Voihan sen katkasta rälläkälläkin jos vaan koneeseen ei pääse silppua. Ja tarviit sitä vanhaa ketjua vielä sen uuden paikalleen laittamisessa.oltzi kirjoitti:huomenna pitäs olla uus ketju matkahuollossa. enpä tiiä miten sen uuden sitten naittaa ku ei oo oikeeta työkalua?
vanhan saa varmaa ihan vaa rälläkällä katkasta? ja toivottavasti siinä uudessa tulee joku lukko systeemi mukana.
SAA POISTAA
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
onkos ideoita millä' tuon ketjun liitän? kunnei oo oikeeta työkalua. vasaroillako naputan?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Jostakin lainaan se niittaustyökalu.oltzi kirjoitti:onkos ideoita millä' tuon ketjun liitän? kunnei oo oikeeta työkalua. vasaroillako naputan?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
se on nyt naputettu kiinni sinne..
nyt on jako 2 ohi OTn. ei mene mun jakeluun että miten sen saa nolliin??
nyt on jako 2 ohi OTn. ei mene mun jakeluun että miten sen saa nolliin??
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Jos se ei kerran millään mene niin sitten se kampuran viisari ei oo kohillaan.oltzi kirjoitti:se on nyt naputettu kiinni sinne..
nyt on jako 2 ohi OTn. ei mene mun jakeluun että miten sen saa nolliin??
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
mutta kun eihän sitä saa muten kun hampaan suuntaa tai toiseen säädettyä?? vai onko tuo nyt niin vakavaa?Siekkinen kirjoitti:Jos se ei kerran millään mene niin sitten se kampuran viisari ei oo kohillaan.oltzi kirjoitti:se on nyt naputettu kiinni sinne..
nyt on jako 2 ohi OTn. ei mene mun jakeluun että miten sen saa nolliin??
jos kampura näyttää nyt 2 ohi OTn ni pitäskö pumppu laittaa myös 2 ohi eli 15 ohi OTn ?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
eikai kampura ois yhen hampaan edella/jäljes?.
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
kait jos kampura olis hampaan pielessä niin luulis näkyvän enemmän kun 2 astetta 

w201 om605
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Luulis. Mutta meinasin sitä viisaria mikä näyttää siellä kampuran pyörällä ne asteet. Eikös siinä voinu olla heittoa just 2 astetta suuntaansa?jekku90 kirjoitti:kait jos kampura olis hampaan pielessä niin luulis näkyvän enemmän kun 2 astetta
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
onko vaikutusta jos kantta ois joskus plaanattu ja laitettu vakio paksunen tiiviste ?Siekkinen kirjoitti:Luulis. Mutta meinasin sitä viisaria mikä näyttää siellä kampuran pyörällä ne asteet. Eikös siinä voinu olla heittoa just 2 astetta suuntaansa?jekku90 kirjoitti:kait jos kampura olis hampaan pielessä niin luulis näkyvän enemmän kun 2 astetta
laitanko pumpun nyt 15 jos se viisari heittää?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Ei ole kannen laitollakaan väliä. Ei tarvii laittaa pumppua.oltzi kirjoitti:onko vaikutusta jos kantta ois joskus plaanattu ja laitettu vakio paksunen tiiviste ?Siekkinen kirjoitti:Luulis. Mutta meinasin sitä viisaria mikä näyttää siellä kampuran pyörällä ne asteet. Eikös siinä voinu olla heittoa just 2 astetta suuntaansa?jekku90 kirjoitti:kait jos kampura olis hampaan pielessä niin luulis näkyvän enemmän kun 2 astetta
laitanko pumpun nyt 15 jos se viisari heittää?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Vaikuttaa se plaanaus hitusen mutta 2 astetta on niin vähän, että sekin menee jo mittaustarkkuuden piikkiin. Ota nyt vaikka se viisari auki ja laita sen säätövaran keskelle, ja sitten ajoitus normaalisti kampuran asteiden mukaan eikä turhia murehtimisia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Noni eli viisarista säädetään hieno säätö 

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Joku kyläseppä sen on kuitenkin jossain vaiheessa avanut ja laittanut mihin sattuu 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Ja nyt taasveskola kirjoitti:Joku kyläseppä sen on kuitenkin jossain vaiheessa avanut ja laittanut mihin sattuu

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Oli muuten vanha ketju n.11mm pidempi ku uus.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Missähän kunnossa ne hampaat mahtaa olla siellä akseleilla 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
hifistele sen verran että heittokellolla yläkuolokohta kohdilleen 

w201 om605
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
On neveskola kirjoitti:Missähän kunnossa ne hampaat mahtaa olla siellä akseleilla


w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Joo kansi ehdottomasti nyt auki, ei tästä muuten tule mitään 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
veskola kirjoitti:Joo kansi ehdottomasti nyt auki, ei tästä muuten tule mitään


Korkeintaa suutin ja kammio irti nii saa katottua yläkuolokohan...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Mä tein viimeksi juuri noin ja sitten meni pariviikkoa niin hajosi kansitiiviste 
Niin ja sillä menetelmällä syntyi se 1,5 asteen tarkkuus kun tarkistin mittakellolla

Niin ja sillä menetelmällä syntyi se 1,5 asteen tarkkuus kun tarkistin mittakellolla

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Joo taitaa olla parempi että antaa olla tuollasena. Olihan se edellinen ketju jo aika venyny nii on tuo nyt parempi mitä ennen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
no eihän se perkele lähe käymää..
ei oo edes pumpun päässä suutinputken lähdössä soppaa?
eka ilmasin veneen käsi pumpulla ja sen jälkee on sahattu jo ainakin minuutti yhteensä.

ei oo edes pumpun päässä suutinputken lähdössä soppaa?
eka ilmasin veneen käsi pumpulla ja sen jälkee on sahattu jo ainakin minuutti yhteensä.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Tarviiko esittää peruskysymykset:
- Onko sammutin oikeassa asennossa
- Onko hienosuodatin täytetty piripintaan ja asennettu oikein
- Onko kaasupoljin pohjassa kun veivaat sitä käyntiin
- Onko suutin putket löysällä suuttimien päästä kun starttaat (tosin tämä ei ole vältämätöntä)
...jos on niin sitten jatketaan:
- Tuleeko siirtopumpulta ainetta kun sen lähötletkun irroittaa ja starttaa
...ja sitten ne turhat kysymykset:
- onhan se nyt ajoitttu 1 sylinterin mukaan.
(7 mm elementeille semmonen 30 sekuntia ja huom putkeen sahaamista ilman mitään taukoja, niin pitäisi alkaa lupailemaan. Ensimmäisen lupaamisen jälkeen uusintahehkutus)
- Onko sammutin oikeassa asennossa
- Onko hienosuodatin täytetty piripintaan ja asennettu oikein
- Onko kaasupoljin pohjassa kun veivaat sitä käyntiin
- Onko suutin putket löysällä suuttimien päästä kun starttaat (tosin tämä ei ole vältämätöntä)
...jos on niin sitten jatketaan:
- Tuleeko siirtopumpulta ainetta kun sen lähötletkun irroittaa ja starttaa
...ja sitten ne turhat kysymykset:
- onhan se nyt ajoitttu 1 sylinterin mukaan.
(7 mm elementeille semmonen 30 sekuntia ja huom putkeen sahaamista ilman mitään taukoja, niin pitäisi alkaa lupailemaan. Ensimmäisen lupaamisen jälkeen uusintahehkutus)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
-sammuttimen letku irti ja sammutin vipu ylhäällä.veskola kirjoitti:Tarviiko esittää peruskysymykset:
- Onko sammutin oikeassa asennossa
- Onko hienosuodatin täytetty piripintaan ja asennettu oikein
- Onko kaasupoljin pohjassa kun veivaat sitä käyntiin
- Onko suutin putket löysällä suuttimien päästä kun starttaat (tosin tämä ei ole vältämätöntä)
...jos on niin sitten jatketaan:
- Tuleeko siirtopumpulta ainetta kun sen lähötletkun irroittaa ja starttaa
...ja sitten ne turhat kysymykset:
- onhan se nyt ajoitttu 1 sylinterin mukaan.
(7 mm elementeille semmonen 30 sekuntia ja huom putkeen sahaamista ilman mitään taukoja, niin pitäisi alkaa lupailemaan. Ensimmäisen lupaamisen jälkeen uusintahehkutus)
-suodatin luulis olevan täys kun käsipumpulla ensin pumppasin pari kymmentä kertaa.
-kaasu pohjassa
-suutin putken on kiinni.
täytyypä zekata tuo siirtopumppu. se kun ei ole vanha vaan uuden pumpun mukana tullut. tää se voi olla vikana kun pumpun päällä ei oo pisaraakaan tavaraa.
1. sylinterin nokat ylhäällä ja viivat kohilla. siitä hitusen kääntäen 13 ohi OTn ja pumppu reikäänsä poranterä pumpun kylessä

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
joo ei se perkele vaa käy. ei edes lupaa. vaihdoin sen siirtopumpunkin.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Suutin putket löysälle koneen päästä niin ilmaantuu parhaiten ja näkee tuleeko ainetta ollenkaan.
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Koitas löysätä suodatinjalaasta pumpulle menevää banjopulttia ja startata että tulooko ainetta sinne asti. Jos ei nii jossain on tukos. Onkos täs viä takaiskuventtiili käytös? Ettei olis siä letkut ristis?
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
"-suodatin luulis olevan täys kun käsipumpulla ensin pumppasin pari kymmentä kertaa."
Luulisi ei riitä, eli on niin helppo homma ruuvata se suodatin pois ja täyttää piripintaan, joten se kannattaa tehdä. Jos sulla on se käsipumppu siinä ennen suodatinta, niin silloinhan olet pumpannut kunnes rivipumpulle menevästä auki/löysällä olevasta letkusta valuu ainetta ulos. Letkujen ollessa kiinni ei pumppaus oikein tee mitään, se vain painaa ilmaa kasaan hetkeksi.
...ja tosinaan tarkoitus oli kirjoittaa, että tee se eka starttaus ruiskutusputket löysällä kunnes alkaa valua liittimistä ainetta. Sitten putket kiinni ja hörpsis käyntiin.
Luulisi ei riitä, eli on niin helppo homma ruuvata se suodatin pois ja täyttää piripintaan, joten se kannattaa tehdä. Jos sulla on se käsipumppu siinä ennen suodatinta, niin silloinhan olet pumpannut kunnes rivipumpulle menevästä auki/löysällä olevasta letkusta valuu ainetta ulos. Letkujen ollessa kiinni ei pumppaus oikein tee mitään, se vain painaa ilmaa kasaan hetkeksi.
...ja tosinaan tarkoitus oli kirjoittaa, että tee se eka starttaus ruiskutusputket löysällä kunnes alkaa valua liittimistä ainetta. Sitten putket kiinni ja hörpsis käyntiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi