cdi savuttaa, naputtaa ja humputtaa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Offipete
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 10.07.2012 21:10

cdi savuttaa, naputtaa ja humputtaa!

Viesti Kirjoittaja Offipete »

Juu, alko savuttamaan aika miehekkäästi tää auto. Semmosta tupakan savun väristä, ei mustaa.
Käynnistyy kyllä ok mutta humputtaa kylmänä, kuulostaa siltä ettei kaikki sylinterit ole ihan mukana ennenkuin kaasuttaa pari kertaa kunnolla.
Ei humpaa kierroksia mutta ei tuo tyhjäkäynti kuulosta ihan terveeltä edes lämpimällä koneella. Tuntuu että suuttimien naputus olis voimistunu myös.
Ohivuodot mittailin about 5 tkm sitten, 10, 12 14 ja 10 ml minuutissa kylmällä koneella. Ehkäpä tuo savutus viittais tiputtavaan suuttimeen?
Onhan näillä jo 355 tkm takana. Vedot tuntuis kuitenkin olevan tallessa (ainakin kierroksilla) on tuo alavääntö tuntunu aina vähän ponnettomalta tässä autossa. Niin ja ei kupli paisuntasäiliö ja jäähdytinnesteet kirkkaat. Yritin tossa pihalla kuunnella näitä suuttimia yks kerrallaan puu kepin välityksellä mut v....ttu niistä mitään selvää saa....... :lol: Oiskohan testerin paikka? Korjaus arvot? Ilmamassamittari. Mitä nää suuttimien korjaus arvot todellisuudessa kuvaa? Mistä se teko-aivo tietää mitä siellä suuttimessa noin fyysisesti tapahtuu?
w202 200cdi -99 manuaali
joo, on tässä se "tuho"lastu, eipä kai tuo yhdistettynä venäjän diiseliin kestävyyttä ainakaan paranna :roll:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: cdi savuttaa, naputtaa ja humputtaa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Offipete kirjoitti:Juu, alko savuttamaan aika miehekkäästi tää auto. Semmosta tupakan savun väristä, ei mustaa.
Käynnistyy kyllä ok mutta humputtaa kylmänä, kuulostaa siltä ettei kaikki sylinterit ole ihan mukana ennenkuin kaasuttaa pari kertaa kunnolla.
Ei humpaa kierroksia mutta ei tuo tyhjäkäynti kuulosta ihan terveeltä edes lämpimällä koneella. Tuntuu että suuttimien naputus olis voimistunu myös.
Ohivuodot mittailin about 5 tkm sitten, 10, 12 14 ja 10 ml minuutissa kylmällä koneella. Ehkäpä tuo savutus viittais tiputtavaan suuttimeen?
Onhan näillä jo 355 tkm takana. Vedot tuntuis kuitenkin olevan tallessa (ainakin kierroksilla) on tuo alavääntö tuntunu aina vähän ponnettomalta tässä autossa. Niin ja ei kupli paisuntasäiliö ja jäähdytinnesteet kirkkaat. Yritin tossa pihalla kuunnella näitä suuttimia yks kerrallaan puu kepin välityksellä mut v....ttu niistä mitään selvää saa....... :lol: Oiskohan testerin paikka? Korjaus arvot? Ilmamassamittari. Mitä nää suuttimien korjaus arvot todellisuudessa kuvaa? Mistä se teko-aivo tietää mitä siellä suuttimessa noin fyysisesti tapahtuu?
w202 200cdi -99 manuaali
joo, on tässä se "tuho"lastu, eipä kai tuo yhdistettynä venäjän diiseliin kestävyyttä ainakaan paranna :roll:
Suutin rikki, paineen säädin rikki, paine anturi rikki, korkeapaine pumppu riiki siinä aluksi tarkasteltavaa
Normaali lopput tulos tuhoboxsilla (vaan eikös noita myyvät mainosta kaikenlaisia takuit tyytyväisys ym... eli jos olet sen vasta hnkinut niin...tosin takuut ei taida noissakaan... koskea kone rikkoa...) viimeistään tässä kohtaa kannatta heitää se boxsi pois sieltä jonnekin sille paremmin sopivaan paikkan...

Korjaus arvot on ruiskutus määrä millä ruiskutusmäärä korjaataan ko sylinterin kohdalla että kävisi joka sylinterillä yhtä kovaa/tasaisesti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Offipete
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 10.07.2012 21:10

Re: cdi savuttaa, naputtaa ja humputtaa!

Viesti Kirjoittaja Offipete »

CDI203 kirjoitti:
Offipete kirjoitti:Juu, alko savuttamaan aika miehekkäästi tää auto. Semmosta tupakan savun väristä, ei mustaa.
Käynnistyy kyllä ok mutta humputtaa kylmänä, kuulostaa siltä ettei kaikki sylinterit ole ihan mukana ennenkuin kaasuttaa pari kertaa kunnolla.
Ei humpaa kierroksia mutta ei tuo tyhjäkäynti kuulosta ihan terveeltä edes lämpimällä koneella. Tuntuu että suuttimien naputus olis voimistunu myös.
Ohivuodot mittailin about 5 tkm sitten, 10, 12 14 ja 10 ml minuutissa kylmällä koneella. Ehkäpä tuo savutus viittais tiputtavaan suuttimeen?
Onhan näillä jo 355 tkm takana. Vedot tuntuis kuitenkin olevan tallessa (ainakin kierroksilla) on tuo alavääntö tuntunu aina vähän ponnettomalta tässä autossa. Niin ja ei kupli paisuntasäiliö ja jäähdytinnesteet kirkkaat. Yritin tossa pihalla kuunnella näitä suuttimia yks kerrallaan puu kepin välityksellä mut v....ttu niistä mitään selvää saa....... :lol: Oiskohan testerin paikka? Korjaus arvot? Ilmamassamittari. Mitä nää suuttimien korjaus arvot todellisuudessa kuvaa? Mistä se teko-aivo tietää mitä siellä suuttimessa noin fyysisesti tapahtuu?
w202 200cdi -99 manuaali
joo, on tässä se "tuho"lastu, eipä kai tuo yhdistettynä venäjän diiseliin kestävyyttä ainakaan paranna :roll:
Suutin rikki, paineen säädin rikki, paine anturi rikki, korkeapaine pumppu riiki siinä aluksi tarkasteltavaa
Normaali lopput tulos tuhoboxsilla (vaan eikös noita myyvät mainosta kaikenlaisia takuit tyytyväisys ym... eli jos olet sen vasta hnkinut niin...tosin takuut ei taida noissakaan... koskea kone rikkoa...) viimeistään tässä kohtaa kannatta heitää se boxsi pois sieltä jonnekin sille paremmin sopivaan paikkan...

Korjaus arvot on ruiskutus määrä millä ruiskutusmäärä korjaataan ko sylinterin kohdalla että kävisi joka sylinterillä yhtä kovaa/tasaisesti
No ilmankos niitä sanotaan korjaus arvoiksi :)
Poksi poissa kokeilua.... ei muutu mikskään paitsi häviää voimat myös sieltä yläkierroksilta.
Löytyisköhän täältä Etelä-Karjalan alueelta tähtitesteri miehiä tai oisko jotain liikettä suositella missä osattais lukea ja tulkita tietoja? Imatran ympäristössä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: cdi savuttaa, naputtaa ja humputtaa!

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuhoboxeissa on huonoa se kun niillä nostetaan tehoa yleisesti ruiskutus paineita nostaen ja sitten tulee vastaan suutin sisäisten tiivisteiden kesto ja korkea painepumppu alkaa vuotaa kansien alta.
Myy boxi jollekin ja ohjelmoita autosi oikeasti.
Itse an kyllä ajelisi jos suutin kusee tai suihku on epämääräinen.
vaikka jotkut sanoo että huono suihku ei tee mäntään reikää niin en lähtis kokeilemaan moisella kun tuho voi olla kalliskin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: cdi savuttaa, naputtaa ja humputtaa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Offipete kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Offipete kirjoitti:Juu, alko savuttamaan aika miehekkäästi tää auto. Semmosta tupakan savun väristä, ei mustaa.
Käynnistyy kyllä ok mutta humputtaa kylmänä, kuulostaa siltä ettei kaikki sylinterit ole ihan mukana ennenkuin kaasuttaa pari kertaa kunnolla.
Ei humpaa kierroksia mutta ei tuo tyhjäkäynti kuulosta ihan terveeltä edes lämpimällä koneella. Tuntuu että suuttimien naputus olis voimistunu myös.
Ohivuodot mittailin about 5 tkm sitten, 10, 12 14 ja 10 ml minuutissa kylmällä koneella. Ehkäpä tuo savutus viittais tiputtavaan suuttimeen?
Onhan näillä jo 355 tkm takana. Vedot tuntuis kuitenkin olevan tallessa (ainakin kierroksilla) on tuo alavääntö tuntunu aina vähän ponnettomalta tässä autossa. Niin ja ei kupli paisuntasäiliö ja jäähdytinnesteet kirkkaat. Yritin tossa pihalla kuunnella näitä suuttimia yks kerrallaan puu kepin välityksellä mut v....ttu niistä mitään selvää saa....... :lol: Oiskohan testerin paikka? Korjaus arvot? Ilmamassamittari. Mitä nää suuttimien korjaus arvot todellisuudessa kuvaa? Mistä se teko-aivo tietää mitä siellä suuttimessa noin fyysisesti tapahtuu?
w202 200cdi -99 manuaali
joo, on tässä se "tuho"lastu, eipä kai tuo yhdistettynä venäjän diiseliin kestävyyttä ainakaan paranna :roll:
Suutin rikki, paineen säädin rikki, paine anturi rikki, korkeapaine pumppu riiki siinä aluksi tarkasteltavaa
Normaali lopput tulos tuhoboxsilla (vaan eikös noita myyvät mainosta kaikenlaisia takuit tyytyväisys ym... eli jos olet sen vasta hnkinut niin...tosin takuut ei taida noissakaan... koskea kone rikkoa...) viimeistään tässä kohtaa kannatta heitää se boxsi pois sieltä jonnekin sille paremmin sopivaan paikkan...

Korjaus arvot on ruiskutus määrä millä ruiskutusmäärä korjaataan ko sylinterin kohdalla että kävisi joka sylinterillä yhtä kovaa/tasaisesti
No ilmankos niitä sanotaan korjaus arvoiksi :)
Poksi poissa kokeilua.... ei muutu mikskään paitsi häviää voimat myös sieltä yläkierroksilta.
Löytyisköhän täältä Etelä-Karjalan alueelta tähtitesteri miehiä tai oisko jotain liikettä suositella missä osattais lukea ja tulkita tietoja? Imatran ympäristössä?
Boxsin poisto ei valitettavasti ennän auta jos/kun tuhoa on jo tullut
(voihan olla turilla että on joku muukin vika)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

Re: cdi savuttaa, naputtaa ja humputtaa!

Viesti Kirjoittaja Postman »

Mites ilmansuodatin? Millon se on vaihdettu viimeksi? Tukkosella savuttaa ja humppaa ja nykii ja vähän kaikkee.. Halpa homma kokeilla..

Ja vaihdon jälkeen annat vähän aikaa "monoa" autolle, että paikat aukeaa..
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: cdi savuttaa, naputtaa ja humputtaa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Postman kirjoitti:Mites ilmansuodatin? Millon se on vaihdettu viimeksi? Tukkosella savuttaa ja humppaa ja nykii ja vähän kaikkee.. Halpa homma kokeilla..

Ja vaihdon jälkeen annat vähän aikaa "monoa" autolle, että paikat aukeaa..
Niin jos autoon ei ole tehty normaali huoltoja niin vika voi hyvin yksinkertainen huollon puute...
oletus on että autoa huoletaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Offipete
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 10.07.2012 21:10

Re: cdi savuttaa, naputtaa ja humputtaa!

Viesti Kirjoittaja Offipete »

CDI203 kirjoitti:
Postman kirjoitti:Mites ilmansuodatin? Millon se on vaihdettu viimeksi? Tukkosella savuttaa ja humppaa ja nykii ja vähän kaikkee.. Halpa homma kokeilla..

Ja vaihdon jälkeen annat vähän aikaa "monoa" autolle, että paikat aukeaa..
Niin jos autoon ei ole tehty normaali huoltoja niin vika voi hyvin yksinkertainen huollon puute...
oletus on että autoa huoletaan
No niin, vika on selvitetty ja korjattu.......
Ei todella ollu poxin aiheuttama ja vielä vähemmän tukkeutunu ilmanputsari!!!!!!
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6534
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: cdi savuttaa, naputtaa ja humputtaa!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Offipete kirjoitti:
No niin, vika on selvitetty ja korjattu.......
Ei todella ollu poxin aiheuttama ja vielä vähemmän tukkeutunu ilmanputsari!!!!!!
No mikä oli... älä nyt pidä hullua jännityksessä! :? :wtf:
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Offipete
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 10.07.2012 21:10

Re: cdi savuttaa, naputtaa ja humputtaa!

Viesti Kirjoittaja Offipete »

MiHe kirjoitti:
Offipete kirjoitti:
No niin, vika on selvitetty ja korjattu.......
Ei todella ollu poxin aiheuttama ja vielä vähemmän tukkeutunu ilmanputsari!!!!!!
No mikä oli... älä nyt pidä hullua jännityksessä! :? :wtf:

No, aamulla motivoituneena vaihtelin paluupuolen poltto-aineputkien kaikki 8 o-rengasta. Olivat ootelleet vaihtamista tuolla autotallin hyllyllä jo pari viikkoa. Siihen loppu potkiminen ja savutus. Kaynnistyykin herkemmin.
Testerissä käytetty myös ja kaikki arvot järkevissä rajoissa. Tai no, ykkös sylinterin suuttimen korjaus arvo oli muista poikkeava (max +2.8) muissa miinus jotain. Ei aiheuta paniikki kohtausta.
Eli yhteenvetona.......... tuho poxin ihmismielen käsityskyvyn ylittävä, ydinaseisiin verrattava tuhovoima oli kovettanut o-renkaat.
No, vakavasti puhuen kyllä tiedossa on että poxi nostaa ruiskutuspainetta mutta ehkä kuitenkin marginaalisesti verrattuna järjestelmän kokonaispaineeseen.
Jos nää tosiaan vallan tästä särkyy niin kyllä ne särkyy oli poxi tai ei.
Eikä sitten herneitä nenään, kyllä ymmärrän että joillain on markkinointi poliittinen motiivi manata kaikki teho poxit alinpaan helvettiin....... :wink:
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: cdi savuttaa, naputtaa ja humputtaa!

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Offipete kirjoitti:
Jos nää tosiaan vallan tästä särkyy niin kyllä ne särkyy oli poxi tai ei.
Eikä sitten herneitä nenään, kyllä ymmärrän että joillain on markkinointi poliittinen motiivi manata kaikki teho poxit alinpaan helvettiin....... :wink:
Eikä turhaan :lol:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Vastaa Viestiin