
W124 200D, johtotähden pelastus.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
No mutta jos se edes rauhottuis sen verran että kerkee pesemään ja nopeesti konttorille
Taitaa öljyt olla sen verran litkua että tulee kovi helposti pihalle.

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Ajelin tossa koneen lämpöseks ja kaatelin pullosta tököttiä koneeseen ja vähän tuoretta öljyä päälle, loppu kalkatus yhellä kierrosalueella
No huoli vähemmän, tuntuu muutenkin käyvän vähän hiljempaa. öljynvaihdolla varmaan selvinee, kuha laittaa vähä paksumpaa tavaraa 


Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Eihän tuo lokari nyt oo pahakaan, tämmönen on meikän käyttiksessä.M4ketech kirjoitti:Varmaan aika vaihtaa lokari


mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Joo ja siis jännähän se on että auto on katsastettu lähes siinä kunnossa kun alotin viestiketjut, eli:
Etutunkin reijät haperot
repsikan siivessä reikä ja kaaressa muutama myös
umpiot osottanut mihin sattuu
etujarrut kulunut
ohjaustehostimen pumppu kaput
ja mitähän kaikkea muuta pientä
taitaa katsastuksessa olla eroja Helsinki - Nastola
E: tilailin mittaristoon ledit ledstylestä, saa nähä millon saapuvat. Sitten vois viedäkkin katsurille ja ehkä myydä pois ja farkkumese tilalle
Etutunkin reijät haperot
repsikan siivessä reikä ja kaaressa muutama myös
umpiot osottanut mihin sattuu
etujarrut kulunut
ohjaustehostimen pumppu kaput
ja mitähän kaikkea muuta pientä

E: tilailin mittaristoon ledit ledstylestä, saa nähä millon saapuvat. Sitten vois viedäkkin katsurille ja ehkä myydä pois ja farkkumese tilalle

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Nyt on pohja paikattu, prkl että riitti työtä. Näin ollen laittelin nettiauton tilaksi "ei hinnoiteltu".
Nyt enään pohjan massaus ja ledit mittaristoon ja konttorille. Tosin en tiiä mitä sanovat renkaista kun noissa taitaa olla joku 3 milliä uria + repsikan takarengas erillainen renkas (profiili sama)
Vaihtoehtona on tietty ostaa nastat tai kitkat ja ajaa niillä konttorille nyt sekä huristella talven yli. Kesäkumeja en enään tänävuonna osta. Hankitaa talven aikana oikea vanteistus + nakit 
Nyt enään pohjan massaus ja ledit mittaristoon ja konttorille. Tosin en tiiä mitä sanovat renkaista kun noissa taitaa olla joku 3 milliä uria + repsikan takarengas erillainen renkas (profiili sama)


Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Nonni, ruosteet on voitettu. Enään loput paikkaukset massaukseen ja naftan suodattimet vaihtoon. Sitten onkin loput paikkamaalaukset ja kromimaskin entisöinti
Näin ollen ajatuksissa pyörii että hankitaa nastarenkaat ja ajetaa enskuun puoliväliin jonka jälkeen leimataa, sitten jatketaan ajoa.
Tosin kun "likaset" työt on tehty niin laitan etukajareiden ritilät paremmin kiinni sekä katon sisävalot kuntoon.
Voiko olla että tää rupee olee kunnossa. Tosin vähän vielä ulkoa ruma kun emäsika mutta...
E: auto maalataan talvella näillä näkymin, saa nyt nähä meneekö pohjien kautta yli vai miten tääkin...Konettaki pitäs avata...Tosin himottashan tuolla leikkiä talvi, mutta sitä hymyä vaike vastustaa ku keväällä ajaa "uuden" ulos.

Näin ollen ajatuksissa pyörii että hankitaa nastarenkaat ja ajetaa enskuun puoliväliin jonka jälkeen leimataa, sitten jatketaan ajoa.
Tosin kun "likaset" työt on tehty niin laitan etukajareiden ritilät paremmin kiinni sekä katon sisävalot kuntoon.
Voiko olla että tää rupee olee kunnossa. Tosin vähän vielä ulkoa ruma kun emäsika mutta...
E: auto maalataan talvella näillä näkymin, saa nyt nähä meneekö pohjien kautta yli vai miten tääkin...Konettaki pitäs avata...Tosin himottashan tuolla leikkiä talvi, mutta sitä hymyä vaike vastustaa ku keväällä ajaa "uuden" ulos.

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Tuli sitten hankittua 16" kitkat tähänkin alle, mutta vanteet enää puuttus
Eli oja kutsuu talvella tai sitten seisotan tallissa ja käyn välil ulkoiluttamas 


Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Puskuri purettu, vielä pitäisi jaksaa purkaa pohjapanssarin palanen ja pari suojaa jotta pääsee putsaamaan sekä massauksia tekemään.


Haasteellista kun auto perjaatteessa pitää olla ajokuntonen kokoaika, kun ei oo täl hetkellä parempia paikkoja taaskaa vapaana.


Haasteellista kun auto perjaatteessa pitää olla ajokuntonen kokoaika, kun ei oo täl hetkellä parempia paikkoja taaskaa vapaana.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Torstaille varattu katsastus jonka jälkeen teen yhteenvedon tehdyistä ja tekemättömistä töistä.
Nyt pitänee alkaa kalastelemaan noita puuttuvia osia sekä ylimääräsiä joista kerron torstaina
Nyt pitänee alkaa kalastelemaan noita puuttuvia osia sekä ylimääräsiä joista kerron torstaina

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Siis jumalauta, konttorilla käyty ja piti kaivaa viellä ruostereikä jostain esii. Siis helvetti.
Katsastus meni muuten ok:
Päästöt 1,4
-Hylätty seisontajarrun jarruvoima alle 16% kokonaismassasta.
-Hylätty pohjalevy ruostevaurioitunut oikealla. Tätä ei katsuri nähnyt tai huomannut, mutta piti vielä katsastuksen päätteeksi katsoa vanha hitsisauma jonka vierestä petti kun hakkasi
-Hylätty Oikea ulompi "narinahela"
-Hylätty Oikea "auraustanko"
-Korjauskehotus Kallistuksen vakaajan kiinnitys, vasemmalla ja oikealla. Tosin oikea on vain välyksellinen.
-Korjauskehotus Moottori öljyvuoto.
-Korjauskehotus Seisontajarrun poljin menee liian pohjaan.
Nyt mietityttää: Jos vaihdetaan "auraustanko" meneekö aurauskulmat vituralleen??
Löyty iso oudon muotonen pultti takakontista, mihis tuo kuuluu??

Katsastus meni muuten ok:
Päästöt 1,4
-Hylätty seisontajarrun jarruvoima alle 16% kokonaismassasta.
-Hylätty pohjalevy ruostevaurioitunut oikealla. Tätä ei katsuri nähnyt tai huomannut, mutta piti vielä katsastuksen päätteeksi katsoa vanha hitsisauma jonka vierestä petti kun hakkasi

-Hylätty Oikea ulompi "narinahela"
-Hylätty Oikea "auraustanko"
-Korjauskehotus Kallistuksen vakaajan kiinnitys, vasemmalla ja oikealla. Tosin oikea on vain välyksellinen.
-Korjauskehotus Moottori öljyvuoto.
-Korjauskehotus Seisontajarrun poljin menee liian pohjaan.
Nyt mietityttää: Jos vaihdetaan "auraustanko" meneekö aurauskulmat vituralleen??
Löyty iso oudon muotonen pultti takakontista, mihis tuo kuuluu??

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
äkkiä mitä selvää saa niin etu kynkän ala pään pultti jota kääntämällä säädetään camper kulmaa. siitä tuo epäkesko rikka.
kyrpä katsuri
kyrpä katsuri

w201 om605
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Eli pultti helvetti, tommoset vaa pelottelee tuol takakontis 
No joo katsurina oli K1 Vuosaari nuori sälli. Kyllähän mesessä tangot ym. kuluu ja mielelläni vaihdan. Mutta näkyvää ruostetta jos ei ole niin pitääkö tehä
Sanoinkin että joka ikinen yli 10v vanha auto valuttaa tai ruikkii joskus öljyä
Hihnapyörästön takaahan tuo öljy valuu kampiakselin päästä, katsuri sanoi että hihnapyörän kun ottaa irti ja merkkaa ajotuksen niin saa stefan vaihdettua. Myös varotteli motonetin nivelistä ja tangoista, ei kuulma kestä kun 6kk niin taas saisi hylätä taas.

No joo katsurina oli K1 Vuosaari nuori sälli. Kyllähän mesessä tangot ym. kuluu ja mielelläni vaihdan. Mutta näkyvää ruostetta jos ei ole niin pitääkö tehä

Sanoinkin että joka ikinen yli 10v vanha auto valuttaa tai ruikkii joskus öljyä

Hihnapyörästön takaahan tuo öljy valuu kampiakselin päästä, katsuri sanoi että hihnapyörän kun ottaa irti ja merkkaa ajotuksen niin saa stefan vaihdettua. Myös varotteli motonetin nivelistä ja tangoista, ei kuulma kestä kun 6kk niin taas saisi hylätä taas.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
jos kampuran etupäästä tulee niin sitä pyörää ei tarvii paljommin merkkailla kun se on kiilalla.
tiedän tapauksen jossa katsuri oli meisselillä tökkinyt aikansa pohjaa ja saanut reiän aikaiseksi, ehken tulitikku askin kokisen ja hylännyt auton. noh omistaja oli sen verta mielissään katsurin hommasta että tempaisi meisselin inssin kädestä löi sen keskelle kattoa pystyyn ja tuumasi että "perkele, se tulee reikä terveeseenkin peltiin kun aikansa takoo", tämän jälkeen oli ollut hiljaista hallissa.
tiedän tapauksen jossa katsuri oli meisselillä tökkinyt aikansa pohjaa ja saanut reiän aikaiseksi, ehken tulitikku askin kokisen ja hylännyt auton. noh omistaja oli sen verta mielissään katsurin hommasta että tempaisi meisselin inssin kädestä löi sen keskelle kattoa pystyyn ja tuumasi että "perkele, se tulee reikä terveeseenkin peltiin kun aikansa takoo", tämän jälkeen oli ollut hiljaista hallissa.
w201 om605
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
ei muuta kun etsitään halpaa hitsausmestaa tai hitsataan itse. selvitetään huomenna mitä siellä on vastassa. ettei koko auto pala.
Kerran olen itsekkin tempassut puukon pohjaan pystyyn kun meni hermot, eka sanottii että hitsaa näin, no hitsasin ja menin tarkastukseen "eiku tässä pitää olla tuplapelti"
Niin meneekös takakulmat miten sattuu tuon tangon vaihdon jälkeen? Tosin eihän tota voi kai säätää
Kerran olen itsekkin tempassut puukon pohjaan pystyyn kun meni hermot, eka sanottii että hitsaa näin, no hitsasin ja menin tarkastukseen "eiku tässä pitää olla tuplapelti"
Niin meneekös takakulmat miten sattuu tuon tangon vaihdon jälkeen? Tosin eihän tota voi kai säätää

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
eli juurikin kai tuo tanko jonka joudun vaihtamaan. Riittäneeköhän jos isken samalla tavalla tuon uuden kiinni, eli kiristän yhtä paljon. Tuolla mutterilla se näyttää kiristyvän taino säätyvän.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Nonniin ainoastaan säädettävän tangon tuonne saa. No siihen tyydyttiin. Narinahela oli väärä ja haettiin uus, nyt pitäisi olla oikea.
Tänään tarttui autostudiolta mukaan palanen äänieristemattoa, ja sitä laitettiin etukaiuttimien alle sekä hansikaslokeron taakse täyttämään tyhjyyttä. Samalla huomattiin ja korjattiin irronnut ilmatunneli, ja nyt puhaltaa lämmintä keskeltäkin
Koitetaan tällä hetkellä paikallistaa vikaa jossa auto melkein stumppaa kun painaa kaasua, varsinkin liikkellelähdössä, eli ottaa kaasua, sitten ei otakkaan ja sitten taas kulkee. Eli kaasutuksessa ei saa välillä naftaa. Karkeasuodattimen vaihdoin ja nythän tuo savuttaakin
Kuvia eri jutuista illalla.
Tänään tarttui autostudiolta mukaan palanen äänieristemattoa, ja sitä laitettiin etukaiuttimien alle sekä hansikaslokeron taakse täyttämään tyhjyyttä. Samalla huomattiin ja korjattiin irronnut ilmatunneli, ja nyt puhaltaa lämmintä keskeltäkin

Koitetaan tällä hetkellä paikallistaa vikaa jossa auto melkein stumppaa kun painaa kaasua, varsinkin liikkellelähdössä, eli ottaa kaasua, sitten ei otakkaan ja sitten taas kulkee. Eli kaasutuksessa ei saa välillä naftaa. Karkeasuodattimen vaihdoin ja nythän tuo savuttaakin

Kuvia eri jutuista illalla.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Kooohta menee hermo... Eipä tuo aurastangon pultti inahdakkaan ja taas syö motivaatiota. Mutta laitetaan kuvia niin tietää ainakin mikä helekutti on narinahela.
Tuo on varmaan se stn hela, ilmeisesti vaihtoon tarvii järeet työkalut ym??


Perjantaina vaihdettiin tuo karkeasuodatin:

Ruostereikäkin näkyy penkin alla:

Lopuksi: älkää ostako halpoja akkukenkiä:

Kiristin normisti ja naps
Nyt mietityttää tuo helan vaihto ja onko tuo nyt oikeasti oikea osa.
Tuo on varmaan se stn hela, ilmeisesti vaihtoon tarvii järeet työkalut ym??


Perjantaina vaihdettiin tuo karkeasuodatin:

Ruostereikäkin näkyy penkin alla:

Lopuksi: älkää ostako halpoja akkukenkiä:

Kiristin normisti ja naps

Nyt mietityttää tuo helan vaihto ja onko tuo nyt oikeasti oikea osa.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.


tulee vaan paha mieli
narinahela vaihdosta on hyviä ohjeita riittämiin.
Sopivia holkkeja ja tarpeeksi vahva pultti on oikeat eväät menestykseen.
Narinahela on tukivarren uloin hela.
Ja paljon helpompi W124.een vaihtaa kuin esim. uudempaan W211 malliin

autodidakti
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Pitänee jaksaa lukea ohjeita, kunhan auraustangon sisäpultti ja mutteri aukeis, tunnin ajan sumuttelin ruosteenirrotinta mutta ei. Ohan tietty rällällä keksitty 

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Vois laittaa seisontaan tämänki, sais noihin veroihin ja vakuutuksee pientä armoa. Rahaa ei tuu kuitenkaan kuukaudessa paljoa ja osu mukavasti samaan kuuhun vero ja vakuutus
Sitten voiskin alkaa seisonta-aikana vääntämää pumpusta vähän enemmän irti talven varalle, tosin pitäs hankkia ne 16" vanteetki jostain talve varalle
Kiitokset ohjeista.

Sitten voiskin alkaa seisonta-aikana vääntämää pumpusta vähän enemmän irti talven varalle, tosin pitäs hankkia ne 16" vanteetki jostain talve varalle

Kiitokset ohjeista.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Nyt toisaalta onnistu. Eli pihaan kurvasi -97 mondeon farmari yli 6kk leimalla, ainoastaan mieleen tulee peräkärryn töpsölin vika sekä kuskin puolen pyörän laakeri.
Mersun voi bongata nykysin espoon leppävaaran alueella
Mersu hankitaan sitten kun taas rahat riittää ja tällä kertaa farkku bensa/diesel katsotaan sitten.
Mersun voi bongata nykysin espoon leppävaaran alueella

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Eiköhän tuohon saa olla kohta lisäämässä jo peltiä
. Meinaa olla aika surkeaa materiaalia.

W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89