KE-JETRONIC, 0438121082 ilmamäärämittari 0-asento, videoita
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
KE-JETRONIC, 0438121082 ilmamäärämittari 0-asento, videoita
Sammui tosiaan vauhdissa, mutta lähti kyllä hetki käyntiin uudelleen.
Vikakoodiksi antoi vikakoodi 7 pin 3:sta = TNA- Signal (prm) at cfi control module illogical
Mistä lähteä oikein kyseistä vikaa hakemaan?
On vikakoodin resetoitu, ja seurannassa..
Vikakoodiksi antoi vikakoodi 7 pin 3:sta = TNA- Signal (prm) at cfi control module illogical
Mistä lähteä oikein kyseistä vikaa hakemaan?
On vikakoodin resetoitu, ja seurannassa..
Viimeksi muokannut Kryptonite, Su 18.11.2012 13:44. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/8 ... nning.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla oli asiasta puhuttu myös, niin suositeltiin polttoainepumpun releleen ja YJ-releen vaihtoa. Tosin YJ-rele on autossa uusi, mutta MAS-relettä en ole vaihtanut missään vaiheessa.
Tuolla oli asiasta puhuttu myös, niin suositeltiin polttoainepumpun releleen ja YJ-releen vaihtoa. Tosin YJ-rele on autossa uusi, mutta MAS-relettä en ole vaihtanut missään vaiheessa.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Tänään taas ei ollut mitään ongelmaa. auto toimi niin kuin pitää
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Tänään sammui jälleen kerran töistä päästyä. Ajoin peräti 100m työpaikalta ja rupesin jarruttamaan risteykseen ja kierrokset putosi suoraan alas ja auto sammahti. tarkistin vikakoodit. mitään vikaoodia ei tallentunut.
Nyt olen ihan ihmeissäni. Taidan nyt ihan summan mutikassa yrittää kokeilla toista MAS-relettä autoon. Jospä tuo polttoainepumpun rele tossa mas-releessä pätkisi.. Kysyin vehosta, niin kuulemma vanha osa 0115458332 on korvattu numerolla 0125454832 ja vehon hinta oli 635,00€
Tilasin ebaystä..
Jos muilla on ideoita, niin voi jakaa..
Autoon on juuri vaihdettu juuri mm
Uudet suuttimet
Uudet tulpat
uusi virranjakaja ja pyörijä
Mm, auto ei sammu jos pitää jalkaa kokoajan kaasulla. Eli toista jalkaa kaasulla toista jarrulla.
Nyt olen ihan ihmeissäni. Taidan nyt ihan summan mutikassa yrittää kokeilla toista MAS-relettä autoon. Jospä tuo polttoainepumpun rele tossa mas-releessä pätkisi.. Kysyin vehosta, niin kuulemma vanha osa 0115458332 on korvattu numerolla 0125454832 ja vehon hinta oli 635,00€
Tilasin ebaystä..
Jos muilla on ideoita, niin voi jakaa..
Autoon on juuri vaihdettu juuri mm
Uudet suuttimet
Uudet tulpat
uusi virranjakaja ja pyörijä
Mm, auto ei sammu jos pitää jalkaa kokoajan kaasulla. Eli toista jalkaa kaasulla toista jarrulla.
220.128 Black Mirror
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Kampiakselin asentotunnistin? Ainakin oireilu ilman vikakoodeja viittaisi alkulähteille.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Saattasin antaa äänen kanssa asentotunnistimelle, ei nimittäin omastakaan antanut vikakoodeja.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Se on Vaihdettu uuteen vuosi sitten. Eli tämä mikä on starttimoottorin takana piilossa. Jos se on viallinen niin auto ei käynnisty. Ja miksi auto toimii kierroksilla jos kampiakselin asentoantura on viallinen?
220.128 Black Mirror
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Itellä oli kans tota sammuilua coupessa, joka tuntui välillä johtuvan kuun asennosta. Joskus saattoi mennä pitkäänkin että auto toimi 100% ja joskus taas sammui lähes päivittäin (samanlailla juuri risteyksiin hiljennettäessä kaasu ylhäällä). Vikaa etsittiin, mutta sitä ei löytynyt, loppujen lopuksi opin elämään ongelman kanssa = opin tunnistamaan potentiaalisen sammumishetken ja ajoin kahdella jalalla (jarru + aavistus kaasua) risteyksiin. Kokeilematta taisi jäädä juuri kampiakselin asentotunnistin, bensapumppu ja tietty itse sytytysyksikkö.
Oletko seurannut moottorin lämpötilaa silloin kun se sammuu? Itsellä toi sammuilu meni vielä niin, että ihan kylmänä kaikki ok, sitten kun lämmöt jossain 60-70c välillä, niin sammui (eli just pienen matkan ajon jälkeen), sitten taas täysin lämpimänä 80c+ kaikki ok. Eli lämpimällä koneella ei sammunut koskaan.
Oletko seurannut moottorin lämpötilaa silloin kun se sammuu? Itsellä toi sammuilu meni vielä niin, että ihan kylmänä kaikki ok, sitten kun lämmöt jossain 60-70c välillä, niin sammui (eli just pienen matkan ajon jälkeen), sitten taas täysin lämpimänä 80c+ kaikki ok. Eli lämpimällä koneella ei sammunut koskaan.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Tietämättä tarkkaan, niin vaikuttaisi siltä kuin tappaisi virran. Sensorinhan ei tarvitse olla totaalisesti mäsä, jolloin auto ei todellakaan käynnisty. Mutta autosi kaltainen oireilu voi johtua sensorin toiminnan puutteesta (vaikkakin vain vuoden vanha). Kannattaa lähteä alkulähteistä liikkeelle.Kryptonite kirjoitti:Se on Vaihdettu uuteen vuosi sitten. Eli tämä mikä on starttimoottorin takana piilossa. Jos se on viallinen niin auto ei käynnisty. Ja miksi auto toimii kierroksilla jos kampiakselin asentoantura on viallinen?
Monesti juuri tällaista oireilua.Groove kirjoitti:Oletko seurannut moottorin lämpötilaa silloin kun se sammuu? Itsellä toi sammuilu meni vielä niin, että ihan kylmänä kaikki ok, sitten kun lämmöt jossain 60-70c välillä, niin sammui (eli just pienen matkan ajon jälkeen), sitten taas täysin lämpimänä 80c+ kaikki ok. Eli lämpimällä koneella ei sammunut koskaan.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
löytyy mas releitä parikin kappaletta ja ruiskuboksi ja hintaa 30 euroa per purkki ja on irroitettu toimivasta värkistä
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Ite kerkesin tuon mas relee tilaan saksasta.
Itse jotenkin epäilen seuraavia ongelmia autossa johon vika voisi jäädä,
Polttoaineen saanti eli polttoainepumput tai rele. Taikka voisiko tyhjäkäyntimoottori sekoilla eli lisäilmaluistin.
Tyhjäkäynnille kierrokset ovat muutenkin aivan liian alhaiset.
Kylmänä auto toimii moitteita. Ongelma on esiintynyt haaleana että kuumaana. On sammunut 40km ajon jälkeen risteykseen tai sitten just heti koneen vähän lämmittyä
Jotenkin tuo kampiakselin anturi vaikuttaa niin kaukaa haetulta. Koska rikkinäinen antura, niin auto ei lähde käyntiin. Siihe ei vaikuta onko kone kylmä tai lämmin. Jos antura on viallinen niin auto ei kyllä pysy käynnissä edes kierroksillä ja käynti olisi aivan paska koska ajoitus olisi aivan sekaisin jos vähänkin oireilee ja tällöin luulisi tuleva herkemmin vika esille kierroksilla
Itse jotenkin epäilen seuraavia ongelmia autossa johon vika voisi jäädä,
Polttoaineen saanti eli polttoainepumput tai rele. Taikka voisiko tyhjäkäyntimoottori sekoilla eli lisäilmaluistin.
Tyhjäkäynnille kierrokset ovat muutenkin aivan liian alhaiset.
Kylmänä auto toimii moitteita. Ongelma on esiintynyt haaleana että kuumaana. On sammunut 40km ajon jälkeen risteykseen tai sitten just heti koneen vähän lämmittyä
Jotenkin tuo kampiakselin anturi vaikuttaa niin kaukaa haetulta. Koska rikkinäinen antura, niin auto ei lähde käyntiin. Siihe ei vaikuta onko kone kylmä tai lämmin. Jos antura on viallinen niin auto ei kyllä pysy käynnissä edes kierroksillä ja käynti olisi aivan paska koska ajoitus olisi aivan sekaisin jos vähänkin oireilee ja tällöin luulisi tuleva herkemmin vika esille kierroksilla
220.128 Black Mirror
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Itsellä vaihdettiin myös tyhjäkäyntimoottori, mutta ei vaikutusta. Yksi kohde voisi olla vielä nokka-akselin asentotunnistin?Kryptonite kirjoitti:Taikka voisiko tyhjäkäyntimoottori sekoilla eli lisäilmaluistin.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Aloitetaan siitä että miten saisi kasvatettua tyhjäkäynti kierroksia? Eikö Teoriassa tuo lisäilaluistin ole se mistä voisi säätää tyhjäkäyntiä? Haluaisin kovasti nostattaa tyhjäkäyntiä noin 200-300prm tällä hetkellä se heiluu 500-600, kun sen pitäisi olla 700-900prm meinaan auton sielunelämä muuttuu täysin kun kierroksia on vähän enemmän tyhjäkäynnillä ja loppuu se sammuminen. Luin ihan mersun tiedoista että m104 moottorissa pitäisi olla poiketen normaalia korkeampi tyhjäkäynti.
Voin kaivaa tiedon myöhemmin. Muistaakseni olivat juuri ilmoittaneet 800-900prm
Jos nokka-akselin asentoantura on viallinen niin siitä jää kyllä tieto vikamuistiin.
Voin kaivaa tiedon myöhemmin. Muistaakseni olivat juuri ilmoittaneet 800-900prm
Jos nokka-akselin asentoantura on viallinen niin siitä jää kyllä tieto vikamuistiin.
220.128 Black Mirror
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Okei. Mä muistelen kyllä että tommonen 500-700 olis ihan normaali tyhjäkäynti tolle koneelle. Omassakin pyöri tyhjäkäynnin kierrokset niillä main kun kone oli täysin lämmennyt.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Groove kirjoitti:Itellä oli kans tota sammuilua coupessa, joka tuntui välillä johtuvan kuun asennosta. Joskus saattoi mennä pitkäänkin että auto toimi 100% ja joskus taas sammui lähes päivittäin (samanlailla juuri risteyksiin hiljennettäessä kaasu ylhäällä). Vikaa etsittiin, mutta sitä ei löytynyt, loppujen lopuksi opin elämään ongelman kanssa = opin tunnistamaan potentiaalisen sammumishetken ja ajoin kahdella jalalla (jarru + aavistus kaasua) risteyksiin. Kokeilematta taisi jäädä juuri kampiakselin asentotunnistin, bensapumppu ja tietty itse sytytysyksikkö.
Oletko seurannut moottorin lämpötilaa silloin kun se sammuu? Itsellä toi sammuilu meni vielä niin, että ihan kylmänä kaikki ok, sitten kun lämmöt jossain 60-70c välillä, niin sammui (eli just pienen matkan ajon jälkeen), sitten taas täysin lämpimänä 80c+ kaikki ok. Eli lämpimällä koneella ei sammunut koskaan.
Mites sulla tuo nopeusmittari? tökkiikö/pomppiiko yhtään? vaijerissa vikaa? voisiko vika olla niin yksinkertainen? itellä ruvennyt tökkimään 20-40km/h vauhdissa ja jotenkin tuosta vaijerin pyörimisestä sehän taitaa tuo half efect antura mitata tuon nopeuden.. Jos mittaa väärin, niin eipä osaa havaita tyhjäkäyntiä..
http://www.w124performance.com/service/ ... 3-1693.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
220.128 Black Mirror
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Nopeusmittari pomppi jossain noin 40-50km/h nopeudessa, mutta en tiedä asiasta sen enempää/en tutkinut asiaa. Ajattelin vaan, että se alkaa vanhuuttaan haahuilemaan..Kryptonite kirjoitti:Mites sulla tuo nopeusmittari? tökkiikö/pomppiiko yhtään? vaijerissa vikaa?
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammui ajosta aamulla.
Nythän tämä rupeaa olemaan oikein mielenkiintoista! Nimittäin perheen käyttöauto Golf IV V5 oireilee juuri mittarin hyppiessä. Aivan samat oireet kuin tässä ketjussa aikaisemmin kuvaillut. Sattumaa tai ei...(?). Auto tällä hetkellä pajalla. Vaihdettu kipinänvahvistin, puolayksikkö, kaikki tulpanjohdot puolineen, ei muutosta. Tutkitaan...Groove kirjoitti:Nopeusmittari pomppi jossain noin 40-50km/h nopeudessa, mutta en tiedä asiasta sen enempää/en tutkinut asiaa. Ajattelin vaan, että se alkaa vanhuuttaan haahuilemaan..Kryptonite kirjoitti:Mites sulla tuo nopeusmittari? tökkiikö/pomppiiko yhtään? vaijerissa vikaa?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: 300CE-24V sammuilee risteyksissä.
Yj-rel onko nyt käytetty vai mikä voi olla myös viallinen vielä eli tinausta.
Sammuminen risteykseen voi olla myös tossa lämpötila alueella jossakin moottorin lämpötila anturissa ...mutta tämä on arvailua.
tästä on ollut juttua ennenkin mutta en nyt muista vikaa sille.
toi tyhjäkäynnin nosto on kyllä vaikea operaatio mutta kun kaikki on kunnossa ruiskupuolella niin auto kyllä toimii ja ei sammu.
Katsopa muuten virranjakajan sisään koska luulen ongelman olevan siellä.
Sammuminen risteykseen voi olla myös tossa lämpötila alueella jossakin moottorin lämpötila anturissa ...mutta tämä on arvailua.
tästä on ollut juttua ennenkin mutta en nyt muista vikaa sille.
toi tyhjäkäynnin nosto on kyllä vaikea operaatio mutta kun kaikki on kunnossa ruiskupuolella niin auto kyllä toimii ja ei sammu.
Katsopa muuten virranjakajan sisään koska luulen ongelman olevan siellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammuilee risteyksissä.
Se on hyvä kun kukaan ei lue mitä olen kirjoittanut.
Autoon on vaihdettu juuri uusi virranjalaja ja pyöriä merkkiä bosch
Myös alkuperäiset tuplat on vaihdettu. Tulpanjohdot ovat uudet. Uudet suuttimet ja tivarit.
Puola on uusi. Kampiakselin asentoanturi on uusi. Akku on vaihdettu. Lisäilmaluistin on vaihdettu.
Imuilman lämpötila-anturi on vaihdettu. Moottorin lämpötila-anturi on vaihdettu (4-napa)
Mittariston hall-anturi on vaihdettu. Yj-rele on vaihdettu.
Comfort-boxi on vaihdettu. Ruiskuboxi on vaihdettu. Eha on vaihdettu.
Ps Mittariston nopeusvaijerin tökkimisen sain loppumaan. Irroitin mittaristosta vaijerin ja suihkautin vaijerin sisään tuollaista ketjurasvaa. Nyt toimii se nätististi. Toistaiseksi auto ei ole sammunut. Seurantaa.
Autoon on vaihdettu juuri uusi virranjalaja ja pyöriä merkkiä bosch
Myös alkuperäiset tuplat on vaihdettu. Tulpanjohdot ovat uudet. Uudet suuttimet ja tivarit.
Puola on uusi. Kampiakselin asentoanturi on uusi. Akku on vaihdettu. Lisäilmaluistin on vaihdettu.
Imuilman lämpötila-anturi on vaihdettu. Moottorin lämpötila-anturi on vaihdettu (4-napa)
Mittariston hall-anturi on vaihdettu. Yj-rele on vaihdettu.
Comfort-boxi on vaihdettu. Ruiskuboxi on vaihdettu. Eha on vaihdettu.
Ps Mittariston nopeusvaijerin tökkimisen sain loppumaan. Irroitin mittaristosta vaijerin ja suihkautin vaijerin sisään tuollaista ketjurasvaa. Nyt toimii se nätististi. Toistaiseksi auto ei ole sammunut. Seurantaa.
220.128 Black Mirror
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammuilee risteyksissä.
Taas oppii jotain uuttaKryptonite kirjoitti:¨Autoon on vaihdettu juuri uusi virranjalaja ja pyöriä merkkiä bosch
Myös alkuperäiset tuplat on vaihdettu. Tulpanjohdot ovat uudet. Uudet suuttimet ja tivarit.
Puola on uusi. Kampiakselin asentoanturi on uusi. Akku on vaihdettu. Lisäilmaluistin on vaihdettu.
Imuilman lämpötila-anturi on vaihdettu. Moottorin lämpötila-anturi on vaihdettu (4-napa)
Mittariston hall-anturi on vaihdettu. Yj-rele on vaihdettu.
Comfort-boxi on vaihdettu. Ruiskuboxi on vaihdettu. Eha on vaihdettu.
Ps Mittariston nopeusvaijerin tökkimisen sain loppumaan. Irroitin mittaristosta vaijerin ja suihkautin vaijerin sisään tuollaista ketjurasvaa. Nyt toimii se nätististi. Toistaiseksi auto ei ole sammunut. Seurantaa.

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammuilee risteyksissä.
Noh kyllä auto jälleen sammui tänään kun lähdin lauantain kunniaksi tienpäälle säätämään automaattilaatikkoa. Noh kerran sammui juuri lämmettyä liikennevaloihin hidastaessa. heti se kyl rusahti käyntiin kun starttas. Noh paha mennä sanomaan. Uudempaa MAS-relettäkin on nyt kokeiltu. Ei vaikutusta.
Itselläni autossa sellainen vika että joku automekaanikko on aikoinaan tähän katalysaattorin todennäköisesti vaihtanut koska tästä on jäänyt itse tukirauta asentamatta, jolloin katalysaattorin paino on pelkästään pakosarjojen varassa.Täten todennäköisesti on kovassa lämmössä ja kovan painon vuoksi menneet kieroiksi. Olen huomannut isommilla kierroksilla että kuuluu pientä pörinää konehuoneesta/moottorista. Epäilen että vika on pakosarjoissa. Myös kun olen mittaillut nyt joka päivä seosten käyttäytymistä, niin kokoajan on havaittavissa pientä muutosta. Täten olen tullut siihen tulokseen että ilman määrä muuttuu putkessa, ja lamda täten säätelee seosta erillailla. Täten päästään siihen että putkessa on liikkaa ilmaa, eli täten auto käy kokoajan liian laihalla ja saa liian vähän bensaa, joka aiheuttaa nyt sammumisongelmia. En tiedä mutta lähden tästä liikenteeseen. On kuitenkin kettumainen vika koska tällöin auto luulee että kaikki on kunnossa vaikka ei olekkaan. Yksi tärkeä osa kun tarkastellaan bensa moottoria ja sen kuntoa, että pakosarja ja putkisto ennen lamda-anturia on kunnossa että voidaan seos säätää kohdilleen.
Minulla on nyt tässä menossa vääntöä yhdestä parista pakosarjoa, mutta ne pitäisi käyttää varmuuden vuoksi oikasussa, ettei ole sama juttu korvaavien pakosarjojen kanssa.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=29657" onclick="window.open(this.href);return false; , tuolta löytyy vähän enemmän juttua koko auton projekti touhuista.. Jos jotakuta kiinnostaa..
Itselläni autossa sellainen vika että joku automekaanikko on aikoinaan tähän katalysaattorin todennäköisesti vaihtanut koska tästä on jäänyt itse tukirauta asentamatta, jolloin katalysaattorin paino on pelkästään pakosarjojen varassa.Täten todennäköisesti on kovassa lämmössä ja kovan painon vuoksi menneet kieroiksi. Olen huomannut isommilla kierroksilla että kuuluu pientä pörinää konehuoneesta/moottorista. Epäilen että vika on pakosarjoissa. Myös kun olen mittaillut nyt joka päivä seosten käyttäytymistä, niin kokoajan on havaittavissa pientä muutosta. Täten olen tullut siihen tulokseen että ilman määrä muuttuu putkessa, ja lamda täten säätelee seosta erillailla. Täten päästään siihen että putkessa on liikkaa ilmaa, eli täten auto käy kokoajan liian laihalla ja saa liian vähän bensaa, joka aiheuttaa nyt sammumisongelmia. En tiedä mutta lähden tästä liikenteeseen. On kuitenkin kettumainen vika koska tällöin auto luulee että kaikki on kunnossa vaikka ei olekkaan. Yksi tärkeä osa kun tarkastellaan bensa moottoria ja sen kuntoa, että pakosarja ja putkisto ennen lamda-anturia on kunnossa että voidaan seos säätää kohdilleen.
Minulla on nyt tässä menossa vääntöä yhdestä parista pakosarjoa, mutta ne pitäisi käyttää varmuuden vuoksi oikasussa, ettei ole sama juttu korvaavien pakosarjojen kanssa.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=29657" onclick="window.open(this.href);return false; , tuolta löytyy vähän enemmän juttua koko auton projekti touhuista.. Jos jotakuta kiinnostaa..
220.128 Black Mirror
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammuilee risteyksissä.
Onpa kertomus, huhhuhKryptonite kirjoitti:http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=29657 , tuolta löytyy vähän enemmän juttua koko auton projekti touhuista.. Jos jotakuta kiinnostaa..

Miten sulla kävi Alppilan Autohuollon kanssa...?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: 300CE-24V sammuilee risteyksissä.
Voisit muuten ottaa potikan irtimääränjakajan etupuolelta putsata tai jos liukupinta on mennyt rikki niin siltä alueeltä ei tule tietoa joka sekoittaa seokset ja sammahtaa tai röpöttää.
Sen EHAnkin vaidossa tai jos lähdetään potikan putsaus ja säätö sitten oltava co arvot säädöddä ja sen jälkeen ehan säätö että alue pyörii nollantuntumassa niin muuttuu kulutus ja käyttäytyminen paljon mutta tämä on jo aikaavievä juttu ja tällöin olisi hyvä olla vaihdettuna kumikaukalo ja mielellään kaikki alipaine ja huohotus putket ettei tee turhaa työtä säädön kanssa.
Tuosta potikasta että se kuluu just tolla tyhjäkäynti alueella ja siihen kertyy likaa joka estää lukemaa syntymästä ja sen langat oh ohkaiset ja jousi voima heppoinen eli pieni lika heittää kyllä arvoja helposti ja häiritsee niitä.
Sen EHAnkin vaidossa tai jos lähdetään potikan putsaus ja säätö sitten oltava co arvot säädöddä ja sen jälkeen ehan säätö että alue pyörii nollantuntumassa niin muuttuu kulutus ja käyttäytyminen paljon mutta tämä on jo aikaavievä juttu ja tällöin olisi hyvä olla vaihdettuna kumikaukalo ja mielellään kaikki alipaine ja huohotus putket ettei tee turhaa työtä säädön kanssa.
Tuosta potikasta että se kuluu just tolla tyhjäkäynti alueella ja siihen kertyy likaa joka estää lukemaa syntymästä ja sen langat oh ohkaiset ja jousi voima heppoinen eli pieni lika heittää kyllä arvoja helposti ja häiritsee niitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammuilee risteyksissä.
Nyt en ymmärrä mitä potikkaa tarkoitat. Jos tarkoitat sitä co ruuvi tornia määräjakajan vieressä. Niin kyseessä ei ole potenttiometri jA ei ole mitään tekemistä elektroniikan kanssa. Tornissa on jousi ja ruuvi
alppilan autohuolto on firma jolta pitäisi viedä oikeudet kantaa. bosch car servicen toiminimeä. Eivät tiedä autoista tämän taivaallista.
Jumalauta jos autossa vuotaa putki heti kalysaattori. Jälkeen ja yritetään vielä kaiken lisäksi säätää päästöt pakokaasumittarilla, niin tietäähän sen että mikä on lopputulos.
Itse korjasin putkivuodon ja säädin seokset itse oikeaoppisesti 9-napaisesta liittimestä mitaten oskillaattorilla katsoen seosuhteen lamdan suhteen.
Edelleen tässä on ongelma jos putkeen pääsee ilmaa ennen lamdaa, tällöin myös seossuhde muuttuu.
Kyllä myös määräjakajan toiminnassa voi olla häikkää, mutta vika muistiin ei jää mitään. Ei ilmämäärä mittaimesta eikä myöskään muusta ruiskusta. Mitaten 16-napaisesta tai 9-napaisesta liittimestä
alppilan autohuolto on firma jolta pitäisi viedä oikeudet kantaa. bosch car servicen toiminimeä. Eivät tiedä autoista tämän taivaallista.
Jumalauta jos autossa vuotaa putki heti kalysaattori. Jälkeen ja yritetään vielä kaiken lisäksi säätää päästöt pakokaasumittarilla, niin tietäähän sen että mikä on lopputulos.
Itse korjasin putkivuodon ja säädin seokset itse oikeaoppisesti 9-napaisesta liittimestä mitaten oskillaattorilla katsoen seosuhteen lamdan suhteen.
Edelleen tässä on ongelma jos putkeen pääsee ilmaa ennen lamdaa, tällöin myös seossuhde muuttuu.
Kyllä myös määräjakajan toiminnassa voi olla häikkää, mutta vika muistiin ei jää mitään. Ei ilmämäärä mittaimesta eikä myöskään muusta ruiskusta. Mitaten 16-napaisesta tai 9-napaisesta liittimestä
220.128 Black Mirror
Re: 300CE-24V sammuilee risteyksissä.
Itse tänään otin ilmamassamittarin potentiometrin irti,putsasin ja säädin niin muuttui kyllä tyhjis hyväksi ja sillä muuten voi nostattaa myös tyhjäkäyntiä mutta en tiedä miten käy seosten kun se käsketään säätämään 0.70v lämpimänä tyhjäkäynnillä.
Määränjakajan etupuolella on alhaalla sellainen suorakaiteen näköinen pyöristetty musta bakeliitti/muovi hlevymäinen osa johon tulee pistoke jossa kolme johtoa...bensapaineensäätine vieressä.
Olen aika 100varma että vika on sulla tässä.Tossa kuva siitä ja sinetit ensin auki ja bensapaine säädin edestä ja torx ruuveja neljä.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 27573/6/15" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten jos liukupinta on kulunutkin puhki niin se voi silti toimia eli kokeile ensin ennenkuin meet suinpäin ostamaan.
Määränjakajan etupuolella on alhaalla sellainen suorakaiteen näköinen pyöristetty musta bakeliitti/muovi hlevymäinen osa johon tulee pistoke jossa kolme johtoa...bensapaineensäätine vieressä.
Olen aika 100varma että vika on sulla tässä.Tossa kuva siitä ja sinetit ensin auki ja bensapaine säädin edestä ja torx ruuveja neljä.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 27573/6/15" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten jos liukupinta on kulunutkin puhki niin se voi silti toimia eli kokeile ensin ennenkuin meet suinpäin ostamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammuilee risteyksissä.
Mielenkiintoista. Missä tuo osa pitäisi olla? Itsellä tämä on asr varustettu versio. Onko tässä välttämättä edes tuota? En ole koskaan kiinnittänyt huomiota ja onhan mulla ollu koko ruiskukin irti autosta muutamaan otteeseen
220.128 Black Mirror
Re: 300CE-24V sammuilee risteyksissä.
Kyllä tollasessa koneessa tommonen on ja siellä missä edellä mainitsin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammuilee risteyksissä.
Löytyykö tuohon säätöön jostain ohjeita?
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 23.10.2012 17:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300CE-24V sammuilee risteyksissä. KUVIA
seuraavalle sivulle
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 23.10.2012 17:30. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
220.128 Black Mirror