niinpä. tollasella vaparin kannellahan ajaa yli miljoonan. jossain kohtaa menee pahvi rikki, mutta sen uusimalla pääsee taas pitkälle. ja jossain lähellä miljoonaa alkaa venttiilin ohjurit oleen sen verran väljät, että ne tarvii laittaa. ja lopulta halkee kansi, jos on autosta enää mitään muuta jäljellä, että sillä voi ajaa. pitkälle kyllä pötkii tollasella vaparin kannella. turbollisissahan noi on järjestään kaikki halki jo ennen miljoonaa.Siekkinen kirjoitti:On ja sen tuossa aiemmin mainihin että ei näissä ole niin yleistäpera8x kirjoitti:mutta eikös tässä ollu ihan 2venttiiliä/sylinteri?Siekkinen kirjoitti:Monivenassahan se on melko yleistä että 500 000 kilsan jälkeen ei enää imuventtiilit mene kiinni.pera8x kirjoitti:voiko sellasta kantta ollakkaan? kait se ennemmin halkee, kun että venttiilit painuu niin syvälle, ettei toimintavarat enää piisaa.
s124 300TDT TEHOT HÄVISI [Toimii taas!]
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
laitoinha minä mutta siinne imuuhan se kaiken työntää ku se on auki.pera8x kirjoitti:mites se ohivirtaus mittaus? laitoitko sitä paineilmaa sinne sylinteriin? sillähän se selviäis kertalaakista, mikä noista on rikki, mäntä, venttiili, vai venttiili.
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Ei se nyt niin tavatonta ole kapiakantisessakaan ettei enää nostajien säätövarat riitä.pera8x kirjoitti:voiko sellasta kantta ollakkaan? kait se ennemmin halkee, kun että venttiilit painuu niin syvälle, ettei toimintavarat enää piisaa.
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Noin kuukausi sitten sattui viimeksi eteen kansi jossa venttiileitä niin syvällä ettei käynyt tyhjäkäyntiä kunnolla, kyseessä piiiitkä Sprinter bussi jolla ajettu alle 400tkm ja moottori 2,9.
(kilometrit pitävät paikkansa, käyttötunnit =??)
Vika ei kuitenkaan ole yleinen mersuissa. Jumittuneita venttiilinnostimia en ole tavannut yhtään.
(kilometrit pitävät paikkansa, käyttötunnit =??)
Vika ei kuitenkaan ole yleinen mersuissa. Jumittuneita venttiilinnostimia en ole tavannut yhtään.
wiimax.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
itse ennemmin veikkaan nostajan olevan jumissa koska vastaha tuo kansi oli pajalla ja tehtii venttiilityöt....
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Laitettiinkos seetit uusiksi?Mgo- kirjoitti:itse ennemmin veikkaan nostajan olevan jumissa koska vastaha tuo kansi oli pajalla ja tehtii venttiilityöt....
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
juu venttiilit hiottiin ja istukat koneistettiin.Siekkinen kirjoitti:Laitettiinkos seetit uusiksi?Mgo- kirjoitti:itse ennemmin veikkaan nostajan olevan jumissa koska vastaha tuo kansi oli pajalla ja tehtii venttiilityöt....
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Eli ne koneistettiin syvemmälle, aijai...
...tosin perskeles semmonen kansihan se minullakin taitaa olla. Tosin siinä on venttiilinvarret (ja venttiilit) "säädetty" tilanteeseen sopivaksi.
Asiansaomaava kansipaja *) kyllä pitäisi osata mitata se nostajalle jäävä vara, kun noin virittäjäpajatkin osaavat sen tehdä
Eriasia sitten jos vain otettiin rahat pois.
Nostajat pois ja sitten jostakin koneistamolta tai forumilta löytyy mitta minkä se venttiilin pää saa olla suhteessa kannen ylätasoon tjms. Sitten pikkunen rälläkkä käteen ja venttiilin päästä milli pois
(Mulla taitaa olla vielä semmonen testinostajakin, millä ihmeteltiin mittoja)
*) mulle viimeksi naureskeli että tästä sun kannesta on koneistusvarat menneet ohi jo monta käyntikertaa sitten, ei niitä tartte edes mitata
...tosin perskeles semmonen kansihan se minullakin taitaa olla. Tosin siinä on venttiilinvarret (ja venttiilit) "säädetty" tilanteeseen sopivaksi.
Asiansaomaava kansipaja *) kyllä pitäisi osata mitata se nostajalle jäävä vara, kun noin virittäjäpajatkin osaavat sen tehdä
Nostajat pois ja sitten jostakin koneistamolta tai forumilta löytyy mitta minkä se venttiilin pää saa olla suhteessa kannen ylätasoon tjms. Sitten pikkunen rälläkkä käteen ja venttiilin päästä milli pois
*) mulle viimeksi naureskeli että tästä sun kannesta on koneistusvarat menneet ohi jo monta käyntikertaa sitten, ei niitä tartte edes mitata
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
en usko että "otettiin rahat" vain pois koska tuttu teki tuon kannen... Sekä en ole varma että onko tuo vain seetit hiottu vai myös istukat koneistettu kun tuossa laskussa ei ole erittelyssä semmosta kohtaa missä lukis "seetien koneistus". Eli on laitettu vaa kohtaa missä lukee "istukan koneistus". noh kuha ny sais ensin sen jumittavan nostajan pois.veskola kirjoitti:Eli ne koneistettiin syvemmälle, aijai...
...tosin perskeles semmonen kansihan se minullakin taitaa olla. Tosin siinä on venttiilinvarret (ja venttiilit) "säädetty" tilanteeseen sopivaksi.
Asiansaomaava kansipaja *) kyllä pitäisi osata mitata se nostajalle jäävä vara, kun noin virittäjäpajatkin osaavat sen tehdäEriasia sitten jos vain otettiin rahat pois.
Nostajat pois ja sitten jostakin koneistamolta tai forumilta löytyy mitta minkä se venttiilin pää saa olla suhteessa kannen ylätasoon tjms. Sitten pikkunen rälläkkä käteen ja venttiilin päästä milli pois(Mulla taitaa olla vielä semmonen testinostajakin, millä ihmeteltiin mittoja)
*) mulle viimeksi naureskeli että tästä sun kannesta on koneistusvarat menneet ohi jo monta käyntikertaa sitten, ei niitä tartte edes mitata
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
No ei siinä onneksi kauaa nokka
tuhise kun nokka
otetaan pois edestä. Pulttien järjestyksen varmaan tiedätkin, ja laita nippuside nokan rattaaseen pitämään ketjua kiinni, niin ei se jakokaan mene vahingossa sekaisin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Ja muista irroittaa ketjun kiristin nii ei lähe karkuun se ratas. Kyllä näitä on nähty että venttiilit painuu kanteen kapiakantisessakin, harvinaista mutta mahdollista.
Tyhjensitkös nostimet ennen paikoilleen laittoa?
Tyhjensitkös nostimet ennen paikoilleen laittoa?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Ei niitä tarvitse tyhjentää, ne kyllä tyhjenevät itsestään kun sitä vähän käyttää. Tosin ei tyhjentämisestä mitään haittaa ole ja silloin tulee samalla varmistettua, että se alue on käytössä. Aina nokkaa asennettaessa kannattaa pyörittää konetta ja nostajia ja varmistua että siellä on tilaa pyöriä, siis nostaja pyörii.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Ei kyllä tullu tyhjättyä. Vois tänää tyhjätåä ku käyttää irtimultiviri kirjoitti:Ja muista irroittaa ketjun kiristin nii ei lähe karkuun se ratas. Kyllä näitä on nähty että venttiilit painuu kanteen kapiakantisessakin, harvinaista mutta mahdollista.
Tyhjensitkös nostimet ennen paikoilleen laittoa?
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
sain nokka-akselin irti ja vähä mittailinki jo. mittasin siis venttiilin pään ja kannen ylätason välisen eron 3. ja 4. pytyn imuvenoista. Näytti olevan tuo nelosen imu jopa aavistuksen matalemmalla kuin kolmosen. painelin venttiileitä ja tuntui painuvan suunnilleen samalla voimalla alas. tuo nelosen nostin ei painu yhtään sormilla puristaessa, mutta esim kolmosen nostin painuu vähäse (en vielä tyhjänny näitä). kertokaas ny vielä millanen sen nostimen OIKEASTI pitää olla? oon kuullu ristiriitaisia testaamistapoja.
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Kyllä ne sen verran jämäkät on ettei sormella painu. Tai riippuu tietenkin kuka on painamassaMgo- kirjoitti:sain nokka-akselin irti ja vähä mittailinki jo. mittasin siis venttiilin pään ja kannen ylätason välisen eron 3. ja 4. pytyn imuvenoista. Näytti olevan tuo nelosen imu jopa aavistuksen matalemmalla kuin kolmosen. painelin venttiileitä ja tuntui painuvan suunnilleen samalla voimalla alas. tuo nelosen nostin ei painu yhtään sormilla puristaessa, mutta esim kolmosen nostin painuu vähäse (en vielä tyhjänny näitä). kertokaas ny vielä millanen sen nostimen OIKEASTI pitää olla? oon kuullu ristiriitaisia testaamistapoja.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
= venttiili mutkallaNäytti olevan tuo nelosen imu jopa aavistuksen matalemmalla kuin kolmosen.
wiimax.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Niin no, nyt on tärkeintä mitata vuotaako se edelleen, jos vuotaa niin on luultavasti mutkalla kun ei pääse nousemaan ylös saakka.
Se mutkalla olo olisi aika luonnollinen selitys kun tämähän kaiketi hajosi käskyttäessä kierroksilla.
Tuo nostajien kovus vaihtelee hirmuisesti, jotkut tyhjenevät itsestään kun odottaa seuraavaan aamuun ja sitten ne on vain löysät jouset siellä. Sehän pitäisi purkaa eikä painaa väkisin sisään.
Se mutkalla olo olisi aika luonnollinen selitys kun tämähän kaiketi hajosi käskyttäessä kierroksilla.
Tuo nostajien kovus vaihtelee hirmuisesti, jotkut tyhjenevät itsestään kun odottaa seuraavaan aamuun ja sitten ne on vain löysät jouset siellä. Sehän pitäisi purkaa eikä painaa väkisin sisään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
miten voiki potkia tämä rojekti näin paljon vastaan... tosiaan nokkaa tuossa koittelin laittaa ja sitte ei menny enää ratas paikoillee. pari kertaa kokeili uuestaa ja lopulta tuli katottua että onhan se yläkuolokohdassa se kone. no eipäs olekkaan, kampiakseli on n.40 eykk.
onko tuo kone voinu pyörähtää vastapäivään ku laitoin ilmaa sylintereihin?
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
On voinut mutta ei se tahtia haittaa, pistä merkki kohdilleen ja nokka paikalleen, mutta selvisikö tämä tiideysasia jo vai miksi olet nokkaa paikalleen laittamassa.
(Ajoitus pysyy kyllä kohdillaan vaikka kone vähän pyörii välillä eestaas).
Ihan hirmuisia paineita ei sinne kampikammioon muuten kannata puhaltaa, ellei sitten halua keratä stefoja tallin sieniltä.
(Ajoitus pysyy kyllä kohdillaan vaikka kone vähän pyörii välillä eestaas).
Ihan hirmuisia paineita ei sinne kampikammioon muuten kannata puhaltaa, ellei sitten halua keratä stefoja tallin sieniltä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Kyllä uskon että se alkoi nyt pitämään. Ainakin sen perusteella mitä sain sinne puhallettua ilmaa. No sittehän sen näkee, eihän tuo ole enäa iso homma purkaa taas ku on tässä jo harjoteltuveskola kirjoitti:On voinut mutta ei se tahtia haittaa, pistä merkki kohdilleen ja nokka paikalleen, mutta selvisikö tämä tiideysasia jo vai miksi olet nokkaa paikalleen laittamassa.
(Ajoitus pysyy kyllä kohdillaan vaikka kone vähän pyörii välillä eestaas).
Ihan hirmuisia paineita ei sinne kampikammioon muuten kannata puhaltaa, ellei sitten halua keratä stefoja tallin sieniltä.
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
NYT LÄHTEE HYVÄ ROJEKTI JOLLEKKI!!! itsellä meni mielenterveys tuon paska kasan kanssa. avaimet on virtalukossa hae pois pihasta
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
En kaiva verta nenästä mutta kysäisen et mitä sattu?Mgo- kirjoitti:NYT LÄHTEE HYVÄ ROJEKTI JOLLEKKI!!! itsellä meni mielenterveys tuon paska kasan kanssa. avaimet on virtalukossa hae pois pihasta
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Paljoko maksaa?Mgo- kirjoitti:NYT LÄHTEE HYVÄ ROJEKTI JOLLEKKI!!! itsellä meni mielenterveys tuon paska kasan kanssa. avaimet on virtalukossa hae pois pihasta
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
ei toimi ni ei toimiJari Ke kirjoitti:En kaiva verta nenästä mutta kysäisen et mitä sattu?Mgo- kirjoitti:NYT LÄHTEE HYVÄ ROJEKTI JOLLEKKI!!! itsellä meni mielenterveys tuon paska kasan kanssa. avaimet on virtalukossa hae pois pihasta
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Se pyttykö ei toimi missä oli epäilys venttiilijumista vai tarkoititko että oireet on samat mitä aiemminkin? Missäspäin tämä potilas oikein on?Mgo- kirjoitti:ei toimi ni ei toimiJari Ke kirjoitti:En kaiva verta nenästä mutta kysäisen et mitä sattu?Mgo- kirjoitti:NYT LÄHTEE HYVÄ ROJEKTI JOLLEKKI!!! itsellä meni mielenterveys tuon paska kasan kanssa. avaimet on virtalukossa hae pois pihasta
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
eihän romurauta montaa euroa maKsa? Tosin voi olla että ajattelenantti86 kirjoitti:hinta
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Pistä myyntipalstalle hintapyynnön ja paikkakunnan kera.
Ei konevikainen 300tdt tosin paljon maksa. Oliko tämä vähäpäästöinen ?
Ei konevikainen 300tdt tosin paljon maksa. Oliko tämä vähäpäästöinen ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
tuntuu että kaikki nämä mersut on vähäpäästösiä, kun saa olla rassaamassa aina.veskola kirjoitti: Oliko tämä vähäpäästöinen ?
mitä on käynyt????? tai siis miksi näin on käynyt. tuolla "uuella" kannellaki saa varmaa heittää vesilintua


-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Näyttäsi että on jotain ylimäärästä ollut pytyssä pyörimässä.
Kannen kuvassa taitaa olla jotain ylimäärästä tuossa pakoventtiilin yläpuolella vasemmalla?
Kannen kuvassa taitaa olla jotain ylimäärästä tuossa pakoventtiilin yläpuolella vasemmalla?
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89






