w210 sisempi vetoakselin suojakumi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tomppa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:26

w210 sisempi vetoakselin suojakumi

Viesti Kirjoittaja Tomppa11 »

En löytänyt haulla aiheesta. Pitäis vaihtaa toi sisempi vetoakselin suojakumi, nyt vetarin sisempi pää roikkuu auton alla, mutta miten se purkenee?
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi

Viesti Kirjoittaja AM »

Enpä ole väykkyyn ikinä vaihtanut, mutta villi veikkaus että samanlainen kuin 124:sessa. Eli peltikuppi irroitetaan ja alta löytyy sokka. Seuraava kuva ei ole kummastakaan mutta samantyylinen ratkaisu kuitenkin:

http://www.benzworld.org/forums/attachm ... vice-7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tomppa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:26

Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi

Viesti Kirjoittaja Tomppa11 »

AM kirjoitti:Enpä ole väykkyyn ikinä vaihtanut, mutta villi veikkaus että samanlainen kuin 124:sessa. Eli peltikuppi irroitetaan ja alta löytyy sokka. Seuraava kuva ei ole kummastakaan mutta samantyylinen ratkaisu kuitenkin:

http://www.benzworld.org/forums/attachm ... vice-7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä joo, sain peltikupin irti ja sokan pois, mutta ei se sen enempää purkautunutkaan, tunnnin naputtelun ja kolkuttelun jälkeen halkaisin suojakumin ja liimasin pikaliimalla. Saa nähdä kauan kestää. Täytyis vissiin rakentaa seuraavaa kertaa varten jonkinlainen suojakumin levitin.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi

Viesti Kirjoittaja napa »

Tomppa11 kirjoitti:
AM kirjoitti:Enpä ole väykkyyn ikinä vaihtanut, mutta villi veikkaus että samanlainen kuin 124:sessa. Eli peltikuppi irroitetaan ja alta löytyy sokka. Seuraava kuva ei ole kummastakaan mutta samantyylinen ratkaisu kuitenkin:

http://www.benzworld.org/forums/attachm ... vice-7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä joo, sain peltikupin irti ja sokan pois, mutta ei se sen enempää purkautunutkaan, tunnnin naputtelun ja kolkuttelun jälkeen halkaisin suojakumin ja liimasin pikaliimalla. Saa nähdä kauan kestää. Täytyis vissiin rakentaa seuraavaa kertaa varten jonkinlainen suojakumin levitin.
ne on aika lujassa, ne nivelet siihen akseliin, kun on laitettu liiman kanssa tehtaalla... mutta kyllä se siitä olisi lähtenyt... tuollainen pikaliimalla kasattu suojakumi ei kyllä oikein tunnu vakuuttavalta :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tomppa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:26

Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi

Viesti Kirjoittaja Tomppa11 »

No sitten kun se liimaus pettää niin täytyy hakea Bilteman suojakumin levitin ja vaihtaa sillä se suojakumi. Auton alla se nivelen irrotus on aikas hankalaa, tai sitten pitäis olla oikeanlaiset työkalut.
Leyfield
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 13.10.2011 07:30
Paikkakunta: Keski-Karjala

Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi

Viesti Kirjoittaja Leyfield »

W124 vaihdettiin aikanaan suojakumi niin, että otettiin koko vetoakseli pois ja tehtiin toimenpide pöydällä. Ei ollut iso homma irrottaa vetoakselia pois kokonaan. En usko, että W210 vetoakseli on sen kummempi pois otettava.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Leyfield kirjoitti:W124 vaihdettiin aikanaan suojakumi niin, että otettiin koko vetoakseli pois ja tehtiin toimenpide pöydällä. Ei ollut iso homma irrottaa vetoakselia pois kokonaan. En usko, että W210 vetoakseli on sen kummempi pois otettava.
Noin se kannattaa tehdä. Ei tosiaan ole kova homma avata napamutteria ja lyödä vetaria kokonaan pois. Oon ite irrottanu nuo nivelet niin että laitan vetarin nivelen varaan viilapenkkiin ja lyön kunnon tampilla ja lekalla vetarin päähän. Aina ne on irti lähtenyt :D vois tuossa toimia ulosvetäjäkin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi

Viesti Kirjoittaja napa »

Siekkinen kirjoitti:
Leyfield kirjoitti:W124 vaihdettiin aikanaan suojakumi niin, että otettiin koko vetoakseli pois ja tehtiin toimenpide pöydällä. Ei ollut iso homma irrottaa vetoakselia pois kokonaan. En usko, että W210 vetoakseli on sen kummempi pois otettava.
Noin se kannattaa tehdä. Ei tosiaan ole kova homma avata napamutteria ja lyödä vetaria kokonaan pois. Oon ite irrottanu nuo nivelet niin että laitan vetarin nivelen varaan viilapenkkiin ja lyön kunnon tampilla ja lekalla vetarin päähän. Aina ne on irti lähtenyt :D vois tuossa toimia ulosvetäjäkin.
öö, tuo nyt ei ole se paras konsti nivelen kannalta...ainakaan niin, että se nivel on pelkästään sen ulkokehän varassa siinä viilapenkissä... itse laitan vetarista kiinni viilapenkkiin ja naputtelen nivelen irti akselista lyömällä nivelen sisäkehää, jossa siis on ne nivelen boorit...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

napa kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
Leyfield kirjoitti:W124 vaihdettiin aikanaan suojakumi niin, että otettiin koko vetoakseli pois ja tehtiin toimenpide pöydällä. Ei ollut iso homma irrottaa vetoakselia pois kokonaan. En usko, että W210 vetoakseli on sen kummempi pois otettava.
Noin se kannattaa tehdä. Ei tosiaan ole kova homma avata napamutteria ja lyödä vetaria kokonaan pois. Oon ite irrottanu nuo nivelet niin että laitan vetarin nivelen varaan viilapenkkiin ja lyön kunnon tampilla ja lekalla vetarin päähän. Aina ne on irti lähtenyt :D vois tuossa toimia ulosvetäjäkin.
öö, tuo nyt ei ole se paras konsti nivelen kannalta...ainakaan niin, että se nivel on pelkästään sen ulkokehän varassa siinä viilapenkissä... itse laitan vetarista kiinni viilapenkkiin ja naputtelen nivelen irti akselista lyömällä nivelen sisäkehää, jossa siis on ne nivelen boorit...
Ei pelkän ulkokehän varaan tietenkään :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin