Ostin tällä viikolla -99 vuosimallin wäykkymersun ja entisen omistajan mersun oma alkuperäinen "kivikautinen" soitin oli vielä paikoillaan . Vehje oli tukevan oloinen eikä sitä saanut irtoamaan ainakaan samalla konsteilla kuin muita soittimia. Neuvoa tähän probleemaan? Arvaan jo että soittimen irtiottaminen käy käden käänteessä mutta en vain ole hoksannut oikeaa tapaa! http://gyazo.com/be072f80d68436f6c0b9d537d5db870a" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostin tilalle tämän http://www.vertaa.fi/autostereot/pioneer/mvh_1400ub/" onclick="window.open(this.href);return false; näköisen soittimen tilalle, mutta siinä ei ollut paikkoja kaikille alkuperäisessä soittimessa olleille johdoille? Jos jollakin muulla on samanlainen soitin mersussa, niin voisi neuvoa
kilander kirjoitti:Tarviaa siihen väliin ns.adapterijohdon.Saattaa löytyä ihan motonetistakin.
Pystyisitkö linkittää kyseisen kaapelin? Olen vähän tietämätön tollo näissä asioissa enkä tiedä minkä näköistä kaapeli etsiä
Soitin oli tosiaan tuo Pioneer MVH-1400UB
Kehno kun ei nyt löydy nettisivuilta sitä,Lappeenrannan motonetissa myyjä olisi myynyt sen välijohdon mutta olivat loppu hyllystä just silloin.
Muutin sitten auton johdoista tuolle Pioneerille sopiviksi.Olikohan siinä jatkuva virta ja virtalukon takaa tuleva päinvastoin..?
kilander kirjoitti:Kehno kun ei nyt löydy nettisivuilta sitä,Lappeenrannan motonetissa myyjä olisi myynyt sen välijohdon mutta olivat loppu hyllystä just silloin.
Muutin sitten auton johdoista tuolle Pioneerille sopiviksi.Olikohan siinä jatkuva virta ja virtalukon takaa tuleva päinvastoin..?
En nyt ole ihan varma mutta muille johdoille löytyy mankasta paikka, ainoastaan kaksi ruskeata johdinta jää kytkemättä. Ne on yhistetty semmosseen mustaan palikkaan. Oikea selitystaitojen tyylinäyte
van_gils kirjoitti:Löytyykös noita irroitus "lenkkejä" ihan kl-varaosista jos ne on vaikka hävinny johonkin? En olekkaan omasta autosta katsonu olisko ne vielä tallessa
Kyllä kl-varaosissa noita myydään ei ole kalliit vehollakaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Olisin vahvasti sammaa mieltä sinun kans, mutta ko siihen mankkaan ei syty mittään eloa vaikka auto olis käynnissä, kaikki johot paikala paitti net kaks ruskiata Mittaristossa olevassa näytössäki lukkee vain:
"AUDIO"
--------
Elikkä se ei niinko ees tunnistais että siinä on mithään mankkoja paikala?
Ensihätään voisi ne autolta tulevat johdot mitata yleismittarilla/virtakynällä että tuleeko soittimen virtajohdoille älyä sekä maadoitus.
Pioneerissa silleen hassusti,keltainen jatkuva virta ja punaiseen virtalukon takaa.Ennen tais olla toisinpäin.
Sitten ainakaan tässä omassa Pioneerissä ei varsinaista virtanappia.Alkuun pitää herätellä henkiin siitä volume napista oikealle yläviistoon,lukiko siinä source tms.
kilander kirjoitti:Ensihätään voisi ne autolta tulevat johdot mitata yleismittarilla/virtakynällä että tuleeko soittimen virtajohdoille älyä sekä maadoitus.
Pioneerissa silleen hassusti,keltainen jatkuva virta ja punaiseen virtalukon takaa.Ennen tais olla toisinpäin.
Sitten ainakaan tässä omassa Pioneerissä ei varsinaista virtanappia.Alkuun pitää herätellä henkiin siitä volume napista oikealle yläviistoon,lukiko siinä source tms.
Okei, testasin että onko sulake mennyt, mutta vanhaan mankkaan tuli virtaa. Kokeneempi autonomistaja neuvo että tarkistaa meneekö kaikki johdot oikeille paikoille, sillä vaikka ne palikat soppiiki toisiinsa saattaa johot silti olla eri kohilla.
JuI<I<A kirjoitti:
En nyt ole ihan varma mutta muille johdoille löytyy mankasta paikka, ainoastaan kaksi ruskeata johdinta jää kytkemättä. Ne on yhistetty semmosseen mustaan palikkaan. Oikea selitystaitojen tyylinäyte
Mittasitko että radion johtonippuun tuli sähkö sekä punaiseen että keltaiseen liittimeen. Uudemmista (no, jostain ainakin 2000 alkaen ja vähän ennen) mersuista puuttuu kytketty sähkö minkä voi ottaa vaikka sytkäristä.
Radion pitäisi käynnistyä pelkällä pysyvällä sähköllä (ei itsestään mutta radion napista). Jos ei käynnisty niin voi olla että punainen ja keltainen pitää laittaa ristiin (radion asennusohjeiden mukaisesti).
JuI<I<A kirjoitti:
En nyt ole ihan varma mutta muille johdoille löytyy mankasta paikka, ainoastaan kaksi ruskeata johdinta jää kytkemättä. Ne on yhistetty semmosseen mustaan palikkaan. Oikea selitystaitojen tyylinäyte
Mittasitko että radion johtonippuun tuli sähkö sekä punaiseen että keltaiseen liittimeen. Uudemmista (no, jostain ainakin 2000 alkaen ja vähän ennen) mersuista puuttuu kytketty sähkö minkä voi ottaa vaikka sytkäristä.
Radion pitäisi käynnistyä pelkällä pysyvällä sähköllä (ei itsestään mutta radion napista). Jos ei käynnisty niin voi olla että punainen ja keltainen pitää laittaa ristiin (radion asennusohjeiden mukaisesti).
Eli siis vaihdan keltaisen ja punaisen johtimen paikkoja keskenään?
Todennäköisesti, kuten sanottiin, alkuperäisistä johdoista puuttuu herätevirta. Eli se pitää ottaa esim. just tupakinsytkän pohjan johdoista. Samaan törmäsin itse, kun asentelin bluetooth boxia oman Comand 2.0 perään ja ihmettelin kauan ja mittailin johtoja, kun ei perskele missään ollut herätevirtaa. Asiaa hetken täältä etsiessäni tajusin ettei tosiaan alkuperäisessä johtosarjassa ollut lainkaan herätettä (virtalukolta tulevaa +12v) ja otin omiin tarpeisiin tupakinsytkästä. Eli kai tässäkin tapauksessa se pioneerin punainen johto tarttee ryöstää sieltä tupakinsytkästä.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
jylppy kirjoitti:Todennäköisesti, kuten sanottiin, alkuperäisistä johdoista puuttuu herätevirta. Eli se pitää ottaa esim. just tupakinsytkän pohjan johdoista. Samaan törmäsin itse, kun asentelin bluetooth boxia oman Comand 2.0 perään ja ihmettelin kauan ja mittailin johtoja, kun ei perskele missään ollut herätevirtaa. Asiaa hetken täältä etsiessäni tajusin ettei tosiaan alkuperäisessä johtosarjassa ollut lainkaan herätettä (virtalukolta tulevaa +12v) ja otin omiin tarpeisiin tupakinsytkästä. Eli kai tässäkin tapauksessa se pioneerin punainen johto tarttee ryöstää sieltä tupakinsytkästä.
Okei, eli tupakkasytkän virtajohtoon rosvoliitin ja siitä pioneerin punaseen? Eiku kokeilemaan.
jylppy kirjoitti:Todennäköisesti, kuten sanottiin, alkuperäisistä johdoista puuttuu herätevirta. Eli se pitää ottaa esim. just tupakinsytkän pohjan johdoista. Samaan törmäsin itse, kun asentelin bluetooth boxia oman Comand 2.0 perään ja ihmettelin kauan ja mittailin johtoja, kun ei perskele missään ollut herätevirtaa. Asiaa hetken täältä etsiessäni tajusin ettei tosiaan alkuperäisessä johtosarjassa ollut lainkaan herätettä (virtalukolta tulevaa +12v) ja otin omiin tarpeisiin tupakinsytkästä. Eli kai tässäkin tapauksessa se pioneerin punainen johto tarttee ryöstää sieltä tupakinsytkästä.
Okei, eli tupakkasytkän virtajohtoon rosvoliitin ja siitä pioneerin punaseen? Eiku kokeilemaan.
Juu, ja suoravirta keltaiseen auton johtosarjasta. Näin kai se pitäis mennä että keltainen on jatkuva virta ja punainen on herätevirta, joka tässä tapauksessa on pakko ryöstää sieltä sytkäristä
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Eikös se ollu sillai että ku soittimen ympärillä oleva "puu"paneeli ja vaihdekepin ympärillä oleva paneeli (lähtee ihan ylös vetämällä) on irti, niin se tuhkakuppi/sytkäri lähtee irti vetämällä.... Jos nyt oikein muistan.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Hyvin pitkälti tuommoinen soitin oli CLKssa,mutta vaihdoin viimeviikolla siihen Alpinen cde 9880 r ration.Manuaalissa alkoi haitata se muistitikun sijaintipaikka.
Mikähän muuten pitää audio 10:n radiokanavat muistissa,oli semmoinen hyllyllä ja laitoin sen E mersuun,niin siellä oli kanavat muistipaikoilla valmiina?