s124 300TDT TEHOT HÄVISI [Toimii taas!]
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
oisko esim tämä sopiva?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ri-151314/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ri-151314/
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Jos vain paine alue riittää mutta onhan siinä tappiin asti vielä matkaa
Maximissaan olen mittaillut 22-24bar mutta sekin vaikuttaa monta kertaa otat sen puristuksen mittauksen.Nää on kyllä ollut suora suihkukoneita ja teollisuus moottoreita.
Itse olen ottanut 3kertaa ja sitten seis.Sekun joka kerta nousee ylemmäs ja ylemmäs.
Maximissaan olen mittaillut 22-24bar mutta sekin vaikuttaa monta kertaa otat sen puristuksen mittauksen.Nää on kyllä ollut suora suihkukoneita ja teollisuus moottoreita.
Itse olen ottanut 3kertaa ja sitten seis.Sekun joka kerta nousee ylemmäs ja ylemmäs.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
ohivuotomittarikin olis yks vaihtoehtokin?
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
sain oman turbon kasaan ja takas paikoilleen. samanlailla toimii kun mitä kaverin turbolla noilla pumpun säädöillä.
kyllä se on nyt uskottava ettei vika ole ahtimessa.
painemittari on rakenteilla mutta puuttuu itse mittari... ei tältä kylältä löytyny yli 12barin mittareita...
kyllä se on nyt uskottava ettei vika ole ahtimessa.
painemittari on rakenteilla mutta puuttuu itse mittari... ei tältä kylältä löytyny yli 12barin mittareita...
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Niin ei se 12bar mittari kyllä ahtomittariksi riitäkkään 
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Niin mitähän "generaatiota" se pumppu on? Mulla oli ohje laittaa 21 ja olikin se jonkin aikaa mutta muutin 19.5 EYKK. Käy pikkasen siistimmin. Vaikutti kyllä liikkeelle lähtöön valoista huonontavasti... pikkasen, mutta kulutus maantiellä ei muuttunu miksikään. Jos pitäis olla 21 ja nyt on 17 niin sen taatusti huomaa.Mgo- kirjoitti:
Mikähän ennakko tuolla 7mm mynällä pitäs olla? tällä hetkellä ennakko on n.17eykk. miten saan tarkastettua että onko ajoitus oikea kyseiselle pumpulle? entinen omistaja vaan arveli että 15-17eykk ois sopiva ajoitus.
?
Niin soittmalla pumpun tekijälle saat sen selville luulisin? Tarttee se sun jokatapauksessa selvittää. Jos ennakkoa on liian vähän ja käsket niin voipi männät tykätä huonoa siitä. Mulla on aivan rajoilla. Ehkä pitäisi lisätä pikkasen mutta toisaalta ei tu käskettyä usein.
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
sitä ei kukaan tiedä mikä ennakko siellä on. mynänä se mulle myytiin. ilmeisesti aika vanhaa mallia.Jari Ke kirjoitti:Niin mitähän "generaatiota" se pumppu on? Mulla oli ohje laittaa 21 ja olikin se jonkin aikaa mutta muutin 19.5 EYKK. Käy pikkasen siistimmin. Vaikutti kyllä liikkeelle lähtöön valoista huonontavasti... pikkasen, mutta kulutus maantiellä ei muuttunu miksikään. Jos pitäis olla 21 ja nyt on 17 niin sen taatusti huomaa.Mgo- kirjoitti:
Mikähän ennakko tuolla 7mm mynällä pitäs olla? tällä hetkellä ennakko on n.17eykk. miten saan tarkastettua että onko ajoitus oikea kyseiselle pumpulle? entinen omistaja vaan arveli että 15-17eykk ois sopiva ajoitus.
?
Niin soittmalla pumpun tekijälle saat sen selville luulisin? Tarttee se sun jokatapauksessa selvittää. Jos ennakkoa on liian vähän ja käsket niin voipi männät tykätä huonoa siitä. Mulla on aivan rajoilla. Ehkä pitäisi lisätä pikkasen mutta toisaalta ei tu käskettyä usein.
Voiko olla nii väljä sylinteri ettei mittari värähäkkää? muista pytyistä meni reippaasti yli asteikon (loppuu 20 bar) mutta nelospytyssä ei mukamas mitään??? minusta tuo viittaisi siihen että venttiilit valskaa? voiko nostimet vaikuttaa tähän? tai sieltä on joku varastanu männän
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
En tiedä kun sen pitäisi käydä aika lailla ravistaen jos kuudesta on 1 sylinteri lepotilassa.
Sehän selviäää kun ruuvaat sen kyseisen sylinterin polttoaineputken löysälle koneen käydessä.
Toki nostava voi olla "löysä", jolloin venttiili ei aukea kunnolla tai sitten "nalkissa", jolloin venttiili jää kantamaan, tai sitten siellä vain ei ole tiiviit venttiilit jonkin vamman vuoksi.
Sehän selviäää kun ruuvaat sen kyseisen sylinterin polttoaineputken löysälle koneen käydessä.
Toki nostava voi olla "löysä", jolloin venttiili ei aukea kunnolla tai sitten "nalkissa", jolloin venttiili jää kantamaan, tai sitten siellä vain ei ole tiiviit venttiilit jonkin vamman vuoksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
olen miettiny kanssa että voisiko nostaja olla jumissa. ihan "normaalisti" se kävi, ei mitenkää ravistaen...veskola kirjoitti:En tiedä kun sen pitäisi käydä aika lailla ravistaen jos kuudesta on 1 sylinteri lepotilassa.
Sehän selviäää kun ruuvaat sen kyseisen sylinterin polttoaineputken löysälle koneen käydessä.
Toki nostava voi olla "löysä", jolloin venttiili ei aukea kunnolla tai sitten "nalkissa", jolloin venttiili jää kantamaan, tai sitten siellä vain ei ole tiiviit venttiilit jonkin vamman vuoksi.
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Alkaako se nostaja sitten toimimaan kierroksilla...mutta ei se tuota varsinaista ongelmaa selitä. Ei uskoisi että diesel syttyy, ja ei se kyllä sytykkään, jos puristuksia puuttuu.
Puristusmittaus tehtiin ilmeisesti startin voimalla, eli kohtuu pienet kierrokset.
Puristusmittaus tehtiin ilmeisesti startin voimalla, eli kohtuu pienet kierrokset.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
ihan startilla joo. pitäis varmaa nyt lyyä kasaan sitte tuo taas ja kokeilla löysätä konee käydessä se suutinputki. Sen jälkeen varmaa sit jos purkais nokan irti ja nostimien paikkaa vaihtelis.veskola kirjoitti:Alkaako se nostaja sitten toimimaan kierroksilla...mutta ei se tuota varsinaista ongelmaa selitä. Ei uskoisi että diesel syttyy, ja ei se kyllä sytykkään, jos puristuksia puuttuu.
Puristusmittaus tehtiin ilmeisesti startin voimalla, eli kohtuu pienet kierrokset.
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Kokeile paineilmaa siihen sylinteriin jossa ei ole puristuksia, kuuntele mistä suhisee ... jos saat puristuspainemittarin tilalle paineilman.
wiimax.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
sain puhallettua mutta en saanu konetta semmosee asentoo että se nelosen imu ois ollu kiinnidealer kirjoitti:Kokeile paineilmaa siihen sylinteriin jossa ei ole puristuksia, kuuntele mistä suhisee ... jos saat puristuspainemittarin tilalle paineilman.
täytyy huomenna paremmalla valolla kattoa ja ottaa vaikka venakopan pois ni näkee millo painaa ja millo ei
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Teitkö vanhasta suuttimesta adapterin siihen painemittariin vai miten toteutit helpolla? Meinasin että ois itellekkin tekassu..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
itseasiassa tein vanhastakin suuttimesta sellaisen adapterin muttaa kun se oli valmis ni huomasin että nuo suuttimet mitkä tuli tuon kannen mukana onkin erilaiset mitä edellisessä kannessaSiekkinen kirjoitti:Teitkö vanhasta suuttimesta adapterin siihen painemittariin vai miten toteutit helpolla? Meinasin että ois itellekkin tekassu..
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Pitääpä värkätä suutinrunkosta tuo adapteri niin voi itekseen värkkäillä 
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Jep! itse ei tarvinnu muute hitsailla ollenkaa ku sattu löytää sopivan kokosen lvi "jatkeen" minkä toine pää kävi suuttimen sisälle ja toine pää oli samankokone ku mittarissaSiekkinen kirjoitti:Pitääpä värkätä suutinrunkosta tuo adapteri niin voi itekseen värkkäillä
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
villi veikkaus, että mäntä rikki. päälisin puolin ihan ehjän näkönen, mutta sitten kun repäsee sen männän pois sylinteristä, niin männän kyljet raapaleilla ja renkaat poikki. sylinterikin voi olla lähe virheettömän nökönen.
laita se kone sellaseen asentoon, että nelosen nokat sojottaa ylöspäin. sillon siellä on ainakin molemmat venttiilit kiinni. sitten vaan jostain reijästä painetta ko pyttyyn. jos öljykorkista suhisee vallan mahottomasti, niin mäntä rikki. ja jos taas ei suhise kampikammioon, niin kuuntelet suhisooko pakokanavasta, vai imukanavasta. jostakin se paine sieltä pois pääsee, jos mittarikaan ei värähdä.
laita se kone sellaseen asentoon, että nelosen nokat sojottaa ylöspäin. sillon siellä on ainakin molemmat venttiilit kiinni. sitten vaan jostain reijästä painetta ko pyttyyn. jos öljykorkista suhisee vallan mahottomasti, niin mäntä rikki. ja jos taas ei suhise kampikammioon, niin kuuntelet suhisooko pakokanavasta, vai imukanavasta. jostakin se paine sieltä pois pääsee, jos mittarikaan ei värähdä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
njaahas. hyvällä tuurilla joutuu vielä jumppaamaan kannen irti... laitoin nokan "ylöspäin" nelosen kohalta ja imuvena jää selvästi raottaa.... huomasin samalla että muut nostajat (siis ne jota ei nokka-aksila painanut) pyöri sormilla helposti paitsi tuo nelosen imu. elikkä nostaja jumissa? kuinka helpolla tuo vena ottaa mäntää kiinni? näytti ihan kun ois kaksi minimaalista metallilastua ollut imukanavassa............. 
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
En usko että se nostaja voisi olla niin "lujasti" jumissa, etteikö mäntä sitä saisi siististi tuuppastua tieltä, mutta sehän sitten selviää. Venttiili on onneksi samassa linjassa männän kanssa eli kosketus on hellä. Nappaa nokka ja nostaja pois ja ihmettele painuuko venttiili samalla voimalla alas ja ylös kuin viereinen. Voisihan siellä olla pettänyt sen venttiilin jousta pitävä lautanenkin...no se selviää sitten.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Olisi hyvin harvinaista, ettei ole venttiili niin syvällä kannessa että nostajan varat ei riitä ?imuvena jää selvästi raottaa.... huomasin samalla että muut nostajat (siis ne jota ei nokka-aksila painanut) pyöri sormilla helposti paitsi tuo nelosen imu. elikkä nostaja jumissa?
Sittenhän venttiili olisi pudonnut, vai mitä meinaat ?Voisihan siellä olla pettänyt sen venttiilin jousta pitävä lautanenkin...no se selviää sitten
wiimax.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Meinasin, että se lautanen on vähän nalkissa siinä venttiilin päässä, ei kokonaan irti ja siten jousen voima ei vedä venttiiliä kiinni...mutta turha sen on enempiä spekluoida kun se pitää aukasta kuitenkin...pala kerrallaan kunnes selviää.
Seetin uppoaminen kanteen olisi luonnollinen selitys, mutta miksi vain yhden ja noin reilusti ja miksi vika olisi tullut kertaponnistuksella eikä pikkuhiljaa ?
Seetin uppoaminen kanteen olisi luonnollinen selitys, mutta miksi vain yhden ja noin reilusti ja miksi vika olisi tullut kertaponnistuksella eikä pikkuhiljaa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Jos kaikki ovat uponneet mutta yksi reilummin. Kansihan on vaihdettu, ei tuo venttiilin ongelma alkuperäistä tehojen katoamista selitä ja muistaakseni tämä piti käydäkin tyhjäkäyntiä hyvin, eikä se sitä kyllä tee jos venttiili on auki ...Seetin uppoaminen kanteen olisi luonnollinen selitys, mutta miksi vain yhden ja noin reilusti ja miksi vika olisi tullut kertaponnistuksella eikä pikkuhiljaa ?
wiimax.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
sitä minäkin tässä ihmetelly, että kun on sanottu, että kone käy tyhjäkäyntiä hyvin, mutta muuten sekoilee. jos yks pytty on pois pelistä, niin se kyllä pitäis huomata aika selvästikkin.dealer kirjoitti:Jos kaikki ovat uponneet mutta yksi reilummin. Kansihan on vaihdettu, ei tuo venttiilin ongelma alkuperäistä tehojen katoamista selitä ja muistaakseni tämä piti käydäkin tyhjäkäyntiä hyvin, eikä se sitä kyllä tee jos venttiili on auki ...Seetin uppoaminen kanteen olisi luonnollinen selitys, mutta miksi vain yhden ja noin reilusti ja miksi vika olisi tullut kertaponnistuksella eikä pikkuhiljaa ?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
mites se ohivirtaus mittaus? laitoitko sitä paineilmaa sinne sylinteriin? sillähän se selviäis kertalaakista, mikä noista on rikki, mäntä, venttiili, vai venttiili.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Ja eihän ne näissä kansissa uppoa niin pahasti kuin moniventtiili kannessa. Paljon ajettuna kuitenkin varmasti uppoaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
voiko sellasta kantta ollakkaan? kait se ennemmin halkee, kun että venttiilit painuu niin syvälle, ettei toimintavarat enää piisaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Monivenassahan se on melko yleistä että 500 000 kilsan jälkeen ei enää imuventtiilit mene kiinni.pera8x kirjoitti:voiko sellasta kantta ollakkaan? kait se ennemmin halkee, kun että venttiilit painuu niin syvälle, ettei toimintavarat enää piisaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
mutta eikös tässä ollu ihan 2venttiiliä/sylinteri?Siekkinen kirjoitti:Monivenassahan se on melko yleistä että 500 000 kilsan jälkeen ei enää imuventtiilit mene kiinni.pera8x kirjoitti:voiko sellasta kantta ollakkaan? kait se ennemmin halkee, kun että venttiilit painuu niin syvälle, ettei toimintavarat enää piisaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
On ja sen tuossa aiemmin mainihin että ei näissä ole niin yleistäpera8x kirjoitti:mutta eikös tässä ollu ihan 2venttiiliä/sylinteri?Siekkinen kirjoitti:Monivenassahan se on melko yleistä että 500 000 kilsan jälkeen ei enää imuventtiilit mene kiinni.pera8x kirjoitti:voiko sellasta kantta ollakkaan? kait se ennemmin halkee, kun että venttiilit painuu niin syvälle, ettei toimintavarat enää piisaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103






