Kuinkas on noiden moottoreiden yhteen sopivuus mallien w123 /w126 /w126 lähinnä diesel puolelta.
Onko vaihtaminen mahdollista... periaatteessa kai pitäisi olla samanlaisen, mutta kuinka esim M615 käy W124 runkoon? tai M601 W123 runkoon?
onko kiinnityksissä paljon eroja / vaihdelaatikko yms.
Lähinnä kyseessä tilapäis kone w124 jotta saisi siirrettyä noin 600km.
T Marko
Moottorin vaihto
Ei kai moottorin jalat mikään ongelma ole kun ne on kuitenkin aika helppo tehä vaikka ite... Vaihdelaatikoista tarvii vain kattoo että startti on samalla puolella. Diisseleissä ja vanhoissa bensoissa on samalla puolella(oikea) mm.280E. Tai vaihtaa sitte moottorin vaihdelaatikon kanssa niin sopii varmasti.
juu moottorin jalkojen tekohan ei nyt työnä mikään suuri ole... mutta jos aikoo vielä laillisesti liikennöidä autolla (ei vissiin tässä tapauksessa) niin moottorin jalat TÄYTYY olla tehdastekoiset JOS ko. autoon ja ko. moottoriin on ollut tehtaan puolesta saatavana sopivat tehdastekoiset jalat... näin sanoi lapinläänin katsastus päällikkö kun kyselin ässän moottorin vaihto projektin katsastuksen läpäisy kykyä... tiedä sitten halusiko vain päästä pätemään.. =) no ei kai....
Ei tainnut tulla koneen vaihdosta mitään ...
Oli aikalailla hauskan näköinen kun kone paikallaan ja konepelti ei meinannut mennä kiinni... 61x / 60x koneiden korkeudessa on hieman eroa...
60x on näköjään kallistettu ja 61x eli vanhemmat ovat suoria.... ottaisi edestä kiinni ja ei oikein viitsisi ruveta laittamaan mitään "scooppia" .
Joten kiitoksia vinkeistä...
T Marko
Oli aikalailla hauskan näköinen kun kone paikallaan ja konepelti ei meinannut mennä kiinni... 61x / 60x koneiden korkeudessa on hieman eroa...
60x on näköjään kallistettu ja 61x eli vanhemmat ovat suoria.... ottaisi edestä kiinni ja ei oikein viitsisi ruveta laittamaan mitään "scooppia" .
Joten kiitoksia vinkeistä...
T Marko