W211 270cdi nakuttaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Re: W211 270cdi nakuttaa

Viesti Kirjoittaja Carman »

ropey kirjoitti:Itsellä w211 320 cdi:ssä 2004 sama ongelma ilmeni moottorin pesun jälkeen. Ongelma poistui kun irroitin egr-venttiilin johdon ja kytkin takaisin. Palautui kuitenkin muutaman viikon kuluttua. Vaihdettiin ilmamassamittari ja egr, sen jälkeen on pelannut. Ihmetytti vain se ettei antanut mitään vikakoodeja aiheen tiimoilta. Herääkin kysymys onko autossani tehoboxi piilossa tms. joka estää vikakoodeja. Kuinka voi tarkistaa onko boxi tms viritys laitettu?
Jos ei konehuoneessa näy ylimääräistä boxia niin kannattaa kurkata kojelaudan alle.
Omassani boksi oli kuskin jalkatilan yläpuolella, siellä mistä menee johtosarjat konehuoneen sulakerasiaan.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Re: W211 270cdi nakuttaa

Viesti Kirjoittaja Carman »

epk kirjoitti:katsoitko mitä arvoja se rikkinäinen rail-paineanturi antoi kun otti boxin pois välistä ?
Paineanturissa ei ilmeisesti ollut mitään vikaa.
Paineensäädin ja määränsäädin antoivat ihan ohjearvojen mukaisia lukemia.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Re: W211 270cdi nakuttaa

Viesti Kirjoittaja Carman »

Tuollainen purkki siellä oli:

Kuva
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 270cdi nakuttaa

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Mulla samaa murhetta tuossa pyttyä lyhyemmässä versiossa. Käynti on karkea muihin vastaaviin verrattuna. Etenkin vaihde päällä kalkattaa rumasti. Vikakoodeja ei tee, ja toimii muuten normaalisti, mutta käynti on ruma. Kaikki suuttimet on uudet. Määränsäätöventtiiliä testattu, ei vaikutusta. Ei tehobokseja välissä, softa muutettu.

Starin määränsäätöventtiilin ja paineensäätöventiilin testillä määränsäädin toimii oikein. Paineensäätöventtiilissä arvot ovat koholla lähellä raja-arvoa. Muutaman kerran tein testin ja 2 kertaa ylittyi raja-arvo, kerran sain arvon hyppäämään kolmekin kertaa raja-arvon yli, jolloin starin mukaan paineensäädin on vaihdettava. Eli tuo paineensäädin alkaa olemaan tiensä päässä.

Miten lie pidemmissä koneissa, saako tuota paineensäädintä erikseen? Tähän omaan tötteröön EPC näyttää, ettei saa pelkkää paineensäädintä vaan tulee koko rail-putki. Hinta koko railille on arvokkaan oloinen...
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Re: W211 270cdi nakuttaa

Viesti Kirjoittaja Carman »

Timo T. kirjoitti:Mulla samaa murhetta tuossa pyttyä lyhyemmässä versiossa. Käynti on karkea muihin vastaaviin verrattuna. Etenkin vaihde päällä kalkattaa rumasti. Vikakoodeja ei tee, ja toimii muuten normaalisti, mutta käynti on ruma. Kaikki suuttimet on uudet. Määränsäätöventtiiliä testattu, ei vaikutusta. Ei tehobokseja välissä, softa muutettu.

Starin määränsäätöventtiilin ja paineensäätöventiilin testillä määränsäädin toimii oikein. Paineensäätöventtiilissä arvot ovat koholla lähellä raja-arvoa. Muutaman kerran tein testin ja 2 kertaa ylittyi raja-arvo, kerran sain arvon hyppäämään kolmekin kertaa raja-arvon yli, jolloin starin mukaan paineensäädin on vaihdettava. Eli tuo paineensäädin alkaa olemaan tiensä päässä.

Miten lie pidemmissä koneissa, saako tuota paineensäädintä erikseen? Tähän omaan tötteröön EPC näyttää, ettei saa pelkkää paineensäädintä vaan tulee koko rail-putki. Hinta koko railille on arvokkaan oloinen...
Täsmälleen samat oireet kun mulla.
Eli siis paineensäädin vaihtoon.

Mersu ei myy enää kuin koko rail-putken (sis. säädin ja paineanturi), KL-varaosista sain ainakin omaani erillisen säätimen, oli Bosch-laatikossa. Hinta reilu parisataa.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
Vastaa Viestiin