124:n lämppärin puhaltimelle rasvaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

124:n lämppärin puhaltimelle rasvaa

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Onko hyviä ideoita, mistä pääsisi ruikkaamaan lämppärin puhaltimen laakereille hieman rasvaa? Mokomat jurputtavat välillä...

Tuttavan 201:ssä oli samainen ongelma ja siinä ruikkaus onnistui ilmeisesti ulkopuolella olevien ilmaritilöiden kautta...
Terveisin
Tero
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No pääseehän sitä, mutta henk. koht. samalla vaivalla vaihtaisin koko moottorin (tai siis vaihdoinkin muutama kk sitten).

Se voitelu ei kauaa auta ja ketuttaa sitten talvipakkasilla kun motti leikkaa kiinni...

Jonkin verran pitää purkaa että saa moottorin kotelon näkyviin, sitten kotelo auki ja motti näkyykin jo. Tässä vähän osviittaa:

Kuva
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: 124:n lämppärin puhaltimelle rasvaa

Viesti Kirjoittaja M.K »

flosse kirjoitti:Tuttavan 201:ssä oli samainen ongelma ja siinä ruikkaus onnistui ilmeisesti ulkopuolella olevien ilmaritilöiden kautta...
No nyt on kyllä ollut master of the squirt :shock: asialla, jos tuo on onnistunut. :lol:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Osaluettelo

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Kiitoksia osaluettelosta Mauri, mutta minulle ei oikein selvinnyt, mistä suunnasta asiaa kannattaa lähestyä. Kaivelenko auton sisältä vai konehuoneesta? Kannattaako kaivautua oikean vai vasemman jalkatilan kautta? Vaaditaanko konsolin irroitusta (vrt. 'johtaja':n selostus kennon vaihdosta)...

nimim. Spray-vaseliini tekee ihmeitä sopivissa koloissa :roll:
Touho
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 09.07.2003 15:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Touho »

Moi,

Konehuoneen puolelta pääsee käsiksi.
Ja vaikka se puhaltimen kimppuun pääsee ilman että irroittaa tuulilasinpyyhkijää, niin se kannattaa siitä huolimatta irroittaa, parempi ja nopeampi tapa.
Ite oon tuon muutamaan kertaan rasvannut ja kyllä se vaihto varmaankin jossain vaiheessa eteen tulee, valitettavasti.

Mutta ite rasvaukseen ei harjoittelun johdosta mene enää kuin puoliska tuntia.. :)
E200 Cdi -03
ex. 300E 4-Matic -89
Vastaa Viestiin