W202 220D kokemuksia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
toivis85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 19.03.2011 17:57

W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja toivis85 »

Eli otsikon mukainen mese tähtäimessä... Mimmonen peli on? Kaikki kokemukset tervetulleita autosta, koneesta ja kestävyydestä. Kyseessä manuaali ja vuosimalli 97.
W202 180 Aut.
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

jos autossa on lucas jakajapumppu niin kierrä todella kaukaa...
lolletti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Su 27.11.2011 20:37
Paikkakunta: Pori/Turku

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja lolletti »

Ruoste vaivaa, ei kai muuta ja se pumppu. Omaani on peruskorjattu pumppu mynä dieselillä puol vuotta sitten vanhan omistajan toimesta, maksoi 1700 euroa vissiin?? Ei ole viimisen 10 tkm aikana ainakaan vaivannut.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Avatar
toivis85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 19.03.2011 17:57

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja toivis85 »

On kyllä kallis vika....Kuinka yleinen? Mimmonen se kone muuten on, näin ajossa? Aika nuhapumppu vissiin, mutta ei haittaa ku nykynen auto on Chevy Van diisseli
W202 180 Aut.
lolletti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Su 27.11.2011 20:37
Paikkakunta: Pori/Turku

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja lolletti »

Luulisin että kaikissa ton mallin koneissa vika tulee vastaan, suurimpaan osaan korjattu, vanha omistaja laittoi sen rempan mun meseen 400tkm. Parhaitenhan sen saa korjattua kun vaihtaa koko pumpun?? ehkä.

Eihän tää mikään kiireellinen peli oo, mutta kulkee ihan riittävästi ja pysyy muun liikenteen mukana, dieseliä vie 6-7 litraa, joskus jopa 8 kun oikeen vinguttaa. Äsken kävin viemässä isolla pressuteltta peräkärryllä tavaraa kaatikselle, ei saanut yli 110km/h autoa kulkemaan millään, olihan siellä toki kova tuuli ja peräkäryn teltta tulee toista metriä auton perän yli, korkeuden puolesta siis :mrgreen:
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

lolletti kirjoitti:Luulisin että kaikissa ton mallin koneissa vika tulee vastaan, suurimpaan osaan korjattu,
Uusittu/korjattu pumppukaan ei ole ikuinen. Samat viat tulee ennemmin tai myöhemmin uudelleen.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja simoks »

masterrontti kirjoitti:jos autossa on lucas jakajapumppu niin kierrä todella kaukaa...
Tää on koomista miten kamala vaiva Lucaksen pumppu on mersumiehille, mitäs veikkaatte missä kohtaa kilsoja se pumppu leipasee muilla merkeillä? Heti kun mersulla ei voikkaan ajaa 500tkm ilman ongelmia niin se on paska auto :) Kaisse nyt yleensä ainakin sen 200tkm kestää ellei enemmän? :eh:
W210 E320cdi
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Niin ja törmätty on 700tkm ajettuihin pumppuihin mitkä ei oireile. Tosihan se on että joka autoa saa huoltaa. Omastakin W124 jouduin vaihtamaan ohjaustehostimen pumpun.

Eri mallit, niin eri vaihdettavat osat. Mutta ajetaan kuitenkin suhteellisesti pidempään kun muilla merkeillä.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

[quote="lolletti"]Luulisin että kaikissa ton mallin koneissa vika tulee vastaan, suurimpaan osaan korjattu, vanha omistaja laittoi sen rempan mun meseen 400tkm. Parhaitenhan sen saa korjattua kun vaihtaa koko pumpun?? ehkä.

pumpun sisäinen sähköpää hajoaa ja se uusitaan, pumppua ei tarvitse vaihtaa.. paras ostaa suoraan käyttövarma mersu jossa rivipumppu.
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Niin parashan on aina jaa kallilla tai hyvillä autoilla, kunnes vastaan tulee semmonen yksilö jossa onkin pirusti vikoja. Osa luovuttaa heti ja hankkiutuu eroon, osa taas korjaa ja ajaa taas pari vuotta :lol:

Eiköhän jokaisessa alle 2000 vuoden mersussa mene yhtäpaljon rahaa jos haluaa pitää kaiken tiptop kunnossa, vanhemmissa (W124 ym.) kaikkia pikkuvikoja ym. ei jaksa vain korjata (aina).
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

simoks kirjoitti:
masterrontti kirjoitti:jos autossa on lucas jakajapumppu niin kierrä todella kaukaa...
Tää on koomista miten kamala vaiva Lucaksen pumppu on mersumiehille, mitäs veikkaatte missä kohtaa kilsoja se pumppu leipasee muilla merkeillä? Heti kun mersulla ei voikkaan ajaa 500tkm ilman ongelmia niin se on paska auto :) Kaisse nyt yleensä ainakin sen 200tkm kestää ellei enemmän? :eh:
no itse tehnyt pumppuremontin 2 mersuun jossa lucas pumppu ja molemmista sähköpää paskana ja korjaus mynädieselissä 1700 € kpl.
toisella ajettu 270 tkm ja toinen 300 tkm.
rivipumpullisia korjaillu joihin mennyt alle 10€ elementin tiivisteet ja muuta vikaa ei ole ollut.
että voi vähän miettiä kumman kannattaa omistaa...
Viimeksi muokannut masterrontti, Ti 16.10.2012 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

No oudon kallis meseksi. Onkohan kukaan koskaan miettinyt miksi kyseinen kapistus hajoaa, tai jopa koittanut ratkaista millä sen saisi estettyä.

E: ja nyt ei puhuttu pelkästään pumpuista, vaan muutenkin huolto- ja varaosien-hinnoista.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
toivis85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 19.03.2011 17:57

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja toivis85 »

Mietin kanssa että kuinka iso riski se oikeasti on ku näyttää olevan kirosana mesemiehille tämä Lucas, oisko vähän liioittelun makua? Sain nimittäin sen verran hyvän vaihtotarjouksen että vakavasti harkitsen.
W202 180 Aut.
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Taitaa jengi liioitella. Itsekkin pähkäilen tässä 202 farkkuu siirtymistä, saa nyt nähä miten nykynen menee katsastuksesta läpi.

Jotenkin vain komea peli tuo W202 :think:
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
Kardaaniveto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Kardaaniveto »

Meillä palvellut W202 jo 6 vuotta, tosin 220 CDI-koneella. Ihan hyvä autohan se on ollut, ehkä suurimpana ongelmana ollut ruoste. Jotain pieniä on pitänyt uusia, esim suuttimen tiivisteet, startti.. Mutta laadukkaan oloinen auto ja hyvä ajaa, tosin arka sivutuulelle. Takapenkit ja kontti eivät kovin tilavia, mutta kyllä ne riittävät, ainakin meille. Jos löydät ruosteettoman ja hyvin pidetyn yksilön, niin siitä vaan!
Avatar
toivis85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 19.03.2011 17:57

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja toivis85 »

On ollu aikaisemmin W202 C180 eli ei ihan tuntematon auto. Tykkäsin paljon, sen takia toi kiinnostaakin... Ruoste taitaa vaivaa lähes jokaista yksilöä. Sääli, sillä muuten oikein jämäkkä ja laadukas auto.
W202 180 Aut.
lolletti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Su 27.11.2011 20:37
Paikkakunta: Pori/Turku

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja lolletti »

Vielä pumppu asiasta, eikä tohon voi vaihtaa koko pumpun kunnolliseen niin ei vaivaa enään nuo ongelmat. Jos vanhan korjaus maksaa 1700e ja muistan hämärästi että samalla suur piirtein samalla rahalla saisi kunnollisen pumpun asennettuna. Kävin yhtä koeajamassa mihin oltiin laitettu kunnon pumppu jossakin diesel pajalla ei enää lucas ongelmaa ainakaan ja hintahan taitaa olla noin sama. Säälihän se on että näinikin hyvä mersu ruostuu niin kauheasti, just tulin kotiin, on se vaan hyvä ajaa.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

ruostuuhan kaikki, noita 124 meisseleitäki nähny vaikka mitä mutta nykysessä pohja lähes ehjä :shock: Tosin käynyt käsiteltävänä joskus, ainakin vihkon mukaan.

W202 kohdalla, jos hankin niin käsittelen tai vien johonkin heti. Yleensä "Se on niin kallista", mutta on se 4 vuoden sisällä tehdyt vuosittaiset paikkauksetkin :lol:
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

lolletti kirjoitti:Vielä pumppu asiasta, eikä tohon voi vaihtaa koko pumpun kunnolliseen niin ei vaivaa enään nuo ongelmat. Jos vanhan korjaus maksaa 1700e ja muistan hämärästi että samalla suur piirtein samalla rahalla saisi kunnollisen pumpun asennettuna.
Jos auto on 5v sähköohjatulla automaatilla niin pumpun vaihto vanhanmallin rivipumppuun ei onnistu.
nemb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 03.09.2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja nemb »

Ittellä on w210 220d tolla luukaksella, ajettu on 350tkm eikä oo ikinä viä pumppua vaihdettu.. Ja tää on faktaa ku oon auton 2 omistaja..
Ommeinaa täysin ruosteeton yksilö, monet on ihmetelleet sitäkin :D
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Mulla ei oo pahaa sanottavaa W202 farkusta. Kyseessä on samanikäinen C 220D. Edellinen omistaja oli vaihtanut pumpun 330 tkm kohdalla, nyt on mittarissa 490tkm, eikä oireita pumpussa. 1200 maksoi ruostevaurioiden korjaus ja maalautus. Oletan että se toimii seuraavat 6 vuotta taas ilman isompia murheita. Mistään raketista ei tosiaan ole kyse jos vertaa vaikka E200cdi väyryseen, mutta ihan hyvin tuolla farkullakin pärjää liikenteessä. Yhtään varsinaista vikaa ei ole kuuden vuoden aikana ollut, ainoastaan huoltotoimenpiteitä (paluuletkut suuttimilta, etupään puslat ja raidetanko, jarrulevyjä yms.)
Jotenki vieläkin tuo w202 tuntuu luotettavammalta kuin w210 vaikka väyryselläkin on jo 3 vuotta ajettu. Väykyssä on ollut paljon enempi vikoja, joista parissa tapauksessa on matkanteko loppunut ( mm. laturi 750 eur).

Tuo w202 farmari on ulkonäöllisesti tosi onnistunut malli mersulta.
Tuotahan saa myös 250 TD koneella, vois olla parempi kaikin puolin.

Ettei mee pelkäksi kehumiseksi, niin vaihteiston välitykset vois olla paremmat. Kakkosella saa vedättää melko pitkään että jaksaa sitten kolmosella jatkaa joustavasti. Automaatissa ei varmaan tuota moitetta ole.
TS_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:53

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja TS_W124 »

Aivan paskahan tuo lucas on ja korjaus maksaa tosiaan vähintään sen 1500e. Mutta jos ei ole automaatti niin kannattaa heittää se lucas samantien romukoppaan ja vaihtaa/vaihdattaa siihen tilalle boschin rivipumppu vanhemmasta koneesta niin ei heti hajoa.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jarskak »

No en mä nyt sanois että lucas on aivan paska. kyllä se useimmiten toimii moitteetta sen 300 000 - 400 000 kilometriä.
Täytyy ottaa huomioon että valtaosa muista automerkeistä on paalauskunnossa kun on 300 000 mittarissa. Luukkaan vaihdolla (vaikka sitten tuohon boschin pumppuun) saa taas ajella saman verran lisää kilsoja. Mutta jos tuon 1500 euron remontin jakaa 300 000 kilometrin matkalle, niin ei se kovin iso remonttikulu ole, kun juurikaan muuta tuommoisesta mersusta ei mene rikki :)
Avatar
toivis85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 19.03.2011 17:57

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja toivis85 »

No eihän se mun mielestä huonosti oo jos pumpulla ajelee sen 300tkm kun ei muuten mitään kummempia vikoja oo. Ja tosiaan iso osa muista autoista joutaa jo romuttamolle siinä vaiheessa :D Paitsi tietenkin vanha Chevy, 432tkm nyt mittarissa ja nätisti pelaa. Viikonloppuna pitäis mennä kattomaan ja tullut siihen johtopäätökseen että jos auto on Ok niin vaihtuu letukka siihen :)
W202 180 Aut.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tutun C220D on mennyt ~450tkm ja kolmas lucas. :D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18048
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aivan arpapeliä missä vaiheessa hajoaa, Lucas. Muutenhan 220D moottori on erinomaisen kestävä.
wiimax.fi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ja joskus se hajoaa niin että sinne saa tiivisteet vaihdettua ja korjaus ei montaa satasta enempää maksa.
S124 300TE
W124 300D
Andre´
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 20.03.2011 20:47
Paikkakunta: Oulu

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Andre´ »

262000 kilsaa riitti tuolle omalle. Toivottavasti löydät sellaisen huolettoman yksilön..
W203 c200 cdi a 2005 (kutiteltu)
W202 220d 1997 rivipumpulla
Avatar
toivis85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 19.03.2011 17:57

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja toivis85 »

Toivotaan, tolla ajettu nyt 255tkm. Jos oikein hyvä munkki käy niin on jo vaihdettu....
W202 180 Aut.
lolletti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Su 27.11.2011 20:37
Paikkakunta: Pori/Turku

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja lolletti »

Pumppu peruskorjattu n. 20tkm sitten. Auto on w202 ja 2.2l ja lucaksen pumppu. Eli auton laittaa kylmällä ilmalla käyntiin niin hehkutuksen jälkeen lähtee hyvin käymää mutta ei ota kierroksia vastaan ja kierrokeset heittelee 400-800rpm, ja välillä epc palaa. Toisella startilla aina käymään ja ei mitään vikaa, ei epc pala. Hehkut just vaihdettu. Onko ainut vika pumppu vai voiko esim suuttimet? Ja kertokaas sitten jos joku on vaihdattanut boschin pumpun mitä se maksoi ja onkohan järkeä 2 tonni autoo sellasta veihdella?
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Vastaa Viestiin