-87 SEC käyntimurheet

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

-87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Elikkäs -87 500SEC:issä käyntimurheita, ei lähde normaalisti käymään vaan joutuu sahaamaan, nopeasti testattuna eile näytti ettei kylmäkäynnistys suutin suihkaise bensaa. Yj-rele on ehjä. Tyhjäkäynti seilaileii ja vaihteen kun laittaa päälle suurinpiirtein tukehtuu ja seoksen säädöstä riippuen joko tukehtuu tai jää juuri ja juuri käymään. Tuntuu ettei kävisi kaikilla silti kaikki tulpat saman näköisiä eli mustia niinkuin rikkaalla seoksella. Millään sitä ei tunnu säätöihin saavan.
Olisikohan voinut jotain vielä jäädä irti, moottorista oli nokat irti ja hiottavana ennen kävi muutoin normaalisti paitsi kuluneen nokan aiheuttama käyntihäiriö. Ykköslohkon suuttimet putsailin eilen, ei minkäänlaista vaikutusta tulpan johdot pitäisi olla ok ja ainakin stroboskooppi ilmaisee että joka johdossa kipinä käydessä kulkee, tyhjäkäynnin säädin ilmeisesti toimii koska kun johdon ottaa irti nousee kierrokset suht reippaasti.
Paljon on tullut kaikkea kaiveltua ja kokeiltua ilman sen kummempia vaikutuksia...
Lisäystä:
Ainakin bensapumppu oli tulossa tiensä päähän eilen jo vähän ilmoitteli nyt sitten rajumpaa metakkaa ja lähtee todella vaivoin käyntiin muutaman hassun pytyn voimin, ilmeisesti paineen puutteen takia??
Olisko koko oireilu voinut olla "vain" tuosta kiinni? Kolme kertaa kun peräkkäin käyttää nopeasti sytkävirrat päällä että pumppu rohahtaa ja pysähtyy niin neljännellä lähtee pariksi sekunniksi käyntiin parin pytyn voimalla. Montakos pumppua tuossa kyseisessä Mersussa on?
Mistäs semmoisen tai semmoiset edullisimmin hankkii, uusi suodatin myös luonnollisesti tai löytyykö joltain pumppua käytettynä sopuhintaan?
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja karra »

En saanut EPC:tä auki, luulisin että 2 pumppua on. 1987 560 SECissä on 2 pumppua sarjassa, ei rinnan!

Rockautosta pumppu autoosi 52 euroa:

Kuva

Näyttäs käyvän aika moneen muuhun autoonkin mm Ford Fiestaan eli kannattaa kysellä Suomesta tarvikkeena :P . Ja filtteri vaikka motonetista parilla kympillä, jenkeistä senkin saisi puoleen hintaan ...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Juu pitää selvittää, että onko niitä tosiaan kaksi. Moponet oli nyt ainut mis pääsin vilkaisemaan eikä siinä ollut mainintaa kahdesta pumpusta enkä tosiaa päässy tuonne alle kunnolla kurkattua...
Oli aika suolainen vaan hinta tuossa moponetin bosch pumpussa että ideat on tosiaa tervetulleita. Suodatin siel oli just se parikymppii ja se meneekin uusiksi. Onko sulla linkki hollilla siinä tuohon pumppuun? Onko tietoo mihin toi tarkalleen nostaa paineet vakiona siis tuon oma paineensäädin? 5, jotain vai tasan 5? Tuleeko mitään hyötyjä jos nostais aavistuksen vielä paineita sitten kun uusi pumppu paikoillaan?
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja karra »

Juu tuolta menet autosi kohdalle: http://www.rockauto.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Siellä on ne sopivuudet muihin yms. Muistelen että ihan tarvikeliikkeet myyvät tuollaisia halpojakin.

Paineen nostosta en osaa sanoa; paine-eron oikea suhde on määräjakajan toiminnalle tärkeää eli ei kannattane alkaa yrittää muuttaa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Pitääpäs tutkiskella tuolta, pumppu nyt on jokatapauksessa hommattava...
Tarkkahan tuo on ja varsinkin paineen lasku aiheuttaa vaikka mitä mielenkiintoista käyntimurhetta...
Tuumasin vaan paineen nostoa pari baarin osaa, kakkua menisi hieman enempi sisään kun paine olisi vain 0,1:kin korkeampi se että hyödyttääkö se KE-Jetissä mitään ei ole mulla tiedossa.
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Suomesta tosiaa ensisijaisesti noita haeskelen ja käytettyä mieluiten...
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja unski »

tuumasin vaan paineen nostoa pari baarin osaa, kakkua menisi hieman enempi sisään kun paine olisi vain 0,1:kin korkeampi se että hyödyttääkö se KE-Jetissä mitään ei ole mulla tiedossa.
Ei mitään merkitystä, korkeintaan haittaa. Määränjakaja toimii tosiaan paine-ero periaatteella. Eli jos nostat käyttöpainetta sisäinen paine nousee, mutta paine ero ei muutu mihinkään. Suuttimille menee siltikin se sama määrä tavaraa.

KE:n toimitaperiaatteeseen kannattaa tutustua hyvin ennen kuin alkaa pohtimaan muutoksia alkuperäisestä. Netistä löytyy hyvinkin paljon kuvauksia järjestelmän toiminnasta.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Kiitoksia, jätetään moiset jutut siis rauhaan ja keskitytään vaan bensapumpun metsästykseen ja tuon käyntihäiriön korjailuun sikäli ettei tule pumpun vaihdolla kuntoon, olisi kyllä varsin loistavaa jos tuo oireilu olisi ollut jo pumpun pettämisen merkkejä...
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Mikähän se tarkka paine on mihin tuo paineensäädin sen säätää? Ja paljonko tarveis tuottoa olla eli millaisella pumpulla voisi alkuperäisen korvata tai alkuperäiset jos niitä on kaksi siellä?
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja unski »

systeemipaine 6.2-6.4 bar. Pumpun tuotto paluulinjasta miniimissään 1 litra 40 sek.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Jeps eli tuollaiseen pystyviä pumppuja pitäs kyllä löytyä, ja silloinhan yksikin riittä eikö?
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja unski »

Näinpä juuri. Jos et laita alkuperäisiä, niin varmista virran tarve, jotta sulake ja johdot riittävät.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Alkuperäiset tulisi niin hintaviksi, et luulen että tässä vaiheessa ei tule kuuloonkaan eikä käytettyjä ole oikein tyrkytetty.
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei vanahoja kannata laittaa, niistä ei ole kun jälestäpäin harmia, itte ostin osasilta molemmat uuvet ja tais maksaa 120€ molemmat yht.
osasilla pitäs olla ohojelma millä näkkee kummoset pumput sinne kuuluu, ite ostin bossilaiset jo viime talavena ja kesällä vaihoin uusiin ja samalla suodatin ja kunnostetun sankaraudan ja pumppujen ympärille ehejät muovi renkaat ja letkut ja putket :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Re: -87 SEC käyntimurheet

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Juu siis mieluusti uudet kunhan pysyy kustannukset järkevinä... Pitäs tosiaan vaan löytää sopivat tai sopiva voihan ton paketin korvata samantei yhdellä kunhan paine ja tuotto riittää...
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Vastaa Viestiin