Eli otsikon mukaiset oireet, ja lisäksi jännite akulla ei nouse koneen ollessa käynnissä. Auto on W124 -88 farkku. 300D. Onko kaikkien oireiden syynä laturin uupuminen? Vai onko kyseessä monta vikaa... Mätänetistä saa niitä hiilijutskia, ja sen vaihto ei ilmeisesti ole rakettitiedettä, joten se luultavasti onnistuu.
ainiijuu, ne epämääräisesti vilkkuvat kaksi valoa sammuvat kun antaa kiekkaa.
Ja vielä edit, mitäs sieltä laturista vaihtaa helposti, onko se osa nimeltään jännitteensäädin, ja onko se hiili eri kuin tämä säädin, vai sisältyykö hiili säätimeen?
-K
ABS-valo vilkkuu, huutomerkkikolmio vilkkuu ja laturin valo
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
ABS-valo vilkkuu, huutomerkkikolmio vilkkuu ja laturin valo
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: ABS-valo vilkkuu, huutomerkkikolmio vilkkuu ja laturin v
Kannattaa ainakin ekaks vaihtaa laturin jännitteensäädin ku se ei montaa euroo maksa ja jos hyvä tuuri käy ni tolla tulee kuntoonKlapaucius kirjoitti:Eli otsikon mukaiset oireet, ja lisäksi jännite akulla ei nouse koneen ollessa käynnissä. Auto on W124 -88 farkku. 300D. Onko kaikkien oireiden syynä laturin uupuminen? Vai onko kyseessä monta vikaa... Mätänetistä saa niitä hiilijutskia, ja sen vaihto ei ilmeisesti ole rakettitiedettä, joten se luultavasti onnistuu.
ainiijuu, ne epämääräisesti vilkkuvat kaksi valoa sammuvat kun antaa kiekkaa.
Ja vielä edit, mitäs sieltä laturista vaihtaa helposti, onko se osa nimeltään jännitteensäädin, ja onko se hiili eri kuin tämä säädin, vai sisältyykö hiili säätimeen?
-K

Re: ABS-valo vilkkuu, huutomerkkikolmio vilkkuu ja laturin v
kyllä, kuulostaa perinteiseltä laturi/hiilien/säätimen vialta... hiilet tuolla luultavasti vain on loppu, mutta ei niitä nykyään enää jaksa sinne erikseen vaihtaa, vaan ostetaan se säädinkin sitten siinä samalla, ei toki ole kallis paketti näihin vanhoihin autoihin, muistelin että joku 20 € kuolema tuo on...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: ABS-valo vilkkuu, huutomerkkikolmio vilkkuu ja laturin v
9,90€ maksaa jännitteensäädin ja pelkät hiilet 2.90€(motonetissä) ni ei noil oo ku 7€ hintaeroo ni kannattaa toi jännitteensäädin ostaa ni helpommal pääsee
Ei kai tos hiilien vaihdossakaa kova homma olis mut eipä siin paljoo säästäkkään.

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: ABS-valo vilkkuu, huutomerkkikolmio vilkkuu ja laturin v
Mahtavaa, kiitos. Jotain tällaista ajattelin vikana olevankin, kun foorumia selailin. Tuo valojen vilkkuminen hämää, mutta uusi säädin, ja katsotaan miten käy!
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88