C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
Moi,
Mulla on kummallinen ongelma turbon kanssa. Kesällä turbo toimii moitteettomasti, mutta kun talvi tulee ja ilmat kylmenee turbo ei lähde toimimaan, kun auto on lämmin ja sammutan auton ja käynnistän uudelleen turbo toimii taas, mutta vain hetken aikaa jonka jälkeen turbo häviää pelistä pois. Mikähän tämmöisen ongelman tekee. Ilmamassamittari on vaihdettu.
Mulla on kummallinen ongelma turbon kanssa. Kesällä turbo toimii moitteettomasti, mutta kun talvi tulee ja ilmat kylmenee turbo ei lähde toimimaan, kun auto on lämmin ja sammutan auton ja käynnistän uudelleen turbo toimii taas, mutta vain hetken aikaa jonka jälkeen turbo häviää pelistä pois. Mikähän tämmöisen ongelman tekee. Ilmamassamittari on vaihdettu.
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
turbon hukkaportinkello jumittaa tai sitte auto menee vikatilaan jolloin ei anna täysiä tehoja.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
Starilla pitäisi tutkia, eikä arvuutella vian aiheuttajaa. Starilla se selviää.
Muistakaa nyt ihmeessä, ettei ECU-pohjaisia vikoja paikallisteta muulla tavoin kuin siihen kuuluvalla laitteitolla.
Muistakaa nyt ihmeessä, ettei ECU-pohjaisia vikoja paikallisteta muulla tavoin kuin siihen kuuluvalla laitteitolla.
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
Mullakin lähti viimetalvena epähuomiossa umpioiden vaihdon yhteydessä ahtopainesäätimeltä alipaineletku irti. Vnt ahdin ei oikein ahtanut muutakuin isoilla kierroksilla vähän. No enhän minä sille voinut mitään tehdä, letku oli irti ja auto piti kiikuttaa testeriin että se voitiin varmasti sieltä paikallistaa että se letku todella on irti. Sama juttu jos vaikka ahtoputki on silminnähtävästi halki/irti. Ei voi eikä kannta korjata. Testerillä se pitää varmistaa!!
Nokkelimmat varmasti huomasi tämän sarkastisen kirjoituksen rumiluksen(mesemies89) typerän testerimainonnan vastineeksi. Suunapäänä ei tietenkään kannata ruveta antureita ja muita vaihtelemaan, mutta voi sitä herranjumala vaikka minkälisessa ecu pohjaisessa autossa tarkistella perusasioita kuntoon! Kuten esimerkiksi noi alipaineletkut, mulla oli oikeestikkin se letku irti ja oikeesti tökkäsin sen takas ja ajelin taas toimivalla autolla.
Nokkelimmat varmasti huomasi tämän sarkastisen kirjoituksen rumiluksen(mesemies89) typerän testerimainonnan vastineeksi. Suunapäänä ei tietenkään kannata ruveta antureita ja muita vaihtelemaan, mutta voi sitä herranjumala vaikka minkälisessa ecu pohjaisessa autossa tarkistella perusasioita kuntoon! Kuten esimerkiksi noi alipaineletkut, mulla oli oikeestikkin se letku irti ja oikeesti tökkäsin sen takas ja ajelin taas toimivalla autolla.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
S202 kirjoitti:Mullakin lähti viimetalvena epähuomiossa umpioiden vaihdon yhteydessä ahtopainesäätimeltä alipaineletku irti. Vnt ahdin ei oikein ahtanut muutakuin isoilla kierroksilla vähän. No enhän minä sille voinut mitään tehdä, letku oli irti ja auto piti kiikuttaa testeriin että se voitiin varmasti sieltä paikallistaa että se letku todella on irti. Sama juttu jos vaikka ahtoputki on silminnähtävästi halki/irti. Ei voi eikä kannta korjata. Testerillä se pitää varmistaa!!
Nokkelimmat varmasti huomasi tämän sarkastisen kirjoituksen rumiluksen(mesemies89) typerän testerimainonnan vastineeksi. Suunapäänä ei tietenkään kannata ruveta antureita ja muita vaihtelemaan, mutta voi sitä herranjumala vaikka minkälisessa ecu pohjaisessa autossa tarkistella perusasioita kuntoon! Kuten esimerkiksi noi alipaineletkut, mulla oli oikeestikkin se letku irti ja oikeesti tökkäsin sen takas ja ajelin taas toimivalla autolla.
Esitä sinä vaan sarkastisia mielipiteitä, kun luulet osaavasi korjata auton korvakuulolla ja visuaalisilla havainnoilla.
Minulla ei ole mitään sitä vastan, jos joku pölkkypää yrittää korjata tunti/ päivätolkulla vikaa, kun starilla se selviää muutamassa minuutissa. En tuppuuta staria tässäkään tapauksessa itseni kautta, minulle tulee asiakas mielellään tutkituttamaan autonsa ilman pyytämättä.
Kyllä sinukin ääni muuttuu kellossa, kun Mersunruppanaasi iskee sellainen vika, jota et kykene korjaamaan, vaikka vaihtaisit kaikki auton osat uusiin....huuda sitten stari apuun....jos on sittenkään ymmärrystä, mitä varten stari on olemassa.
Kanattaisi pitää pienempää meteliä asioista joista et tiedä.
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
Eikös tästä listasta pitäisi löytyä ne jotka testeripalvelujaan jatkuvasti mainostavat ? Vai miten tämä meneetyperän testerimainonnan vastineeksi

wiimax.fi
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
minä olen se joka säätää korvakuulolta ja tutkii visuaalisesti... älä nyt S202 tähän asiaan sekaaMesemies89 kirjoitti:S202 kirjoitti:
Nokkelimmat varmasti huomasi tämän sarkastisen kirjoituksen rumiluksen(mesemies89) typerän testerimainonnan vastineeksi. Suunapäänä ei tietenkään kannata ruveta antureita ja muita vaihtelemaan, mutta voi sitä herranjumala vaikka minkälisessa ecu pohjaisessa autossa tarkistella perusasioita kuntoon! Kuten esimerkiksi noi alipaineletkut, mulla oli oikeestikkin se letku irti ja oikeesti tökkäsin sen takas ja ajelin taas toimivalla autolla.
Esitä sinä vaan sarkastisia mielipiteitä, kun luulet osaavasi korjata auton korvakuulolla ja visuaalisilla havainnoilla.

oikeasti rumilus, oletko tosiaan noin tyhmä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
dealer kirjoitti:Eikös tästä listasta pitäisi löytyä ne jotka testeripalvelujaan jatkuvasti mainostavat ? Vai miten tämä meneetyperän testerimainonnan vastineeksi
Joku voi asian näköjään kääntää itseään vastaan, vaikka varmaan kaikki starin omistajat tarjoavat hyvänhyvyyttään apua rakkineensa korjaamiseksi asiallisilla laitteilla. Tuontyyppiset tyypit ovat onnekseni poissuljettu asiakaskunnastani, jotka korjaavat autonsa ilman testereitä.
Napalle senverran, että 80...90-luvun autot joita roplaat on luku toinen, siirry sinäkin tämän vuosituhanen autoihin, niin tiedät että kyvyt loppuu ilman asianmukaista testeriä.
TYhmä voi olla joku muu, mutta itse olen ainakin tyytyväinen, kun on tullut hankittua stari Mersun korjaamista varten.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
dealer kirjoitti:Eikös tästä listasta pitäisi löytyä ne jotka testeripalvelujaan jatkuvasti mainostavat ? Vai miten tämä meneetyperän testerimainonnan vastineeksi
Tuon linkittämän listan Raptec Oy ei tarjoa stari-palveluja.
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
olet sä oikeasti tyhmäMesemies89 kirjoitti:dealer kirjoitti:Eikös tästä listasta pitäisi löytyä ne jotka testeripalvelujaan jatkuvasti mainostavat ? Vai miten tämä meneetyperän testerimainonnan vastineeksi
Tuon linkittämän listan Raptec Oy ei tarjoa stari-palveluja.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
mä en ole niin idiootti, että hankkisin sellaisen auton, jota en itse pysty korjaamaan/huoltamaan ilman tietokoneita tai muita testereitä... ja olen kantani ilmoittanut näihin uudempiin autoihin muutenkin jo ajat sitten, eli ei kiitos, ei kiinnosta hankkia sellaisia vaivoiksi...Mesemies89 kirjoitti: Napalle senverran, että 80...90-luvun autot joita roplaat on luku toinen, siirry sinäkin tämän vuosituhanen autoihin, niin tiedät että kyvyt loppuu ilman asianmukaista testeriä.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
Sitten sinun ei pitäisi olla kirjoittelemassa viisauksia tällä nykyihmispäivän kulkineitten vikojen arvioinnissa.napa kirjoitti:mä en ole niin idiootti, että hankkisin sellaisen auton, jota en itse pysty korjaamaan/huoltamaan ilman tietokoneita tai muita testereitä... ja olen kantani ilmoittanut näihin uudempiin autoihin muutenkin jo ajat sitten, eli ei kiitos, ei kiinnosta hankkia sellaisia vaivoiksi...Mesemies89 kirjoitti: Napalle senverran, että 80...90-luvun autot joita roplaat on luku toinen, siirry sinäkin tämän vuosituhanen autoihin, niin tiedät että kyvyt loppuu ilman asianmukaista testeriä.
Oldtimers on sopiva topiikki kertoa noista antiikinaikaisista ajopeleistä.
Olisi se sinukin hyvä siirtyä vähän uudempaan autoon, jossa päästöt ovat hiukan toista luokkaa kun nuo pyydykset, mitä suuresti ihannoit. Polttoaineen kulutuskin näissä uudemmissa Mersuissa keikkuu alle 5-litran / 100 km...alle 2.2-litraisissa. Kiihtyvyys alle 10 sekkaa sataseen ja huiput 240 km/h.....ja dieselillä.


Viimeksi muokannut Mesemies89, Ti 30.10.2012 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
Et sitten huomannut että kysyjän auto sattuu olemaan viime vuosituhannelta, eli ei ihan viimeisintä ecu tekniikkaa. Kyllä mä olen starin ja muidenkin testereiden näyttöjä toljottanut, automaatin toimintahäiriöissähän se on välttämätön(ei tosin kerro kaikkea sekään, nimimerkillä koko laatikko avattu ja katsottu eikä vieläkään staari näytä että magneettiventtiilissä vikaa tai roska venttiilikoneistossa, että siltä pohjalta)Mesemies89 kirjoitti:dealer kirjoitti:Eikös tästä listasta pitäisi löytyä ne jotka testeripalvelujaan jatkuvasti mainostavat ? Vai miten tämä meneetyperän testerimainonnan vastineeksi
Joku voi asian näköjään kääntää itseään vastaan, vaikka varmaan kaikki starin omistajat tarjoavat hyvänhyvyyttään apua rakkineensa korjaamiseksi asiallisilla laitteilla. Tuontyyppiset tyypit ovat onnekseni poissuljettu asiakaskunnastani, jotka korjaavat autonsa ilman testereitä.
Napalle senverran, että 80...90-luvun autot joita roplaat on luku toinen, siirry sinäkin tämän vuosituhanen autoihin, niin tiedät että kyvyt loppuu ilman asianmukaista testeriä.
TYhmä voi olla joku muu, mutta itse olen ainakin tyytyväinen, kun on tullut hankittua stari Mersun korjaamista varten.
"Muistakaa nyt ihmeessä, ettei ECU-pohjaisia vikoja paikallisteta muulla tavoin kuin siihen kuuluvalla laitteitolla."
Onko nämä sinun ecu pohjaiset viat nyt niitä rikkinäisiä antureita ja sen sellaisia? Kysyjän viestistä ei nyt ihan tarkkaan selviä että onko turbon toiminnassa pelkästään häiriö vai onko vika jossain muualla ja auto menee vaan vikatilaan

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
S202 kirjoitti:Et sitten huomannut että kysyjän auto sattuu olemaan viime vuosituhannelta, eli ei ihan viimeisintä ecu tekniikkaa. Kyllä mä olen starin ja muidenkin testereiden näyttöjä toljottanut, automaatin toimintahäiriöissähän se on välttämätön(ei tosin kerro kaikkea sekään, nimimerkillä koko laatikko avattu ja katsottu eikä vieläkään staari näytä että magneettiventtiilissä vikaa tai roska venttiilikoneistossa, että siltä pohjalta)Mesemies89 kirjoitti:dealer kirjoitti:Eikös tästä listasta pitäisi löytyä ne jotka testeripalvelujaan jatkuvasti mainostavat ? Vai miten tämä meneetyperän testerimainonnan vastineeksi
Joku voi asian näköjään kääntää itseään vastaan, vaikka varmaan kaikki starin omistajat tarjoavat hyvänhyvyyttään apua rakkineensa korjaamiseksi asiallisilla laitteilla. Tuontyyppiset tyypit ovat onnekseni poissuljettu asiakaskunnastani, jotka korjaavat autonsa ilman testereitä.
Napalle senverran, että 80...90-luvun autot joita roplaat on luku toinen, siirry sinäkin tämän vuosituhanen autoihin, niin tiedät että kyvyt loppuu ilman asianmukaista testeriä.
TYhmä voi olla joku muu, mutta itse olen ainakin tyytyväinen, kun on tullut hankittua stari Mersun korjaamista varten.
"Muistakaa nyt ihmeessä, ettei ECU-pohjaisia vikoja paikallisteta muulla tavoin kuin siihen kuuluvalla laitteitolla."
Onko nämä sinun ecu pohjaiset viat nyt niitä rikkinäisiä antureita ja sen sellaisia? Kysyjän viestistä ei nyt ihan tarkkaan selviä että onko turbon toiminnassa pelkästään häiriö vai onko vika jossain muualla ja auto menee vaan vikatilaanJa onko om605/606 samanlainen vikatila kuin cdi moottoreissa? Kyllä mä olen edelleenkin sitämieltä että ennenku kiikutetaan se auto (mahdollisesti vieläpä kalliiseen merkkikorjaamoon) staarin päähän niin voi sieltä tutkia että hukkaporttia ohjaavat alipaineletkut on kiinni, ei irronneita/poikki menneitä johtoja yms. Jos kaikki vaikuttaa olevan kondiksessa niin sitten piuhan päähän. 97% autoilijoista ei tunne kiinanstarin käyttäjää niin pikkukorjaamon bosch testeri näyttää samat vikakoodit ja on useimmiten huomattavasti halvempi.
Kannattaisi tutustua starin mahdollisuuksiin, niin ei tarvitsisi spekuloida asioilla. Stari näyttää kaiken tarvittavan Mersuista joko suoraan ilmoittamalla vikakohteen tai vertailuarvoja vertaamalla selviää loput viat. Eiköhän tälläinen keskustelu ole aivan turhaa.
Minun puolesta setvimiset tältä osin loppuu tähän.
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
Ei se nyt ihan kaikkeen pysty vaikka hyvä onkin.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C250 Td turbo-ongelma (v.1999)
ei se staarikaan kerro. jos pyörän laakeri on rikki, taikka narinanivel on väljä. maalasijärkeä peliin hyvät herrat!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E