w201 automaattiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nortonmanx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 27.04.2012 11:13
Paikkakunta: Porvoo

w201 automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja nortonmanx »

elikkä automaattiin ilmantui sellainen vika että liikkeelle lähdettäessä loota lähtee aina kakkosella ja ripeään tahtiin lyö vaihteet sisään aina neloselle asti. kaupungissa on pakko ajaa pakkosyötöllä jottei laatikko keittäisi kun nelosta työntää pesään oli vauhti mikä hyvänsä. ei myöskään vaihda alespäin esim kiihdyttäessä tai tullessa ylämäkeen. kick down ei myöskään toimi. pakkosyötöllä vaihteet kyllä löytyvät ihan normisti. laatikko ei pidä ääntä ja pelaa muuten ihan normisti. vika tuli kun huohottimen letku halkesi vanhuuttaan ja oksensi öljyt ulos. veholla korjattiin letkut ja laitettiin uudet öljyt sisään. sen jälkeen tuo vika on ollut eikä veholla osattu sille tehdä mitään. voisiko vika olla esim siinä että laatikkoon on päässyt ilmaa tai jotain roskaa elikkäs joku kanava olisi tukossa? paineet pielessä? KD vaijeri ja muut mekaaniset kohdat on tarkastettu ja pelittää. S ja E asennolla ei ole mitään vaikutusta mihinkään.
Mercedes-Benz 1990 190E 2.3L
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

KD on sähköinen ja kaasuvivustossa oleva vaijeri jota voi säätää, määrää vaihtoajankohdan..oisko se poikki.
Onkohan alipaineletkut paikallaan ja ehjät laatikossa?
Kd tosiaan toimii sähköllä ja katkaisin on kaasupolkimen alla mutta luulen että vaijerissa on jotakin häikkää ja muutkin toimii kun saat säätövaijerin ensin pelaamaan.

Sullahan oli tossa aiemmin topikki ...eikö siitä ollut apua?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
nortonmanx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 27.04.2012 11:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: w201 automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja nortonmanx »

laitoin vielä uuden postin kun vikahan ei ole kickdownissa vaan vähän näköjään perustavanlaatuisempaa... kävin vaijerin läpi ja se tuntuu olevan kunnossa. en päässyt vielä auton alle katsomaan oisko se irti laatikon puolelta. mutta selkeä vastus siellä vaijerissa on eli tuntuu kyllä ehjältä. kokeilin säätää sitä kireämmälle mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään. KD katkaisin kaasupolkimen alla toimii, mittasin sen yleismittarilla. huomenna pääsen auton alle tarkastamaan alipaineletkut ja tosiaan laatikon puolen vaijerin liitoksen. vaijeria itsekin epäilin mutta kunnossa tuntuu olevan...
Mercedes-Benz 1990 190E 2.3L
Vastaa Viestiin