Kesärenkaat oli kiinni semmosilla pulteilla missä on kolo ja sen sisällä vissiin 12lovea ( melkeen torks mutta ei kuitenkaan ) elikkä semmonen adapteri oli välissä että saa ristikkoavaimella pultit auki.
No nyt on se adapteri sitten rikki ja yks rengas on vielä vaihtamatta Mistä semmosen avaimen löytäisin että saan viimeisenkin renkaan vaihdettua ??
sittenhän se on esim XZN kanta. Lovien määrä ja muoto sen sanelee. mene työkalukauppaan ja osta sieltä sellainen sopiva uusi puolentuuman varteen sopiva hylsy Japsi tuninkiautoissa niitä on näkynyt.
Lotus Elisen vakiopultit on tähtikannalla eli olisko se XZN
Ehdotan silti että vaihdat sinne kunnon tavalliset pultit.
eli ihan tavallisesta työkalukaupasta käyt utelemassa XZN kantaista avainta ja lyöt sitte vanteiden mukaan ostajalle sen. Saat respectiä kun annat työkalun kaupanpäälle
Mulla on W 140:ssä kahdet alkuper. 8 reikä vanteet ja 1 lukkopultti/vanne ja alkuper.työkalusarja joka sisältää myös lukkopulttiadapterin. Missä se koodi mahtaa olla, jos on alkuperäinen niin löytyykö valmistenumerolla vai millä ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
No ainakin on varmasti alkuperäinen työkalusarja vararengaskoteloon(pyöreä Mercedes logolla) integroituna, joka sisältää tämän mystisen pultti adapterin...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Ostin Saksasta tuollaisen W140 työkalusalkun, siinä oli juurikin lukkopultin hylsy mukana. Kouvolassa kaverilla on kaksi möhköä, samoilla (orkkis ? ) varusteilla .
Mulla on juuri tuollainen ja istuu vararenkaan päällä olevaan pyöreään koteloon. Kiitos Karra kun laitoit ton kuvan...
ps. toi tyhjä alue on työskentely hanskoja varten,oli kuvassa netissä. Laitoinpa oikein valkoiset "lapaset"...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Miten on helpoin poistaa lukkopultti kun lukkopultin
avaaja jäi auton edelliselle omistajalle teräspulttien kanssa eikä
kuulema löydä enää niitä? Kyseessä vanhat 15-tuuman vanteet
Hitsautanko pulttiin toisen mutterin vai avaimen kiinni? Onko tuo lukkopultti
alumiinia?
sportsman kirjoitti:Miten on helpoin poistaa lukkopultti kun lukkopultin
avaaja jäi auton edelliselle omistajalle teräspulttien kanssa eikä
kuulema löydä enää niitä? Kyseessä vanhat 15-tuuman vanteet
Hitsautanko pulttiin toisen mutterin vai avaimen kiinni? Onko tuo lukkopultti
alumiinia?
Mulle kävi joskus samoin. Pultit oli 14mm, joten tein niin että porasin 13mm reiän keskelle pulttia, ihan kartion pohjaan asti, siihen mistä jenkaosa alkaa. Sitten oli helppo työ vetää/pikkuisen nitkauttaa vanne irti. Mutta tarkkana pitää olla ettei poraa vanteeseen. Ja leikkuuöljyn käyttäminen suositeltavaa. Ryhdyin siksi porausoperaatioon, että pultit oli syvällä vanteessa, eikä toisen pultin hitsaaminen olisi onnistunut kovin hyvin. No, pari viikkoa tästä eteenpäin niin löysin lukkopulttien hylsyn