c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

AP-race/lake kirjoitti:taisi ecu ja muut boxit oppia "talon tavoille".
Toivossa oli hyvä elää. :D Kylmänä ei tehnyt muuta kuin 1100 rpm nousun parkille heittäessä mutta lämpöisenä ajon jälkeen taas kierrokset noin 15 sekunnin ajaksi kahteen tonniin.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Hiukan kulutuslukemia kun nyt on tilastoa kertynyt tarpeeksi:

Kuva

Eipähän tuo tahdo oikein pyhällä hengellä mennä. :D
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Jaa että kylillä on tullu käytyä kumia polttamassa tolla viimosella tankilla! :thumbup: :clap: :wave:
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo vakiona sai vielä 9.x alkuisia lukemia, mutta ei ole viime aikoina paljon näkynyt :lol:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Kakemake kirjoitti:Jaa että kylillä on tullu käytyä kumia polttamassa tolla viimosella tankilla! :thumbup: :clap: :wave:
Pyörät ovat kyllä pyörineet mutta eivät tyhjää kertaakaan. Ei sitä viitsi kallista polttoainetta savuna ilmaan laittaa. Harmittaa vähän kun ei ole keskinopeuksia tullut otettua talteen. Niin, nuo luvut ovat tankkauskuiteista laskettuja, ei auton arpomia.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Joo vakiona sai vielä 9.x alkuisia lukemia, mutta ei ole viime aikoina paljon näkynyt :lol:
Onkos Pansulla pirssi ajossa? Kävitkö ohjelmaa jossain teettämässä?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Onkos Pansulla pirssi ajossa? Kävitkö ohjelmaa jossain teettämässä?
On se ajossa ollut. Tänään tälläistä:

Kuva

Ei kestänyt Good Yearin "Nashcar" remmi sitten :lol: Huomenna hakis timanttitiskiltä uuden Gatesin.

Ei oo ohjelmaa ei, kun ei tunnu tekijöitä löytyvän. Jos kokeilis tuollaista piggyback ratkaisua tässä ajankuluks,

:arrow: Jos joku jelppais mulle kuvan c32amg ECU:n johdotuksista/pin-kaavion, olisin kiitollinen!

Vetää niin laihalle et pakko tuolle jotain tehdä.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Ei oo ohjelmaa ei, kun ei tunnu tekijöitä löytyvän
Ootko mistä ohjelmaa kyselly ja mikä on ollut vastaus? Ainakin nettisivujen mukaan Harisella pitäisi onnistua. Soittelin sinne itekin alkukesästä ja sanoivat, notta onnistuu. Jos et julkisesti viitsi laittaa niin heitä yksityisviestiä.
Pansu kirjoitti:Vetää niin laihalle et pakko tuolle jotain tehdä.
Onko millainen AFR-mittari käytössä ja mitähän mahtaa yläkierroksilla näyttää?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti: Ei oo ohjelmaa ei, kun ei tunnu tekijöitä löytyvän
Tekeillä on yksi ohjelma ei vaan tehdä mitenkään urakalla,
pikuhiljaa muun homman ohessa koitetaan selvitelä :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

törkee siisti projekti, laita vähä videoo että kuulee ääniä :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Ei oo ohjelmaa ei, kun ei tunnu tekijöitä löytyvän
Ootko mistä ohjelmaa kyselly ja mikä on ollut vastaus? Ainakin nettisivujen mukaan Harisella pitäisi onnistua. Soittelin sinne itekin alkukesästä ja sanoivat, notta onnistuu. Jos et julkisesti viitsi laittaa niin heitä yksityisviestiä.
Pansu kirjoitti:Vetää niin laihalle et pakko tuolle jotain tehdä.
Onko millainen AFR-mittari käytössä ja mitähän mahtaa yläkierroksilla näyttää?
Harinen taas ilmoitti minulle ettei ole moista autoa säätänyt ja thats it, että ota nyt tuostakin jotain selkoa.

PLX toimii mittarina ja 15 tuntumaan mennää isommalla vaihteella. Taitaa olla vakio kartoissa/mapissa/ohjelmassa joku stoppi jonkun tietyn paineen jälkeen, että vetää sitten laihalle. Joku jenkki horisi jostain 22psi:n lukemista ja korjasi asiaa clamppaamalla mappia, jolloin ei muka enää ilmiötä tullut. Olishan tuota clamppii voinut kokeilla, mutta ei löytynyt nurkista paria sopivaa diodia ja harkinnassa muutenkin kokonaan oma ohjausboxi mille saisi tehtyä erikseen kartat.

Käsittääkseni tuo vakio map-anturi olisi 2,65bar(joku korjatkoon), joten sen pitäisi juuri ja juuri riittää. OBD-testerillä ajossa katsottuna lukema pysätyy tasan 250kpa, eli joko ohjelma ei ymmärrä tuon yli, rajoittaa sen tuohon, tai voiko map-anturi pysähtyä noin tarkalleen?
Samalla vikamuistiin jää koodi mitä en nyt muista, mutta ilmoittaa kuitenkin jotain "Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Too High", eli joku mapin parametri ylittyy.

Myös tästä koodista pitäisi päästä jotenkin eroon: P0410 Secondary Air Injection System Malfunction. Ilmestyy aina silloin tällöin, kun pumppua ei enää konehuoneesta löydy. CDI203 varmaan tietäis saako tuota jotenkin ohjelmasta pois päältä tai jotain.. Kylmästartissahan tuo pumppu siis puskee ilmaa pakosarjaan.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Harinen taas ilmoitti minulle ettei ole moista autoa säätänyt ja thats it, että ota nyt tuostakin jotain selkoa
No höh. Sivuilla oli ainakin 55:sta kovasti mainintaa, joten ei tuon nyt luulisi olevan niin vaikea homma. Optimoiautosi.fi tarjoaa jotain ohjelmaa mutta taitaa olla geneerinen. Ehkä tekevät myös custom-ohjelmia? Entäpä road trip kleemannin pajalle Tanskaan?
Pansu kirjoitti:Käsittääkseni tuo vakio map-anturi olisi 2,65bar(joku korjatkoon), joten sen pitäisi juuri ja juuri riittää.
Voisiko ilman lämpötila vaikuttaa noin paljon? Jenkki-pojilla on yleensä paljon lämpöisemmät kelit, joten Texasin helteessä tai jossain korkealla raja voi jäädä saavuttamatta. Crossfire-forumilla joku ajeli 192-millisellä kampipyörällä eikä ongelmia tullut tuon overboostin kanssa tullut. Tosin kaveri asui muistaakseni jossain todella korkealla, jossa ilma on ohuempaa.

Jostain muista lukeneeni, että joku olisi vaihtanut isomman MAP-anturin mutta en kirveelläkään löydä nyt linkkiä. Joko crossfire-forumilla tai E55-puolella mbworldissa.

Vaikka tuon anturin vaihtaisi tai laittaisi zenerin väliin, onko ohjelmassa karttoja yli tuon paineen? Tuossahan vain annetaan väärä tieto eteenpäin, jotta vikakoodia ei tulisi.

OT: Ajelin tänään sitten katukivetykseen sen verran, että pakoputki osui ja prkl nyt se vuotaa. Pitää ensi talvena tehdä uusi putkisto.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo eipä noista vakio autoon tehdyistä lastuista ole paljon apua.

Map-anturi on mitattu ja siinä on jonkin verran varaa yli 1,5bar. Ilmeisesti ohjelmassa on joku volttimäärä minkä yli se ei ymmärrä(4,5V) Ainakin 3bar mappi on nyt hommattu ja toivon mukaan sille saa muutokset tehtyä. Greddyn e-manage ultimate myös hommattu ja sitä sitten yhtenä oljenkortena koittamaan jos ei muu auta.

Autolla ajettiin pari vetoa tutun penkissäkin, joten nyt on joku pohjatulos mihin verrata kunhan saa muutoksia tehtyä. Jostain syystä ei penkissä saanut max ahtoja uudella hihnalla, täytyypi tutkia mikä mättää.. Tänään asentelin vesi/metanoli ruiskua paikoilleen, joten pääsee jossain vaiheessa sitäkin testaamaan kunhan suuttimet saapuu. Säädettävä bensanpaineenohjain myös pitäis laittaa paikoilleen ja bensakiskoon tulossa muutoksia muutaman lukemani jutun perusteella.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Katsastuksessa taas käyty. Läpi meni vaikka toiset katit on revitty pois. Silloin kun oli toiset katit vielä paikoillaan tuli seuraavat arvot:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

amgenter kirjoitti:Katsastuksessa taas käyty. Läpi meni vaikka toiset katit on revitty pois. Silloin kun oli toiset katit vielä paikoillaan tuli seuraavat arvot:
onko "esi" katit poistettu ja uudet "keski"katit laitettu??? mahd.race versiot?. :thumbup:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

AP-race/lake kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Katsastuksessa taas käyty. Läpi meni vaikka toiset katit on revitty pois. Silloin kun oli toiset katit vielä paikoillaan tuli seuraavat arvot:
onko "esi" katit poistettu ja uudet "keski"katit laitettu??? mahd.race versiot?. :thumbup:
Pakosarjojen jälkeen olevat ensimmäiset katit on paikoillaan (anturit ennen ja jälkeen). Toiset katit, jotka ilman antureita on leikattu pois. Samoin auton keskellä oleva toinen äänenvaimennin (resonaattori). Loppupään äänenvaimennin neitseellinen. Elikkä tehtaan "ylimääräisiä osia" vain otettu pois välistä. :D
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

amgenter kirjoitti:
AP-race/lake kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Katsastuksessa taas käyty. Läpi meni vaikka toiset katit on revitty pois. Silloin kun oli toiset katit vielä paikoillaan tuli seuraavat arvot:
onko "esi" katit poistettu ja uudet "keski"katit laitettu??? mahd.race versiot?. :thumbup:
Pakosarjojen jälkeen olevat ensimmäiset katit on paikoillaan (anturit ennen ja jälkeen). Toiset katit, jotka ilman antureita on leikattu pois. Samoin auton keskellä oleva toinen äänenvaimennin (resonaattori). Loppupään äänenvaimennin neitseellinen. Elikkä tehtaan "ylimääräisiä osia" vain otettu pois välistä. :D
OK!!! :D oikea asenne. turha paino POIS !!! :lol: :lol: :lol: :thumbup: :wave:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Nyt on sitten eurochargedin ohjelma ecussa, muuttui kyllä luonne melkoisesti. Näköjään vakio ohjelma toiminut melkoisena jarruna. Suosittelen :thumbup:

Tulppia jos vaihtelee, niin suosittelen pitämään vakio lämpöarvon. Itsellä ei ollut kuin ongelmia pykälää kylmemmillä, ei taida toimia täällä pohjoisen kylmissä :lol:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Nyt on sitten eurochargedin ohjelma ecussa, muuttui kyllä luonne melkoisesti. Näköjään vakio ohjelma toiminut melkoisena jarruna. Suosittelen :thumbup:

Tulppia jos vaihtelee, niin suosittelen pitämään vakio lämpöarvon. Itsellä ei ollut kuin ongelmia pykälää kylmemmillä, ei taida toimia täällä pohjoisen kylmissä :lol:
Sama ohjelma täälläkin. Vakioon on todella suuri ero. Samaa mieltä tulpista. Tänä kesänä laitettu uudet iridiumit paikoilleen vakiolämpöarvolla ja ongelmia tasan 0 kpl. Sen verran kylmä keli on vaikuttanut, että meinaa kompuran pyörä vähän luiskahdella. Ensi talven aikana pitää varmaan jokin wrap-kitti siihen tehdä, jotta on enempi pitopintaa.

Kätevää touhua tuo etävirittäminen. Oletkos AFRiä katsellut ohjelman vaihdon jälkeen?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Nyt on sitten eurochargedin ohjelma ecussa, muuttui kyllä luonne melkoisesti. Näköjään vakio ohjelma toiminut melkoisena jarruna. Suosittelen :thumbup:

Tulppia jos vaihtelee, niin suosittelen pitämään vakio lämpöarvon. Itsellä ei ollut kuin ongelmia pykälää kylmemmillä, ei taida toimia täällä pohjoisen kylmissä :lol:
Sama ohjelma täälläkin. Vakioon on todella suuri ero. Samaa mieltä tulpista. Tänä kesänä laitettu uudet iridiumit paikoilleen vakiolämpöarvolla ja ongelmia tasan 0 kpl. Sen verran kylmä keli on vaikuttanut, että meinaa kompuran pyörä vähän luiskahdella. Ensi talven aikana pitää varmaan jokin wrap-kitti siihen tehdä, jotta on enempi pitopintaa.

Kätevää touhua tuo etävirittäminen. Oletkos AFRiä katsellut ohjelman vaihdon jälkeen?
Tuskin varmaan ihan sama ohjelma, mutta anyway :D Otin kun sain tarjoushintaan. Mullehan toi tuli ihan mailiin ja itse roplattiin ohjelma sisään.

Jos hihna luistaa, niin tekee samanlaisen systeemin kun mulla on. Lisää vain yhden rullan, sorvaa vähän toista ja vetää hihnan eri kautta.

AFR lukemia oli tänään tarkoitus kartoittaa, mutta taitaa kelit estää, ellen vie sitten penkkiin autoa. Eilen käytännössä vasta kolmosella sai jotain pitoa :lol:
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu, kuinka vankkaa putkea nuo imukärsät on?
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti: Tuskin varmaan ihan sama ohjelma, mutta anyway :D Otin kun sain tarjoushintaan. Mullehan toi tuli ihan mailiin ja itse roplattiin ohjelma sisään.

Jos hihna luistaa, niin tekee samanlaisen systeemin kun mulla on. Lisää vain yhden rullan, sorvaa vähän toista ja vetää hihnan eri kautta.

AFR lukemia oli tänään tarkoitus kartoittaa, mutta taitaa kelit estää, ellen vie sitten penkkiin autoa. Eilen käytännössä vasta kolmosella sai jotain pitoa :lol:
Juu, eihän tuohon tarvii kuin ohjelman ja kaapelin. Sitten vain lykkää ohjelman sisään. Juttelin jonkin aikaa niiden kanssa ennen ohjelman tilaamista ja aikamoinen arsenaali erilaisia ohjelmia heiltä löytyy. Vaikka eihän tuo mikään ihme ole kun ovat suuren osan jenkki-poikien autoista tehneet. Ohjelma ei kyllä ollut mielestäni kallis, taisin siitä 399 dollaria maksaa (kaapeli sisältyi hintaan).

Ajokelit on täällä ainakin näillä näkymin loppu. Kahdessa tunnissa tuli 15 senttiä lunta. Olipahan mukava luistella kesärenkailla 50 kilsaa sukuloimasta (en ollut mersulla liikenteessä).
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:Pansu, kuinka vankkaa putkea nuo imukärsät on?
Ilmeisesti noita ilmanputsarille meneviä tarkoitat, ne on 3"
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

amgenter kirjoitti:Hiukan kulutuslukemia kun nyt on tilastoa kertynyt tarpeeksi:

[ http://kotinet.com/mortem/kulutuslukemia01.PNG ]

Eipähän tuo tahdo oikein pyhällä hengellä mennä. :D
Aika pienellä pääset. paljon on voimaa pirssissä??
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

AMGE55 kirjoitti:Aika pienellä pääset. paljon on voimaa pirssissä??
Tjaa... se onkin hyvä kysymys. Jos vakiona on se 350 niin kaippa siinä jotain 370 - 400 luokkaa voisi olla (pitää olla varovainen arviossa, että ei tule pettymystä :lol: ). Tänä kesänä en ehtinyt rullille mutta ensi kesänä sitten. Vähällä menee kun ei ole kuin 6 sylinteriä. :)

Samaa kysymystä voisi jatkaa Pansun suuntaan. Mitä veikkaat, että autosta sitten irtoaa?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kyllähän se nelosella pitää alkaa ja loput on arvoitus

407hv ne taitaa tuolla perus softalla luvata 185mm kampuran kanssa, mutta tuo minun softa ei varmaan ihan sama ole. Tiedä sitten mitä noi muut muutokset vähentää :lol:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:407hv ne taitaa tuolla perus softalla luvata 185mm kampuran kanssa, mutta tuo minun softa ei varmaan ihan sama ole. Tiedä sitten mitä noi muut muutokset vähentää
Eiköhän ilmanotto ja pakosarjat vielä jotain lisää tuo, joten kyllä sen yli 400 pitäisi kivuta melko helposti. Vielä kysymättä, että muutettiinko sulle kierrosrajoitinta ylemmäksi? Mulla jätettiin omasta pyynnöstä vakioksi.

Nyt niiltä saa myös 61 millistä kompuran rullaa. http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... -61mm.html

Se olisi aika lähellä 185:sta kampurapyörää. Paljonkohan tuo ahdin kestää kierroksia? Vai tuleeko sen MAP-anturi/ECU ensin vastaan? Vai missä vaiheessa tullaan siihen pisteeseen, että ahtimen hyöty tippuu liian alas tuotettuun lämpökuormaan nähden?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Mutta siirtääkö tuo rajoitin vaihtoajankohtaa ylemmäs? Jos ei niin toihan on ihan sama mitä siellä on, ainoastaan kulkee vitosella teoreettisesti kovempaa. Olen käsittänyt että se vaihdelootan softa nostaa vaihtokohtaa, eli kiertää pidemmälle.
Kaipa toi rajoitin mulla on nostettu, en ainakaan maininnut mitään että jättäisivät vakioksi. Maantiellä en taas ole päässyt edes rajoittimelle asti kun pito karkaa ennen sitä, enkä viitsi kumeja sulattaa paskaksi nauvuttamalla max kierroksille :lol:

MAP on vakiona 2,5bar, tai ainakin siihen jämähti mulla arvojen nousu vaikka painetta oli enemmänkin. Hommasinkin jo tuossa 3bar mapin. Jostain olin lukevinaan että 16000rpm olisi ahtimelle joku max kierrokset, kestää kai se senkin yli hetken aikaa. Lämpöjen kanssa mulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut, penkissäkin IAT oli 40c, ehkä kesähelteillä voi alkaa ongelmia ilmeneen. Vesiruutalla en ole vielä lämpöjä edes katsonut, tuon kanssa ei ihan hevillä ongelmia tule, pitäs vaan päästä säätämään tuokin nyt kunnolla ja vois penkittää tuonkin hyödyt.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jeps. Sekoitin tuohon TCU optimointiin kun itellä on siinäkin eri ohjelma. Eli se siirtää noita vaihtokohtia ja sen kanssa oli jotain ongelmia ainakin jos kierrosrajoitin oli säädetty 6500 tai 6800. Taisi olla 3-4 vaihtaessa. Sen takia jätin vakioksi.
Pansu kirjoitti:Maantiellä en taas ole päässyt edes rajoittimelle asti kun pito karkaa ennen sitä, enkä viitsi kumeja sulattaa paskaksi nauvuttamalla max kierroksille
Tuttu tilanne. Alku viikosta kävin vielä ajelemassa (ennen lumien tuloa) ja kylmä tie. Ei oikein tahtonut tarrata. :) Hieno ääni tuo vinkuminen vain on. :lol: En ole vielä päässyt ulkopuolelta kuuntelemaan kun oikein lähdetään mutta sanovat, että pirusti se vinkuu.
Pansu kirjoitti:Jostain olin lukevinaan että 16000rpm olisi ahtimelle joku max kierrokset
Onko tähän lähdettä, IHI:ltä tai AMG:ltä? Nettijutut on aina nettijuttuja.

Edit: Ensi viikonloppuna auto lähtee talliin taas talveksi. Katsotaan mitä sitä keksii ensi kesäksi. Isoja pakosarjoja on tarkoitus vähän mallintaa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

En muista mistä luin, joku aihe se oli missä käsiteltiin tuon ahtimen tuottoja ja kestävyyksiä.

Eikä tuota tehoa voi loputtomiin kasvattaa vain painetta nostamalla, joten en näe oikein edes järkeä pohtia kestääkö se yli 16000rpm vai ei. Koneen puristusuhde on kuitenkin 9.0 ja voi joutua vastaavasti laskemaan ennakkoja, joten teho karkaa sieltä harakoille. Vartillakin käytännössä pienemmällä paineella ajavat olleet edellä, eli jostain muualta se kannnattaa parantaa/koittaa etsiä. Ja noilla megakierroksilla tulee väistämättä vastaan ongelmat hihnan/kytkimen kanssa, sekä kompura itsessään alkaa viemään tehoa jo niin paljon pois. Paras olisi vaihtaa kokonaan toinen kompressori, isommalla tuotolla ja järkevillä kierroksilla.
Vastaa Viestiin