m103 300se 1988 pätkii
m103 300se 1988 pätkii
Pätkii kone, vaikka vaihdettu melkein kaikki sytkän osat (VJAKAJAN KANSI, PYÖRIJÄ, TULPAT, JOHTOSATSI, ). Ihmetyttää suuresti , että peli pätkii vieläkin sillointällöin. Tuntuu kuin syöttö katkeaisi jostain syystä välillä kokonaan.?
Olen ajatellut viat seuraaviin kohteisiin : puola, määränjakaja, pa-pumppu,
virtalukonpohja, suutimet, pa-rele taijokumuuvastaava. Auttakaa hyvät veljet vinkeillä!
Annoin koneelle jopa Forte- käsittelyn, joka ei suuremin tuonut apua ko. ongelmaan (Kaapon ohjeilla).
Olen ajatellut viat seuraaviin kohteisiin : puola, määränjakaja, pa-pumppu,
virtalukonpohja, suutimet, pa-rele taijokumuuvastaava. Auttakaa hyvät veljet vinkeillä!
Annoin koneelle jopa Forte- käsittelyn, joka ei suuremin tuonut apua ko. ongelmaan (Kaapon ohjeilla).
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Sytkäboksin maadoituskontakti pätkii, josta seuraa nykimistä pääosin pienillä kierroksilla ja liikkeellelähdöissä. Itsellä auttoi pelkkä konehuoneen pesu, boksin voi myös irrottaa ja kontaktit putsata. Niin ja boksihan sijaitsee kuskin puoleisessa lokasuojassa.

Juha Stoor kirjoitti:...(Kaapon ohjeilla).

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Ei lopu pätkiminen suuremmilla kierroksilla. Jotenkin tuntuu, että saattaisi olla kyse jostain ilmansaatihäikästä. Kulutusmittarin viisarin näyttäessä siten, että "economy)- sanasta näkyy viisarin vasemmalla puolella E -kirjain kokonaan, pätkiminen on pahinta
. Voisikohan kaikki suuttimet olla yhtaikaa kaput? Tuntuu tosiaan siltä, kun kone kuolisi välillä muutamaksi sekunniksi. Samat oireet, kun mopolla tulisi piikki tulppaan tai menisi suutin hetkeksi tukkeeseen. 


Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Jos vien Auton Vehoon niin mitä pystyvät tutkimaan ja paljonkohan vie aikaa?
Kai tommosen vian selvittely pitäisi olla ammattimiehelle SPL. (=selvääpässinlihaa)???
Ongelma lienee ainoastaan siinä, että vika ei ole koko ajan läsnä?.
Kai tommosen vian selvittely pitäisi olla ammattimiehelle SPL. (=selvääpässinlihaa)???


Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Niin, mistä päättelet että ilmiöt nimeltä "Veho" ja "ammattimies" kulkevat käsi kädessä?Juha Stoor kirjoitti:Jos vien Auton Vehoon niin mitä pystyvät tutkimaan ja paljonkohan vie aikaa?
Kai tommosen vian selvittely pitäisi olla ammattimiehelle SPL. (=selvääpässinlihaa)???![]()
Ongelma lienee ainoastaan siinä, että vika ei ole koko ajan läsnä?.

Joku valtuutettu Bosch-huolto voisi olla jo hiukkasen parempi vaihtoehto, mutta eikös Ihodella siinä Laitilan ja Rauman välilä toimi joku kehuttu MB-korjaamo? Uusikaupunkilaisellehan siihen ei ole ihan järkysti matkaa.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Teijon korjaamoAku P kirjoitti:Niin, mistä päättelet että ilmiöt nimeltä "Veho" ja "ammattimies" kulkevat käsi kädessä?Juha Stoor kirjoitti:Jos vien Auton Vehoon niin mitä pystyvät tutkimaan ja paljonkohan vie aikaa?
Kai tommosen vian selvittely pitäisi olla ammattimiehelle SPL. (=selvääpässinlihaa)???![]()
Ongelma lienee ainoastaan siinä, että vika ei ole koko ajan läsnä?.
Mitä tässä olen ymmärtänyt, Veholla on joskus lievää isompia asenneongelmia näiden vanhempien rakkineiden kanssa touhuamiseen...
Joku valtuutettu Bosch-huolto voisi olla jo hiukkasen parempi vaihtoehto, mutta eikös Ihodella siinä Laitilan ja Rauman välilä toimi joku kehuttu MB-korjaamo? Uusikaupunkilaisellehan siihen ei ole ihan järkysti matkaa.

käyntiongelmia
sitä on itse kullakin.. vaikka Helmutissa on vajaa 8 000 km ajetut tulpat/ johdot/ ilmansuodatin ja viime viikolla vaihdoin virranjakajankannen. Epäilin etuputkiston sauman vuotoa syyksi, mutta nyt on molemmat etuputket uutta ja ehtaa tavaraa, eivätkä taatusti vuoda.. no takapöntössä paljastui sitten uusi pieni saumavuoto
, jonka nyt ei käyntiin pitäisi vaikuttaa!
Ilmiö on samanmoinen, kuin Stoorin M103:ssa: Etenkin puolilämpöisenä paikaltaan esim. valoista lähdettäessä (M110 + automaatti) kiesi ikäänkuin "kuolee " pariksi - viideksi sekunniksi, eikä reagoi kaasuun mitenkään.
Toisinaan tämä tapahtuu myös yli 80 C lämpötilassa, mutta harvemmin. Ajelen 98E:llä, ja nyt on jo kolmas tankki seisonnan jälkeen menossa, joten tuskin kosteudesta on kyse. Lorautin toiseen tankkiin pullollisen fuel injector cleaneria, ei vaikutusta.
Mitähän seuraavaksi? Ruuskanen ei vastaa puhelimeen, Neste Oulnkylä eli mr. Naaramo on lomilla 2.8 asti ,
Karjalankadun Bosch-centeriin en vie ennen kuin äärimmäisen pakon edessä..

Ilmiö on samanmoinen, kuin Stoorin M103:ssa: Etenkin puolilämpöisenä paikaltaan esim. valoista lähdettäessä (M110 + automaatti) kiesi ikäänkuin "kuolee " pariksi - viideksi sekunniksi, eikä reagoi kaasuun mitenkään.


Mitähän seuraavaksi? Ruuskanen ei vastaa puhelimeen, Neste Oulnkylä eli mr. Naaramo on lomilla 2.8 asti ,

Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Pätkii
Kaikki merkit viittaavat sytkäboxin maadoitukseen, kuten PasiM kirjoitti.
Kiinnitysruuvit hapettuvat ja valkoista kanahkaa kertuu boxin ja rungon väliin.
Kokeilkaa puhdistaa kosketusalueet, jos vaikka auttaisi.
Rise
Kiinnitysruuvit hapettuvat ja valkoista kanahkaa kertuu boxin ja rungon väliin.
Kokeilkaa puhdistaa kosketusalueet, jos vaikka auttaisi.
Rise
ks "190E tyhjäkäynnistä ja equus-"
Tarkistin tuon sytkäboxin maadoituksen ja avasin kannenkin, todetakseni että siistin näköinen piirilevyhän se siellä.. ei varmaan haitannut kontaktien puhdistus, mutta tällä kertaa vika oli aivan mekaaninen - eikä korjaus maksanut mitään!
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
- matti virta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 205
- Liittynyt: To 17.04.2003 14:50
vikaa
Terve, minulla oli -89 300SE jossa esiintyi kuvailemaasi 'pätkimistä'
Testerissä näkyi , että 2 ja 3 sylinteri pätkivät satunnaisesti, mistä se johtui,
ei Alppilan Autosähkö osannut kertoa.
Ajoin kotimatkalla Motonetin ohi ja ostin uuden puolan, siihen loppui
käyntihäiriöt. Vikahan ei viitannut puolaan koska aina samat 2-sylinteriä
katkoivat.
Puola ei ole kallis hankinta ja helppo vaihtaa.
Testerissä näkyi , että 2 ja 3 sylinteri pätkivät satunnaisesti, mistä se johtui,
ei Alppilan Autosähkö osannut kertoa.
Ajoin kotimatkalla Motonetin ohi ja ostin uuden puolan, siihen loppui
käyntihäiriöt. Vikahan ei viitannut puolaan koska aina samat 2-sylinteriä
katkoivat.
Puola ei ole kallis hankinta ja helppo vaihtaa.
Niinkin pieni juttu voi aiheuttaa pätkimistä.
Näissä on se koko auton kattava ilmanpaine systeemi joka ottaa paineen moottorista, joka ohjaa lamppuja, penkkejä, keskuslukkoa, ym. Joku liitos moottoripäässä voi olla haurastunut ja murtunut, kannattaa kattoa jostain ilman putsarin alta, seurata ohuita muoviletkuja. Just oli kaverilla autossa ko ongelma, vaihtoi vaikka mitä palikkaa mutta alkoi toimimaan vasta tai heti kun vuoto keksittiin ja tukittiin. Mulla oli sama w140 autossa ja kävi epätasaisesti pienillä kiekoilla.
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
Joo. Ongelma on vain siinä, että vika ei ole koko ajan "päällä". Olen varma, että viedessäni hänet tutkimuksiin, ei mitään vikaa löydy!
. On myös todella vaikeaa sanoa onko vika alipaine, virta, vai polttoainepuolella. Kyllä vahvasti itsekin epäilen puolaa, koska olin ajellut melkoisen määrän täysin lopuilla vj-kannella, johtosatsilla ja pyörijällä. Ovat ilmeisesti tappaneet puolan,
perskules
. Mutta, kuten sanottu, raportti tulee viimeistään lauantaina 7.8.

perskules

Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Noniin. Kävi juuri niinkuin ounastelin. Ei pätkimisestä tietoakaan korjaamolla, eikä koko päivänä. Vaan annas olla kotimatkalla...
. Ainoa "vika" joka löytyi,
oli liian laiha seos. Mutta ei se vaikuta tähän ongelmaan. Vehon kaveri oli oikeasti asiantuntija näissä asioissa, mutta mitään vikaa ei voi löytää, jollei vikaa sillä hetkellä ole. Kyllä kututtaa
.

oli liian laiha seos. Mutta ei se vaikuta tähän ongelmaan. Vehon kaveri oli oikeasti asiantuntija näissä asioissa, mutta mitään vikaa ei voi löytää, jollei vikaa sillä hetkellä ole. Kyllä kututtaa

Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Jees. tähän ongelmaan löytyi ratkaisu.
Ruiskun ECU meni vaihtoon.
Vehon asentaja Raisiossa oli erittäin myötätuntoinen vianhaussa. Hän ehdotti
pätkimisongelmassa kyseistä temppua: Ota pois ylijännitesuojan sulake, kun kone on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan. Tällöin ECU ei enää ole pelissä mukana, joten vianhaku helpottuu ja jos pätkintä jatkuu, ei vika ainakaan ole ECU;ssa. Näin tein, ja kas; vika paikantui ECU;uun.
ECU;n vaihdon jälkeen ei ongelmia ole ollut.
Katsellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan?
Aion purkaa boxin ja yritän löytää kilahtaneen komponentin. Jos löydän, kerron siitä täällä.

Vehon asentaja Raisiossa oli erittäin myötätuntoinen vianhaussa. Hän ehdotti
pätkimisongelmassa kyseistä temppua: Ota pois ylijännitesuojan sulake, kun kone on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan. Tällöin ECU ei enää ole pelissä mukana, joten vianhaku helpottuu ja jos pätkintä jatkuu, ei vika ainakaan ole ECU;ssa. Näin tein, ja kas; vika paikantui ECU;uun.
ECU;n vaihdon jälkeen ei ongelmia ole ollut.


Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Hienoa kun joku tosiaan viitsii kertoa jälkikäteen millä maaginen ongelma on selvitetty
...eikä vaan pimitä tietoa ja samaan aikaan osa porukkaa vaihtaa kassillisen osia mutu-tuntumalla saman ongelman kanssa painiessa...näin kai tämän foorumin pitäisi toimiakin.

...eikä vaan pimitä tietoa ja samaan aikaan osa porukkaa vaihtaa kassillisen osia mutu-tuntumalla saman ongelman kanssa painiessa...näin kai tämän foorumin pitäisi toimiakin.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Oletko Löytänyt mitään mainittavaa boksista. Itselläni on ollut samanlaista vikaa ja epäilen myös itse ECU:a? Entä oli boksi kuinka hinnakas??Juha Stoor kirjoitti:Jees. tähän ongelmaan löytyi ratkaisu.Ruiskun ECU meni vaihtoon.
Vehon asentaja Raisiossa oli erittäin myötätuntoinen vianhaussa. Hän ehdotti
pätkimisongelmassa kyseistä temppua: Ota pois ylijännitesuojan sulake, kun kone on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan. Tällöin ECU ei enää ole pelissä mukana, joten vianhaku helpottuu ja jos pätkintä jatkuu, ei vika ainakaan ole ECU;ssa. Näin tein, ja kas; vika paikantui ECU;uun.
ECU;n vaihdon jälkeen ei ongelmia ole ollut.Katsellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan?
Aion purkaa boxin ja yritän löytää kilahtaneen komponentin. Jos löydän, kerron siitä täällä.
Saksan "Veholla"Juha Stoor kirjoitti:250EUR
käytetty, veholla n. 1300EUR. Boschin nro 0 280 800 286 ja MB:n 007 5451532.
A0075451532
SWITCH
EUR 1,090.40
The part is available.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi