SAA POISTAA

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:huomenna pitäs olla uus ketju matkahuollossa. enpä tiiä miten sen uuden sitten naittaa ku ei oo oikeeta työkalua?

vanhan saa varmaa ihan vaa rälläkällä katkasta? ja toivottavasti siinä uudessa tulee joku lukko systeemi mukana.
Voihan sen katkasta rälläkälläkin jos vaan koneeseen ei pääse silppua. Ja tarviit sitä vanhaa ketjua vielä sen uuden paikalleen laittamisessa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

onkos ideoita millä' tuon ketjun liitän? kunnei oo oikeeta työkalua. vasaroillako naputan?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:onkos ideoita millä' tuon ketjun liitän? kunnei oo oikeeta työkalua. vasaroillako naputan?
Jostakin lainaan se niittaustyökalu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

se on nyt naputettu kiinni sinne..

nyt on jako 2 ohi OTn. ei mene mun jakeluun että miten sen saa nolliin??
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:se on nyt naputettu kiinni sinne..

nyt on jako 2 ohi OTn. ei mene mun jakeluun että miten sen saa nolliin??
Jos se ei kerran millään mene niin sitten se kampuran viisari ei oo kohillaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Siekkinen kirjoitti:
oltzi kirjoitti:se on nyt naputettu kiinni sinne..

nyt on jako 2 ohi OTn. ei mene mun jakeluun että miten sen saa nolliin??
Jos se ei kerran millään mene niin sitten se kampuran viisari ei oo kohillaan.
mutta kun eihän sitä saa muten kun hampaan suuntaa tai toiseen säädettyä?? vai onko tuo nyt niin vakavaa?

jos kampura näyttää nyt 2 ohi OTn ni pitäskö pumppu laittaa myös 2 ohi eli 15 ohi OTn ?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

eikai kampura ois yhen hampaan edella/jäljes?.
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

kait jos kampura olis hampaan pielessä niin luulis näkyvän enemmän kun 2 astetta :roll:
w201 om605
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jekku90 kirjoitti:kait jos kampura olis hampaan pielessä niin luulis näkyvän enemmän kun 2 astetta :roll:
Luulis. Mutta meinasin sitä viisaria mikä näyttää siellä kampuran pyörällä ne asteet. Eikös siinä voinu olla heittoa just 2 astetta suuntaansa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Siekkinen kirjoitti:
jekku90 kirjoitti:kait jos kampura olis hampaan pielessä niin luulis näkyvän enemmän kun 2 astetta :roll:
Luulis. Mutta meinasin sitä viisaria mikä näyttää siellä kampuran pyörällä ne asteet. Eikös siinä voinu olla heittoa just 2 astetta suuntaansa?
onko vaikutusta jos kantta ois joskus plaanattu ja laitettu vakio paksunen tiiviste ?

laitanko pumpun nyt 15 jos se viisari heittää?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
jekku90 kirjoitti:kait jos kampura olis hampaan pielessä niin luulis näkyvän enemmän kun 2 astetta :roll:
Luulis. Mutta meinasin sitä viisaria mikä näyttää siellä kampuran pyörällä ne asteet. Eikös siinä voinu olla heittoa just 2 astetta suuntaansa?
onko vaikutusta jos kantta ois joskus plaanattu ja laitettu vakio paksunen tiiviste ?

laitanko pumpun nyt 15 jos se viisari heittää?
Ei ole kannen laitollakaan väliä. Ei tarvii laittaa pumppua.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vaikuttaa se plaanaus hitusen mutta 2 astetta on niin vähän, että sekin menee jo mittaustarkkuuden piikkiin. Ota nyt vaikka se viisari auki ja laita sen säätövaran keskelle, ja sitten ajoitus normaalisti kampuran asteiden mukaan eikä turhia murehtimisia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Noni eli viisarista säädetään hieno säätö :D
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja veskola »

Joku kyläseppä sen on kuitenkin jossain vaiheessa avanut ja laittanut mihin sattuu :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

veskola kirjoitti:Joku kyläseppä sen on kuitenkin jossain vaiheessa avanut ja laittanut mihin sattuu :D
Ja nyt taas :lol:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Oli muuten vanha ketju n.11mm pidempi ku uus.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja veskola »

Missähän kunnossa ne hampaat mahtaa olla siellä akseleilla :wtf:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

hifistele sen verran että heittokellolla yläkuolokohta kohdilleen :wink:
w201 om605
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

veskola kirjoitti:Missähän kunnossa ne hampaat mahtaa olla siellä akseleilla :wtf:
On ne :D Tieto lisää tuskaa :D
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja veskola »

Joo kansi ehdottomasti nyt auki, ei tästä muuten tule mitään :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

veskola kirjoitti:Joo kansi ehdottomasti nyt auki, ei tästä muuten tule mitään :lol:
:D :D

Korkeintaa suutin ja kammio irti nii saa katottua yläkuolokohan...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mä tein viimeksi juuri noin ja sitten meni pariviikkoa niin hajosi kansitiiviste :lol:

Niin ja sillä menetelmällä syntyi se 1,5 asteen tarkkuus kun tarkistin mittakellolla :wtf:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Joo taitaa olla parempi että antaa olla tuollasena. Olihan se edellinen ketju jo aika venyny nii on tuo nyt parempi mitä ennen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

no eihän se perkele lähe käymää.. :D

ei oo edes pumpun päässä suutinputken lähdössä soppaa?

eka ilmasin veneen käsi pumpulla ja sen jälkee on sahattu jo ainakin minuutti yhteensä.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tarviiko esittää peruskysymykset:
- Onko sammutin oikeassa asennossa
- Onko hienosuodatin täytetty piripintaan ja asennettu oikein
- Onko kaasupoljin pohjassa kun veivaat sitä käyntiin
- Onko suutin putket löysällä suuttimien päästä kun starttaat (tosin tämä ei ole vältämätöntä)

...jos on niin sitten jatketaan:
- Tuleeko siirtopumpulta ainetta kun sen lähötletkun irroittaa ja starttaa

...ja sitten ne turhat kysymykset:
- onhan se nyt ajoitttu 1 sylinterin mukaan.

(7 mm elementeille semmonen 30 sekuntia ja huom putkeen sahaamista ilman mitään taukoja, niin pitäisi alkaa lupailemaan. Ensimmäisen lupaamisen jälkeen uusintahehkutus)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

veskola kirjoitti:Tarviiko esittää peruskysymykset:
- Onko sammutin oikeassa asennossa
- Onko hienosuodatin täytetty piripintaan ja asennettu oikein
- Onko kaasupoljin pohjassa kun veivaat sitä käyntiin
- Onko suutin putket löysällä suuttimien päästä kun starttaat (tosin tämä ei ole vältämätöntä)

...jos on niin sitten jatketaan:
- Tuleeko siirtopumpulta ainetta kun sen lähötletkun irroittaa ja starttaa

...ja sitten ne turhat kysymykset:
- onhan se nyt ajoitttu 1 sylinterin mukaan.

(7 mm elementeille semmonen 30 sekuntia ja huom putkeen sahaamista ilman mitään taukoja, niin pitäisi alkaa lupailemaan. Ensimmäisen lupaamisen jälkeen uusintahehkutus)
-sammuttimen letku irti ja sammutin vipu ylhäällä.
-suodatin luulis olevan täys kun käsipumpulla ensin pumppasin pari kymmentä kertaa.
-kaasu pohjassa
-suutin putken on kiinni.

täytyypä zekata tuo siirtopumppu. se kun ei ole vanha vaan uuden pumpun mukana tullut. tää se voi olla vikana kun pumpun päällä ei oo pisaraakaan tavaraa.

1. sylinterin nokat ylhäällä ja viivat kohilla. siitä hitusen kääntäen 13 ohi OTn ja pumppu reikäänsä poranterä pumpun kylessä :D
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

joo ei se perkele vaa käy. ei edes lupaa. vaihdoin sen siirtopumpunkin.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Suutin putket löysälle koneen päästä niin ilmaantuu parhaiten ja näkee tuleeko ainetta ollenkaan.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Koitas löysätä suodatinjalaasta pumpulle menevää banjopulttia ja startata että tulooko ainetta sinne asti. Jos ei nii jossain on tukos. Onkos täs viä takaiskuventtiili käytös? Ettei olis siä letkut ristis?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja veskola »

"-suodatin luulis olevan täys kun käsipumpulla ensin pumppasin pari kymmentä kertaa."

Luulisi ei riitä, eli on niin helppo homma ruuvata se suodatin pois ja täyttää piripintaan, joten se kannattaa tehdä. Jos sulla on se käsipumppu siinä ennen suodatinta, niin silloinhan olet pumpannut kunnes rivipumpulle menevästä auki/löysällä olevasta letkusta valuu ainetta ulos. Letkujen ollessa kiinni ei pumppaus oikein tee mitään, se vain painaa ilmaa kasaan hetkeksi.

...ja tosinaan tarkoitus oli kirjoittaa, että tee se eka starttaus ruiskutusputket löysällä kunnes alkaa valua liittimistä ainetta. Sitten putket kiinni ja hörpsis käyntiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin