Koska BMW on viime vuosina monissa muissakin asioissa toiminut pioneerina, jonka mallia Mersukin on peräsä mukaillut, niin luulenpa, että seuraava Eemeli (W213?) tulee muotoilultaan taas olemaan lähempänä W211:a.

No tuskinpa tulee olemaan, kun Mercedeksen nykyinen muotoilulinja suosii pystykeulaa, joten W211 faceliftin kuvitteleminen tullee vaatimaan melkoista mielikuvitusta. Tietysti täällä näyttää tällä kuvaliimailuosastolla olevan ylimääräistä aikaa niin varmaan tulemme saamaan melkoisen kollaasin mistä kaikkialta W211sta tai muualta onkaan koko auto kopioitu. Jos on äärimmäisen innostunut F10stä niin suosittelen sellaisen kaupasta ostamista. Niitä ihan oikeasti saa sieltä mukaansa, jos haluaa. Halu siihen että uusi E olisi jonkinmoinen sekasikiö F10 ja W211 on aikamoista epätoivoa ja helpommalla pääsee kun ottaa uuden BMWn 550d talliinsa.Laaksonen kirjoitti:Koska BMW on viime vuosina monissa muissakin asioissa toiminut pioneerina, jonka mallia Mersukin on peräsä mukaillut, niin luulenpa, että seuraava Eemeli (W213?) tulee muotoilultaan taas olemaan lähempänä W211:a.
Olisin tulkitsevani, että uutta laajakulmanavigaattoria pukkaisia ala S-sarja. Se mitä täällä ei olla vielä kirjoitettu (käsittääkseni) on ettei uutta tehokkaampaa diiseliä tule ennen seuraavaa täysin uutta E-sarjalaista 2016 (lähteenä samainen AutoBild). Facelift saa pärjätä samalla 265 hv koneella kuin allekirjoittanutkin. Melkoinen pettymys tuo on ja toimii merkittävänä hidasteena ainakin minun autonvaihdolle faceliftiin.Eldorado kirjoitti:Vilahdus tulevan naamahissatun E:n sisustasta:
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/1531_2013MercedesEClassEstateinterior2_1.jpg ]
Juu oikeassa olet, huhut viittaavat siihen että moottorivalikoimaan ei tule faceliftissä oleellisia muutoksia ainakaan heti alkuun. OM642 V6 jatkaa suurimpana dieselmoottorina. Jotkut huhut kuitenkin spekuloivat että tehoa nostetaan ja luku 333 hv on ollut esillä muutamissa arvailuissa. Edelleen spekuloidaan että vuonna 2016 (silloin esiteltäneen jo W213?) on aika julkaista uudet suorat kuutosmoottorit OM656 ja M256. Saa nähdä kuinka oikeaan nämä arvailut osuvat.D-MB kirjoitti:Olisin tulkitsevani, että uutta laajakulmanavigaattoria pukkaisia ala S-sarja. Se mitä täällä ei olla vielä kirjoitettu (käsittääkseni) on ettei uutta tehokkaampaa diiseliä tule ennen seuraavaa täysin uutta E-sarjalaista 2016 (lähteenä samainen AutoBild). Facelift saa pärjätä samalla 265 hv koneella kuin allekirjoittanutkin. Melkoinen pettymys tuo on ja toimii merkittävänä hidasteena ainakin minun autonvaihdolle faceliftiin.Eldorado kirjoitti:Vilahdus tulevan naamahissatun E:n sisustasta:
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/1531_2013MercedesEClassEstateinterior2_1.jpg ]
Nykyinen W212 mielestäni vasta sekasikiö onkin, kaipaisiin tuleviin Mersun malleihin enemmän tällaista sulavaa ja selkeää muotoilua:D-MB kirjoitti: Halu siihen että uusi E olisi jonkinmoinen sekasikiö F10 ja W211 on aikamoista epätoivoa ja helpommalla pääsee kun ottaa uuden BMWn 550d talliinsa.
Tuo 333 kyllä vaatii ainakin useamman erikokoisen turboahtimen käyttöä. Standardinmukaiseen 313 heppaan voisi varmaan vielä juuri päästä ilman todella suuria muutoksia. Brabuksellahan on varsin maltillinen virityssarja juurikin tuohon olemassa. Vaihteiston suhteen kiinnostaisi tietää onko tuo 9-vaihteisen boksin ylin vaihde tehty tarpeeksi pitkäksi. Monesti nuo vaihteet vain vähentävät kulutusta normaalinopeuksissa ja tuon 7-vaihteisenkin ylin vaihde on aivan turhan lyhyt autobahn-nopeuksiin. Haluasin boksin jossa ylimmällä vaihteella voisi ajaa 160 km/h 2000 r/min - se olisi loistava!Eldorado kirjoitti:Juu oikeassa olet, huhut viittaavat siihen että moottorivalikoimaan ei tule faceliftissä oleellisia muutoksia ainakaan heti alkuun. OM642 V6 jatkaa suurimpana dieselmoottorina. Jotkut huhut kuitenkin spekuloivat että tehoa nostetaan ja luku 333 hv on ollut esillä muutamissa arvailuissa. Edelleen spekuloidaan että vuonna 2016 (silloin esiteltäneen jo W213?) on aika julkaista uudet suorat kuutosmoottorit OM656 ja M256. Saa nähdä kuinka oikeaan nämä arvailut osuvat.
Näin todennäköisesti on, uudet "herkut" esitellään ässässä ensi syksynä ja ne sitten pikkuhiljaa tulevat myös E-sarjaan myöhemmin. Paljon on huhuiltu mm. 9-lovisesta automaatista joka esiteltäneen siis ässän yhteydessä, ja todennäköisesti tuolloin julkistetaan myös ihan tuoreita moottorivaihtoehtoja.ssuvik kirjoitti:E sitten tuskin saa mitään uusia mullistavia varusteita, yleensähän ne on esitelty ässässä ensimmäisenä.
Eldorado kirjoitti:Vilahdus tulevan naamahissatun E:n sisustasta:
Tuo näyttää ihan joltain Toyota Camryn jenkkiversiolta.Laaksonen kirjoitti:Nykyinen W212 mielestäni vasta sekasikiö onkin, kaipaisiin tuleviin Mersun malleihin enemmän tällaista sulavaa ja selkeää muotoilua:D-MB kirjoitti: Halu siihen että uusi E olisi jonkinmoinen sekasikiö F10 ja W211 on aikamoista epätoivoa ja helpommalla pääsee kun ottaa uuden BMWn 550d talliinsa.
Tässä ei mielestäni ole ainakaan äkkiä ajateltuna pahemmin apinoita ketään muotoilussa vaan Mersukin osaa tehdä vielä tyylikkäitä autoja, jos haluaa. Nyky-Eemelin edustama kulmikkuus vaan alkaa olla automuotoilusta jo auttamatta out.
D-MB kirjoitti:Tuo 333 kyllä vaatii ainakin useamman erikokoisen turboahtimen käyttöä. Standardinmukaiseen 313 heppaan voisi varmaan vielä juuri päästä ilman todella suuria muutoksia. Brabuksellahan on varsin maltillinen virityssarja juurikin tuohon olemassa. Vaihteiston suhteen kiinnostaisi tietää onko tuo 9-vaihteisen boksin ylin vaihde tehty tarpeeksi pitkäksi. Monesti nuo vaihteet vain vähentävät kulutusta normaalinopeuksissa ja tuon 7-vaihteisenkin ylin vaihde on aivan turhan lyhyt autobahn-nopeuksiin. Haluasin boksin jossa ylimmällä vaihteella voisi ajaa 160 km/h 2000 r/min - se olisi loistava!Eldorado kirjoitti:Juu oikeassa olet, huhut viittaavat siihen että moottorivalikoimaan ei tule faceliftissä oleellisia muutoksia ainakaan heti alkuun. OM642 V6 jatkaa suurimpana dieselmoottorina. Jotkut huhut kuitenkin spekuloivat että tehoa nostetaan ja luku 333 hv on ollut esillä muutamissa arvailuissa. Edelleen spekuloidaan että vuonna 2016 (silloin esiteltäneen jo W213?) on aika julkaista uudet suorat kuutosmoottorit OM656 ja M256. Saa nähdä kuinka oikeaan nämä arvailut osuvat.
Joo varmaankin näin on, mutta tuossa aikaisemmassa oli kysessä nimenomaan 333 hepasta tehtaan säädöillä. Kyllähän noista voidaan ottaa kaikenlaisia tehoja ulos, mutta käytännössähän tuo tehdään luotettavuuden kustannuksella. Osahan noista ulosmittaa noita äärimmäisyysolosuhteita, joita harva koskaan kokeilee (esim. ajamista täysillä 3km korkeudessa) ja loput vain syömällä varmuusvaroja. Tuo Brabuksen setti on todella maltillinen ja siksi sille myönnetään tuo takuu. Käsittääkseni Brabuksella on pääsy noihin luetettavuuslaskelmiin, joten heille tuo tuunaaminen on helpompaa.Kylmänraudanseppä kirjoitti:D-MB kirjoitti:Tuo 333 kyllä vaatii ainakin useamman erikokoisen turboahtimen käyttöä. Standardinmukaiseen 313 heppaan voisi varmaan vielä juuri päästä ilman todella suuria muutoksia. Brabuksellahan on varsin maltillinen virityssarja juurikin tuohon olemassa. Vaihteiston suhteen kiinnostaisi tietää onko tuo 9-vaihteisen boksin ylin vaihde tehty tarpeeksi pitkäksi. Monesti nuo vaihteet vain vähentävät kulutusta normaalinopeuksissa ja tuon 7-vaihteisenkin ylin vaihde on aivan turhan lyhyt autobahn-nopeuksiin. Haluasin boksin jossa ylimmällä vaihteella voisi ajaa 160 km/h 2000 r/min - se olisi loistava!Eldorado kirjoitti:Juu oikeassa olet, huhut viittaavat siihen että moottorivalikoimaan ei tule faceliftissä oleellisia muutoksia ainakaan heti alkuun. OM642 V6 jatkaa suurimpana dieselmoottorina. Jotkut huhut kuitenkin spekuloivat että tehoa nostetaan ja luku 333 hv on ollut esillä muutamissa arvailuissa. Edelleen spekuloidaan että vuonna 2016 (silloin esiteltäneen jo W213?) on aika julkaista uudet suorat kuutosmoottorit OM656 ja M256. Saa nähdä kuinka oikeaan nämä arvailut osuvat.
Kyllä tästä viimeisimmästä uusiturboisesta ( tehopuoli ennallaan, mutta turbolla parempi laakerointi pitkäaikaiseen nopeaan ajoon ) 350 CDI: stäkin saa taitavalla ohjelmamuutoksella sivistyneesti ja turvallisesti 340 Hp DIN - konetehon ( rengasteho noin 290 Hp ), vaikka suuttimien tuotolla onkin saman moottorin potentiaalia kuristettu vanhasta V 6 280 CDI / 320 CDI: stä. Auto toimii uudelleen säädettynä hienosti ja jouhevasti koko rekisterillä... vetää vaan miehekkäämmin. Vakionopeusäädin päälle lämpimällä koneella maaseudulla 85 km / h + kulutusmittauksen nollaus -> ajotietokone kertoo 4.6 - 5.0 litraa sadalle.
Powerflash voi kiinnostuneita matalateho-ongelmassa auttaa; samalla voivat poistaa ikävän 250 km / h nopeusrajoittimen, niin yöllisellä autobaanallakin pysyy liikenteen mukana.
D-MB kirjoitti:Joo varmaankin näin on, mutta tuossa aikaisemmassa oli kysessä nimenomaan 333 hepasta tehtaan säädöillä. Kyllähän noista voidaan ottaa kaikenlaisia tehoja ulos, mutta käytännössähän tuo tehdään luotettavuuden kustannuksella. Osahan noista ulosmittaa noita äärimmäisyysolosuhteita, joita harva koskaan kokeilee (esim. ajamista täysillä 3km korkeudessa) ja loput vain syömällä varmuusvaroja. Tuo Brabuksen setti on todella maltillinen ja siksi sille myönnetään tuo takuu. Käsittääkseni Brabuksella on pääsy noihin luetettavuuslaskelmiin, joten heille tuo tuunaaminen on helpompaa.Kylmänraudanseppä kirjoitti:D-MB kirjoitti:Tuo 333 kyllä vaatii ainakin useamman erikokoisen turboahtimen käyttöä. Standardinmukaiseen 313 heppaan voisi varmaan vielä juuri päästä ilman todella suuria muutoksia. Brabuksellahan on varsin maltillinen virityssarja juurikin tuohon olemassa. Vaihteiston suhteen kiinnostaisi tietää onko tuo 9-vaihteisen boksin ylin vaihde tehty tarpeeksi pitkäksi. Monesti nuo vaihteet vain vähentävät kulutusta normaalinopeuksissa ja tuon 7-vaihteisenkin ylin vaihde on aivan turhan lyhyt autobahn-nopeuksiin. Haluasin boksin jossa ylimmällä vaihteella voisi ajaa 160 km/h 2000 r/min - se olisi loistava!Eldorado kirjoitti:Juu oikeassa olet, huhut viittaavat siihen että moottorivalikoimaan ei tule faceliftissä oleellisia muutoksia ainakaan heti alkuun. OM642 V6 jatkaa suurimpana dieselmoottorina. Jotkut huhut kuitenkin spekuloivat että tehoa nostetaan ja luku 333 hv on ollut esillä muutamissa arvailuissa. Edelleen spekuloidaan että vuonna 2016 (silloin esiteltäneen jo W213?) on aika julkaista uudet suorat kuutosmoottorit OM656 ja M256. Saa nähdä kuinka oikeaan nämä arvailut osuvat.
Kyllä tästä viimeisimmästä uusiturboisesta ( tehopuoli ennallaan, mutta turbolla parempi laakerointi pitkäaikaiseen nopeaan ajoon ) 350 CDI: stäkin saa taitavalla ohjelmamuutoksella sivistyneesti ja turvallisesti 340 Hp DIN - konetehon ( rengasteho noin 290 Hp ), vaikka suuttimien tuotolla onkin saman moottorin potentiaalia kuristettu vanhasta V 6 280 CDI / 320 CDI: stä. Auto toimii uudelleen säädettynä hienosti ja jouhevasti koko rekisterillä... vetää vaan miehekkäämmin. Vakionopeusäädin päälle lämpimällä koneella maaseudulla 85 km / h + kulutusmittauksen nollaus -> ajotietokone kertoo 4.6 - 5.0 litraa sadalle.
Powerflash voi kiinnostuneita matalateho-ongelmassa auttaa; samalla voivat poistaa ikävän 250 km / h nopeusrajoittimen, niin yöllisellä autobaanallakin pysyy liikenteen mukana.
Jälleen kerran kyseessä ollut keskustelut oli mahdollisuuksista tehdä Mersun uusi tehdaskone. Tällöin varmaankin voisi kuvitella että kun käytössä olisi enemmän kuin yksi ahdin niin siitä toisesta voisi helposti tehdä isomman ja nimenomaan se pienempi tasaisi käyttäytymistä.ripuliranne kirjoitti:Ahtimien määrä ei vaikuta huipputehoon mitenkään.
Tuo 333hv teho tuotetaan yhdellä ahtimella, toinen pienempi on vain alaväännön ja vääntökäyrän tasaamista varten.
Tai no vee koneessahan voi olla kaksi, kolme tai neljä ahdinta.
Ja varmasti myönnetään samanlaisen takuun, että jos kone laukeaa mistä tahansa syystä niin nyrkkipaja korvaa? Ja varmaan olette sopineet mersun kanssa, että alkuperäinen takuu on voimassa virityksestä huolimatta? Ai että ei? No niin kuten sanoin kyllähän näistä saa vaikka mitä tehoja halutessaan ulos. Kysymys on siitä, että kuinka paljon tuota tehdään luotettavuuden kustannuksella. Ja kuten sanoin niin tuo Brabuksen juttu on todella simppeli ja mieto viritys, josta he ottavat riskin kannettavakseen. Tuolla tekniikalla on vastuiden jako helpompaa. Ja sehän on juuri se mistä tuossa maksetaan ei siitä kuka saa mahdollisimman paljon virtuaalihevosi ulos koneesta.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Voidaahan ohjelmalla ottaa vain se 313 DIN hp ulos myös, halutessasi.
Braabuksen tehonnosto-tekniikkahan ei ole ohjelmallinen, vaan perustuu anturihuijaukseen ulkoisella poxilla (varmaan kohtuu taitavasti suoritettuna, ko tekniikan sallimissa puitteissa ). Heillä jää myös huippunopeusrajoitin ennalleen 250 km / h tämän lisäpoxin kanssa.
D-MB kirjoitti:Ja varmasti myönnetään samanlaisen takuun, että jos kone laukeaa mistä tahansa syystä niin nyrkkipaja korvaa? Ja varmaan olette sopineet mersun kanssa, että alkuperäinen takuu on voimassa virityksestä huolimatta? Ai että ei? No niin kuten sanoin kyllähän näistä saa vaikka mitä tehoja halutessaan ulos. Kysymys on siitä, että kuinka paljon tuota tehdään luotettavuuden kustannuksella. Ja kuten sanoin niin tuo Brabuksen juttu on todella simppeli ja mieto viritys, josta he ottavat riskin kannettavakseen. Tuolla tekniikalla on vastuiden jako helpompaa. Ja sehän on juuri se mistä tuossa maksetaan ei siitä kuka saa mahdollisimman paljon virtuaalihevosi ulos koneesta.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Voidaahan ohjelmalla ottaa vain se 313 DIN hp ulos myös, halutessasi.
Braabuksen tehonnosto-tekniikkahan ei ole ohjelmallinen, vaan perustuu anturihuijaukseen ulkoisella poxilla (varmaan kohtuu taitavasti suoritettuna, ko tekniikan sallimissa puitteissa ). Heillä jää myös huippunopeusrajoitin ennalleen 250 km / h tämän lisäpoxin kanssa.
Samaa mieltä hyökkäyksestä.Kylmänraudanseppä kirjoitti:D-MB kirjoitti:Ja varmasti myönnetään samanlaisen takuun, että jos kone laukeaa mistä tahansa syystä niin nyrkkipaja korvaa? Ja varmaan olette sopineet mersun kanssa, että alkuperäinen takuu on voimassa virityksestä huolimatta? Ai että ei? No niin kuten sanoin kyllähän näistä saa vaikka mitä tehoja halutessaan ulos. Kysymys on siitä, että kuinka paljon tuota tehdään luotettavuuden kustannuksella. Ja kuten sanoin niin tuo Brabuksen juttu on todella simppeli ja mieto viritys, josta he ottavat riskin kannettavakseen. Tuolla tekniikalla on vastuiden jako helpompaa. Ja sehän on juuri se mistä tuossa maksetaan ei siitä kuka saa mahdollisimman paljon virtuaalihevosi ulos koneesta.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Voidaahan ohjelmalla ottaa vain se 313 DIN hp ulos myös, halutessasi.
Braabuksen tehonnosto-tekniikkahan ei ole ohjelmallinen, vaan perustuu anturihuijaukseen ulkoisella poxilla (varmaan kohtuu taitavasti suoritettuna, ko tekniikan sallimissa puitteissa ). Heillä jää myös huippunopeusrajoitin ennalleen 250 km / h tämän lisäpoxin kanssa.
Brabus taitaa antaa vuoden takuun poxin kanssa, vai koskeeko takuu vain poxia? En löytänyt heidän sivuilta mainintaa asiasta http://www.brabus.com/en/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Brabuksellahan on hyvä maine ja heidän ulkoisia poxejahan arvostetaankin aivan toisin kuin halpoja "tuhopoxeja".
Ulkoisella poxilla usein on nostettu esim. railpainetta ruiskutusmäärän kasvattamiseksi, joka pidemmän päälle (2 -> vuotta ) leikkaa kalliiden ruiskusuuttimien elinikää. Ohjelmallisesti tehtynä muutetaan suuttimen aukioloaikaa, joka oikein ajoitettuna on turvallista.
Itse olen käyttänyt Powerflashin ohjelmistomuutoksia MB- dieseleissäni yli 10 vuoden ajan ilman mitään ongelmia. Työn tilaaja eli auton omistajahan määrää tehotavoitteen.
Tiedän useita V 6 CDI moottoreita, joilla on ajettu jo pitkään vastaavilla tehoilla, ilman ongelmia. Tehonmittaukset on suoritettu Bosh FLA 203 nelivetodynossa, DIN normin mukaisesti. Näissä MB- malleissa on tärkeää, että dynossa on erittäin tehokas jäähdytys, jotta kuulerin imuilmalämmöt pysyy matalana. Muuten teholukema jää luonnollisesti matalemmaksi.
Mielestäni keskustelupalstoilla on fiksua kirjoittaa asiallisesti, maltin kera. Mikähän tarve sinulla on kirjoitella tänne noin hyökkäävästi?
s1jviita kirjoitti:Samaa mieltä hyökkäyksestä.Kylmänraudanseppä kirjoitti:D-MB kirjoitti:Ja varmasti myönnetään samanlaisen takuun, että jos kone laukeaa mistä tahansa syystä niin nyrkkipaja korvaa? Ja varmaan olette sopineet mersun kanssa, että alkuperäinen takuu on voimassa virityksestä huolimatta? Ai että ei? No niin kuten sanoin kyllähän näistä saa vaikka mitä tehoja halutessaan ulos. Kysymys on siitä, että kuinka paljon tuota tehdään luotettavuuden kustannuksella. Ja kuten sanoin niin tuo Brabuksen juttu on todella simppeli ja mieto viritys, josta he ottavat riskin kannettavakseen. Tuolla tekniikalla on vastuiden jako helpompaa. Ja sehän on juuri se mistä tuossa maksetaan ei siitä kuka saa mahdollisimman paljon virtuaalihevosi ulos koneesta.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Voidaahan ohjelmalla ottaa vain se 313 DIN hp ulos myös, halutessasi.
Braabuksen tehonnosto-tekniikkahan ei ole ohjelmallinen, vaan perustuu anturihuijaukseen ulkoisella poxilla (varmaan kohtuu taitavasti suoritettuna, ko tekniikan sallimissa puitteissa ). Heillä jää myös huippunopeusrajoitin ennalleen 250 km / h tämän lisäpoxin kanssa.
Brabus taitaa antaa vuoden takuun poxin kanssa, vai koskeeko takuu vain poxia? En löytänyt heidän sivuilta mainintaa asiasta http://www.brabus.com/en/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Brabuksellahan on hyvä maine ja heidän ulkoisia poxejahan arvostetaankin aivan toisin kuin halpoja "tuhopoxeja".
Ulkoisella poxilla usein on nostettu esim. railpainetta ruiskutusmäärän kasvattamiseksi, joka pidemmän päälle (2 -> vuotta ) leikkaa kalliiden ruiskusuuttimien elinikää. Ohjelmallisesti tehtynä muutetaan suuttimen aukioloaikaa, joka oikein ajoitettuna on turvallista.
Itse olen käyttänyt Powerflashin ohjelmistomuutoksia MB- dieseleissäni yli 10 vuoden ajan ilman mitään ongelmia. Työn tilaaja eli auton omistajahan määrää tehotavoitteen.
Tiedän useita V 6 CDI moottoreita, joilla on ajettu jo pitkään vastaavilla tehoilla, ilman ongelmia. Tehonmittaukset on suoritettu Bosh FLA 203 nelivetodynossa, DIN normin mukaisesti. Näissä MB- malleissa on tärkeää, että dynossa on erittäin tehokas jäähdytys, jotta kuulerin imuilmalämmöt pysyy matalana. Muuten teholukema jää luonnollisesti matalemmaksi.
Mielestäni keskustelupalstoilla on fiksua kirjoittaa asiallisesti, maltin kera. Mikähän tarve sinulla on kirjoitella tänne noin hyökkäävästi?
Kehittyneimmät boksit ei välttämättä nosta railia tai on malleja jotka nostaa railia yhdessä suuttimien johtosarjaan tulevan johtosarjan kanssa, joka taas pidentää suuttimen aukioloaikaa, mutta ennakkoa on vaikea päästä räpeltämään, ehkä taas huijaamalla moottorin lämpöjä kylmemmälle.
ripuliranne kirjoitti:s1jviita kirjoitti:Samaa mieltä hyökkäyksestä.Kylmänraudanseppä kirjoitti:D-MB kirjoitti:Ja varmasti myönnetään samanlaisen takuun, että jos kone laukeaa mistä tahansa syystä niin nyrkkipaja korvaa? Ja varmaan olette sopineet mersun kanssa, että alkuperäinen takuu on voimassa virityksestä huolimatta? Ai että ei? No niin kuten sanoin kyllähän näistä saa vaikka mitä tehoja halutessaan ulos. Kysymys on siitä, että kuinka paljon tuota tehdään luotettavuuden kustannuksella. Ja kuten sanoin niin tuo Brabuksen juttu on todella simppeli ja mieto viritys, josta he ottavat riskin kannettavakseen. Tuolla tekniikalla on vastuiden jako helpompaa. Ja sehän on juuri se mistä tuossa maksetaan ei siitä kuka saa mahdollisimman paljon virtuaalihevosi ulos koneesta.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Voidaahan ohjelmalla ottaa vain se 313 DIN hp ulos myös, halutessasi.
Braabuksen tehonnosto-tekniikkahan ei ole ohjelmallinen, vaan perustuu anturihuijaukseen ulkoisella poxilla (varmaan kohtuu taitavasti suoritettuna, ko tekniikan sallimissa puitteissa ). Heillä jää myös huippunopeusrajoitin ennalleen 250 km / h tämän lisäpoxin kanssa.
Brabus taitaa antaa vuoden takuun poxin kanssa, vai koskeeko takuu vain poxia? En löytänyt heidän sivuilta mainintaa asiasta http://www.brabus.com/en/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Brabuksellahan on hyvä maine ja heidän ulkoisia poxejahan arvostetaankin aivan toisin kuin halpoja "tuhopoxeja".
Ulkoisella poxilla usein on nostettu esim. railpainetta ruiskutusmäärän kasvattamiseksi, joka pidemmän päälle (2 -> vuotta ) leikkaa kalliiden ruiskusuuttimien elinikää. Ohjelmallisesti tehtynä muutetaan suuttimen aukioloaikaa, joka oikein ajoitettuna on turvallista.
Itse olen käyttänyt Powerflashin ohjelmistomuutoksia MB- dieseleissäni yli 10 vuoden ajan ilman mitään ongelmia. Työn tilaaja eli auton omistajahan määrää tehotavoitteen.
Tiedän useita V 6 CDI moottoreita, joilla on ajettu jo pitkään vastaavilla tehoilla, ilman ongelmia. Tehonmittaukset on suoritettu Bosh FLA 203 nelivetodynossa, DIN normin mukaisesti. Näissä MB- malleissa on tärkeää, että dynossa on erittäin tehokas jäähdytys, jotta kuulerin imuilmalämmöt pysyy matalana. Muuten teholukema jää luonnollisesti matalemmaksi.
Mielestäni keskustelupalstoilla on fiksua kirjoittaa asiallisesti, maltin kera. Mikähän tarve sinulla on kirjoitella tänne noin hyökkäävästi?
Kehittyneimmät boksit ei välttämättä nosta railia tai on malleja jotka nostaa railia yhdessä suuttimien johtosarjaan tulevan johtosarjan kanssa, joka taas pidentää suuttimen aukioloaikaa, mutta ennakkoa on vaikea päästä räpeltämään, ehkä taas huijaamalla moottorin lämpöjä kylmemmälle.
Kuinka tuossa on hyökätty?
Mielestäni kirjoittaja on vain todennut faktoja (oma mielipide/suhtautuminen on samankaltainen lastutukseen) eikä tämän ihmeempää.
Voisikin kysyä miksi moinen puolustus asiaan ?
Eldorado kirjoitti:Juu kyllä näiden viimeisten renderointien perusteella auto vaikuttaa aika hyvän näköiseltä, mutta nämä arviot tietysti suurella varauksella. Jokatapauksessa jo voinee todeta että W222 tulee olemaan paremman näköinen kuin R231 SL, toivotaan ainakin. SL nimittäin meni aika pahasti metsään minun mielestäni ja saa edeltäjän vaikuttamaan todella kauniilta - mitä se toki onkin.
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/1531_396302_3109_xl_2013mercedesclasses100_1.jpg ]
Brabus antaa 3 vuoden tai 100 000 km takuun moottorille. Googlaa tai katso esim. http://www.brabus.com/deliver.php?id=6938" onclick="window.open(this.href);return false; En ole sitten oikeasti lukenut takuuehtoja, mutta siis paikallinen mersudiileri yritti minulle tuollaista boxia myydä ja hänen puheistaan sain käsityksen, että Brabus kattaa koneen muutokset ja Mersu loput ja että myös Saksalainen pidennetty takuu olisi mahdollinen tuunattuihin koneisiin. Tämä on ainakin itselleni tärkeää riippumatta, kuinka hyvä/huono tuo Brabuksen ohjelma olisi, koska kuitenkin vaihdan auton pois ennen kuin tuo takuu umpeutuisi.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Brabus taitaa antaa vuoden takuun poxin kanssa, vai koskeeko takuu vain poxia? En löytänyt heidän sivuilta mainintaa asiasta http://www.brabus.com/en/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Brabuksellahan on hyvä maine ja heidän ulkoisia poxejahan arvostetaankin aivan toisin kuin halpoja "tuhopoxeja".
Hieno juttu, että hommat toimivat ja kuten sanoinkin aikaisemmin niin onhan noissa valmistajien ohjelmissa todella paljon ns. varmuusvaraa, jotta moottorit toimivat luotettavasti kaikissa kuviteltavissa olevissa olosuhteissa, tietysti noita voi mielensä mukaan ulosmitata. Tietysti luotettavuudesta on vaikea sanoa oikeasti mitään muutaman esimerkin perusteella.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Ulkoisella poxilla usein on nostettu esim. railpainetta ruiskutusmäärän kasvattamiseksi, joka pidemmän päälle (2 -> vuotta ) leikkaa kalliiden ruiskusuuttimien elinikää. Ohjelmallisesti tehtynä muutetaan suuttimen aukioloaikaa, joka oikein ajoitettuna on turvallista.
Itse olen käyttänyt Powerflashin ohjelmistomuutoksia MB- dieseleissäni yli 10 vuoden ajan ilman mitään ongelmia. Työn tilaaja eli auton omistajahan määrää tehotavoitteen.
Tästä asiasta en tiedä yhtikäs mitään, joten luotan että näin on.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Tiedän useita V 6 CDI moottoreita, joilla on ajettu jo pitkään vastaavilla tehoilla, ilman ongelmia. Tehonmittaukset on suoritettu Bosh FLA 203 nelivetodynossa, DIN normin mukaisesti. Näissä MB- malleissa on tärkeää, että dynossa on erittäin tehokas jäähdytys, jotta kuulerin imuilmalämmöt pysyy matalana. Muuten teholukema jää luonnollisesti matalemmaksi.
Minusta tässä on väärinkäsitys. Minä yritin vain sanoa, että jos MB tekee päivityksen moottoriinsa niin 333hv saaminun ulos tehdasviritetystä mottorista varmaankin tarvitsee useamman turboahtimen käyttöä, jotta koneesta saadaan mielyttävästi toimiva ja samoilla varuusvaroilla kuin nykyinenkin. Tämä ei varmaankaan ole kovi äärimmäinen väite kun esim. katsoo Audin ja BMW moottoreita noilla teholuvuilla. Nyt osa keskustelijoista tulkitsi, että sanoin ettei Mersun V6 TDIstä voisi saada ulos 333hv - mutta tätä en ole väittänyt. Päinvastoin olen jo useammassa viestissä väitttänyt, että näistä voi varmaankin saada ulos lähes mitä tehoja tahansa.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Mielestäni keskustelupalstoilla on fiksua kirjoittaa asiallisesti, maltin kera. Mikähän tarve sinulla on kirjoitella tänne noin hyökkäävästi?
Yhä elän siinä uskossa, että tässä ketjussa oli kyse lähinnä toisiemme ohi puhumisesta, mutta omakin moponikin keuli pahasti tuossa poliisiautoketjussa.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Täytyy kyllä samaan hengenvetoon myöntää, että tuli pari viikkoa sitten itsekkin osallistuttua bensa-diesel poliisiauto keskusteluun hieman turhan kantaa-ottavasti, eli ei tässä aina itsekkään olla virheettömiä. Jatkossa koitan taas malttaa mieleni, provosoitunakin.
Eldorado kirjoitti:Juu kyllä näiden viimeisten renderointien perusteella auto vaikuttaa aika hyvän näköiseltä, mutta nämä arviot tietysti suurella varauksella. Jokatapauksessa jo voinee todeta että W222 tulee olemaan paremman näköinen kuin R231 SL, toivotaan ainakin. SL nimittäin meni aika pahasti metsään minun mielestäni ja saa edeltäjän vaikuttamaan todella kauniilta - mitä se toki onkin.