Kyllä japsitkin osaavat

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
mkananen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 30.04.2003 17:43
Paikkakunta: Kajaani

Kyllä japsitkin osaavat

Viesti Kirjoittaja mkananen »

Heippa kaikille!

Ajelin tuossa työmatka-ajoa 1200 km firman Avensiksella, ja huomasin seuraavaa:

Avensis on on huomaamattomanpi tuuleelle kuin W 124, samoin tien kallistukset eivät vaikuta samalla tavalla ohjaukseen kuin MB:ssä. Meno on rauhallista koko ajan, toisin kuin mersussa varsinkin tuulella, Ei tarte " hämmentää". Tosiasiahan on , että mersua pitää aina hieman "paimentaa".

Näyttää tuo reilu 10 V. tuoneen autotekniikkaan parannusta huomattavasti.

Mersussa on kaikki puslat ok! (274 tkm). Kulmat tarkistettu myös.

llkeääkö tästä japsiin vaihtaa, ja mitä ne sanoo naapuritkin! ( jotka ajavat paremman ajettavalla autolla) :?:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Jeps

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vaikuttaisiko vetotapa tanakkuuteen?

Ajoitko Avensiksella soratiellä? Kotelosuojassa/sen äänierityksessä ei ainakaan ole tapahtunut kehitystä. Tuli oltua joku ilta sitten taksi-Aven kyydissä, ja kivet iskivät helmakoteloihin kuin Corollassa konsanaan! No, tähänkin voi vaikuttaa ehkä kummasta päästä raapii.

Mutta luotettavia nuo Toyopetit kuulemma ovat, vaikka mitään ihmeellisyyksiä niissä ei olekaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
mkananen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 30.04.2003 17:43
Paikkakunta: Kajaani

Joo,

Viesti Kirjoittaja mkananen »

kivet kyllä ropisee, sen verran on tullut hiekkatiellä kokeiltua.

Saas nähdä kuinka Toyon ruostesuojaus pitää, auto on vain vuoden vanha.

Moottorina on d4d, eli 2-litrainen suoraruiskudiesel. Auto kulkee iloisesti, vaikka heppoja ei ole kuin 110. Hakkaa mennetullen samantehoiset bensarassit väännöllään ( käytännön suorituskyvyllään).

Pitää lähteä tästä mersua ojentamaan synttärikutsuja kohti. On se vaan jännä, että 10 v. vanha mersu kiinnostaa enemmän ihmisiä kuin esim uusi Toyota. Liekö merkin luomaa statusta, vai mitä?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juu, tässäkin oli kyseessä siis vanhan mallin Avensis, uuden ropinoista ei tietoa. Erehdyttävästi näyttää kyllä uudelle Vectralle tämä uusi Avensis.. kuten nykyinen Lexus näyttää W140:lle useammasta kulmasta :-).

Käytännön suorituskyvystä... tyttökaverin vanhemmat vaihtoivat kakkosauto-Tipon Citroën Jumpy 1.9 Turbodieseliin. Kyllä meinaan kiihtyy! Ihan yllätti auton pirteys etenkin matalilla kierroksilla, turbolähtee hyvin mukaan. Ikävä vaan, että ajosta tahtoo tulla aikas "epätasaista", kun ei vielä osaa ennakoida milloin turbo lähtee mukaan, sen nimittäin kyllä tuntee. Ja tuollainen tötterö vielä kun kulkeekin lähes samanverran kuin W124 200D... mikä ettei, näppärä peli.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

äähh..noita Avensiksia on ihan liikaa jo, jätähän ostamatta! Tässä yhtenä päivänä huvikseen aloin laskemaan, niin 25 km:n matkalla tuli 14 autoa vastaan, joista 6 oli Avensiksia :shock:
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
makijt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 29.04.2003 11:13
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Toyotat ja muut...

Viesti Kirjoittaja makijt »

Vaikka olis hiljaista kun haudassa, niin en vaihtaisi... tai kenties päittäin uuteen :lol:
-makijt-

1988 Honda Goldwing GL1500
1999 C 200 Esprit automat
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Jeps

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti:Mutta luotettavia nuo Toyopetit kuulemma ovat, vaikka mitään ihmeellisyyksiä niissä ei olekaan.
'

Perjantaita kun menin hakemaan Daamia tulpanvaihdosta, niin '72-mallinen Corollahan se siinä montuilla oli. Jokapäiväinen eläkkeellä olevan poliisin siviiliauto, mittari kuudetta kertaa ympäri. Tekniikasta hovijörri sanoi, ettei edes perä ole ollut auki, venttiili on laitettu ja kerran kytkin. Laatikkokin avaamaton. Mutta pellit ovatkin sitten uusittu kattoa lukuunottamatta kaikki kahteen kertaan kauttaaltaan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Niimpä..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Japsitekniikka kestää, mutta pellit eivät.. No, mutta eikös mersut ole aina japskeja 10 wee edellä.. :wink:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Kinnunen kirjoitti:äähh..noita Avensiksia on ihan liikaa jo, jätähän ostamatta! Tässä yhtenä päivänä huvikseen aloin laskemaan, niin 25 km:n matkalla tuli 14 autoa vastaan, joista 6 oli Avensiksia :shock:
Niinpä. Japskit, ja etenkin Toyotat ovat hyviä autoja niille, jotka eivät autoilusta ole kiinnostuneita p*skan vertaa, mutta haluavat vain edetä paikasta A paikkaan B. Japanilaiset ovat hyviä autoja; itse en tosin koskaan tule Japanilaista autoa ostamaan.
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

En allekirjoita

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

En kyllä pysty allekirjoittamaan väitettä "japskit ovat hyviä autoja". Japsi on japsi vaikka sen voissa paistaisi. Jos joku 70-luvun Corollan 60-luvun eurooppalaisista kopioitu moottori jaksaa säksättää vielä nykypäivänäkin sinistä sauhua maailmalle niin se ei vielä siitä hyvää autoa tee.

Esimerkiksi 80-90-lukujen vaihteen Toyotissa oli kohtuullisen kestäviä koneita joita nätisti pitämällä saattoi saada kestämään huomattavan pitkään. Mutta mitä se auttoi kun ko. kone oli pantu vetämään etupyöriä autoon jonka kohdalla ajo-ominaisuuksia ei ollut edes uutena ja jonka kolariturvallisuus on riippuliidokin luokkaa? Josta puuttuu pari pientä sivuseikkaa kuten ergonomia ja tyylikkyys? Josta puuttuu kaikki huoltoystävälliset pikku designkikat joihin Mersuissa olemme tottuneet?
Muutaman vuoden ikäisinä noissa kaukoitäautoissa alkoikin sitten ikä näkymään. Paikat nitisevät ja natisevat, sisustus repsottaa, jää osia käteen, pikkuvikoja siellä sun täällä, ruoste kukkii jo iloisesti, jne jne jne.

Jos auton ainoa funktio on kulkea paikasta A paikkaan B niin ne pikkuviat eivät yleensä haittaa. Auto kulkee eteenpäin kun kaasua painaa ja kerran vuodessa paikallinen mekaanikko tekee hyvän tilin kun ropeltaa ajopelin jollakin tapaa katsastuksesta läpi menevään kuntoon. Ja taas ajetaan vuosi niin ettei avata konepeltiä. Mitä siitä jos kaikki mittarinpolttimot ovat palaneet ja takaluukku avautuu kun nitkauttaa sillailla jännästi samalla kun vääntää avaimesta. Ja toinen takaovi aukeaa vain sisäkahvasta. Niin ja älä säädä sitä selkänojaa kun se ei tule takaisin ylös enää. Ai tää ratti? Joo tää täristää tälleen. Se on aina tehny sitä. Mitä siitä. Minne mentäisiin shoppailemaan?

Kukin taaplaa tavallaan mutta ei, hyviä japanilaisia autoja ei ole koskaan tuotu suomeen. Halpoja, pieniä, taloudellisiakin jopa, mutta ei hyviä. Sillä auto on yhtä hyvä kuin ominaisuuksiensa summa.

H
"Ennen syön matoja"

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Henro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.04.2003 16:46
Paikkakunta: Helsinki

Olipa asiantuntevaa tekstiä

Viesti Kirjoittaja Henro »

Tuo edellinen tarkoittaa japanilainen = pikkuauto, eurooppalainen = Mersu. Mitenkäs joku 80-luvun Renault 5 tai Ford Fiesta, tai Fiat 127? Todennäköisesti yksilöt noista olisivat vielä hirveämpiä kuin po. japanilaiset pikkuautot, jos olisivat vielä liikenteessä. Suomessa on myyty lähinnä japanilaisista pikkuautoja ja kalliimmat autot ovat sitten eurooppalaisia muutamia piristäviä poikkeuksia lukuunottamatta.
Mitkään täälläkään käytävät keskustelut eivät muuta sitä tosiseikkaa, että japanilainen laatuajattelu on aiheuttanut sen, että kaikissa kokoluokissa nousevan auringon maasta tulleet tuotteet ovat kestävyydessä ja luotettavuudessa kärjessä.
Sitten tulee vastakysymys: missäs ne kaikki isot japsit sitten on, kun noita W123:ia on vielä pilvin pimein? Vastaus: niitä kun ei ole myyty kuin murto-osa siitä, mitä Mersuja on myyty Suomessa.

Henri Junkkala kirjoitti:.

Esimerkiksi 80-90-lukujen vaihteen Toyotissa oli kohtuullisen kestäviä koneita joita nätisti pitämällä saattoi saada kestämään huomattavan pitkään. Mutta mitä se auttoi kun ko. kone oli pantu vetämään etupyöriä autoon jonka kohdalla ajo-ominaisuuksia ei ollut edes uutena ja jonka kolariturvallisuus on riippuliidokin luokkaa? Josta puuttuu pari pientä sivuseikkaa kuten ergonomia ja tyylikkyys? Josta puuttuu kaikki huoltoystävälliset pikku designkikat joihin Mersuissa olemme tottuneet?
Muutaman vuoden ikäisinä noissa kaukoitäautoissa alkoikin sitten ikä näkymään. Paikat nitisevät ja natisevat, sisustus repsottaa, jää osia käteen, pikkuvikoja siellä sun täällä, ruoste kukkii jo iloisesti, jne jne jne.

"
Eli siis taas verrataan jotain Corollaa tai Carinaa Mersuun, mitä helvetin logiikkaa tossa on? JA kyllä se on täysin bullshittiä että Toyotassa on pikkuvikoja siellä sun täällä, enemmän niitä on Mersussakin.
Eli siis täysin subjektiivinen arvio, sanon minä.
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Työkaverillani,vannoutuneella jenkki-miehellä,on tapana sanoa:"100.000 suviuunoa ei VOI olla väärässä,toyota corolla ON hyvä auto" :roll:
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Henro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.04.2003 16:46
Paikkakunta: Helsinki

Just

Viesti Kirjoittaja Henro »

Ja sillä jenkkimiehellä on varmaan sitten Ford Focus, eikö niin?
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Asiantuntevaa tekstiä

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Henro kirjoitti: Mitkään täälläkään käytävät keskustelut eivät muuta sitä tosiseikkaa, että japanilainen laatuajattelu on aiheuttanut sen, että kaikissa kokoluokissa nousevan auringon maasta tulleet tuotteet ovat kestävyydessä ja luotettavuudessa kärjessä.
Menee taas alueelle josta voitaisiin taittaa peistä loputtomiin. Todettakoon Japanin laatuajattelusta vain sen verran että nousevan auringon maassa noin 5-vuotiaana auto paalataan tai lastataan laivaan ja viedään Venäjälle. Joten autoa suunnitellessasi suunnittelet sen käyttöiäksi... 20 vuotta? 15? 10? vai mahtaisikohan kuitenkin se 5 vuotta riittää? Paljonko 5 vuoteen mahtuu kilometrejä?

Kuten sanoin, suomeen ei ole käytännössä koskaan tuotu laadukkaita japanilaisia vaan vaan pikku kirpuista nippa nappa keskiluokkaisiin kulkupeleihin kuten Henro mainitsikin. Joka johtaa siihen että ne tosissaan laadukkaat kaukoitäautot loistavat poissaolollaan.

Vaan kun suomessa puhutaan japsiautoista niin sillä yleensä tarkoitetaan niitä japanilaisten monglomeraattien brändien alla valmistettuja autoja, joita suomessa ON. Kuka sitten mitäkin mieltää käsitteen "hyvä auto" alle mutta eipä suomeen uitetuista mikään ole allekirjoittaneen näkökulmasta holahtanut kategoriaan "hyvä auto". Ja on mulla siis japsejakin ollut, valmistusvuodet väliltä 1981-1999.

Kuten sanottua; yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, jonkun mielestä autolla on vain tarkoitus päästä paikasta a paikkaan b ja mikäs me olemme tuomitsemaan moista suhtautumista. Joku uusi Corolla tai Avensis voi olla hyvinkin passeli vaihtoehto liikkumiseen paiaksta a paikkaan b.

Mutta en voi mitään sille että neekerimallisinkin hinnat alkaen -BMW huokuu jo kuskin penkille istuttaessa monin verroin enemmän laatua, nautintoa ja ergonomiaa kuin kalleinkaan japanilainen. Jopa Toyotan lippulaiva Lexus, joka on esimerkiksi yhdysvalloissa huomattavan korkealle arvostettu auto ja ymmärtääkseni sangen luotettava kulkupeli, on ainakin muutaman vuoden takaisissa malleissa tosi halvan ja muovisen oloinen kojelaudaltaan.

Henkka
"Hih tästähän on varsinainen flame war tulossa"

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Japanilaiset autot on mitä on. Hyviä varmasti omalla tavallaan, eikä missään autossa ainakaan voi olla enempää pikkuvikoja kuin meikäläisen mersussa... Toisaalta sitä ikääkin olkaa olemaan.

No kuitenkin. Jaappanilaisten autovalmistus on perustunut kopiointiin joskus ennen tai siihen, että esim. englantilaiset perustivat Japaniin autoteollisuutta luullessaa, ettei niin murjottu maa voi koskaan olla niille vakavasti otettava kilpalija. Mutta en usko, että enää nykyään japanilainen autovalmistus perustuu kopiointiin.

Japanilaiset kopioivat jo edellisen vuosisadan vaihteessa siirtyessään lopullisesti pois vanhasta feodaalijärjestelmästä vanhan mallin mukaisen saksalaisen kartellijärjestelmän (jossa kartellin sisällä kaikki on tiukasti valvottua, mutta vapaa kilpailu loppuasiakkaista) johon tekivät pieniä muutoksia. Tähän järjestelmään he päätyivät vertailtuaan tarkasti muiden järjestelmiä ja valitsivät tehokkaimman. Jenkkilän usko täysin vapaaseen kapitalistiseen markkinatalouteen kuitenkin karisti kartellijärjestelmät niin Saksasta kuin Japanistakin toisen maailmansodan seurauksena. (En puolla mitään poliittista järjestelmää, vaan näkökulma on nyt tuotannollis-taloudellinen.)

Japanissa on kuitenkin ollut aina yritysmuodostelmia. Tunnettii aiemmin shaibatsuina, joissa omistuskin on yhteinen ja perustuvat yleensä suurten pankkien yritysomistukseen. Nykyinen kärjestelmä kuitenkin perustuu vapaaehtoisuuteen, eikä keskitettyyn omistukseen. Tunnetaan nimellä keiretsu. Toyota ja yllätys yllätys Nokia on yksi tämän "tyylilajin" ykkösiä maailmassa. Ja tämä yritysmuodostelmien tulo näyttää tällä hetkellä todennäköiseltä ihan maailmanlajuisesti, koska on jo ehtinyt Karstulaankin. :wink: Ehkä yltää joskus jenkkeihinkin, jotka edelleen vannovat kilpailutuksen nimeen ja samalla taistelevat matalan tuottavuuden ja suurten kustannusten kanssa.

Japanilaisten autojen elinikä onkin laskettu viiteen vuoteen ja saattavat nitistä, mutta tällä tuotantojärjestelmällä ne sitten pystyvätkin kehittymään jatkuvasti koko ajan ja saamaan uusia malleja myyntii murto-osassa siitä ajasta, mihin esim. Euroopassa pystytään. Yritysmuodostelmien johtamisella päästään erittäin matalaan kustannustasoon kilpailijoihin verrattuna. Kannattavuus on suuri ja rahaa jää runsaasti tuotekehitykseen. Kehitys japanilaisissa autoissa on ollut aika kovaa vaikka 1970-luvulta tähän päivään. Jos sama tahti jatkuu, niin mitä lienee kolmenkymmenen vuoden päästä. :shock:

Tämä nyt oli sitten mitä oli. Ympäripyöreä raapaisu. Ei mikään kommunismin kannatus ja kapitalismin haukkuminen. Täysin vapaa markkinakilpailu ei kuitenkaan ole tehokkain järjestelmä. Ainahan yritykset pyrkivät tavalla tai toisella vähentämään kilpailua tai ainakin pyrkimään itse sen ulkopuolelle. Esim. Mersun brandi voitaisiin nähdä kilpailua vähentävänä tekijänä autonvalmistajan näkökulmasta, koska siihen sitoudutaan niin voimakkaasti.

Ainakin näillä näkymin pysyn kuitenkin japanilaisista erossa ruumisautollakin ajeluun asti. :mrgreen:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Henro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.04.2003 16:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asiantuntevaa tekstiä

Viesti Kirjoittaja Henro »

Henri Junkkala kirjoitti:
Mutta en voi mitään sille että neekerimallisinkin hinnat alkaen -BMW huokuu jo kuskin penkille istuttaessa monin verroin enemmän laatua, nautintoa ja ergonomiaa kuin kalleinkaan japanilainen. Jopa Toyotan lippulaiva Lexus, joka on esimerkiksi yhdysvalloissa huomattavan korkealle arvostettu auto ja ymmärtääkseni sangen luotettava kulkupeli, on ainakin muutaman vuoden takaisissa malleissa tosi halvan ja muovisen oloinen kojelaudaltaan.
Mun mielestä vanhemmissa BMW:issä on ihan kauheat kojelaudat ja sisustus muutenkin, tyylikkyys on kaukana. Samaa on vähän nykyäänkin, mielestäni esim. uusimmassa Toyota Camryssä on tyylikkäämpi kojelauta ja mittaristo kuin saman hintaisessa BMW:ssä. No, E-sarjan Mersussa on tietysti vielä paljon hienompi... mutta taas ollaan ihan eri hinnoissa.
Sitä paitsi Toyota Corollassa oli vuonna 1987 tyylikkäämpi ja modernimpi kojelaudan ilme kuin missään eurooppalaisessa kilpailijassa, no sehän muistutti enemmän tai vähemmän W201-Mersun vastaavaa, mutta ei kai se ole mikään häpeä. Ja mitä laatuun ja halvan oloisuuteen tulee, niin kyllä ne kauheimmat esitykset löytyvät amerikan autoista kuten F**dista.

Jotain siinä Toyotassa kuitenkin taitaa olla, kun jopa täällä Mersufoorumilla on samaa Toyotan "haukkumista" ja Mersun "puolustelua kuin esim Suomi24:n Toyota-palstalla. Minkä takia ei esimerkiksi F**d tai VW tai Opel herätä samoja intohimoja? Kuitenkin niitäkin on myyty paljon Suomessa.
Sitä en tiedä miksi Mercedes-Benzillä ajavat tuntevat japanilaiset autot jotenkin uhkana tai miksi pitää fanaattisesti (negatiivisesti) suhtautua joihinkin automerkkeihin ja miksi pitää mainostaa että MINÄ en kyllä ajaisi japanilaisella. Itse ajaisin vaikka Volgalla ja ihan mielelläni jos sellaisen hyväkuntoisen jostain löytäisin sopivasti.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Japanilaisia autoja ja mersuja on turha ruveta vertaamaan tällä foorumilla. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Anyway ihan turhaa ajan hukkaa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
makijt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 29.04.2003 11:13
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Toi ota, jos et muuta saa...

Viesti Kirjoittaja makijt »

Varsinkin kun tämä on MERSU FOORUMI. Minä en ainakaan käy täällä MB-foorumilla siksi, että saisin lukea juttuja/asioita muista autoista... vaikka olen itsekin johonkin väliin muistakin kotteroista jonkun sanan kirjoittanut. Korkeintaan VIP Lounge (Offtopic) valikon alle pitäisi kirjoittaa asian vierestä.
-makijt-

1988 Honda Goldwing GL1500
1999 C 200 Esprit automat
Vastaa Viestiin