Moottorin vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mpjp7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 22.07.2003 12:49
Paikkakunta: Porvoo

Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja mpjp7 »

Kuinkas on noiden moottoreiden yhteen sopivuus mallien w123 /w126 /w126 lähinnä diesel puolelta.

Onko vaihtaminen mahdollista... periaatteessa kai pitäisi olla samanlaisen, mutta kuinka esim M615 käy W124 runkoon? tai M601 W123 runkoon?

onko kiinnityksissä paljon eroja / vaihdelaatikko yms.

Lähinnä kyseessä tilapäis kone w124 jotta saisi siirrettyä noin 600km.

T Marko
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

123sen koneet ei käy 124sen vaihteistoon... startit eripuolilla... ja en usko että moottorin jalatkaan sopii sellaisenaan... näin kävi myös itelle moottori -82 123sesta ---> -84 126seen...
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Ei kai moottorin jalat mikään ongelma ole kun ne on kuitenkin aika helppo tehä vaikka ite... Vaihdelaatikoista tarvii vain kattoo että startti on samalla puolella. Diisseleissä ja vanhoissa bensoissa on samalla puolella(oikea) mm.280E. Tai vaihtaa sitte moottorin vaihdelaatikon kanssa niin sopii varmasti.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu moottorin jalkojen tekohan ei nyt työnä mikään suuri ole... mutta jos aikoo vielä laillisesti liikennöidä autolla (ei vissiin tässä tapauksessa) niin moottorin jalat TÄYTYY olla tehdastekoiset JOS ko. autoon ja ko. moottoriin on ollut tehtaan puolesta saatavana sopivat tehdastekoiset jalat... näin sanoi lapinläänin katsastus päällikkö kun kyselin ässän moottorin vaihto projektin katsastuksen läpäisy kykyä... tiedä sitten halusiko vain päästä pätemään.. =) no ei kai....
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

kannattaa tehdä ne koivet niin hyvin että näyttää tehdastekoiselta. Itselläni on w110:ssa 123:sen 240 kone. Tosin piti muuttaa hiukan kaasuvivustoa sekä siirtämään öljynsuodattimen laippa/letku systeemillä akun eteen.
Avatar
mpjp7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 22.07.2003 12:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mpjp7 »

Ei tainnut tulla koneen vaihdosta mitään ...

Oli aikalailla hauskan näköinen kun kone paikallaan ja konepelti ei meinannut mennä kiinni... 61x / 60x koneiden korkeudessa on hieman eroa...

60x on näköjään kallistettu ja 61x eli vanhemmat ovat suoria.... ottaisi edestä kiinni ja ei oikein viitsisi ruveta laittamaan mitään "scooppia" .

Joten kiitoksia vinkeistä...
T Marko
Vastaa Viestiin