Nokkaasiaa!
Nokkaasiaa!
Moro foorumilaiset,nyt olis tarvista kireämmästä nokkaakselista,eli vm89 190e 2.0 8venttiilinen pannu,jos sattuis joutavana kellä olemaan
ehjää akselia niin olisin kiinnostunut,aikomuksena talvenaikaan piristellä vanhusta,ja jos kokemuksia olisi niin mielellään otan vastaan
että kumpi olisi parempi ratkaisu turbo vai mekaaninen ahdin,olisin myös kiinnostunut getrac vaihdeaskista!
kiitos jo etukäteen.
ehjää akselia niin olisin kiinnostunut,aikomuksena talvenaikaan piristellä vanhusta,ja jos kokemuksia olisi niin mielellään otan vastaan
että kumpi olisi parempi ratkaisu turbo vai mekaaninen ahdin,olisin myös kiinnostunut getrac vaihdeaskista!
kiitos jo etukäteen.
Re: Nokkaasiaa!
vakio nokka on hyvä ahtimelle 
turbo-osastolla on paljon aloitusjuttua aiheesta. vaan valmiita projekteja on harvassa

turbo-osastolla on paljon aloitusjuttua aiheesta. vaan valmiita projekteja on harvassa

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Nokka- ja turboasiaa
Turbosta on kokemuksia eikä se ole mahdoton toteuttaa, jos itsellä tai kaverilla on hitsaajan vikaa ja aikaa ja rahaa on kohtuullisesti käytettävissä. Kumpi on parempi onkin vaikea kysymys. Kerro ensin, että missä mielessä parempi: tehon, kustannusten, säädettävyyden, työmäärän vai jonkun muun asian kannalta parempi, niin asiaa voisi spekuloida.indiana kirjoitti:...ja jos kokemuksia olisi niin mielellään otan vastaan että kumpi olisi parempi ratkaisu turbo vai mekaaninen ahdin...
.
Onhan noita suht. koht. valmiitakin turbotuksia esitelty. Toisaalta olet oikeilla linjoilla ja voisi sanoa:"Se, jonka turboprojekti on valmis eikä konehuoneeseen ikinä enää tehdä muutoksia, heittäköön ensimmäisen kiven ,-)"Sergey kirjoitti:...turbo-osastolla on paljon aloitusjuttua aiheesta. vaan valmiita projekteja on harvassa
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Nokkaasiaa!
no turbotus on sinäänsä tuttuhomma,viimmetalvena rakentelin mootoripyörääni ahtimen omassa tallissa, kesän ajelin ja hyvin toimii :)tehojakin tuli kivasti 0.6ahdoilla 195hv takapyörältä eli kampiakseliteho noin 220hv,,
,ei se turbon rakentaminen ongelma ole vaan mietin miten toimii tuo kjetronikin ruiskusysteemi,et heitänkö olanyli ja hommaan
läppärungon ja megascuirtin,koska aikomus olis ottaa tehoja noin 220-250hv,niin vaatii varmaan ahtoja enemmän kun 0.5 bar,,,,,
,ei se turbon rakentaminen ongelma ole vaan mietin miten toimii tuo kjetronikin ruiskusysteemi,et heitänkö olanyli ja hommaan
läppärungon ja megascuirtin,koska aikomus olis ottaa tehoja noin 220-250hv,niin vaatii varmaan ahtoja enemmän kun 0.5 bar,,,,,
Re: Nokkaasiaa!
kyllä ke-jetistä ja vakio sytkästä kannattaa hankkiutua eroon viimeistään tuossa vaiheessa...indiana kirjoitti:se turbon rakentaminen ongelma ole vaan mietin miten toimii tuo kjetronikin ruiskusysteemi,et heitänkö olanyli ja hommaan
läppärungon ja megascuirtin,koska aikomus olis ottaa tehoja noin 220-250hv,niin vaatii varmaan ahtoja enemmän kun 0.5 bar,,,,,
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Nokkaasiaa!
Olen samoilla linjoilla kuin napa. 190E:ssä on vakiona 118-122 hv, joten tuplateho vaatii yli 1 bar ahtopainetta, eikä KE-Jet ole noilla tehoilla hyvä ratkaisu. KE-Jetistä olen saanut noin1 bar paineella laskennallisesti (vartin loppunopeudesta, ajasta ja painosta) hieman alle 180 hevosvoimaa takapyörästä, mutta sytytys vaatii tällöin runsaanpuoleisesti myöhentämistä. Yksi kompromissi on MSD:n Boost Timing Master, jolla saa sytkää jossain määrin säädettyä, mutta se ei vastaa megaa tai muuta ohjelmoitavaa systeemiä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Nokkaasiaa!
ei sillä, että homma ei ke-jetillä ja vakio sytkällä onnistuisi, mutta nykyään pääsee paljon helpommalla (ja halvemmalla) parempaan lopputulokseen, kun hieman päivittää komponenetteja... esim. se vanha jakaja tyyppinen sytytys, ei ole oikein enää tätä päivää ahdettujen kanssa pelatessa 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Nokkaasiaa!
no tänäpäivänä melkee kandeis suoraa heittää roskii se M102 ja laittaa m111 tilalle kuten tomantilla on.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Nokkaasiaa!
vaikea tuohonkaan asiaan on vastaan väittääSergey kirjoitti:no tänäpäivänä melkee kandeis suoraa heittää roskii se M102 ja laittaa m111 tilalle kuten tomantilla on.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Nokkaasiaa!
Kunhan vielä M111:sestä saisi saman verran tai enemmän tehoa kuin vanhasta M102:sesta ,-)Sergey kirjoitti:no tänäpäivänä melkee kandeis suoraa heittää roskii se M102 ja laittaa m111 tilalle kuten tomantilla on.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Nokkaasiaa!
,elikkä en rupeakkaan kokeilemaan noilla omilla heebeleillä
,,läppärunko ja scuirtti,mut sitten alakertahan on tunnetusti vahva mutta
onko suositteluja miten vahvistaa jos tarviaa??
Kun meininki on rakentaa kerralla eikä parsia paikkoja perästä,ja sitten että perähommaa että tuo asd-perä,,mahtaako pysyä
mukana,vai olisko suosituksia,ja edelleen olisin kiinnostunu getracin askista jos kellä sattuis olemaan ylimääräistä
,alusta on
kondiksessa,auto on alunperin tuotu yk:sta uutena,ja laitatettu amg alusta jäykkä kun kivireki ja 75mm korkea, zenderin levikkeet+puskurit,puusarjat sisällä,,
mutta projekti alkaa näillänäkymin vuodenvaiheenjälkeen,laittelen kuvia ja tunnelmia,,,ja tulen varmaan paljon kyselemään neuvvoja ja osia

onko suositteluja miten vahvistaa jos tarviaa??
Kun meininki on rakentaa kerralla eikä parsia paikkoja perästä,ja sitten että perähommaa että tuo asd-perä,,mahtaako pysyä
mukana,vai olisko suosituksia,ja edelleen olisin kiinnostunu getracin askista jos kellä sattuis olemaan ylimääräistä

kondiksessa,auto on alunperin tuotu yk:sta uutena,ja laitatettu amg alusta jäykkä kun kivireki ja 75mm korkea, zenderin levikkeet+puskurit,puusarjat sisällä,,
mutta projekti alkaa näillänäkymin vuodenvaiheenjälkeen,laittelen kuvia ja tunnelmia,,,ja tulen varmaan paljon kyselemään neuvvoja ja osia

Re: Nokkaasiaa!
Multa löytyy ruiskukoneen nokka-akseli, jos vielä tarvista.indiana kirjoitti:Moro foorumilaiset,nyt olis tarvista kireämmästä nokkaakselista,eli vm89 190e 2.0 8venttiilinen pannu,jos sattuis joutavana kellä olemaan
ehjää akselia niin olisin kiinnostunut,aikomuksena talvenaikaan piristellä vanhusta,ja jos kokemuksia olisi niin mielellään otan vastaan
että kumpi olisi parempi ratkaisu turbo vai mekaaninen ahdin,olisin myös kiinnostunut getrac vaihdeaskista!
kiitos jo etukäteen.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: Nokkaasiaa!
Kakemake kirjoitti:Multa löytyy ruiskukoneen nokka-akseli, jos vielä tarvista.indiana kirjoitti:Moro foorumilaiset,nyt olis tarvista kireämmästä nokkaakselista,eli vm89 190e 2.0 8venttiilinen pannu,jos sattuis joutavana kellä olemaan
ehjää akselia niin olisin kiinnostunut,aikomuksena talvenaikaan piristellä vanhusta,ja jos kokemuksia olisi niin mielellään otan vastaan
että kumpi olisi parempi ratkaisu turbo vai mekaaninen ahdin,olisin myös kiinnostunut getrac vaihdeaskista!
kiitos jo etukäteen.
onko tuo vakio 2.0 ruiskukoneen nokka?
Re: Nokkaasiaa!
Tietääkseni on. Ainakin Mersun leimat. En oo mistään löytänyt nokan mittoja niin en pysty varmasti sanoa onko sitä hiottu/hitsattu.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: Nokkaasiaa!
,oukei,olisin vailla hieman vakiota kierämpää akselia,kun ruisku tuo oma on 

Re: Nokkaasiaa!
Hiottamalla saa myös tehtyä kireämmän nokan vakiosta ja takavuosina se ei ollut edes kallis operaatio.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Nokkaasiaa!
juu nuo nokat tuntuu olevan vähän kivenalla,mut pitää käydä koneistamolta kysymässä hiottamista 
