W201 2.0E >>>>2.5TD..
Mites agip, kun tuolla toisessa topicissa kirjoitit että turbon paluuöljy on helppo laittaa lohkon kylkeen niin mihinkä kohti olet sen työntänyt.
Jos saisit vaikka kuvaa tuosta irrallisesta koneesta ja siihen merkittynä oikean paikan?
Omassa testauksessa oli paluu öljypohjaan öljymäärän anturin reikään, mutta on epäkäytännollinen kun ei sitten tuo anturi ole toiminnassa.
Jos saisit vaikka kuvaa tuosta irrallisesta koneesta ja siihen merkittynä oikean paikan?
Omassa testauksessa oli paluu öljypohjaan öljymäärän anturin reikään, mutta on epäkäytännollinen kun ei sitten tuo anturi ole toiminnassa.
"paikka" on valmiina siinä termarin vieressä, öljypohjan ja lohkon liitoksen kohalla.Sampo kirjoitti:Mites agip, kun tuolla toisessa topicissa kirjoitit että turbon paluuöljy on helppo laittaa lohkon kylkeen niin mihinkä kohti olet sen työntänyt.
Jos saisit vaikka kuvaa tuosta irrallisesta koneesta ja siihen merkittynä oikean paikan?
Omassa testauksessa oli paluu öljypohjaan öljymäärän anturin reikään, mutta on epäkäytännollinen kun ei sitten tuo anturi ole toiminnassa.
anturin saa toimimaan kun laittaa öljynpaluulaipan anturin ja öljypohjan väliin!
Ok.epk kirjoitti: "paikka" on valmiina siinä termarin vieressä, öljypohjan ja lohkon liitoksen kohalla.
anturin saa toimimaan kun laittaa öljynpaluulaipan anturin ja öljypohjan väliin!
Mulla on vain hieman hankala laittaa tuo laippa anturin ja öp:n väliin kun letku on 19millistä. Anturi on sellainen erikoisen muotoinen, että siihen ei kovin paksu laippa mahdu väliin.
niin tosiaan itse jouduin sitä anturin laippaa myös muokkaamaan, ja itselaipan reiän tein ovaaliksi, niin mahtuu isompikin letku tulemaanSampo kirjoitti:Ok.epk kirjoitti: "paikka" on valmiina siinä termarin vieressä, öljypohjan ja lohkon liitoksen kohalla.
anturin saa toimimaan kun laittaa öljynpaluulaipan anturin ja öljypohjan väliin!
Mulla on vain hieman hankala laittaa tuo laippa anturin ja öp:n väliin kun letku on 19millistä. Anturi on sellainen erikoisen muotoinen, että siihen ei kovin paksu laippa mahdu väliin.
Enpä taida anturin laippoja alkaa muokkaamaan, tulee pian "öljykirnu"
Ja kaikenlisäksi anturi on toisella puolella konetta ja pitäisi tehdä melkoinen letkuviidakko.
Turbon puolella lohkossa on hyvä tasainen kohta johon voi laittaa sitten laipan tai pyöräyttää jengan ja nipan johon sitte letku kiinni. Ja siihen voi sitte pyöräyttää tulpan jos siinä lohkossa ei joskus turboa olisikaan?
Tänään tehtiin sitte kaupat turbosarjasta erään superturbo miehen ylijäämä varastosta.
Huomenna tulee ainakin renkaat ja laakerit, että saa konetta alkaa niputtaan.
tänään jo pukkasin hoonilla paskat pois sylintereistä.
Tulee sitä vaan projektille hintaa vaikkei superturboa teekkään, mutta harrastuksia ei lasketa!
Ja kaikenlisäksi anturi on toisella puolella konetta ja pitäisi tehdä melkoinen letkuviidakko.
Turbon puolella lohkossa on hyvä tasainen kohta johon voi laittaa sitten laipan tai pyöräyttää jengan ja nipan johon sitte letku kiinni. Ja siihen voi sitte pyöräyttää tulpan jos siinä lohkossa ei joskus turboa olisikaan?
Tänään tehtiin sitte kaupat turbosarjasta erään superturbo miehen ylijäämä varastosta.
Huomenna tulee ainakin renkaat ja laakerit, että saa konetta alkaa niputtaan.
tänään jo pukkasin hoonilla paskat pois sylintereistä.
Tulee sitä vaan projektille hintaa vaikkei superturboa teekkään, mutta harrastuksia ei lasketa!

Joku mersupurkaamo??
Perutaanpa vähän puheita tuosta turbon paluu putkesta
Lohko on nimittäin -89 autosta ja siinä ei ole enää sitä tasaista kohtaa lohkossa, johon laippa olisi hyvä tehdä.
-87 mallissa vielä semmoinen näkyi olevan.
Eli tein öljypohjaan sitte ison reiän johon pulttasin 1/2 tuuman hydrauli nipan kiinni mahdollisimman yläreunaan. Toivottavasti tuli öljypinnan yläpuolelle...
Alakerta ois nipussa uusilla osilla ja kansi jonottaa koneistamossa.
Painekotelokin on lähes valmis ja vapaavirtaus suodatinkin tuli.
Tänään muuten ostin 202:n konepellin

Lohko on nimittäin -89 autosta ja siinä ei ole enää sitä tasaista kohtaa lohkossa, johon laippa olisi hyvä tehdä.
-87 mallissa vielä semmoinen näkyi olevan.
Eli tein öljypohjaan sitte ison reiän johon pulttasin 1/2 tuuman hydrauli nipan kiinni mahdollisimman yläreunaan. Toivottavasti tuli öljypinnan yläpuolelle...
Alakerta ois nipussa uusilla osilla ja kansi jonottaa koneistamossa.
Painekotelokin on lähes valmis ja vapaavirtaus suodatinkin tuli.
Tänään muuten ostin 202:n konepellin

Joku mersupurkaamo??
Herätelläänpäs välillä tätäkin Projektia.
Etenee hitaasti,mutta varmasti. Ei oikeen tahdo jäädä tuota inspiraatio/motivaatio puolta varastoon, kun viikot menee muiden autoja korjaillessa n. 12h/päivä.
Elikkäs kone ois nipussa ja odottelee nostoa uuteen elämään.
Paluuöljy reikä on öljypohjassa suunnilleen samalla korkeudella kuin määrän anturin reikä eli jää hieman öljypinnan alapuolelle..... jännittää.....
Etujarrut vaihdoin eilen 16-venttiilisen jarruihin ja vakaajatanko tuli 300E:stä
5mm vahvempana
ja mutkan kanssa, että mahtuu "puolipitkä" moottori olemaan.
Näillä näkymin ensviikon lopulla joutuu mersu talliin ja alkaa sovittaminen. (Ja Nissanilla liikkuminen paikasta toiseen
)
Muuten kaikki osat alkais olemaan, paitsi coolerin putket pitää sitten sovitella kun kaikki muu on paikollaan.
Ja "savupiippu" tulee 2.5" putkesta ja yhdellä 300E:n rosteri vaimentimella.
Jospa sillä talven yli pärjäis vakioturbolla ja elementeillä
Etenee hitaasti,mutta varmasti. Ei oikeen tahdo jäädä tuota inspiraatio/motivaatio puolta varastoon, kun viikot menee muiden autoja korjaillessa n. 12h/päivä.
Elikkäs kone ois nipussa ja odottelee nostoa uuteen elämään.
Paluuöljy reikä on öljypohjassa suunnilleen samalla korkeudella kuin määrän anturin reikä eli jää hieman öljypinnan alapuolelle..... jännittää.....
Etujarrut vaihdoin eilen 16-venttiilisen jarruihin ja vakaajatanko tuli 300E:stä
5mm vahvempana

Näillä näkymin ensviikon lopulla joutuu mersu talliin ja alkaa sovittaminen. (Ja Nissanilla liikkuminen paikasta toiseen

Muuten kaikki osat alkais olemaan, paitsi coolerin putket pitää sitten sovitella kun kaikki muu on paikollaan.
Ja "savupiippu" tulee 2.5" putkesta ja yhdellä 300E:n rosteri vaimentimella.
Jospa sillä talven yli pärjäis vakioturbolla ja elementeillä

Joku mersupurkaamo??
Ookko tarkistanut että yläkerta ei ole jäljessä tai edellä alakertaaagip kirjoitti:
Kone käy suht kunnolla vasta ennakolla 10' Jykk.Pumppu vika

Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
agip kirjoitti:kohta on pumppuvikaa sepälläkin.....
Kiljui kuin pistetty sika.
viteotakin ois....
Videot näytille, niin nähdään kumpi se oli...???


Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Ne tehot jäi nyt hivenen epäselväksi...?
mitä se käppyrä nyt näytti?
Oliko se penkitys hinta viiskybää, meinaan että pitäisköhän munki käydä tuo vapari penkittään.
mitä se käppyrä nyt näytti?
Oliko se penkitys hinta viiskybää, meinaan että pitäisköhän munki käydä tuo vapari penkittään.

Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Ei kai Petskalla ole jotain sisäpiirin tietoa
Edu: käy ihmeessä penkittään, niin voidaan katsoa miten paljon sulla on enempi kaakkia vaparissa kuin mun turbossa
onneksi apu on tulossa ongelmiin:
-5-v loota odottaa laakeroitsijaa pöydällä
Ja pumppu on tilattu 7mm tapeilla ja lisärikastuksella ja ulkopuolisella syötön säädöllä.
- Ja öljynpaineetkin kohosi toisella anturilla.
Turbo taisi jäädä pieneksi....
Eli taisi mopedi karata käsistä....

Edu: käy ihmeessä penkittään, niin voidaan katsoa miten paljon sulla on enempi kaakkia vaparissa kuin mun turbossa

onneksi apu on tulossa ongelmiin:
-5-v loota odottaa laakeroitsijaa pöydällä
Ja pumppu on tilattu 7mm tapeilla ja lisärikastuksella ja ulkopuolisella syötön säädöllä.

- Ja öljynpaineetkin kohosi toisella anturilla.
Turbo taisi jäädä pieneksi....

Eli taisi mopedi karata käsistä....
Joku mersupurkaamo??
No niii hei!
Olishanse pitäny arvata, ja kyllähän sen arvaskin.
Isommat tapit ja isompi solmu putkeen ja avarampi putkisto.. näin se homma etenee, enkös minä ehdottanut että ruuvataan heti se mutka sinne mun konehuoneeseen, niin säästyt näiltä välivaiheilta, mutta niinhän se on että jostakin sitä on alettava.
Niin ne tehot on vieläki ????
Olishanse pitäny arvata, ja kyllähän sen arvaskin.
Isommat tapit ja isompi solmu putkeen ja avarampi putkisto.. näin se homma etenee, enkös minä ehdottanut että ruuvataan heti se mutka sinne mun konehuoneeseen, niin säästyt näiltä välivaiheilta, mutta niinhän se on että jostakin sitä on alettava.

Niin ne tehot on vieläki ????

Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)