w210 320cdi pari ongelmaa Apuja kaivataan kipeästi!!!!!!!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

w210 320cdi pari ongelmaa Apuja kaivataan kipeästi!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Noniin elikkä isäukolla on tuollainen W210 320cdi Mersu jossa on pari pahaa vikaa ja kyselen että jos jolku osaisi sanoa mikä autoa vaivaa :)

Vika nro.1

Ohjaustehostin ei toimi. Nestettä on säiliössä ja sen verta tiiän että sitä on joskus ollut vähän hintsummin mutta loppumaan se ei koskaan ole päässyt. Alkuaikoina ratti oli kylmänä kankea mutta kierroksia antamalla ja koneen lämmettyä toimi oikein hyvin. Nykyään ratti on aina jäykkä ja tehostin ei toimi ollenkaan,tosin neste kiertää ku katsoo siitä säiliöön menevästä suodattimesta. Joskus harvoin ohjaus on hieman kevyempi mutta ei lähelläkään sitä mitä pitäisi. Mainittakoon vielä että kyseessä on farmari auto jossa on varmaan tasonsäätö?? ja öljysäiliö on erikseen siinä kuskinpuolen lampun takana.
Osaako ketään sanoa mikä olisi vialla??

Vika nro.2

Moottori ei kierrä kuin 3 tuhatta kierrosta eli menee vikatilaan ja pysyy siellä. Joskus saattaa kiertää paikallaan käynnistyksen jälkeen normaalisti mutta sitäkin harvoin. Aina kun ajaa menee viimeistään vikatilaan eikä se lähde uudelleen käynnistyksen yhteydessä pois.
Joku ehdotti jotain laatikon johdinlevyä viaksi mutta tiedä siitä sitten.
Osaako joku sanoa tähän mitään??

JA tiedän että testerillä näkisi jotain mutta sellaista ei ole joten omat kokemukset ja tiedot olisivat tässä kohtaa tarpeellisia.Toki jos Raumalta löytyy joltain testeri eli kaiketi Stari niin ilmoittakaa vaan :) Kiitos avusta jo etukäteen :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 320cdi pari ongelmaa Apuja kaivataan kipeästi!!!!!!

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Katsele tuolta linkistä kyllä kait tuolla raumallakin on noita
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... %C3%B6ytyy" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 320cdi pari ongelmaa Apuja kaivataan kipeästi!!!!!!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pake1 kirjoitti:Noniin elikkä isäukolla on tuollainen W210 320cdi Mersu jossa on pari pahaa vikaa ja kyselen että jos jolku osaisi sanoa mikä autoa vaivaa :)

Vika nro.1

Ohjaustehostin ei toimi. Nestettä on säiliössä ja sen verta tiiän että sitä on joskus ollut vähän hintsummin mutta loppumaan se ei koskaan ole päässyt. Alkuaikoina ratti oli kylmänä kankea mutta kierroksia antamalla ja koneen lämmettyä toimi oikein hyvin. Nykyään ratti on aina jäykkä ja tehostin ei toimi ollenkaan,tosin neste kiertää ku katsoo siitä säiliöön menevästä suodattimesta. Joskus harvoin ohjaus on hieman kevyempi mutta ei lähelläkään sitä mitä pitäisi. Mainittakoon vielä että kyseessä on farmari auto jossa on varmaan tasonsäätö?? ja öljysäiliö on erikseen siinä kuskinpuolen lampun takana.
Osaako ketään sanoa mikä olisi vialla??

Vika nro.2

Moottori ei kierrä kuin 3 tuhatta kierrosta eli menee vikatilaan ja pysyy siellä. Joskus saattaa kiertää paikallaan käynnistyksen jälkeen normaalisti mutta sitäkin harvoin. Aina kun ajaa menee viimeistään vikatilaan eikä se lähde uudelleen käynnistyksen yhteydessä pois.
Joku ehdotti jotain laatikon johdinlevyä viaksi mutta tiedä siitä sitten.
Osaako joku sanoa tähän mitään??

JA tiedän että testerillä näkisi jotain mutta sellaista ei ole joten omat kokemukset ja tiedot olisivat tässä kohtaa tarpeellisia.Toki jos Raumalta löytyy joltain testeri eli kaiketi Stari niin ilmoittakaa vaan :) Kiitos avusta jo etukäteen :)
1 tehostimen pumppu rikki, hammastanko rikki, likaa jossain, huonoja niveliä
Testailtavaa
Keveneekö jos keulan nostaa ilmaan,
kääntyykö renkaista kääntämällä,

2
Mahdolisia Syitä vika tilalle on monia,
jos kaikki näyttä olevan kunnosa, ei näkyviä vuotoja,
huonoja johtoja, vialisiä peräkärryn töpselinnreikiä, öljyä boxseissa
niin jonnekin
*:rin piuhan päähän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: w210 320cdi pari ongelmaa Apuja kaivataan kipeästi!!!!!!

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Jos vika ei selviä viikossa niin tulen viikon päästä lauantaina Poriin, joten silloin onnistuisi Star:eilu. Ota yhteyttä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: w210 320cdi pari ongelmaa Apuja kaivataan kipeästi!!!!!!

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Noniin eli tuli tuossa äsken selviteltyä ohjaus asiaa tarkemmin ja kyllä ohjaus kevenee kun keula on maasta irti ja saa renkaasta käsin käännettyä.
Mutta mutta sitten tullaan siihen kun laskin auton alas :shifty: nimittäin kun antaa kierroksia ja kääntää rattia alkaa ihan sairaan kova rahina kuulumaan ja ohjaus kevenee hieman!! Tuo ääni tuntuu ratissa sellasena että joku hammasratas hyppisi yli eli ratti tärisee. Tärinä tihenee kun kierroksia on enemmän ja pienellä kaasun painamisella saa hyppäämään ns yhden portaan yli vain :wtf: mutta ohjaus on kevyempi rahinan aikana ja kun kierrokset on tyhjäkäynnillä ääntä ei kuulu eikä ratissa tunnu mitään ja ohjaus on jäykkä kuin rautakanki :thumbdown:

Osaako kukaan sanoa että mikä helvetti tota ohjausta vaivaa? :eh:
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
usremenar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 11.03.2012 16:15
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 320cdi pari ongelmaa Apuja kaivataan kipeästi!!!!!!

Viesti Kirjoittaja usremenar »

Tehostimen pumppu rikki
Vastaa Viestiin