Mitenkäs kun ei tunnu oikein löytyvän diesel 722.3 laatikkoa. niin mitenkäs tuon bensa .3 laatikon laita? kiinnikkeistä johdoista turbiinista taitaa mennä ihan päikseen mutta vaihdot voi olla oudot? huutaa koska ei riitä diesel koneella kierrokset. niin saako sitä säädettyä inhimilliseksi jotenkin? jollakin kokemuksia, mitä säädetään ja mistä ja kuinka paljon?
Tai jos jollakin sattuu oleen ehjä .3 diesel laatikko niin täällä ostaja
Pitäisi mennä heittämällä paikoilleen. Ja ainakin osassa laatikkoja on täysin samat välitykset myös pikkuvaihteilla, 4:nen on suora. Ei pitäisi olla muutakuin kiinni vain. Näin ainakin itsellä 722.320 laatikon kanssa.
kyllä se fyysisesti menee sinne ihan heittämällä. vaihteiden vaihtokohdat saattaa mennä vähän huonoiks ja nekin lähinnä täyskaasu kiihdytyksissä. tarkotan, että jos pensamoottorin kuuluu kiertää n.6000 rpm ja ehkä ylikin ja diiselin vastaavasti n.5000. niin sillon voi kickdowni pohjassa kiihdytettäessä jäädä vaihde vaihtumatta, koska lootassa ei toivottu kierrosluku toteudu. tosin sillä vaijerilla saa sitä säädettyä, mutta en ole ihan satavarma, että kuinka hyvän siitä sitten oikeesti saa, kun kickdownin releen painaa pohjaan.
ei muutaku kokeileen, niin saadaan siihenkin selvyys.
mulla diesel audissa bensa audin laatikko ja kun oikee revittää niin kuulostaa aivan samalta kun crossi pyörällä vaihtas vaihteita ja kulkee ihan perkeleesti mut vauhti loppuu kun seinää 160 vauhdissa
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
killerimersu kirjoitti:mulla diesel audissa bensa audin laatikko ja kun oikee revittää niin kuulostaa aivan samalta kun crossi pyörällä vaihtas vaihteita ja kulkee ihan perkeleesti mut vauhti loppuu kun seinää 160 vauhdissa
noissakin on varmaan eroja eri merkeissä. esim. jos automaatti dieseli mersuun säätää syöttöjö, niin laatikkoakin pitää melkovarmana säätää. kun taas yhden ruuvvauksen kokemuksella nissan laurelliin ei tarvinu kajota lootaan ollenkaan, vaikka nosti syöttöjä.