CDI:in ohjelmointi
CDI:in ohjelmointi
Hävisi tuolta bittiavaruuteen kerassaan mainio topikki, jostain ihme syystä.
Sieltä varmaan olisi löytynyt vastaukset tähän minua askarruttavaan kysymykseen, muttei sitä topikkia enää löydy... Siksi en voi sieltä vastauksia etsiä kysymykseeni.
Eli kyseessä on W210.006. Siis W210, 220CDI. Ei vilkkuja peileissä jne. Perinteinen ahdin siis...
Kyseinen vehje on koriremontissa. Kaikki ruosteet alkaa olla korjailtu jne.
Ajattelin hieman samalla tehoja lisätä.
Konsepti olisi seuraava:
Ensinnäkin ahdin vaihdetaan malliin VNT, 270 CDI:stä peräsin olevaan. Ohjataanko sitä normaalilla alipainehukkaportinohjauksella? Vai miten... Miten karttaa kuuluu muokata?
Samaan autoon tulee myös Karjalaisen modifioimat suuttimet. 3 bar. MAP anturi ja kuuleri vaihetaan isompaan....
(kyseessä on muuten manuaali malli).
Niin ja yksi suhteellisen tärkeä asia meinasi unohtua, korkeapainepumppu vaihdetaan 320 CDI:n vastaavaan.
Soitin tänään aika monelle "ohjelmoilalle". Eipä sieltä vastausta herunut. ei yhtään.
"ohjelmoijista" jäi sellainen kuva, että asentavat jotain mallikohtaista, mutta geneeristä ohjelmaa. Ei ne mun kysymykseen osanneet vastailla.
No joo...
Kaiken ajattelin tehdä itse, tuon mekaanisen asennuksen ja ehkäpä ohjelman.
Ohjelman tekoon olen varautunut: Mulla on sopiva ohjelmointilaite ja myös WinOls löytyy.
Saako tällä "raudalla" 275 hv irti?
Mitenkäs tuo karttojen muokkaus? Voisiko joku siinä neuvoa?
Mistä löytyisi tietoa tähän liittyen?
Sieltä varmaan olisi löytynyt vastaukset tähän minua askarruttavaan kysymykseen, muttei sitä topikkia enää löydy... Siksi en voi sieltä vastauksia etsiä kysymykseeni.
Eli kyseessä on W210.006. Siis W210, 220CDI. Ei vilkkuja peileissä jne. Perinteinen ahdin siis...
Kyseinen vehje on koriremontissa. Kaikki ruosteet alkaa olla korjailtu jne.
Ajattelin hieman samalla tehoja lisätä.
Konsepti olisi seuraava:
Ensinnäkin ahdin vaihdetaan malliin VNT, 270 CDI:stä peräsin olevaan. Ohjataanko sitä normaalilla alipainehukkaportinohjauksella? Vai miten... Miten karttaa kuuluu muokata?
Samaan autoon tulee myös Karjalaisen modifioimat suuttimet. 3 bar. MAP anturi ja kuuleri vaihetaan isompaan....
(kyseessä on muuten manuaali malli).
Niin ja yksi suhteellisen tärkeä asia meinasi unohtua, korkeapainepumppu vaihdetaan 320 CDI:n vastaavaan.
Soitin tänään aika monelle "ohjelmoilalle". Eipä sieltä vastausta herunut. ei yhtään.
"ohjelmoijista" jäi sellainen kuva, että asentavat jotain mallikohtaista, mutta geneeristä ohjelmaa. Ei ne mun kysymykseen osanneet vastailla.
No joo...
Kaiken ajattelin tehdä itse, tuon mekaanisen asennuksen ja ehkäpä ohjelman.
Ohjelman tekoon olen varautunut: Mulla on sopiva ohjelmointilaite ja myös WinOls löytyy.
Saako tällä "raudalla" 275 hv irti?
Mitenkäs tuo karttojen muokkaus? Voisiko joku siinä neuvoa?
Mistä löytyisi tietoa tähän liittyen?
Re: CDI:in ohjelmointi
Ohjataanko VNT hukkaportilla? Alkaa mennä sekaisin tästä tiedon tulvasta...perkele
Re: CDI:in ohjelmointi
siis mikä topic on hävinny?
Edit: selvis jo
Edit: selvis jo
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 21.09.2012 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: CDI:in ohjelmointi
No tarkoitti ohjataanko sitä alipainekellolla, jollaisella voi ohjata myös perinteistä hukkaporttia.
Vastaus lienee kyllä, tosin se kello kaiketi saisi olla vähän suurempi (halkaisija), että voima varmasti riittää säätämään siipiä salamannopeasti. Ainakin VAG laitoksiin saa ebaystä ostettua edullisesti ihkauusia kelloja, jos sellainen kello tarvitsee erikseen ostaa, mutta kuvittelisin siitä ahtimessa olevan valmiina juuri sopiva kello.
Voisin kysyä jo valmiiksi seuraavan kysymyksen (tuikulle), eli löytyykö tuosta autosta jo valmiina sopiva ahtopaineensäädin venttiili, vai pitääkö sekin hankkia erikseen kun siirrytään hukkaporttiahtimesta VNT ahtimeen. Onko tuo säätimet samoja N75 mitä käytetään volkkareissa ?
Vastaus lienee kyllä, tosin se kello kaiketi saisi olla vähän suurempi (halkaisija), että voima varmasti riittää säätämään siipiä salamannopeasti. Ainakin VAG laitoksiin saa ebaystä ostettua edullisesti ihkauusia kelloja, jos sellainen kello tarvitsee erikseen ostaa, mutta kuvittelisin siitä ahtimessa olevan valmiina juuri sopiva kello.
Voisin kysyä jo valmiiksi seuraavan kysymyksen (tuikulle), eli löytyykö tuosta autosta jo valmiina sopiva ahtopaineensäädin venttiili, vai pitääkö sekin hankkia erikseen kun siirrytään hukkaporttiahtimesta VNT ahtimeen. Onko tuo säätimet samoja N75 mitä käytetään volkkareissa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: CDI:in ohjelmointi
Ajattelin, että se sama alipainehärdelli sopii VNT:n ohjaukseen. Tai siis sen alpianehärdellin ohjaus. Sen aattelin kytkeä VNT:n ohjaukseen. Ja ja...etrade kirjoitti:Ohjataanko VNT hukkaportilla? Alkaa mennä sekaisin tästä tiedon tulvasta...perkele
Mikäs on tuon ahtopainetta ohjaavan kartan nimi? Sen tilalle ajattelin (lähtöarvoisena) kopioida kartan, jolla VNT:ä ohjataan. Ajattelin tämän kartan ottaa sieltä mistä saan, eli W211.006:sta
Eli: VNT:ä ei ohjata hukkaportilla, vaan sitä ohjataan... sähköllä
(Hukkaporttin venttiiliä ohjataan, kai, jonkun sortin PWM virityksellä ja VNT:ä ohjataan samalla tapaa. Eli ohjaus yhteinen, unohetaan alipaineistettu ilma)
Re: CDI:in ohjelmointi
Ei taida olla ihan noin yksinkertainen yhden kartan kopioimishomma 
Selvennetään vielä. Tietokone antaa PWM signaalia, joka on napsuteltua sähköä, joka ohjaa ahtopaineensäätöventtiiliä sähkömagneettisesti, joka säätää alipainetta mekaanisesti, joka vetää tankoa, joka säätää säätää siipiä tai hukkaportin. Simppeliä

Selvennetään vielä. Tietokone antaa PWM signaalia, joka on napsuteltua sähköä, joka ohjaa ahtopaineensäätöventtiiliä sähkömagneettisesti, joka säätää alipainetta mekaanisesti, joka vetää tankoa, joka säätää säätää siipiä tai hukkaportin. Simppeliä

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: CDI:in ohjelmointi
No jaa... Ei varmaan. Se oli oma oletus. Sitä ajattelin käyttää lähtöarvona.veskola kirjoitti:Ei taida olla ihan noin yksinkertainen yhden kartan kopioimishomma
Mietin tätä hieman vielä.
Ja aika helppoa sitä karttaa on WinOlssissa muokata.
Eli: katon raudan W210.006 vs. W211.006.
(teen kytkennät yms. kuten W211:sta)
Ja ja.. luen ohjelmat, molemmista. Etin ahdinta ohjaavan kartan -> muokkaan sen W210:n kartan samanlaiseksi kun W211:sta.
En tiedä miten ahdinta ohjataan. Se säätöalgoritmi on käsittäkseni PID- säätö. (tämä on oletus)
No, elämäni aikana olen noita PID- säätöjä virittänyt useamman sataa...
Oonkohan pahasti hakoteillä?
Re: CDI:in ohjelmointi
Siipien säätöperiaate on ihan erilainen kuin hukkaportin. Luultavasti siinä kohtaa menee metsään. No ehkä kohta tuikku tulee kertomaan miten hukkaporttiohjelma kuuluu oikeasti muuttaa siipiohjelmaksi, ja onnistuuko se miten paljon kartoilla vai vaihdetaanko koko "muisti".
Eronahan on ettei tyhjäkäynnillä (lue: pintakaasulla ajellessa) saa päästää siipiä ihan kiinni ja taasen hukkaportti pitää pitää visusti kiinni. Sikäli hukkaportin ohjain on naurettavan helppo toteuttaa. PID säädinhän semmoisenaan vetäisi ne täysin kiinni, eli jokin logiikka tarvitaan, että se avaa niitä sopivasti. Pyyntökartoissa pitää näkyä ainakin polkimen asento kierrosten lisäksi.
Eronahan on ettei tyhjäkäynnillä (lue: pintakaasulla ajellessa) saa päästää siipiä ihan kiinni ja taasen hukkaportti pitää pitää visusti kiinni. Sikäli hukkaportin ohjain on naurettavan helppo toteuttaa. PID säädinhän semmoisenaan vetäisi ne täysin kiinni, eli jokin logiikka tarvitaan, että se avaa niitä sopivasti. Pyyntökartoissa pitää näkyä ainakin polkimen asento kierrosten lisäksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: CDI:in ohjelmointi
En osaa vastaustani perustella, mutta:
Luulo, vahva siis, on että pääsen hyvin alkuun tuolla W211:n ahtimen ohjauskartalla.
Käsittäkseni yksi kartta ohjaa molemmissa ahtimen toimintaa..
Edelleenkään ei ole tietoa, mutta molemmissa malleissa Y75:llä ohjataan ahdinta.
Edit: Heti muokkausta perään... tuo Y75 on oletus. (oletus ei ole tieto)
Luulo, vahva siis, on että pääsen hyvin alkuun tuolla W211:n ahtimen ohjauskartalla.
Käsittäkseni yksi kartta ohjaa molemmissa ahtimen toimintaa..
Edelleenkään ei ole tietoa, mutta molemmissa malleissa Y75:llä ohjataan ahdinta.
Edit: Heti muokkausta perään... tuo Y75 on oletus. (oletus ei ole tieto)
Re: CDI:in ohjelmointi
.
Tuossa voi hyvin ahdinta ohjata sillä hukkaporttia ohjaavalla alipainesäätimellä (Y75).
270,sen ahdin riittää vähän päälle 220 heppaan noin alkeellisella ohjauksella, mutta toimii, tai saa toimimaan hyvin..
AMGtä vastaavat suuttimet riittää hyvin myös siihen tehoon, vakiolla paineella.
320cdi,n ahdinta käytännössä mahdoton todella hyvin saada tuolla ohjauksella toimimaan.
Veskun mainitsemat PIDit on niin alkeelliselle ohjaukselle rakennettu.
Muiden autojen karttojen kopioiminen ei auta, pitää kokonaan rakentaa "omasta päästä", eli ymmärtää, miten toimii, se ahtojen "ennakointi ja rauhoittuminen" pitää itse rakentaa siihen karttaan.
Ei kamalan vaikea saada jollain lailla toimimaan, loppusäädöissä menee ensimmäisellä kerralla puolenkymmentä versiota, ahtopaine- ja pakopainemittari hyviä apuvälineitä.
Tämä, edc15c5 - ecun ohjelma on kuitenkin niin omanlaisensa näissä cdi,ssä, muistuttaa oikeastaan enemmän niitä loppupään esikammioisten ohjelmia.
Kytkimen pidon/vauhtipyörän väännönkeston kanssa voi tulla ongelmia.
Niissä ohjelmissa, joilla jo vakiona ohjataan VNT-ahdinta, on ahtimelle useita karttoja.
Suuremman ahtimen saaminen toimimaan mahdollisimman hyvin, kuten vakio, vaatii useamman asian yhteensovittamista.
Tuossa voi hyvin ahdinta ohjata sillä hukkaporttia ohjaavalla alipainesäätimellä (Y75).
270,sen ahdin riittää vähän päälle 220 heppaan noin alkeellisella ohjauksella, mutta toimii, tai saa toimimaan hyvin..
AMGtä vastaavat suuttimet riittää hyvin myös siihen tehoon, vakiolla paineella.
320cdi,n ahdinta käytännössä mahdoton todella hyvin saada tuolla ohjauksella toimimaan.
Veskun mainitsemat PIDit on niin alkeelliselle ohjaukselle rakennettu.
Muiden autojen karttojen kopioiminen ei auta, pitää kokonaan rakentaa "omasta päästä", eli ymmärtää, miten toimii, se ahtojen "ennakointi ja rauhoittuminen" pitää itse rakentaa siihen karttaan.
Ei kamalan vaikea saada jollain lailla toimimaan, loppusäädöissä menee ensimmäisellä kerralla puolenkymmentä versiota, ahtopaine- ja pakopainemittari hyviä apuvälineitä.
Tämä, edc15c5 - ecun ohjelma on kuitenkin niin omanlaisensa näissä cdi,ssä, muistuttaa oikeastaan enemmän niitä loppupään esikammioisten ohjelmia.
Kytkimen pidon/vauhtipyörän väännönkeston kanssa voi tulla ongelmia.
Niissä ohjelmissa, joilla jo vakiona ohjataan VNT-ahdinta, on ahtimelle useita karttoja.
Suuremman ahtimen saaminen toimimaan mahdollisimman hyvin, kuten vakio, vaatii useamman asian yhteensovittamista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI:in ohjelmointi
Ahaa... Eli se W211:n kartta ei edes suuntaviivoja tarjoa.
Tätä pitää filosofoida hieman lisää..
Onko tuosta muuten rivienvälistä luettavissa, että "suurempi" korkeapainepumppu on rahan hukkaa?
Tätä pitää filosofoida hieman lisää..
Onko tuosta muuten rivienvälistä luettavissa, että "suurempi" korkeapainepumppu on rahan hukkaa?
Re: CDI:in ohjelmointi
Ei missään nimessä, se on pakko vaihtaa, jos meinaa tavoitella yli 200hp lukemia. Tuotto loppuu auttamatta kesken. Itselläni riitti juuri ja juuri siihen kahteensataan hevoseen, mutta paine ei pysynyt enää pyydetyssä. Eikä kenelläkään ole mukavaa, jos auto sammua pätkähtää kesken rekan ohituksen...Junnu kirjoitti:
Onko tuosta muuten rivienvälistä luettavissa, että "suurempi" korkeapainepumppu on rahan hukkaa?

S212 & W639
Re: CDI:in ohjelmointi
Mulla saattas löytyä ylimääräinen 320 pumppu sun projektiin, vai meneekö mainostamisen puolelle..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: CDI:in ohjelmointi
http://www.iltalehti.fi/autot/2012100816119776_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakin väykkyvanhuksessa eron huomaa per heti ja nimenomaan niin että voimaa on käytössä reilusti entistä enemmän jo alle 2000 kierroksella, sitten 2300 paikkeilla mennään kunnolla (200cdi:ksi, kaikki on suhteellista) eikä tarvitse kierrättää moottoria.
On se helppoa, penkittäminen.Iltalehti kirjoitti:Suovesi tarkisti koneeltaan - tehot olivat nousseet 30 hevosvoimalla ja vääntö 50 newtonilla.
Kuulostaa täysin epäonnistuneelta ohjelmoinnilta.Iltalehti kirjoitti:Sitten testaamaan. Alku tuntui hieman vaisulta. Eroa entiseen ei tahtonut heti huomata. Mutta kun potkaisi kick-downin pohjaan ja vedätti kierrokset äärirajoille, niin on kuin jokin läppä olisi auennut: nyt oli alla eri auto.
Ainakin väykkyvanhuksessa eron huomaa per heti ja nimenomaan niin että voimaa on käytössä reilusti entistä enemmän jo alle 2000 kierroksella, sitten 2300 paikkeilla mennään kunnolla (200cdi:ksi, kaikki on suhteellista) eikä tarvitse kierrättää moottoria.
wiimax.fi
Re: CDI:in ohjelmointi
Optimoiautosi taitaa tehdä suomen parhaat ohjelmat koska kulutuskin laskee autosta riippumatta. On mennyt miljoonien insinöörityö hukkaan kun suomesta olisi löytynyt parempaa tietotaitoa 

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI:in ohjelmointi
Paits että... taitaa noi aveisdatan ohjelmat tulla jostain muualt kuin suomestaJolle kirjoitti:Optimoiautosi taitaa tehdä suomen parhaat ohjelmat koska kulutuskin laskee autosta riippumatta. On mennyt miljoonien insinöörityö hukkaan kun suomesta olisi löytynyt parempaa tietotaitoa

lehtien jutut on muutenkin mittä sattuu joku aika sitten kirjoitelivat että km lukeman muutokseen menisi minuuteja
siihen tarkoitetulla laitella...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI:in ohjelmointi
dealer kirjoitti:...
Kuulostaa täysin epäonnistuneelta ohjelmoinnilta.
Ainakin väykkyvanhuksessa eron huomaa per heti ja nimenomaan niin että voimaa on käytössä reilusti entistä enemmän jo alle 2000 kierroksella, sitten 2300 paikkeilla mennään kunnolla (200cdi:ksi, kaikki on suhteellista) eikä tarvitse kierrättää moottoria.
Toissapäivänä tuli luettua yksi tuon firman ohjelmista tarkistettavaksi mielenkiinnosta ja nopeasti selvisi ohjelman "taso". Hiukkasloukkuautoonkin vaan kylmästi soppaa sieltä suutinkartan etelä-Euroopanpuoleisesta kulmasta ja hyvä tulee. Portugaalin tuuninkiksi sanoisin, vaikka taitavat olla norskien tekeleitä. Taitaa olla niin, että vaan Suomessa osataan nämä hommat kunnolla...
--c220cdi -05 --
Re: CDI:in ohjelmointi
Ei nyt varsinaisesti auta asiaa yhtään mutta pakko avautua noista ohjelmoijista. Niillä on autoihin vaan valmiit ohjelmat joilla saavutetaan yleensä parikymmentä heppaa lisää. Eikös niitten pitäis olla jonkin sortin "ammattilaisia" eikä sellasia että ne osaa jopa kytkeä obd-kaapelin ja valita listasta oikean auton ja sitten ladata valmis ohjelma sisään? Harvempi tuntuu edes tajuavan mitään noista ohjelmista ja vielä harvempi niitä tekee. Jos tuollasta uudempaa autoa haluais oikeasti virittää niin kai jonkun pitäis osata/suostua sellanen ohjelmoimaan kun kerran ammattilaisia ovat
eihän mynä diisselikään laita valmiita pumppuja autoon vaan ne vaihtaa hilut sinne pumpun sisälle
en puhu sillä että ite osaisin ohjelmoida enkä itse asiassa tajua ohjelmista yhtään mitään (en edes kaikista tv-ohjelmista) mutta en sitä harrasta joten ei tarvitsekkaan tajuta. Tällä palstalla toimivat pari ohjelmoijaa on asia erikseen kun he tekevät ohjelmat itse.


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: CDI:in ohjelmointi
Ei ne niistä useinkaan mitään tajua, ja ovat usein vielä sellasia kavereita ettei itsetunto anna myöten tunnustaa etteivät tajua, ja soppa on valmis.
Asioitten päälle ymmärtäviäkin tahoja on. Jotkut niistä kirjoittelevat tälläkin palstalla.
Asioitten päälle ymmärtäviäkin tahoja on. Jotkut niistä kirjoittelevat tälläkin palstalla.
Re: CDI:in ohjelmointi
Juu juu, hiukan jää eri käsitys firman sivuista / jutuista.CDI203 kirjoitti:Paits että... taitaa noi aveisdatan ohjelmat tulla jostain muualt kuin suomestaJolle kirjoitti:Optimoiautosi taitaa tehdä suomen parhaat ohjelmat koska kulutuskin laskee autosta riippumatta. On mennyt miljoonien insinöörityö hukkaan kun suomesta olisi löytynyt parempaa tietotaitoa
Kaverin 120d bemari yritettiin ohjelmoida kyseisessä firmassa. Ekana uhottiin että kohta lähtee kun tehdään oikeen extreme super ohjelma (+100euroa lisää) normaalin päälle. Käytiin koeajolla autolla ja todettiin ettei mitään eroa. Asiantuntian kommentti että ajelkaa pari päivää niin alkaa kulkemaan. Eihän se miksikään siitä muuttunu.

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: CDI:in ohjelmointi
Jolle kirjoitti:Asiantuntian kommentti että ajelkaa pari päivää niin alkaa kulkemaan.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: CDI:in ohjelmointi
Ruosteukot 40v kokemuksella alkanu optimoida autoja. Suunnilleen sama kun lähes jokainen autokorjaamo mainostaa ilmastointihuoltoja ja kannattais muka huollattaa parin vuoden välein.onre kirjoitti:Ei ne niistä useinkaan mitään tajua, ja ovat usein vielä sellasia kavereita ettei itsetunto anna myöten tunnustaa etteivät tajua, ja soppa on valmis.
Rikkovat vaan paikat.
Re: CDI:in ohjelmointi
tutkit vähän vw transportin t4 edc15 ohjelmaa jossa on vnt ohjaus niin eiköhän se siitä aukeeJunnu kirjoitti:Ahaa... Eli se W211:n kartta ei edes suuntaviivoja tarjoa.
Tätä pitää filosofoida hieman lisää..
Onko tuosta muuten rivienvälistä luettavissa, että "suurempi" korkeapainepumppu on rahan hukkaa?
ei kuitenkaan suoraan kopioimalla kartastotkin on erikokoisia mutta suuntaa antavia ideoita voi syntyä
Re: CDI:in ohjelmointi
Sieltä se viisaus löytyi. Kiitos!xr kirjoitti: tutkit vähän vw transportin t4 edc15 ohjelmaa jossa on vnt ohjaus niin eiköhän se siitä aukee
ei kuitenkaan suoraan kopioimalla kartastotkin on erikokoisia mutta suuntaa antavia ideoita voi syntyä
[hatunnosto ja tosi korkeelle]
Re: CDI:in ohjelmointi
Jokos on ohjelmat tehty autoon ?
Re: CDI:in ohjelmointi
.
Ihan useita noita olen tehnyt, jotain kymmenen ja kahdenkymmenen väliin, monentasoisesti rakennettuja.
Paras tulee, kun ahtimen lisäksi pumppu, cooleri ja mappianturikin on vaihdettu ja auto on automaatti.
Vakion korkeapainepumpun tuotto juuri ja juuri riittää sataan milliin, mutta niin on tarkalla, ettei se enää kykene täyteen ruiskutuspaineeseen.
Tästä seuraa, että ne reilut 400nm ja parisataa heppaa tulee ulos savun kanssa.
Kun paine ei pysy ihan tavoitteessa, pidentää ohjelma ruiskutusaikaa, jotta ruiskutus pyyntöön päästäisiin.
Vikatilaraja tuossa on aika matalalla, 1100 baarissa.
Hyvin toimiva paketti tulee, kun kunnollisista osista tekee.
Ihan useita noita olen tehnyt, jotain kymmenen ja kahdenkymmenen väliin, monentasoisesti rakennettuja.
Paras tulee, kun ahtimen lisäksi pumppu, cooleri ja mappianturikin on vaihdettu ja auto on automaatti.
Vakion korkeapainepumpun tuotto juuri ja juuri riittää sataan milliin, mutta niin on tarkalla, ettei se enää kykene täyteen ruiskutuspaineeseen.
Tästä seuraa, että ne reilut 400nm ja parisataa heppaa tulee ulos savun kanssa.
Kun paine ei pysy ihan tavoitteessa, pidentää ohjelma ruiskutusaikaa, jotta ruiskutus pyyntöön päästäisiin.
Vikatilaraja tuossa on aika matalalla, 1100 baarissa.
Hyvin toimiva paketti tulee, kun kunnollisista osista tekee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI:in ohjelmointi
Entäs ku auto on tuo manuaali nii minkä verra semmone sitte kestää ? Mietin vaan kun sanoit että automaatti olisi paras vaihtoehto..