Elikkäs, tuli tuossa elokuussa ostettua tuommoinen 190 mersu ja nyt ongelmaksi on tullut, että apukuskin kumimaton päälle ilmaantuu aina joskus vettä ja siellä alla oleva äänieristematto(?) on litimärkä reunoistaan. Mitenkäs tässä pitäisi menetellä? Elokuussa tehty katsastus on entisen omistajan toimesta ja reikiä siellä ei ainakaan pitäisi olla. Fuskaako ovi, vai tuleeko se jostain muualta? Jostain olin lukevinani että vesi voi tulla joittenkin johtojen läpivientien kautta, mutta mitenkä se sitten päätyy sen kumimaton päälle?
Ensimmäinen Mese ja vieläpä ensimmäinen auto niin vähän keltanokkana liikenteessä tämän suhteen.
Katoppa ensalkuun onko konehuoneen puolella akun vierestä kulkeva sadevesiputki tukossa. Kumiputken toinen pää on painettu tuulilasin vesikouruun ja toinen pää menee pari senttiä lokasuojan sisään. Taivuttele koko putki käteen ja kopistele risut pois. Yleensä putki kerää itsensä tukkoon. Tämä on helpoin tarkistettava kohde.
Osa nro 23
Toinen vaihtoehto mihin vettä voi kerääntyä, on lämmityslaitteen kaukalo. Sen pohjalla on veden poisto aukko, mutta aukon näkylille saamiseen pitää purkaa pyyhkijämekanismi ja lämpärimootori tieltä pois.
Mites jos kuskin penkin alla lattia on märkä ? Takatilan jalkatila taas ei ole. Ei pitäis pohjassa kyllä reikiä olla Nuo röörit oon jo putsannu mitä yllä mainittu.
Tr3me kirjoitti:Mites jos kuskin penkin alla lattia on märkä ? Takatilan jalkatila taas ei ole. Ei pitäis pohjassa kyllä reikiä olla Nuo röörit oon jo putsannu mitä yllä mainittu.
Pidetääs ketju aktiivisena. Omassa w201 sama ongelma, kuskin penkin allaoleva ilmaventtiili on märkä. Puhaltimen kaukalo lienee ainoa uittaja? Vaiko lämmittimen kenno?
myös tuulilasin välistä voi päästä vesi sisään. sillon pitäis kyllä huomata, kun kattoverhoilu "roikkuu" sieltä tuulilasin ja katon rajapinnasta. myöskin lämppärin kenno vuotaessaan voi päästää vedet sisälle. ja ainakin mulla ne valu sinne matoille, tosin kuskin puolelle.