä kerrostaloasunnossa viitsisi säilytellä nurkissa käytettyjä öljyjä ja imupumppuja. Kukin tyylillään.pera8x kirjoitti:veikkaisin, että samasta syysyä, kun, että miks auto tarvii nostaa nosturille, jos vaihdetaan pakoputkea, tai kardaanin laakeri. onhan se mukavempi touhuta nosturilla, kun ryömiä auton alla.jylppy kirjoitti:No, miks auto pitää nostaa ylös, että saa öljyt vaihdettua? Mulla on yleensä riittäny, kun on avannut öljypropun, niin on tullu öljyt ulos.Vesa V kirjoitti:Sillä nosturilla nostetaan se auto ylös.jylppy kirjoitti:Mihinkäs öljynvaihdossa nosturia tarvitaan?Vesa V kirjoitti:En kysellyt, kun sattui olemaan tilaa pansiontien nosturilla, niin vaihdoin itse. Siellä vaihto omilla öljyillä olisi ollut 37 euroa.AMGE55 kirjoitti:Vesa V kirjoitti:Itse laitoin just Mobilin new life 0W-40 kyseiseen pataan. Muistaakseni 10,7€/litra motonetistä. Siinä myllyn takana olevassa puulaakissa pyysivät 200€ öljynvaihdosta. Ei tullut kauppoja
kysyitkös mersuhuollosta???
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: Öljynvaihto
http://www.youtube.com/watch?v=KC-Sxrsg ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Osu silmään, myöskin part 2. Jaah tommosta tuhoa tekee, pitäneeki alkaa vaihtelee useemmi
Osu silmään, myöskin part 2. Jaah tommosta tuhoa tekee, pitäneeki alkaa vaihtelee useemmi

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Öljynvaihto
Haulla ei nopeesti katottuna löytyny tietoa, joten kysyn täällä. Ostin eilen W124 -89 300DT:en OM603 turbokoneella ja edellinen omistaja oli tehnyt autoon vasta kansiremontin. Samalla hän oli tietenkin vaihtanyt öljyt, mutta laittanut koneeseen epähuomiossa liikaa öljyä. Nyt tuo ylimääräinen öljy on tullut ulos ilmeisesti hukkaportista, koska kannesta menevä huohotinletku menee samaan kumiputkeen, mikä tulee ilmanputsarilta ja menee turbolle. Mikä tästä on lopputulema, odottaa että kone huohottaa ylimääräiset pois jonka jälkeen alustan ja moottorin pesu vaiko onko tässä tulossa isompikin ongelma?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Öljynvaihto
Laittakaahan nyt kuvaa tuosta motonetin pumpusta!
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Öljynvaihto
Kumpi? No, tuossa molemmat, manuaali:van_gils kirjoitti:Laittakaahan nyt kuvaa tuosta motonetin pumpusta!
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/765180/0" onclick="window.open(this.href);return false;
pörisevä:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/803090/0" onclick="window.open(this.href);return false;
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
Re: Öljynvaihto
Biltemassa on kans hyvä imuri kaupan : http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Mootto ... 2-V-25866/" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla on nyt 2v värkätty ja hyvin pelittää, tosin letkut piti vaihtaa kun oli halvat että menivät kovaksi.
ja sama kait se normaali arkiajossa mitä litkua sinne mottiin työntää, kunhan vaihdot pysyy säännöllisinä, longlaiffit on kyllä niin puppua. ite laittanu nyt tuota helekutin halapaa king oilia (fixus 20e/5l)
samanverran tulee ulos mitä laittanutkin..
tuolla on nyt 2v värkätty ja hyvin pelittää, tosin letkut piti vaihtaa kun oli halvat että menivät kovaksi.
ja sama kait se normaali arkiajossa mitä litkua sinne mottiin työntää, kunhan vaihdot pysyy säännöllisinä, longlaiffit on kyllä niin puppua. ite laittanu nyt tuota helekutin halapaa king oilia (fixus 20e/5l)

C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94

C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Re: Öljynvaihto
Toimiiko tosiaan tuo Motonetin 20 euron pumppu käytännössä ja kestääkö jopa useamman vaihdon?
Öljyistä vielä, Mobilin 5-30 ESP öljy, mitä muita löytyy vastaavia tuotteita?
Öljyistä vielä, Mobilin 5-30 ESP öljy, mitä muita löytyy vastaavia tuotteita?
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
2008 C 320 CDI AT
Re: Öljynvaihto
229.51 spekseillä kaikkitobe kirjoitti: Öljyistä vielä, Mobilin 5-30 ESP öljy, mitä muita löytyy vastaavia tuotteita?
http://www.opieoils.co.uk/c-722-mb-22951-oil.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Öljynvaihto
Tommosen motonetin käsikäyttöisen pumpun hommasin. Vitoon kun vaihdoin öljyn, niin siinä ei öljy tullut ylös tikun putkesta imemällä, niin piti alakautta laskea. Kohta saa ässään vaihtaa, niin pääsen vihdoin testaamaan. Pumppu näyttää kyllä ihan samalta, kuin naapurin pumppu, jolla olen jo moneen kertaan öljyt vaihtanut. Sorvasin siihen sellaisen öljytikun putkeen O-renkailla tiivistyvän adapterin.
Eikös se niin ole, että jos öljy ei siitä tikun putkesta imemällä ulos tule, ei moottoria ole imuvaihtoon suunniteltu
Kerran yhtä AMG-moottoria pääsin öljypohja irti ihmettelemään ja siinä se öljytikun putki meni alemmaksi, kuin proppu. Eli kun tikun putken kautta imee, ei proppuun kannata kajota.
Onkos kellään tietoa moottoreista, joissa ei öljy tule ulos öljytikun putkesta imemällä, että kannattaako letkua ujuttaa moottoriin ja yrittää sitä kautta moottoria tyhjentää. Eli tyhjeneekö moottori kokonaan öljystä?
Ainakin on sottasta hommaa sekin.
Eikös se niin ole, että jos öljy ei siitä tikun putkesta imemällä ulos tule, ei moottoria ole imuvaihtoon suunniteltu

Kerran yhtä AMG-moottoria pääsin öljypohja irti ihmettelemään ja siinä se öljytikun putki meni alemmaksi, kuin proppu. Eli kun tikun putken kautta imee, ei proppuun kannata kajota.
Onkos kellään tietoa moottoreista, joissa ei öljy tule ulos öljytikun putkesta imemällä, että kannattaako letkua ujuttaa moottoriin ja yrittää sitä kautta moottoria tyhjentää. Eli tyhjeneekö moottori kokonaan öljystä?
Ainakin on sottasta hommaa sekin.
Re: Öljynvaihto
Vaihdoin öljyt ja suotimen tuohon lankkuun joka jäi talveksi seisomaan. Hankkarinpuolelta taka nostin hallitunkilla niin ylös kun nousee. Kokeilin piruuttani kun propusta ei enää juoksulla tullu vaan pikku liru niin laskin alas. Loppu propunreijästä vanhan öljyn tulo kokonaan
Nostin taasen ylös ja liru jatkoi tuloaan.
Edelleen en noihin vaihtajiin luota. Epäilen että jättää desitolkulla vanhaa? Jos tallia ei ole niin sorikolla tietty veemäinen hommailla. Hukkuu pultit jne.

Edelleen en noihin vaihtajiin luota. Epäilen että jättää desitolkulla vanhaa? Jos tallia ei ole niin sorikolla tietty veemäinen hommailla. Hukkuu pultit jne.
Re: Öljynvaihto
Horii sitten varmaan ilmaa jostain? Itse kyllä olen lykännyt sen ohuimman pillin aina ihan pohjaan asti (niin ei ole ongelmaa tiivistää enää erikseen siihen tikun putkeen...), ja hyvin ainakin molemmista e-sarjalaisista tulee pois (lämpöset öljyt tietty niin ei tartte tuntitolkulla odottaa). Eikä mun mielestä ole kovinkaan sottasta varsinkaan jos ei tarttis välissä alkaa pönää tyhjäilemään. Putsaa rätillä pillin päältä kun vetää sen pois, antaa valua hyvän aikaa tyhjäksi ja vie kiepillä nurkkaan loppuvalumaan. Suurin sotta syntyy kyllä suodattimen vaihdossa ja siitähän ei eroon pääse muuta kun rahalla; viemällä korjaamolle öljynvaihtoon.RAM kirjoitti:Tommosen motonetin käsikäyttöisen pumpun hommasin. Vitoon kun vaihdoin öljyn, niin siinä ei öljy tullut ylös tikun putkesta imemällä, niin piti alakautta laskea. Kohta saa ässään vaihtaa, niin pääsen vihdoin testaamaan. Pumppu näyttää kyllä ihan samalta, kuin naapurin pumppu, jolla olen jo moneen kertaan öljyt vaihtanut. Sorvasin siihen sellaisen öljytikun putkeen O-renkailla tiivistyvän adapterin.
Eikös se niin ole, että jos öljy ei siitä tikun putkesta imemällä ulos tule, ei moottoria ole imuvaihtoon suunniteltu![]()
Kerran yhtä AMG-moottoria pääsin öljypohja irti ihmettelemään ja siinä se öljytikun putki meni alemmaksi, kuin proppu. Eli kun tikun putken kautta imee, ei proppuun kannata kajota.
Onkos kellään tietoa moottoreista, joissa ei öljy tule ulos öljytikun putkesta imemällä, että kannattaako letkua ujuttaa moottoriin ja yrittää sitä kautta moottoria tyhjentää. Eli tyhjeneekö moottori kokonaan öljystä?
Ainakin on sottasta hommaa sekin.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Öljynvaihto
211 mersuissa ei tartte kun tikun putkeen passaava letku laittaa, niin tulee öljy ulos. Eli siinä on öljyt ajateltu vaihdettavaksi näin. Mun Viton koneessa ei vaihtoa ole noin suunniteltu tehtäväksi. Eli horii tosiaan ilmaa, kun ei putki mene alimpaan kohtaan laisinkaan, enkä tiedä menisikö putkea pitkin ujutettu letkukaan alimpaan kohtaan öljypohjaa.
Tietääköhän kukaan
Hommahan selviäisi, jos öljypohjan irrottaisi ja katsoisi, mutta vaatii kyllä muun syyn kuin tämän, jotta pohjan irrottaisin.
Tietääköhän kukaan

Hommahan selviäisi, jos öljypohjan irrottaisi ja katsoisi, mutta vaatii kyllä muun syyn kuin tämän, jotta pohjan irrottaisin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: Öljynvaihto
Vaihtelin tässä viikonloppuna Motonetin sähköpumpulla väyryseen moottoriöljyt öljytikun kautta. Hyvin toimi mutta letkut/putket olivat sen tuntuiset että eivät taida montaa vaihtoa kestää. Muuten ihan kelpo peli.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
