Juhan 1989 560 SEC
Re: Juhan 1989 560 SEC
Kruisailin SECillä tuossa toissapäivänä niin alkoi jäätävä kalkatus kuulua pellin alta. Häntä koipien välissä siis kotiin. Se kuulosti korvakuulolta tulevan edempää kuin venttiilikoneistosta, mikä oli huojentavaa. Varmistin tuon "stetoskoopilla" ja venttiilikopan sekä ylimpien apulaitteiden kohdalta ei lähtenyt ääntä. Silti ääni tuntui tulevan kuskinpuoleisen apulaiterivin kohdalta, joten irrotin ilmastoinnin remmin, sitä kun en tarvitse muutenkaan. Ääni lakkasi, eikä ihme:
Sen lisäksi että remmi oli paska, kiristinpyörä vispaa vähän. Oletettavasti laakeri on väljä...
Remmi kesti muuten 5 vuotta.
Sen lisäksi että remmi oli paska, kiristinpyörä vispaa vähän. Oletettavasti laakeri on väljä...
Remmi kesti muuten 5 vuotta.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Talvi alkaa tulla joten pitäisi tässä ryhtyä laittamaan noita pentavanteita kuntoon. Vien ne näillä näkymin Karjalan Soodapuhallukseen puhallettavaksi ja sitten pitäisi jotenkin saada niihin lopullinen "look" taiottua.
Niihin on aina mahdollista viimeisenä vaihtoehtona vetää yksinkertaisesti astralsilber päälle, mutta haluaisin niistä mieluummin "täydelliset" Tuo lookki olisi siis korinväri (199) kiillotetulla huulella. Suurin piirtein tommoinen siis:
Mä olen kuitenkin ihan hukassa, kuinka tuota lähtisi toteuttamaan.
Pitäisikö ensin kiillottaa huuli, sitten maalauttaa?
Niihin on aina mahdollista viimeisenä vaihtoehtona vetää yksinkertaisesti astralsilber päälle, mutta haluaisin niistä mieluummin "täydelliset" Tuo lookki olisi siis korinväri (199) kiillotetulla huulella. Suurin piirtein tommoinen siis:
Mä olen kuitenkin ihan hukassa, kuinka tuota lähtisi toteuttamaan.
Pitäisikö ensin kiillottaa huuli, sitten maalauttaa?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Juha_M117 kirjoitti:Talvi alkaa tulla joten pitäisi tässä ryhtyä laittamaan noita pentavanteita kuntoon. Vien ne näillä näkymin Karjalan Soodapuhallukseen puhallettavaksi ja sitten pitäisi jotenkin saada niihin lopullinen "look" taiottua.
Niihin on aina mahdollista viimeisenä vaihtoehtona vetää yksinkertaisesti astralsilber päälle, mutta haluaisin niistä mieluummin "täydelliset" Tuo lookki olisi siis korinväri (199) kiillotetulla huulella. Suurin piirtein tommoinen siis:
[ http://jupix.info/sec/pics/vanteet/447479d1338406570-fender-rub-h-rs-amg-pentas-foto.jpg ]
Mä olen kuitenkin ihan hukassa, kuinka tuota lähtisi toteuttamaan.
Pitäisikö ensin kiillottaa huuli, sitten maalauttaa?
Tommossella vanteella ei varmaan ole väliä. Tuo raja mihin maali tulee on kantissa, joten on aika helppo kiilottaa lippa tuhoomatta maalipintaa. Itellä samantapanen projekti meneillään. Ensin sooda puhallus sitten hioin pinnan ja maalasin. Sen jälkeen aloin kiilotamaan. Isommat kanttari-ihottumat viilalla ja sitten muistaakseni 320-->1500 saa mennä 2k asti jos jaksaa. plus lopuksi menzernaa
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Juhan 1989 560 SEC
Millä suljit kiillotetun alumiinin ettei se hapetu käytössä?
Vanteet kävi puhalluksessa, eri väristen maalien alta paljastui ehjät ja hyvät vanteet...
Kävin maalausliikkeessä kysymässä tekisivätkö kaksivärisen maalauksen (huuli kromilla ja keskiö 199:llä). Eivät tee kaksivärisenä lainkaan. Mielellään eivät edes maalaisi vanteita (eivät voi taata laatua "sopukoissa") vaan suosittelisivat pulverimaalausta. Yksivärisenä maalaisivat, satanen per vanne.
Jos olis penkki moottorilla, jossa hiois huulen, niin olis kyllä mukava projekti ottaa itselleenkin. Ei vaan ole, enkä keksi miten rakentelis...
Vanteet kävi puhalluksessa, eri väristen maalien alta paljastui ehjät ja hyvät vanteet...
Kävin maalausliikkeessä kysymässä tekisivätkö kaksivärisen maalauksen (huuli kromilla ja keskiö 199:llä). Eivät tee kaksivärisenä lainkaan. Mielellään eivät edes maalaisi vanteita (eivät voi taata laatua "sopukoissa") vaan suosittelisivat pulverimaalausta. Yksivärisenä maalaisivat, satanen per vanne.
Jos olis penkki moottorilla, jossa hiois huulen, niin olis kyllä mukava projekti ottaa itselleenkin. Ei vaan ole, enkä keksi miten rakentelis...
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Nosta takafillarit ilmaan ja pistä vanteet pyörimään.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: Juhan 1989 560 SEC
Sinolilla kävin läpi alumiinin. Täälläki on ammattilaisia paljon, ketkä tietää asiasta ja on kokemusta. Samaten NPS forumilla.Juha_M117 kirjoitti:Millä suljit kiillotetun alumiinin ettei se hapetu käytössä?
Vanteet kävi puhalluksessa, eri väristen maalien alta paljastui ehjät ja hyvät vanteet...
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 01.02.2004 15:08
Re: Juhan 1989 560 SEC
Kysymys Beckerin radiosoittimesta:
Millaiset ovat sen asennuskohdat autossa? Onko joku oma asennuskaulus ja takatuki vai onko vain aukko sellaisenaan sopivan kokoinen? Mulla projektina laittaa tuo 635 bemariin ja ainakin normaali asennuskaulus on liian tiukka Beckerille. Mistä kannattaisi kysellä laitteeseen sopivia liittimiä Turussa? Vai olisiko jollakullaa foorumilaisella myydä sellaiset?
Millaiset ovat sen asennuskohdat autossa? Onko joku oma asennuskaulus ja takatuki vai onko vain aukko sellaisenaan sopivan kokoinen? Mulla projektina laittaa tuo 635 bemariin ja ainakin normaali asennuskaulus on liian tiukka Beckerille. Mistä kannattaisi kysellä laitteeseen sopivia liittimiä Turussa? Vai olisiko jollakullaa foorumilaisella myydä sellaiset?
Re: Juhan 1989 560 SEC
Tuon aikakauden systeemi on sellainen että tuhkakupin yläpuolella on levy joka tukee radiota. Radion etukehyksen alaosassa on kolot joihin osuu autossa olevat metalliklipsit. Asennus menee työntämällä paikoilleen. Irroitus vaatii tuhkakupin poiston jotta klipsit saa taivutettua alas esim ruuvaruilla, tällöin laitteen voi vetää ulos. Asennuskaulusta eikä takatukea ole, radio on napakka siihen kojelaudan reikään.Juha Heikkilä kirjoitti:Kysymys Beckerin radiosoittimesta:
Millaiset ovat sen asennuskohdat autossa? Onko joku oma asennuskaulus ja takatuki vai onko vain aukko sellaisenaan sopivan kokoinen? Mulla projektina laittaa tuo 635 bemariin ja ainakin normaali asennuskaulus on liian tiukka Beckerille. Mistä kannattaisi kysellä laitteeseen sopivia liittimiä Turussa? Vai olisiko jollakullaa foorumilaisella myydä sellaiset?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 01.02.2004 15:08
Re: Juhan 1989 560 SEC
Kiitos Karra! Onko tuo levy irroitettavissa ja löytyykö mistä 80-luvun korimalleista? Jos siis purkamolta hakisin aihioksi.karra kirjoitti:Tuon aikakauden systeemi on sellainen että tuhkakupin yläpuolella on levy joka tukee radiota. Radion etukehyksen alaosassa on kolot joihin osuu autossa olevat metalliklipsit. Asennus menee työntämällä paikoilleen. Irroitus vaatii tuhkakupin poiston jotta klipsit saa taivutettua alas esim ruuvaruilla, tällöin laitteen voi vetää ulos. Asennuskaulusta eikä takatukea ole, radio on napakka siihen kojelaudan reikään.Juha Heikkilä kirjoitti:Kysymys Beckerin radiosoittimesta:
Millaiset ovat sen asennuskohdat autossa? Onko joku oma asennuskaulus ja takatuki vai onko vain aukko sellaisenaan sopivan kokoinen? Mulla projektina laittaa tuo 635 bemariin ja ainakin normaali asennuskaulus on liian tiukka Beckerille. Mistä kannattaisi kysellä laitteeseen sopivia liittimiä Turussa? Vai olisiko jollakullaa foorumilaisella myydä sellaiset?
Re: Juhan 1989 560 SEC
Valitettavasti radiota autossa ympäröivä kehikko on integraali osa keskikonsolia.
Minulla se alaripa puuttuu, Becker istuu silti aika jämäkästi paikoillaan, eikä heilu tai rämise ajossa.
Liittimien metsästys on isompi ongelma. Tarvitset luultavasti ainakin 2x kaiutinliitintä ja 4-napaisen Main-liittimen, sitten tarpeen mukaan antenni- ja/tai hälytinliittimen. Ensimmäiset ostin autoradioliikkeestä ja löytyivät uutena, toisen ostin karralta irto-osana, antenni oli yhteensopiva modernien radioiden kanssa joten oli jo autossa paikoillaan, ja hälypiuhaa en ole asentanut.
Minulla se alaripa puuttuu, Becker istuu silti aika jämäkästi paikoillaan, eikä heilu tai rämise ajossa.
Liittimien metsästys on isompi ongelma. Tarvitset luultavasti ainakin 2x kaiutinliitintä ja 4-napaisen Main-liittimen, sitten tarpeen mukaan antenni- ja/tai hälytinliittimen. Ensimmäiset ostin autoradioliikkeestä ja löytyivät uutena, toisen ostin karralta irto-osana, antenni oli yhteensopiva modernien radioiden kanssa joten oli jo autossa paikoillaan, ja hälypiuhaa en ole asentanut.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
No niin, Pentavanteet on restauroitu ja väriksi tuli 735 Astralsilver. Tämä siksi, että näytti siltä, ettei huulien kiillotus ennen talvea onnistu. Täytyy kokeilla tuota haaveilemaani värikomboa toisiin Pentoihin, kunhan sellaiset saan hankittua.
Soodapuhallus:
Lopputulos:
Soodapuhalluksen teki Karjalan soodapuhallus oy. Maalauksen teki Röyskö oy (pesu vesi+etikkaseoksella, happo, maali, lakka). Koko entisöinti maksoi 350e ja kaikki tehtiin kuitilla.
Ostin vielä karralta täysmetalliset venttiilit, täytyy entisöidä niitä vähän ja ne tulevat näyttämään vanteilla oikein kivalta.
Lakan täytyy antaa kovettua noin 1-2 vk jonka jälkeen saan kitkat vanteille.
Soodapuhallus:
Lopputulos:
Soodapuhalluksen teki Karjalan soodapuhallus oy. Maalauksen teki Röyskö oy (pesu vesi+etikkaseoksella, happo, maali, lakka). Koko entisöinti maksoi 350e ja kaikki tehtiin kuitilla.
Ostin vielä karralta täysmetalliset venttiilit, täytyy entisöidä niitä vähän ja ne tulevat näyttämään vanteilla oikein kivalta.
Lakan täytyy antaa kovettua noin 1-2 vk jonka jälkeen saan kitkat vanteille.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
jumalaut vanteista tuli kauniin väriset, sama värikoodi kun mun SL on alunperin(joku japseissa on vetässyt sen hiacen harmaalla ylitte paskan päälle eli siitä tulee saman värinen kun noista vanteista= komia)
Re: Juhan 1989 560 SEC
Kiitoksia vaan kovasti kehusta, lakan kovettuminen vielä jatkuu, ajattelin laittaa kitkat päälle tän viikon keskiviikkona, ja pyörät alle torstaina. Kuivumisaika olisi siis rapiat 13 päivää.
Pientä näpräilyä tullut odotellessa tehtyä, sain karralta vanteisiin venttiilit:
Käytetythän nuo ovat ja niissä oli päällä kivenkovaksi muuttunut kerros (arvatenkin) jarrupölyä. Kiiltävät pinnat muuttuivat puhtaaksi ja kiiltäviksi kun niitä pyyhkäisi, mutta tuo tumma pinta ei hievahtanutkaan, kokeilin WD40 ja tärpättiä ja jarrukliineriä. Lopulta raavin niitä kynnellä ja huomasin että sillä tavalla se kuona lähti liikkeelle. Jarrukliineri ja terävä mekaaninen puhdistus siis tepsi. Uuden veroisiahan niistä ei saanut, mutta oli hintakin eri luokkaa ku uusilla vastaavilla olisi ollut.
Uitin kumiosia silikonissa yli 24h niiden elvyttämiseksi, O-renkaat olivat jo ennaltaan suht pehmeät mutta nyt ne tuntuvat uudenveroiselta.
Sain Euromasterilta ilmaiseksi 4x setin uudenveroisia hattuja, vastaavia kuin entiset, joissa oli sitä kivettynyttä jarrupölyä. Netissä eivät olisi olleet kalliit, mutta Lappeenrannassa niitä ei myyty missään. Motobilteman tuning-metallihatut taas ovat räikeän värisiä ja yli-isoja. Nämä tällaiset ovat sopivan sirot ja hillityn hienot. Ja ilmaiset!
Lopputulos ei uutta vastaava, mutta yleissiistit ovat, eivätkä ne uusiin vanteisiin tulekaan.
Ahveniston ratapäiväreissulla jäi tuhkakupista jalopuu käteen:
Se on yksi 126:n ainoita trimmejä jotka on liimalla kiinni, tai pikemminkin kaksipuoleisella teipillä. 24 vuoden jälkeen tommoiset vaan antaa periksi.
Kiiltävä lista kaartuu ja muodostaa huulen, jonka alle jalopuun ylälaita menee piiloon. Näin muodostuu mekaaninen lukitus, joka ottaa vastaan valtaosan kahvasta vetämisen voimasta. Teippi/liimaus ei näin tarvitse olla mikään ydinpommin kestävä, kunhan se jaksaa kannatella jalopuuta sijoillaan.
Ensimmäisenä täytyy poistaa tuo vanha teippi. Se on muuttunut liimateipistä vähän limaiseksi mönjäksi. Paksuin kerros lähti lastalla, loput hieromalla paperilla ja tärpätillä.
Kuten tyypillistä jalopuille, tässäkin on leimat taustapuolella.
Testissä nyt yksittäinen rivi kapeaa 2-puoleista teippiä. Ei mitään syytä epäillä miksei kestäisi. Talvi näyttää, joka tapauksessa helppo lisätä teippiä jos voima ei riitä. Kannattaa varoa laittamasta teippiä liian ylös, jotta jalopuun ylälaidassa oleva huuli mahtuu painua lokoseensa.
Siinä se, ja vaihdekepin nuppi on edelleen häpeällinen, se pitäisi päästä johonkin vaihtamaan...
Pientä näpräilyä tullut odotellessa tehtyä, sain karralta vanteisiin venttiilit:
Käytetythän nuo ovat ja niissä oli päällä kivenkovaksi muuttunut kerros (arvatenkin) jarrupölyä. Kiiltävät pinnat muuttuivat puhtaaksi ja kiiltäviksi kun niitä pyyhkäisi, mutta tuo tumma pinta ei hievahtanutkaan, kokeilin WD40 ja tärpättiä ja jarrukliineriä. Lopulta raavin niitä kynnellä ja huomasin että sillä tavalla se kuona lähti liikkeelle. Jarrukliineri ja terävä mekaaninen puhdistus siis tepsi. Uuden veroisiahan niistä ei saanut, mutta oli hintakin eri luokkaa ku uusilla vastaavilla olisi ollut.
Uitin kumiosia silikonissa yli 24h niiden elvyttämiseksi, O-renkaat olivat jo ennaltaan suht pehmeät mutta nyt ne tuntuvat uudenveroiselta.
Sain Euromasterilta ilmaiseksi 4x setin uudenveroisia hattuja, vastaavia kuin entiset, joissa oli sitä kivettynyttä jarrupölyä. Netissä eivät olisi olleet kalliit, mutta Lappeenrannassa niitä ei myyty missään. Motobilteman tuning-metallihatut taas ovat räikeän värisiä ja yli-isoja. Nämä tällaiset ovat sopivan sirot ja hillityn hienot. Ja ilmaiset!
Lopputulos ei uutta vastaava, mutta yleissiistit ovat, eivätkä ne uusiin vanteisiin tulekaan.
Ahveniston ratapäiväreissulla jäi tuhkakupista jalopuu käteen:
Se on yksi 126:n ainoita trimmejä jotka on liimalla kiinni, tai pikemminkin kaksipuoleisella teipillä. 24 vuoden jälkeen tommoiset vaan antaa periksi.
Kiiltävä lista kaartuu ja muodostaa huulen, jonka alle jalopuun ylälaita menee piiloon. Näin muodostuu mekaaninen lukitus, joka ottaa vastaan valtaosan kahvasta vetämisen voimasta. Teippi/liimaus ei näin tarvitse olla mikään ydinpommin kestävä, kunhan se jaksaa kannatella jalopuuta sijoillaan.
Ensimmäisenä täytyy poistaa tuo vanha teippi. Se on muuttunut liimateipistä vähän limaiseksi mönjäksi. Paksuin kerros lähti lastalla, loput hieromalla paperilla ja tärpätillä.
Kuten tyypillistä jalopuille, tässäkin on leimat taustapuolella.
Testissä nyt yksittäinen rivi kapeaa 2-puoleista teippiä. Ei mitään syytä epäillä miksei kestäisi. Talvi näyttää, joka tapauksessa helppo lisätä teippiä jos voima ei riitä. Kannattaa varoa laittamasta teippiä liian ylös, jotta jalopuun ylälaidassa oleva huuli mahtuu painua lokoseensa.
Siinä se, ja vaihdekepin nuppi on edelleen häpeällinen, se pitäisi päästä johonkin vaihtamaan...
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
sulla on muuten harvinaiset vanteet jos ovat et11 nuo puolat on tuolleen lähellä ulkoreunaa eikä "upoksissa" kuten normaalisti.
tämmönenhän s eon se perussetti 8x16et11
Nuo sinun on nääs "isoille" jarruille tehty ja niitä käytetty lähinä AMG kilpureissa.
tämmönenhän s eon se perussetti 8x16et11
Nuo sinun on nääs "isoille" jarruille tehty ja niitä käytetty lähinä AMG kilpureissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Juhan 1989 560 SEC
Jeespoks, offset on oikeasti 11. Kyllähän säällisen kuntoiset mutta kohtuuhintaiset gen2 Pentat ovat vaikeat löytää nykyään. Minun autoon eivät sovi nuo pikkujarruille suunnitellut Pentat, koska etujarrut on Bendixin. ATE:n jarruilla mahtuu gen1 Penta pyörimään.
Onhan nämä kuitenkin AMG Pentaksi entry level -mallit ja aika yleiset. Eikös AMG käyttänyt rakentamissaan autoissa sekä kilparadalla 8x16 + 9x16 "staggered" ET11 settiä, ja widebodyssä taisi olla edessä 9x16 ET0 ja takana 10x16 ET-13 (huom. negatiivinen offset). Nuo harvinaisemmat koothan voivat maksaa nykyään ebayssä jopa 3000 EUR / setti + rahdit ja ne ovat erittäin vaikeita löytää. Hyväkuntoinen staggered 8/9 leveiden setti esim. tässä 2200 EUR. Näistä omista olen maksanut kunnostuksineen pitkälti alle 1500 kun ne ovat vain 8x16 neljässä nurkassa.
Kuvassasi on tuo väriskaala just semmoinen kuin olisin halunnut omille vanteille
Tässä on muuten kuva (by "cascade") vannevalikoimasta joskus "vanhaan hyvään aikaan".
Penta näyttää mielenkiintoiselta, nimittäin tuon keskiön väri ei näytä mustalta eikä 199:ltä ... tukisi sitä väitettä, että väri on itseasiassa joku AMG:n valitsema harmaa.
Itelle tulee mieleen ns. "gunmetal grey", vähän samettinen harmaa...
Onhan nämä kuitenkin AMG Pentaksi entry level -mallit ja aika yleiset. Eikös AMG käyttänyt rakentamissaan autoissa sekä kilparadalla 8x16 + 9x16 "staggered" ET11 settiä, ja widebodyssä taisi olla edessä 9x16 ET0 ja takana 10x16 ET-13 (huom. negatiivinen offset). Nuo harvinaisemmat koothan voivat maksaa nykyään ebayssä jopa 3000 EUR / setti + rahdit ja ne ovat erittäin vaikeita löytää. Hyväkuntoinen staggered 8/9 leveiden setti esim. tässä 2200 EUR. Näistä omista olen maksanut kunnostuksineen pitkälti alle 1500 kun ne ovat vain 8x16 neljässä nurkassa.
Kuvassasi on tuo väriskaala just semmoinen kuin olisin halunnut omille vanteille
Tässä on muuten kuva (by "cascade") vannevalikoimasta joskus "vanhaan hyvään aikaan".
Penta näyttää mielenkiintoiselta, nimittäin tuon keskiön väri ei näytä mustalta eikä 199:ltä ... tukisi sitä väitettä, että väri on itseasiassa joku AMG:n valitsema harmaa.
Itelle tulee mieleen ns. "gunmetal grey", vähän samettinen harmaa...
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Noniin, venttiilit on vanteilla, kuten myös renkaat, ja kierros laitettu auton alle.
Kyllä kitkat on mukavat ja hiljaiset ajaa nyt kun on kesä menty kesiksillä. Menee kuin sukkasillaan ja välittyy oikein rattiinkin miten renkaat on mukavammat - ohjaus on kevyempi ja tarkempi. Ihan kuin kajuuttaankin tulisi vähemmän räpinöitä ja kumahduksia, onhan tuo kumiseos pehmeämpi...
Pitemmittä puheitta kuvat valmiista setistä.
Kyllä kitkat on mukavat ja hiljaiset ajaa nyt kun on kesä menty kesiksillä. Menee kuin sukkasillaan ja välittyy oikein rattiinkin miten renkaat on mukavammat - ohjaus on kevyempi ja tarkempi. Ihan kuin kajuuttaankin tulisi vähemmän räpinöitä ja kumahduksia, onhan tuo kumiseos pehmeämpi...
Pitemmittä puheitta kuvat valmiista setistä.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
http://www.ebay.de/itm/AMG-Mercedes-fel ... 1c2b95fedd" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä on hieno vannesarja, jään jännityksellä sivusta seuraamaan jääkö hinta alle 2000e. Ei pitäis jäädä. Voi kohota jopa yli 2500e...
Siinä on hieno vannesarja, jään jännityksellä sivusta seuraamaan jääkö hinta alle 2000e. Ei pitäis jäädä. Voi kohota jopa yli 2500e...
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Nuohan jäi ihan asiallisiin lukemiin. Olisi jopa voinut harkita...
Re: Juhan 1989 560 SEC
Joo sikamaisen halvalla meni, herää kysymys myytiinkö ne oikeasti vai katkesiko huutaminen ylimpään feikkihuutoon.
Oli miten oli, nuohan oli gen 1:t, se saattaa laskea arvoa. Silti minun mielestä ATS:n valmistama staggered vannesarja pitäisi olla erittäin kallis.
Tänään käyty Svetossa tankilla; niin se vaan bensan hinta nousee rajan takanakin, viimeksi pääsi 89 eurosentillä litra, nyt hinta 94,5 snt/ltr. Kulutus oli 13,8 litraa sataselle, tankkausvälillä ei ollut yhtään ns. roadtrippiä eli aika taajamapainotteinen tankillinen. Bensaa tuli rajan yli 93,5 litraa eli ajoitus oli hyvä.
Oli miten oli, nuohan oli gen 1:t, se saattaa laskea arvoa. Silti minun mielestä ATS:n valmistama staggered vannesarja pitäisi olla erittäin kallis.
Tänään käyty Svetossa tankilla; niin se vaan bensan hinta nousee rajan takanakin, viimeksi pääsi 89 eurosentillä litra, nyt hinta 94,5 snt/ltr. Kulutus oli 13,8 litraa sataselle, tankkausvälillä ei ollut yhtään ns. roadtrippiä eli aika taajamapainotteinen tankillinen. Bensaa tuli rajan yli 93,5 litraa eli ajoitus oli hyvä.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Tiukat kaksi puuhapäivää takana, kärry valmiina talvikautta varten.
Eilen auto kävi LPR:ssä Pesuparkissa. Mainitsin ohimennen omistajalle, että siellä oli jätetty katto paskaiseksi sisäpesussa:
Hän sitten sanoi, että tuo auto, niin laitetaan se kuntoon. Minullehan se kävi ja sanoin samalla, että jos haluavat haasteen, niin keskikonsolissa on tahra joka oli kanssa jäänyt, ja jota en ole itsekään saanut lähtemään.
Katosta tuli hyvinkin puhdas, keskikonsolin tahra lähti paremmaksi mutta ei vieläkään kokonaan pois. Se näyttää siis itseasiassa diskoloraatiolta ja sijaitsee lämmityssuulakkeen vieressä, joten luulen, ettei se tule koskaan täysin lähtemäänkään. Se on kuitenkin nyt ratkaisevasti parempi kuin ennen.
Sain lainata nyt viikonloppuna autotallia joten sain auton vahatuksi. Siis pesu, claybar, pesu, kuivaus ja vaha.
Kyljissä ja konepellissä 2 kerrosta Korrek Kestovahaa, muissa paneeleissa yksi kerros. Lisäksi nyt poikkeuksellisesti myös ikkunat (paitsi tuulilasi) vahattu.
Lisäksi tuli tehtyä ns. ylläpitokiillotus etupuskurin kromille, ja lopuksi vaha niskaan. Tässä autossa on etupuskurin kuskinpuolen nurkkakromi ruosteinen, ja takapuskurin keskikromi. Niitä voi tarjota, jos löytyy. Huonostihan noita on ruosteettomia liikkeellä...
Ebaystä otettiin kimppatilauksena "salamatarrat" eli vanhanmallinen korkeajännitevaroitus 123-varaosanumerolla. Pitäisi olla joka mersussa ilmanputsarin kopassa. Sijoitin sen referenssikuvien perusteella vapaalla kädellä...
Irrotin myös ilmanputsarin kopan ja pyyhin konehuonetta vähän siistimmäksi, lisäksi öljysin kaasuvivuston, konepellin saranat ja ovien/takakontin lukkomekanismit pienkoneöljyllä.
Ajan käyttö yhteensä n. 12h.
Helmikuussa ostettu pikku-emblemi konepeltiin (107-numerolla) on täyspaska. 9kk ja n. 8500km myöhemmin se on karistanut aika paljon maalia.
Saan Mersulta uuden varaosatakuun piikkiin.
Eilen auto kävi LPR:ssä Pesuparkissa. Mainitsin ohimennen omistajalle, että siellä oli jätetty katto paskaiseksi sisäpesussa:
Hän sitten sanoi, että tuo auto, niin laitetaan se kuntoon. Minullehan se kävi ja sanoin samalla, että jos haluavat haasteen, niin keskikonsolissa on tahra joka oli kanssa jäänyt, ja jota en ole itsekään saanut lähtemään.
Katosta tuli hyvinkin puhdas, keskikonsolin tahra lähti paremmaksi mutta ei vieläkään kokonaan pois. Se näyttää siis itseasiassa diskoloraatiolta ja sijaitsee lämmityssuulakkeen vieressä, joten luulen, ettei se tule koskaan täysin lähtemäänkään. Se on kuitenkin nyt ratkaisevasti parempi kuin ennen.
Sain lainata nyt viikonloppuna autotallia joten sain auton vahatuksi. Siis pesu, claybar, pesu, kuivaus ja vaha.
Kyljissä ja konepellissä 2 kerrosta Korrek Kestovahaa, muissa paneeleissa yksi kerros. Lisäksi nyt poikkeuksellisesti myös ikkunat (paitsi tuulilasi) vahattu.
Lisäksi tuli tehtyä ns. ylläpitokiillotus etupuskurin kromille, ja lopuksi vaha niskaan. Tässä autossa on etupuskurin kuskinpuolen nurkkakromi ruosteinen, ja takapuskurin keskikromi. Niitä voi tarjota, jos löytyy. Huonostihan noita on ruosteettomia liikkeellä...
Ebaystä otettiin kimppatilauksena "salamatarrat" eli vanhanmallinen korkeajännitevaroitus 123-varaosanumerolla. Pitäisi olla joka mersussa ilmanputsarin kopassa. Sijoitin sen referenssikuvien perusteella vapaalla kädellä...
Irrotin myös ilmanputsarin kopan ja pyyhin konehuonetta vähän siistimmäksi, lisäksi öljysin kaasuvivuston, konepellin saranat ja ovien/takakontin lukkomekanismit pienkoneöljyllä.
Ajan käyttö yhteensä n. 12h.
Helmikuussa ostettu pikku-emblemi konepeltiin (107-numerolla) on täyspaska. 9kk ja n. 8500km myöhemmin se on karistanut aika paljon maalia.
Saan Mersulta uuden varaosatakuun piikkiin.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Juhan 1989 560 SEC
mullekki olis kelevannu se salama tarra, vaikka kakski
sun kärry alakaa näyttää tosi hyvältä
sun kärry alakaa näyttää tosi hyvältä
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Juhan 1989 560 SEC
Paljon kiitoksia! Minusta tuntuu, et sulle järjestyy salamatarra, ainakin yksi kpl...
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Niin jäi katsomatta/kommentoimatta noita ikkunoita, kiiltääkö ne nyt erilailla kuin ennen? Itse olen vahannut ikkunat aina joskus W126 280 SE ajoilta; jostain kuulin että nekin saa/voi/kannattaa vahata . Pitäs ite hyökätä E420 kimppuun, se on eilen pesty ja odottaa tallissa vahausta. Sain äsken veneenkin pestyä ja olihan siinäkin oma homma kun kävi nykäsees sen järvestä ... .Juha_M117 kirjoitti:Lisäksi nyt poikkeuksellisesti myös ikkunat (paitsi tuulilasi) vahattu..
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Juhan 1989 560 SEC
kiitoksia vuaanJuha_M117 kirjoitti:Paljon kiitoksia! Minusta tuntuu, et sulle järjestyy salamatarra, ainakin yksi kpl...
kyllä tuo sun tarras näkys ollee samoilla kohen kun mullaki
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Juhan 1989 560 SEC
Noniin, hienoa
Ikkunoista: en oikein osaa sanoa ennen/jälkeen eroa, ikkunat heijastaa normistikin niin paljon... Se on kuitenkin varma, että sateella ne oli kuivemmat kuin normaalisti, siis sade pisaroituu ja valuu melkein pystysuoraa pintaa hyvin pois. Parantaa siis liikenneturvallisuutta.
Ainoa ongelma ikkunoiden vahaamisessa on, että kiillotusvaiheessa on oleellista saada 100% lopputulos, muuten sisältä näyttää karmealta. Vaatii siis ihanneolosuhteet ja paljon kärsivällisyyttä.
Ikkunoista: en oikein osaa sanoa ennen/jälkeen eroa, ikkunat heijastaa normistikin niin paljon... Se on kuitenkin varma, että sateella ne oli kuivemmat kuin normaalisti, siis sade pisaroituu ja valuu melkein pystysuoraa pintaa hyvin pois. Parantaa siis liikenneturvallisuutta.
Ainoa ongelma ikkunoiden vahaamisessa on, että kiillotusvaiheessa on oleellista saada 100% lopputulos, muuten sisältä näyttää karmealta. Vaatii siis ihanneolosuhteet ja paljon kärsivällisyyttä.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Touhottajan tarra on vielä postin hoteissa ellei ole lentopostina sitten jo perillä .touhottaja kirjoitti:kiitoksia vuaanJuha_M117 kirjoitti:Paljon kiitoksia! Minusta tuntuu, et sulle järjestyy salamatarra, ainakin yksi kpl...
kyllä tuo sun tarras näkys ollee samoilla kohen kun mullaki
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Juhan 1989 560 SEC
täällä ei sitten lennä mikkään, paitti varikset ja nekin ylösalasi ja reppu selässäkarra kirjoitti:Touhottajan tarra on vielä postin hoteissa ellei ole lentopostina sitten jo perillä .touhottaja kirjoitti:kiitoksia vuaanJuha_M117 kirjoitti:Paljon kiitoksia! Minusta tuntuu, et sulle järjestyy salamatarra, ainakin yksi kpl...
kyllä tuo sun tarras näkys ollee samoilla kohen kun mullaki
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Juhan 1989 560 SEC
560 SEC elementissään: golfkentän laidalla.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Tuulilasista bongattua: http://jupix.info/sec/misc/miljoonamersu.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Päivitetäänpä vähän threadia kun on erilaisia tapahtumia ollut.
Ensinnäkin SEC:n koko tarina on nyt nähtävillä omassa blogissaan, koska kuvien linkitys facebookista hajosi jossain vaiheessa ja ajattelin että siinä samalla voisi kerätä kaikki tarinat yhteen paikkaan helposti luettavaan muotoon. Yllättävän monta kuukautta otti kirjoittaa koko juttu sinne mutta kyllä kannatti, tuolta on hyvä linkittää ja esitellä muille projektia.
Takakontin lukko paljastui syylliseksi keskuslukituksen sekoiluun, nappula ei palaudu aivan ulos asti, mikä tuntuu häiritsevän keskuslukituksen toimintaa. Olen nyt viisi kuukautta vetänyt avaimella nappulan ulos asti käytyäni takakontilla ja keskuslukitus ei ole temppuillu kertaakaan.
Tammikuussa kovilla pakkasilla reiserechnerillä oli joku kenkkuiluhetki, ei näyttänyt reservin osuutta tankillisesta "weg bis tank leer" asennossa. Joutu hetken ajamaan kovilla pakkasilla pelkän bensavalon avulla kun mittari on tyhjän tapissa ennen lämpeämistään ja reiserechner näytti nollaa. Seuraavan täyteen tankkauksen jälkeen on taas pelannut.
Maaliskuussa ostin karralta kärryyn Becker 1319 GP2000 CD-ohjauksella:
Tämä juontaa juurensa siihen että Mexico Diversity valitettavasti hiipui sitä mukaa kun tunteja tuli lisää, nykyään meni radiopuoli mykäksi noin tunnin kuuntelemisen jälkeen ja näyttö oli ajoittain sekoillut jo pitkään, jos siinä oli vika päällä niin näytössä ei ollut mitään selkokielistä. Testasin tuota GP2000:tta viikon pari ja totesin että se on melkein joka suhteessa parempi laite: herkempi viritin, kasetit soi puhtaammin, valot palaa puhtaammin ja nappulat tuntuu paremmalta. Lisäks tietty uudet ominaisuudet eli RDS ja CD-valmius. GP2000:ssa on tuki GAL:lle kuten myös Diversityssä eli mahdollisuus ostaa moduuli joka säätää volyymiä ajonopeuden mukaan.
Ainoat ongelmat GP2000:ssa on kaksoisvirittimen puute eli kanavan vaihdossa kestää tovi verrattuna salamannopeaan Diversityyn, sekä hiipuneet konkat jotka aiheuttaa että radion pitää antaa pakkasilla lämmetä hetki ennenkuin radio alkaa kuulua, sen jälkeen toimii niin kauan ku jaksaa kuunnella.
Valitettavasti GP2000 ei ole oikeaa periodia eli "hopearaita" ei aivan sovi mun auton keskikonsoliin, mutta 1991 SE,SEL,SEC malleissa tätä kuitenkin ajoittain näkee, eli asian voi ottaa niin, että radio on kahden vuoden facelift autoni sisustaan.
Perjantaina 2 viikkoa sitten vitutti, pappa pakitti parkkipaikalla Volkswageninsa SEC:n keulaan. Puskuriin maalivaurio, kromi lommolle, vilkun lasi halki ja naarmuille, etusiipi lommolle ja maalivaurio. Tapaus on kuitenkin selvä ja auto korjataan, mutta odottamistahan tässä tulee ja eihän se mukavaa oo ajella paskana olevalla autolla. Pohjola ei ole edelleenkään liikehtinyt asian tiimoilta joten odotusvaihe menossa.
Tänään sitten asensin karran ystävällisellä avustuksella uudet bensapumput kärryyn, tarkoitus oli korjata pitkässä täyskaasun kiihdytyksessä tapahtuva moottorin nälkiintyminen ja siis nykivä tehoton käytös.
Pumput tuli Saksasta MB Classicsilta ja ovat Bosch:n ensiasennuspumput, mukana tuli myös sähköliittimet ja muita asennuksessa hyödyllisiä tarvikkeita. Ns. fuel block eli pumppujen, suodattimen ja paineentasaajan asetelma on nyt sitten saavuttanut toistaiseksi lopullisen kuosinsa eikä siihen tarvitse enää koskea. Valitettavasti "ohitustilanteen" empiminen ei korjaantunut, täytyy jatkaa harjoituksia.
Vikakuvaus vielä tähän, eli taajamassa kiihdytykset ok, tyhjäkäynnillä koko kierrosalue tasainen, mutta ohitustilanteen tyylisessä tilanteessa suuressa nopeudessa pitkä kiihdytys nykii. Tuntuu että ruoka loppuu tai menee muuten laihalle. Tähän asti tehtyä: uudet tulpat ja uudet tulpanjohdot, vj kansi ja pyörijä tarkistettu, bensapumput ja suodatin vaihdettu, paine mitattu 6,6 baria, ei vuoda mistään, perusseos säädetty pakokaasuanalysaattorissa. Tietysti kansiremppa myös silloin 2010 eli kone itessään on ehjä. Mistähän tätä vikaa sitten seuraavaksi etsis?
Tässä lyhykäisyydessään uudet tapahtumat, tarkemmat selostukset voivat kiinnostuneet käydä lukemassa blogista: http://126045.blogspot.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensinnäkin SEC:n koko tarina on nyt nähtävillä omassa blogissaan, koska kuvien linkitys facebookista hajosi jossain vaiheessa ja ajattelin että siinä samalla voisi kerätä kaikki tarinat yhteen paikkaan helposti luettavaan muotoon. Yllättävän monta kuukautta otti kirjoittaa koko juttu sinne mutta kyllä kannatti, tuolta on hyvä linkittää ja esitellä muille projektia.
Takakontin lukko paljastui syylliseksi keskuslukituksen sekoiluun, nappula ei palaudu aivan ulos asti, mikä tuntuu häiritsevän keskuslukituksen toimintaa. Olen nyt viisi kuukautta vetänyt avaimella nappulan ulos asti käytyäni takakontilla ja keskuslukitus ei ole temppuillu kertaakaan.
Tammikuussa kovilla pakkasilla reiserechnerillä oli joku kenkkuiluhetki, ei näyttänyt reservin osuutta tankillisesta "weg bis tank leer" asennossa. Joutu hetken ajamaan kovilla pakkasilla pelkän bensavalon avulla kun mittari on tyhjän tapissa ennen lämpeämistään ja reiserechner näytti nollaa. Seuraavan täyteen tankkauksen jälkeen on taas pelannut.
Maaliskuussa ostin karralta kärryyn Becker 1319 GP2000 CD-ohjauksella:
Tämä juontaa juurensa siihen että Mexico Diversity valitettavasti hiipui sitä mukaa kun tunteja tuli lisää, nykyään meni radiopuoli mykäksi noin tunnin kuuntelemisen jälkeen ja näyttö oli ajoittain sekoillut jo pitkään, jos siinä oli vika päällä niin näytössä ei ollut mitään selkokielistä. Testasin tuota GP2000:tta viikon pari ja totesin että se on melkein joka suhteessa parempi laite: herkempi viritin, kasetit soi puhtaammin, valot palaa puhtaammin ja nappulat tuntuu paremmalta. Lisäks tietty uudet ominaisuudet eli RDS ja CD-valmius. GP2000:ssa on tuki GAL:lle kuten myös Diversityssä eli mahdollisuus ostaa moduuli joka säätää volyymiä ajonopeuden mukaan.
Ainoat ongelmat GP2000:ssa on kaksoisvirittimen puute eli kanavan vaihdossa kestää tovi verrattuna salamannopeaan Diversityyn, sekä hiipuneet konkat jotka aiheuttaa että radion pitää antaa pakkasilla lämmetä hetki ennenkuin radio alkaa kuulua, sen jälkeen toimii niin kauan ku jaksaa kuunnella.
Valitettavasti GP2000 ei ole oikeaa periodia eli "hopearaita" ei aivan sovi mun auton keskikonsoliin, mutta 1991 SE,SEL,SEC malleissa tätä kuitenkin ajoittain näkee, eli asian voi ottaa niin, että radio on kahden vuoden facelift autoni sisustaan.
Perjantaina 2 viikkoa sitten vitutti, pappa pakitti parkkipaikalla Volkswageninsa SEC:n keulaan. Puskuriin maalivaurio, kromi lommolle, vilkun lasi halki ja naarmuille, etusiipi lommolle ja maalivaurio. Tapaus on kuitenkin selvä ja auto korjataan, mutta odottamistahan tässä tulee ja eihän se mukavaa oo ajella paskana olevalla autolla. Pohjola ei ole edelleenkään liikehtinyt asian tiimoilta joten odotusvaihe menossa.
Tänään sitten asensin karran ystävällisellä avustuksella uudet bensapumput kärryyn, tarkoitus oli korjata pitkässä täyskaasun kiihdytyksessä tapahtuva moottorin nälkiintyminen ja siis nykivä tehoton käytös.
Pumput tuli Saksasta MB Classicsilta ja ovat Bosch:n ensiasennuspumput, mukana tuli myös sähköliittimet ja muita asennuksessa hyödyllisiä tarvikkeita. Ns. fuel block eli pumppujen, suodattimen ja paineentasaajan asetelma on nyt sitten saavuttanut toistaiseksi lopullisen kuosinsa eikä siihen tarvitse enää koskea. Valitettavasti "ohitustilanteen" empiminen ei korjaantunut, täytyy jatkaa harjoituksia.
Vikakuvaus vielä tähän, eli taajamassa kiihdytykset ok, tyhjäkäynnillä koko kierrosalue tasainen, mutta ohitustilanteen tyylisessä tilanteessa suuressa nopeudessa pitkä kiihdytys nykii. Tuntuu että ruoka loppuu tai menee muuten laihalle. Tähän asti tehtyä: uudet tulpat ja uudet tulpanjohdot, vj kansi ja pyörijä tarkistettu, bensapumput ja suodatin vaihdettu, paine mitattu 6,6 baria, ei vuoda mistään, perusseos säädetty pakokaasuanalysaattorissa. Tietysti kansiremppa myös silloin 2010 eli kone itessään on ehjä. Mistähän tätä vikaa sitten seuraavaksi etsis?
Tässä lyhykäisyydessään uudet tapahtumat, tarkemmat selostukset voivat kiinnostuneet käydä lukemassa blogista: http://126045.blogspot.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850