w124 alustan NOSTAMINEN
w124 alustan NOSTAMINEN
Onkohan kenelläkään kokemusta w124:n alustan nostamisesta?
Itsellä -92 farkku ja tekisi mieli saada hieman ylemmäksi niin uskaltaisi paremmin ajella mettäteitä.
Itsellä -92 farkku ja tekisi mieli saada hieman ylemmäksi niin uskaltaisi paremmin ajella mettäteitä.
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
laita sinne kuormajouset. peräpäätä saat pari senttiä ylemmäs ihan tasonsäädön säätötangosta ruuvaamalla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
lisäksi voi käyttää kaksia kumeja päälletysten jousien yläpäässä, kun vuolee toisesta sen reunuksen pois
mullakin on nyt edessä 4 + 2 kumit... takana käytän katkaistuja etujousia ja 3 kumit, mutta taidan siirtyä takaisin normaaleihin takajousiin (kuormajouset kylläkin) ja laittaa 3 + 3 kumit, kun nuo nykyiset jouset paukkuu välillä ikävästi, kun eivät sovi ihan täydellisesti alatukivarrren jousen tiloihin...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Millainen homma tuo kumien lisääminen on, vaatiiko jousien puristelua?
vaikuttaako muuten renkaiden kulmiin?
Millainen rengastus Napalla autossa?
Ei Napalla tai jollain muulla/muualta löytyis kuvia nostetusta mesestä?
vaikuttaako muuten renkaiden kulmiin?
Millainen rengastus Napalla autossa?
Ei Napalla tai jollain muulla/muualta löytyis kuvia nostetusta mesestä?
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
vaatii saman homman, kuin jos vaihtais jousen, eli puristimet... pyöränkulmat ei muutu ainakaan huonommiksi, eli ainakin mulla ajettavuus vain parani, verrattuna lintaan poljetulla alustalla olevaan...HD12 kirjoitti:Millainen homma tuo kumien lisääminen on, vaatiiko jousien puristelua?
vaikuttaako muuten renkaiden kulmiin?
Millainen rengastus Napalla autossa?
Ei Napalla tai jollain muulla/muualta löytyis kuvia nostetusta mesestä?
rengastus on ihan normaali 195/65 15"
tuossa on tuo oma, mutta vieläkin haluan sitä hieman korkeammalle





W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Mikäs tuon ikkunatummennuksen idea oikein on ollu?napa kirjoitti: vaatii saman homman, kuin jos vaihtais jousen, eli puristimet... pyöränkulmat ei muutu ainakaan huonommiksi, eli ainakin mulla ajettavuus vain parani, verrattuna lintaan poljetulla alustalla olevaan...
rengastus on ihan normaali 195/65 15"
tuossa on tuo oma, mutta vieläkin haluan sitä hieman korkeammalleja mulla ei ole tasonsäätöä
ja nyt kun tuolla on ajettu enemmän, niin keula varsinkin on laskeutunut 2-3 senttiä kuvan ottohetkestä, perä vieläkin enemmän
tuossa kuvassa tuolla on ajettu vain n. 10 metriä kumien ja jousien vaihdon jälkeen... tuon kuvan tilanne + 3 senttiä olis ehkä se omaa tarvetta parhaiten vastaava tilanne
![]()
[ http://jysal.pp.fi/mersu/E250td/2012-08-10-036.jpg ]

MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 16.10.2012 20:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
ei pääse paistamaan aurinko silmiin, kun ajaa tiellä ja aurinko paistaa kuskinpuolelta/matalalta, mulle riittää tuo, ei siis ole minkään "ulkonäön" takia tummennettu, vaan terveydellisistä syistä... (mun silmät ei kestä yhtään ylimääräistä auringonvaloa tai silmät kyllä kestää, mutta pää voi paukahtaa aivan helvetin kipeäksiaziz kirjoitti:
Mikäs tuon ikkunatummennuksen idea oikein on ollu?![]()

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Näyttää napa toi sun auto ihan hyvän korkuiselta, laittaisin vielä korkeemmalla profiililla olevat kumit että pyörän aukot täyttyisi.
Itse aattelin kartoittaa renkaan profiililla tapahtuvaa nostoa ens alkuun, täytyy konsultoida kaveria joka rengasliikkeessä töissä.
Itse aattelin kartoittaa renkaan profiililla tapahtuvaa nostoa ens alkuun, täytyy konsultoida kaveria joka rengasliikkeessä töissä.
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
ja TeroK on myös nevamies, kuten meikäläinenkin ja autostakin (alustasta) huomaaSergey kirjoitti:TeroK:n auto (klikkaamalla isommaksi):
[ [url=http://www.moottorit.net/galleria/kuvat/1/1114_thumb.jpg] ][/url]

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Mikähän tuo rengaskoko on?Sergey kirjoitti:TeroK:n auto (klikkaamalla isommaksi):
[ [url=http://www.moottorit.net/galleria/kuvat/1/1114_thumb.jpg] ][/url]
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
joo, voishan tuonne jotain muhkumpaa vielä koittaa tai sitten 16" vannetta, niin ei tarvitse ihan 75 profiilin asti mennäHD12 kirjoitti:Näyttää napa toi sun auto ihan hyvän korkuiselta, laittaisin vielä korkeemmalla profiililla olevat kumit että pyörän aukot täyttyisi.
Itse aattelin kartoittaa renkaan profiililla tapahtuvaa nostoa ens alkuun, täytyy konsultoida kaveria joka rengasliikkeessä töissä.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
olisko jotku 205/75 15" pakun kumitSaul kirjoitti:Mikähän tuo rengaskoko on?Sergey kirjoitti:TeroK:n auto (klikkaamalla isommaksi):
[ [url=http://www.moottorit.net/galleria/kuvat/1/1114_thumb.jpg] ][/url]

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Nyt alkaa alustat näyttää siltä joille itselläkin olisi käyttötarvetta!
Onkohan tuohon TeroK:n autoon lisätty niitä jousen korokekumeja myöskin?
Rengastuskin näyttää sopivan "täyteläiseltä"

Onkohan tuohon TeroK:n autoon lisätty niitä jousen korokekumeja myöskin?
Rengastuskin näyttää sopivan "täyteläiseltä"
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
voishan sitä heittää itsekkin tälläiset kumit alle, mutta joku vois pitää sitä jo vittuiluna
kuvassa pitäis olla 205/75 15" rengas... ja voi olla että jossain vaiheessa heitänkin, jos tuosta farkusta tulee jatkossa pelkkä työkulkine...



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Osta suosista Gnapa kirjoitti:voishan sitä heittää itsekkin tälläiset kumit alle, mutta joku vois pitää sitä jo vittuilunakuvassa pitäis olla 205/75 15" rengas... ja voi olla että jossain vaiheessa heitänkin, jos tuosta farkusta tulee jatkossa pelkkä työkulkine..




E350CDI&A180CDI
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Onhan siellä, oliko jopa 4 + 4 kumit? ja vahvimmat kuormajouset mitä saa. Ei se alusta enää iha vakiokaan tainnu olla?HD12 kirjoitti:Nyt alkaa alustat näyttää siltä joille itselläkin olisi käyttötarvetta!![]()
Onkohan tuohon TeroK:n autoon lisätty niitä jousen korokekumeja myöskin?
Rengastuskin näyttää sopivan "täyteläiseltä"
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
on mulla G ostolistalla jatkuvastissuvik kirjoitti:
Osta suosista GOlis sellainen auto mikä on suunniteltu ajettavaks 80km/h metsäauto-tiellä
![]()
Äläkä ota tätä vittuiluna

yksi olis tietysti UAZ ja sinne vaikka jotain muuta tekniikkaa sisälle

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Valaiskaa tietämätöntä, mitä tarkoitatte 4+4 tai 3+2 kumeilla?
Entäs nuo kuormajouset, onko marmoritiskin tavaraa vai löytyykö esim mötönetistä?

Entäs nuo kuormajouset, onko marmoritiskin tavaraa vai löytyykö esim mötönetistä?
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
jousen yläpäässä on sellaiset kumit millä hienosäädetään alustan korkeutta... kumit/niiden paksuus on merkattu nystyröillä, joita on etujousille tarkoitetuissa 1-4 ja takana 1-3 kpl, 1 nystyrä = matalin kumi ja 4 nystyrää = korkein kumi... ja normaalisti ei siis käytetä kahta kumia päällekäin (tuo 4+4 ja 3+2 tilanne), vain silloin kun tavanomainen ei riitäHD12 kirjoitti:Valaiskaa tietämätöntä, mitä tarkoitatte 4+4 tai 3+2 kumeilla?![]()
Entäs nuo kuormajouset, onko marmoritiskin tavaraa vai löytyykö esim mötönetistä?


kuormajousia löytyy myös tarvikkeena, mutta niiden laadusta on ollut välillä sanomista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Kiitos tästä selvennyksestä napa.
Riittääkö vakioiskarit esim etu 3 ja taka 3 nostoon?
Ja vielä sellaista että mikä vakio nystyrät ovat olleet tehtaalta tullessa?
Nyt alkaa homma hahmottua ja suunnitelmat etenee...
Täytyypä mennä duunin jälkeen turisemaan renkuli kaverin kanssa ja kartoittamaan rengastarjontaa.
Riittääkö vakioiskarit esim etu 3 ja taka 3 nostoon?
Ja vielä sellaista että mikä vakio nystyrät ovat olleet tehtaalta tullessa?
Nyt alkaa homma hahmottua ja suunnitelmat etenee...

Täytyypä mennä duunin jälkeen turisemaan renkuli kaverin kanssa ja kartoittamaan rengastarjontaa.
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Jos katsuri äkkää tuon kumi viritelmän niin leima on evätty.
eikös ole helpompi jos laittaa kumit jotka haluaa päällekkäin niin toinen ylä ja toinen alapuolelle vai onnistuuko sellainen lainkaan?
Kysyn kun en ole vielä tarvinnut laitella ja puljailla jousien ja ..kumien kanssa
eikös ole helpompi jos laittaa kumit jotka haluaa päällekkäin niin toinen ylä ja toinen alapuolelle vai onnistuuko sellainen lainkaan?
Kysyn kun en ole vielä tarvinnut laitella ja puljailla jousien ja ..kumien kanssa

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
katsastusmiehen pitäisi ottaa jousi pois, että äkkää sen toisen kuminatlas kirjoitti:Jos katsuri äkkää tuon kumi viritelmän niin leima on evätty.
eikös ole helpompi jos laittaa kumit jotka haluaa päällekkäin niin toinen ylä ja toinen alapuolelle vai onnistuuko sellainen lainkaan?
Kysyn kun en ole vielä tarvinnut laitella ja puljailla jousien ja ..kumien kanssa


alapuolelle se ei oikein onnistu, tai voihan sitä kokeilla, mutta sitten jousi pääsee luistelemaan siellä miten sattuu, kun jousen pää ei asetu sinne koloonsa kunnolla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Eli siis, jos joku sai tuosta sen käsityksen, että voisi ihan hyvin kokeilla, niin suomeksi tuo nyt kuitenkin tarkoittaa, että W124 jousien alapäihin EI voi laittaa korokekumeja.napa kirjoitti:katsastusmiehen pitäisi ottaa jousi pois, että äkkää sen toisen kuminatlas kirjoitti:Jos katsuri äkkää tuon kumi viritelmän niin leima on evätty.
eikös ole helpompi jos laittaa kumit jotka haluaa päällekkäin niin toinen ylä ja toinen alapuolelle vai onnistuuko sellainen lainkaan?
Kysyn kun en ole vielä tarvinnut laitella ja puljailla jousien ja ..kumien kanssatoki jos on oikein asiansa osaava ja osaa päätellä paljonko sitä kumin helmaa saa näkyä, niin voi alkaa epäilemään jotain
![]()
alapuolelle se ei oikein onnistu, tai voihan sitä kokeilla, mutta sitten jousi pääsee luistelemaan siellä miten sattuu, kun jousen pää ei asetu sinne koloonsa kunnolla...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
tuosta cupee mökkiteille http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/5161937" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Ei paljon puutu, että olis ihan riittävän korkee tolleen coupeksi.Sergey kirjoitti:tuosta cupee mökkiteille http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/5161937" onclick="window.open(this.href);return false;

W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
ok. tuo oli hieman huonosti muotoiltuNozki kirjoitti:Eli siis, jos joku sai tuosta sen käsityksen, että voisi ihan hyvin kokeilla, niin suomeksi tuo nyt kuitenkin tarkoittaa, että W124 jousien alapäihin EI voi laittaa korokekumeja.napa kirjoitti:katsastusmiehen pitäisi ottaa jousi pois, että äkkää sen toisen kuminatlas kirjoitti:Jos katsuri äkkää tuon kumi viritelmän niin leima on evätty.
eikös ole helpompi jos laittaa kumit jotka haluaa päällekkäin niin toinen ylä ja toinen alapuolelle vai onnistuuko sellainen lainkaan?
Kysyn kun en ole vielä tarvinnut laitella ja puljailla jousien ja ..kumien kanssatoki jos on oikein asiansa osaava ja osaa päätellä paljonko sitä kumin helmaa saa näkyä, niin voi alkaa epäilemään jotain
![]()
alapuolelle se ei oikein onnistu, tai voihan sitä kokeilla, mutta sitten jousi pääsee luistelemaan siellä miten sattuu, kun jousen pää ei asetu sinne koloonsa kunnolla...

mulla oli tuossa farkussa, kun sen ostin, toisella puolella takana alhaalla koroke kumi ja se ei kyllä ollut oikein hyvä juttu... jousi paukkui joustoissa jne. jos sinne jousen alapäähän niitä korokekumeja aikoo lisätä, pitää kumia jotenkin muotoilla, että se jousi sinne sopii tiukasti (luultavasti väyrysen korokekumi toimi jousen pään mallin osalta) sitten jää enää ongelmaksi se alatukivarressa oleva jousen kolo, kuinka sen saa istumaan korokekumiin jouhevasti, muotoileeko kumin pintaa, vai alatukivartta...
silloin sen ei ole niin väliä, jos kolinat ja paukkumiset ei haittaa... mua ne kuitenkin haittaa ja siksi asetin toimenpiteen osastoon "ei oikein onnistu" ... teknisesti asentamiselle ei siis ole estettä, mutta käytännössä kukaan tuskin jaksaa ajaa autolla, jonka takapäästä kuuluu epämiellyttävä jousen katkeamista muistuttava ääni joka joustossa

tyydyttikö vastaus/selvennys?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alustan NOSTAMINEN


Re: w124 alustan NOSTAMINEN
Jos toi oli mulle tarkoitettu kysymys, niin en mä varsinaisesti selvennystä edes osannut kaivata. Mutta kyllä, itselleni ainakin selvensi asiaa siitä huolimatta.napa kirjoitti: ...
tyydyttikö vastaus/selvennys?

W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 alustan NOSTAMINEN
hieman särähtää omaan korvaan tuollainen "viritys". Ensinnäkin kumi on ulkohalkaisijaltaan kartio, eli kun laitat kaksi päällekkäin->alempi kumi ei keskitä = väljä sivusuunnassa. Toinen on että millä ihmeellä kupeissa riittää syvyys noin paksuihin kasoihin ?? muistaakseni takana teki jo tiukkaa jos laittaa 3kumit ja ykkösen lätystä laittaa extra paksuutta, kertookaa toki jos on toimiva...HD12 kirjoitti:Valaiskaa tietämätöntä, mitä tarkoitatte 4+4 tai 3+2 kumeilla?![]()
Entäs nuo kuormajouset, onko marmoritiskin tavaraa vai löytyykö esim mötönetistä?