W203 200 CDI:n pa-järjestelmän ilmaus? Ratkaistu
W203 200 CDI:n pa-järjestelmän ilmaus? Ratkaistu
Tervehdys!
Vaihdoin tänään päivällä C 200 CDI:hin (OM611) loput polttoainejärjestelmän o-renkaat (5 kpl).
Viikko sitten vaihdoin 3 kpl ongelmitta ja hyvin lähti käyntiin.
Tänään en saanut moottoria käyntiin o-renkaiden vaihdon jälkeen.
Miten järjestelmän voisi ilmata?
Luin jostain, että pitkä (60 s.) starttaus poistaisi ilman järjestelmästä. Olen startannut useita pitkähköjä (ehkä kuitenkin liian lyhyitä) startteja ja en saanut konetta käymään, ei edes yrittänyt. Nyt auto on latauksessa.
Vaihdoin tänään päivällä C 200 CDI:hin (OM611) loput polttoainejärjestelmän o-renkaat (5 kpl).
Viikko sitten vaihdoin 3 kpl ongelmitta ja hyvin lähti käyntiin.
Tänään en saanut moottoria käyntiin o-renkaiden vaihdon jälkeen.
Miten järjestelmän voisi ilmata?
Luin jostain, että pitkä (60 s.) starttaus poistaisi ilman järjestelmästä. Olen startannut useita pitkähköjä (ehkä kuitenkin liian lyhyitä) startteja ja en saanut konetta käymään, ei edes yrittänyt. Nyt auto on latauksessa.
Viimeksi muokannut Jone, Su 21.10.2012 17:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Re: W203 200 CDI:n pa-järjestelmän ilmaus?
Vaihoitko diesel suotimen samalla jos niin se kannattaa täyttää dieselillä ennen asennusta, muuten joutuu aika pitkään sahaamaan. Tokihan sitä saa startata aika pitkään muutenkin, ennen kuin lähtee ilmat, eikä lupaile. Hyvä akku pitää olla.
Re: W203 200 CDI:n pa-järjestelmän ilmaus?
Terve!
En vaihtanut suodatinta, mutta sen kannessa olevan o-renkaan kylläkin (4 muun lisäksi).
En vaihtanut suodatinta, mutta sen kannessa olevan o-renkaan kylläkin (4 muun lisäksi).
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Re: W203 200 CDI:n pa-järjestelmän ilmaus?
Akku ladattu yön aikana täyteen.
Ei muuta kuin käynnistysyritystä tekemään.
Laitoin lisäksi käynnistyskaapeleilla toisen akun vielä kaveriksi, ettei ampperit lopu kesken.
Sitten starttaamaan. Starttasin noin 2 min, jonka jälkeen alkoi hirvittämään ja lopetin sen. Ei yrittänytkään.
Mitähän kannattaisi seuraavaksi yrittää?
Ei muuta kuin käynnistysyritystä tekemään.
Laitoin lisäksi käynnistyskaapeleilla toisen akun vielä kaveriksi, ettei ampperit lopu kesken.
Sitten starttaamaan. Starttasin noin 2 min, jonka jälkeen alkoi hirvittämään ja lopetin sen. Ei yrittänytkään.
Mitähän kannattaisi seuraavaksi yrittää?
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Re: W203 200 CDI:n pa-järjestelmän ilmaus?
Varmista vielä kertaalleen ettei ole joku vaihdetuista liitoksista jäänyt huonosti kiinni ja imis ilmaa koko ajan sieltä. Täytä vaikka p-suodatin dieselillä tai öljyllä. Kaveri vähän avaamaan suutinputkia, että suurimmat ilmat poistuisi.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W203 200 CDI:n pa-järjestelmän ilmaus?
Kestääkö noita suutinputkia mennä avaamaan, on kovat paineet (1350 bar)?
Muistelen kuulleeni, että ovat kartiojengoilla ja ovat tarkkoja momentista.
Näyttäisi, että ilmaa on korkeapainepumpulle tulevissa putkissa.
Eikö ole mitään muuta tapaa ilmaamiseen, joku kirjoitti jossain, että oli käyttänyt jotain "lutkutinta" ilmaamiseen.
Mihin kohtaan tommoisen alipainepumpun voisi järjestelmään laittaa ja mistä niitä saisi?
Muistelen kuulleeni, että ovat kartiojengoilla ja ovat tarkkoja momentista.
Näyttäisi, että ilmaa on korkeapainepumpulle tulevissa putkissa.
Eikö ole mitään muuta tapaa ilmaamiseen, joku kirjoitti jossain, että oli käyttänyt jotain "lutkutinta" ilmaamiseen.
Mihin kohtaan tommoisen alipainepumpun voisi järjestelmään laittaa ja mistä niitä saisi?
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200 CDI:n pa-järjestelmän ilmaus?
Jone kirjoitti:Kestääkö noita suutinputkia mennä avaamaan, on kovat paineet (1350 bar)?
Muistelen kuulleeni, että ovat kartiojengoilla ja ovat tarkkoja momentista.
Näyttäisi, että ilmaa on korkeapainepumpulle tulevissa putkissa.
Eikö ole mitään muuta tapaa ilmaamiseen, joku kirjoitti jossain, että oli käyttänyt jotain "lutkutinta" ilmaamiseen.
Mihin kohtaan tommoisen alipainepumpun voisi järjestelmään laittaa ja mistä niitä saisi?
Tuossa kun ei ole sähköistä polttoainepumppua, niin kyllä sen pitäisi hörähtää pitkän startin jälkeen käymään. Ainakin pitäisi varmistaa, että polttoainesuodatin on täynnä polttoainetta. ( On voinut polttoainelinja tyhjentyä tankkiinn saakka ) Sen jälkeen pitäisi kyllä pian hörähtää, jos kaikki liittimet ja tiivistyspinnat ovat kiinni ja kierällä.
Re: W203 200 CDI:n pa-järjestelmän ilmaus?
Tarkista suodattimen kansi ,jotta on oikeilla kierteillä.
Onko jokin O-rengas tullut huonosti kiinni?
Kyllä voit avata suutinputkea suuttimen puoleisesta päästä ,vastapäivään aukee ja tietty myötäpäivään kiristyy.
Irroitus ja starttau niin pitäisi hetken päästä tulla dieseliä avatusta liitoksesta.
Laita tankki täyteen polttoainetta ,tankissa on siirtopumppu ,joka siirtää polttoainetta tankin sisällä.aMittari voi näyttää ,että on polttoainetta ,mutta toisella puolella ei olekkaan ,jos on sattunut vika sinne samanaikaisesti.
Jos ei käynnisty.
Laita dieseliä astiaan ja astia ylös ja kiinni jollakin letku viritelmällä tankista suodattimelle tulevaan putkeen ja astia ylös,nyt pitäis luonnon omalla paineella polttoaineen mennä suodattimelle.
Ja autn pitäisi käynnistyä.
Näin näät ,ehkä mistä vuotaa ja siitä se saa ilmaa ,kun se siirtopumppu on siinä moottorin päässä ja sinne asti on IMU järjestelmässä,jos yksikin tiiviste on huonosti niin ei varmasti lähde käymää.
Oisko tästä apua.
https://www.google.fi/search?q=CDI%3An+ ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko jokin O-rengas tullut huonosti kiinni?
Kyllä voit avata suutinputkea suuttimen puoleisesta päästä ,vastapäivään aukee ja tietty myötäpäivään kiristyy.
Irroitus ja starttau niin pitäisi hetken päästä tulla dieseliä avatusta liitoksesta.
Laita tankki täyteen polttoainetta ,tankissa on siirtopumppu ,joka siirtää polttoainetta tankin sisällä.aMittari voi näyttää ,että on polttoainetta ,mutta toisella puolella ei olekkaan ,jos on sattunut vika sinne samanaikaisesti.
Jos ei käynnisty.
Laita dieseliä astiaan ja astia ylös ja kiinni jollakin letku viritelmällä tankista suodattimelle tulevaan putkeen ja astia ylös,nyt pitäis luonnon omalla paineella polttoaineen mennä suodattimelle.
Ja autn pitäisi käynnistyä.
Näin näät ,ehkä mistä vuotaa ja siitä se saa ilmaa ,kun se siirtopumppu on siinä moottorin päässä ja sinne asti on IMU järjestelmässä,jos yksikin tiiviste on huonosti niin ei varmasti lähde käymää.
Oisko tästä apua.
https://www.google.fi/search?q=CDI%3An+ ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W203 200 CDI:n pa-järjestelmän ilmaus?
No niin, nyt CDI nakuttaa jälleen komeasti! (meinas jo usko loppua, huh)
Eli tarkastin, onko pa-suodatin täynnä dieseliä ja olihan se, mutta silmääni pisti uusi juuri asentamani o-rengas (vihreä), joka näytti jotenkin oudolta, joten katsoin sen tarkkaan ja huomasin, että siitä oli lähtenyt ulkopinnasta kumia pois.
Vaihdoin o-renkaan parhaimpaan vanhaan (musta) ja uudelleen starttailemaan ja noin 1 min jälkeen kone hörähti tulille
Kyllä voi moottorin ääni kuulua hienolta, kun sitä on parin päivän ajan yrittänyt saada käyntiin
Asennusaikana oli pakkasta 1-2 astetta, joten se aiheutti todennäköisesti sen, että o-renkaat olivat liian kovia (kylmiä) ja suodattimen pesä rikkoi tiivisteen tästä syystä. Ehkä o-renkaat olisi pitänyt myös rasvata paremmin.
Kiitokset vastanneille!
Eli tarkastin, onko pa-suodatin täynnä dieseliä ja olihan se, mutta silmääni pisti uusi juuri asentamani o-rengas (vihreä), joka näytti jotenkin oudolta, joten katsoin sen tarkkaan ja huomasin, että siitä oli lähtenyt ulkopinnasta kumia pois.
Vaihdoin o-renkaan parhaimpaan vanhaan (musta) ja uudelleen starttailemaan ja noin 1 min jälkeen kone hörähti tulille

Kyllä voi moottorin ääni kuulua hienolta, kun sitä on parin päivän ajan yrittänyt saada käyntiin

Asennusaikana oli pakkasta 1-2 astetta, joten se aiheutti todennäköisesti sen, että o-renkaat olivat liian kovia (kylmiä) ja suodattimen pesä rikkoi tiivisteen tästä syystä. Ehkä o-renkaat olisi pitänyt myös rasvata paremmin.
Kiitokset vastanneille!
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200 CDI:n pa-järjestelmän ilmaus?
Hyvä kun tuli kuntoon. Kannattaa vaihtaa se vihreä nitriili/vito O-rengas sen mustan tilalle, koska tulevaisuudessa dieselissä on entistä enemmän biopohjaista öljyä, joka ei kestä sitä.Jone kirjoitti:No niin, nyt CDI nakuttaa jälleen komeasti! (meinas jo usko loppua, huh)
Eli tarkastin, onko pa-suodatin täynnä dieseliä ja olihan se, mutta silmääni pisti uusi juuri asentamani o-rengas (vihreä), joka näytti jotenkin oudolta, joten katsoin sen tarkkaan ja huomasin, että siitä oli lähtenyt ulkopinnasta kumia pois.
Vaihdoin o-renkaan parhaimpaan vanhaan (musta) ja uudelleen starttailemaan ja noin 1 min jälkeen kone hörähti tulille![]()
Kyllä voi moottorin ääni kuulua hienolta, kun sitä on parin päivän ajan yrittänyt saada käyntiin
Asennusaikana oli pakkasta 1-2 astetta, joten se aiheutti todennäköisesti sen, että o-renkaat olivat liian kovia (kylmiä) ja suodattimen pesä rikkoi tiivisteen tästä syystä. Ehkä o-renkaat olisi pitänyt myös rasvata paremmin.
Kiitokset vastanneille!