Vieläkö oppis laittamaan isomman kuvan..
*Edit* Eihän se nyt niin vaikeeta ollutkaan

++++++ kirjoitti:Hiano homma et pysyy foorumilaisella. Pidä hyvää huolta! Ei vaa palvellu omas käytös ja 2kpl 124 300tdt mekee (+muut autot) viä opiskelijan rahat. Kyl itteeki harmitti luopua ja oli ikävä kattella ku se kiersi maailmalla. Oliko uus kardaanin kannatinlaakeri auton mukana?
Tuommoinen automaatilla minulle..Jussi L. kirjoitti:Jonkinlaisia kuvia "uudesta" ajokistamme joka tuli farmarin kaveriksi.
Hage kirjoitti:Tuommoinen automaatilla minulle..Jussi L. kirjoitti:Jonkinlaisia kuvia "uudesta" ajokistamme joka tuli farmarin kaveriksi.
![]()
Todella hieno yksilö ja pieni ajanpatina kuuluu asiaan. Mikäs on keskikulutus tuommoiselle ?
Oot sitten käynyt aika tutuilla paikoilla mersua kuvaamassa. Tuo mun avatar on muuten kuvattu liki samassa talvikelissä....Jussi L. kirjoitti:Hage kirjoitti:Jussi L. kirjoitti:Jonkinlaisia kuvia "uudesta" ajokistamme joka tuli farmarin kaveriksi.
Juu siihen pihaan sattui vielä tulemaan luonnonvaloa sopivasti kun mietin siinä nopeesti missä ottaisi kuvat että näkyyki jotainkuitsi kirjoitti:Oot sitten käynyt aika tutuilla paikoilla mersua kuvaamassa. Tuo mun avatar on muuten kuvattu liki samassa talvikelissä....Jussi L. kirjoitti:Hage kirjoitti:Jussi L. kirjoitti:Jonkinlaisia kuvia "uudesta" ajokistamme joka tuli farmarin kaveriksi.
KL-varaosat vois olla aika hyvä vaihtoehto. Saa niitä alkuperäisosinakin kyllä. Ja nämä siis olettaen, että haussa on alkuperäisten aluvanteiden ruuvit. Tarvikevanteisiin, ja miksei varmaan alkuperäisiinkin, saa pultteja rengasliikkeistä tai ainakin siellä osaavat kertoa, mistä niitä saa ostettua.näätä kirjoitti:Elikkäs, peltivanteiden pultit ei ilmeisesti käy aluvanteiden kanssa. Mistä moisia pultteja sais tilattua?
Sen verran iskee uteliaisuus, ettei malta olla kysymättä, että mistä nuo nyt sitten on? Sähkölaitokselta?kuitsi kirjoitti:Oot sitten käynyt aika tutuilla paikoilla mersua kuvaamassa. Tuo mun avatar on muuten kuvattu liki samassa talvikelissä....Jussi L. kirjoitti:Hage kirjoitti:Jussi L. kirjoitti:Jonkinlaisia kuvia "uudesta" ajokistamme joka tuli farmarin kaveriksi.
nylaka kirjoitti:Eikö ole kuin kaksoset Jussin uushankinnan kanssa
Kipsu kirjoitti:Kyllä käy suoraan. Siinä automaattiversion syylarissa on sellainen ero että sen sisällä kierää automaattilaatikon AFT öljyt omassa putkistossaan. Syylarin tarkoitus on siis samalla tasata laatikkoöljyjen lämpöjä. Nyt kun heität manuaaliversioon sen syylarin niin siellä on vain kaksi turhaa letkuliitintä jotka jäävät käyttämättömiksi.
Öö, eikös se kapea jäähdytin varsinaisen syylärin vieressä ole kyllä tosiaan automaatilla varustetuissa käytettävä, mutta moottoriöljyn jäähdytin, eikä laatikkoöljyn? Vai olenko nyt ihan väärässä...?kuitsi kirjoitti:Kipsu kirjoitti:Kyllä käy suoraan. Siinä automaattiversion syylarissa on sellainen ero että sen sisällä kierää automaattilaatikon AFT öljyt omassa putkistossaan. Syylarin tarkoitus on siis samalla tasata laatikkoöljyjen lämpöjä. Nyt kun heität manuaaliversioon sen syylarin niin siellä on vain kaksi turhaa letkuliitintä jotka jäävät käyttämättömiksi.
Joskus laatikkoöljyn jäähdytys on toteutettu myös niin että siihen syylärin viereen tulee sellainen muutaman sentin leveä "pikkusyyläri". Myös tässä tapauksessa voit huoletta laittaa syylärin autoosi, jätät vain tuon pikkusyylärin pois, se irtoaa varsinaisesta syyläristä helposti ja voit vaikka jättää sen varaosa-autoon paikoilleen.
Pakardinen kirjoitti:Multa löytyy tuosta omasta 300D:stä myös se kapea moottoriöljyn jäähy, mutta ei ole kyllä automaatti vaan manuaali. Eli olisko se sitten noissa isolohkoissa kaikissa...?
Nozki kirjoitti:Öö, eikös se kapea jäähdytin varsinaisen syylärin vieressä ole kyllä tosiaan automaatilla varustetuissa käytettävä, mutta moottoriöljyn jäähdytin, eikä laatikkoöljyn? Vai olenko nyt ihan väärässä...?kuitsi kirjoitti:Kipsu kirjoitti:Kyllä käy suoraan. Siinä automaattiversion syylarissa on sellainen ero että sen sisällä kierää automaattilaatikon AFT öljyt omassa putkistossaan. Syylarin tarkoitus on siis samalla tasata laatikkoöljyjen lämpöjä. Nyt kun heität manuaaliversioon sen syylarin niin siellä on vain kaksi turhaa letkuliitintä jotka jäävät käyttämättömiksi.
Joskus laatikkoöljyn jäähdytys on toteutettu myös niin että siihen syylärin viereen tulee sellainen muutaman sentin leveä "pikkusyyläri". Myös tässä tapauksessa voit huoletta laittaa syylärin autoosi, jätät vain tuon pikkusyylärin pois, se irtoaa varsinaisesta syyläristä helposti ja voit vaikka jättää sen varaosa-autoon paikoilleen.Silleen se ainakin tossa mun bensacoupessa on, ja jotenkin muistelen, että meillä joskus kauan sitten olleessa 300D:ssä olis kanssa ollut samoin.
Jussi L. kirjoitti:Juu sähkölaitokseltahan neja kiitosta vain Nozki..
Otin vähän parempia kuvia tänään
[ http://i1084.photobucket.com/albums/j412/juzzi1/240D%20-82/SAM_0218.jpg ]
Jahaas, tästä saatiikin aasinsilta semmoiseen juttuun, jota olen monesti miettinyt. Että mikä se matkamalli on?Matkamalli kirjoitti:Löytyy 240 D vm.82, matkamalli, valkoinen, ajettu 680 tkm. Satunnaisessa ajossa fiiliksen mukaan. Kopsakassa kunnossa.
Nozki kirjoitti:Jahaas, tästä saatiikin aasinsilta semmoiseen juttuun, jota olen monesti miettinyt. Että mikä se matkamalli on?Matkamalli kirjoitti:Löytyy 240 D vm.82, matkamalli, valkoinen, ajettu 680 tkm. Satunnaisessa ajossa fiiliksen mukaan. Kopsakassa kunnossa.
Kun joskus olen lukenut tehtaan ulkomaankielistä kirjallisuutta W123:sta, niin en muista tavanneeni mitään juttua matkamallista (tai sellaisesta, jonka voisi suomeksi kääntää matkamalliksi). Se, etten muista tavanneeni, ei tietenkään tarkoita, että siinä ei olisi sellaista juttua saattanut kuitenkin olla.
Monesti olen sellaisesta kyllä kuullut puhuttavan, mutta oikeastaan kukaan ei kuitenkaan ole osannut kovin yksiselitteisesti kertoa, että mitä se meinaa. Jonkun mielestä se on ollut sellainen, jossa vaihdekeppi ei ole rattipukessa ja jonkun mielestä siinä on erilaiset (vahvemmat?) etuistuimet ja olikohan muita tulkintoja sitten vielä.
Osaako joku tarkemmin kertoa, että mitä matkamalli tarkoittaa ja onko se joku sellainen optio, jonka on varustekoodilla voinut tilata? Vai joku Suomen maahantuojan juttu vai jotain vallan muuta?