Terve!
Onko hyviä ideoita, mistä pääsisi ruikkaamaan lämppärin puhaltimen laakereille hieman rasvaa? Mokomat jurputtavat välillä...
Tuttavan 201:ssä oli samainen ongelma ja siinä ruikkaus onnistui ilmeisesti ulkopuolella olevien ilmaritilöiden kautta...
124:n lämppärin puhaltimelle rasvaa
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
124:n lämppärin puhaltimelle rasvaa
Terveisin
Tero
Tero
No pääseehän sitä, mutta henk. koht. samalla vaivalla vaihtaisin koko moottorin (tai siis vaihdoinkin muutama kk sitten).
Se voitelu ei kauaa auta ja ketuttaa sitten talvipakkasilla kun motti leikkaa kiinni...
Jonkin verran pitää purkaa että saa moottorin kotelon näkyviin, sitten kotelo auki ja motti näkyykin jo. Tässä vähän osviittaa:

Se voitelu ei kauaa auta ja ketuttaa sitten talvipakkasilla kun motti leikkaa kiinni...
Jonkin verran pitää purkaa että saa moottorin kotelon näkyviin, sitten kotelo auki ja motti näkyykin jo. Tässä vähän osviittaa:

Re: 124:n lämppärin puhaltimelle rasvaa
No nyt on kyllä ollut master of the squirtflosse kirjoitti:Tuttavan 201:ssä oli samainen ongelma ja siinä ruikkaus onnistui ilmeisesti ulkopuolella olevien ilmaritilöiden kautta...


177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Osaluettelo
Kiitoksia osaluettelosta Mauri, mutta minulle ei oikein selvinnyt, mistä suunnasta asiaa kannattaa lähestyä. Kaivelenko auton sisältä vai konehuoneesta? Kannattaako kaivautua oikean vai vasemman jalkatilan kautta? Vaaditaanko konsolin irroitusta (vrt. 'johtaja':n selostus kennon vaihdosta)...
nimim. Spray-vaseliini tekee ihmeitä sopivissa koloissa
nimim. Spray-vaseliini tekee ihmeitä sopivissa koloissa

Moi,
Konehuoneen puolelta pääsee käsiksi.
Ja vaikka se puhaltimen kimppuun pääsee ilman että irroittaa tuulilasinpyyhkijää, niin se kannattaa siitä huolimatta irroittaa, parempi ja nopeampi tapa.
Ite oon tuon muutamaan kertaan rasvannut ja kyllä se vaihto varmaankin jossain vaiheessa eteen tulee, valitettavasti.
Mutta ite rasvaukseen ei harjoittelun johdosta mene enää kuin puoliska tuntia..
Konehuoneen puolelta pääsee käsiksi.
Ja vaikka se puhaltimen kimppuun pääsee ilman että irroittaa tuulilasinpyyhkijää, niin se kannattaa siitä huolimatta irroittaa, parempi ja nopeampi tapa.
Ite oon tuon muutamaan kertaan rasvannut ja kyllä se vaihto varmaankin jossain vaiheessa eteen tulee, valitettavasti.
Mutta ite rasvaukseen ei harjoittelun johdosta mene enää kuin puoliska tuntia..

E200 Cdi -03
ex. 300E 4-Matic -89
ex. 300E 4-Matic -89